1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532532 inlägg · 4126 ämnen

Truppen 15/16

Sv: Truppen 15/16
ivandrago: Rynos inställning är inte en myt. Hur kan det vara så svårt att erkänna att han tidigare hade tveksam inställning???
Ta Nordgren som exempel. Han harvade i Sundsvall när Nubben sa åt honom att skärpa sig. Sedan dess har Nordgren ändrat attityd och jobbade till sig ett NHL kontrakt. Konstigare är det inte.

S-vikaren: tror inte att Porter är så dålig i defensiv,han kan bara haft en dålig säsong (även om spelar i ett topplag)för han har ju inte producerat så mycket som han kan heller,han kanske inte trivs m.m.

Redigerad kommentar

S-vikaren:
Porter har jag ingen aning om men Ryno -kabbe kan nog funka

modomille:
Tror det med Ryno inställning är en myt. Det har definitivt inte varit några problem den senaste säsongen

Skrubben:
Kolla frågan han ställde längre ner så har du svaret. Men gissar att du inte är ute efter en diskussion/ analys. Om du nu är ute efter det skulle det vara intressant att höra vilka spelmässiga/lagmässiga brister det finns i den föreslagna truppen.... Men antar att du mest är ute efter att trolla

ivandrago:

Kabanov, Ryno och Porter i samma kedja. Det blir dålig +/-statistik. Varken Kabanov eller Ryno är kända för att vara starka i defensiva zonen. Plussa på Porter som har överlägset sämst +/- i sitt AHL-lag.
Ryno skulle jag inte värva alls. Det är en oerhört spelskicklig center. Men hans positiva egenskaper överväger inte dom dåliga. Men står det mellan Ryno eller Jonas Nordquist eller liknande, så väljer jag Ryno.  

ivandrago: "Denna kan vi vinna med"

Denna kan ni vinna vadå med? SM-guld? 😂😂

ivandrago:hade du velat sett Ryno i Modo? Jag tycker att Svarten borde ringa hans agent, han verkar ju h skärpt till sig med inställningen eftersom han var kapten i Leksand. Den här truppen är ju svår att värva som du säger,fast tycker att Sevc och Kabanov är dom enda som nästan är omöjliga att landa.

NuMo:

1: Kabanov - Ryno - Porter

2: Hattaja - Pettersson -  Possler 

3: Häggström- Ritchie - Kempe 

4: Olofsson/grundström - Öhman - Häggström 

1 Djuse - Wlech  

2 Ahnelöv - Cuminskey

3 Sevc - Hedman 

4 Carlson - Lindgren

Denna kan vi vinna med men lär vara för dyr/svår att värva ihop :) Har försökt sprida kompetensen på det 3 första kedjorna med tredje som mer tyngd/kraft skulle vilja ha olofsson högre upp men känns som om det blir dålig balans då.... 

Backar har inte någon speciell tanke med men ja nåt sånt.... 

InVinoVeritas: Gissar på att det beror på att han skrivit på ett SHL kontrakt och när det undertecknades var det fortfarande osäkert om vi skulle spela i SHL.

InVinoVeritas:Ludvig Nilsson fortsätter sin karriär i Västernorrland. Efter fem år i Timrås organisation blev han tidigare denna vecka officiellt klar för Modo. Men övergången har varit klar sedan länge. 

– Det blev klart några veckor innan det blev officiellt, avslöjar Nilsson.

ULTIMAVICI:Bläcket på Ludvig Nilssons kontrakt hade fått torka i 2 veckor innan han offentliggjordes, så nog kan det finnas spelare klara som man inte valt att offentliggöra.

Sven Tuta: Övertygad om att Modo går ut med värvningarna så fort de kritat på om det inte föreligger anledning att hålla på det pga att de fortfarande spelar. Kan ju även varit klart med spelare från Rögle eller Malmö exempelvis men de kontrakten kan då blivit ogiltiga efter att de avancerat.

ducky: Sant, men detta är vågskål. Gör en konsekvensanalys av det hela. Vilka spelar vi för, vilka betalar våran lön? Inte fan är det Cmore!?

Sven Tuta: Modoledningen måste hålla låg profil, se bara hur det gick med Kabanov. Ser hellre att vi inte vet ngt än att spelare blir snodda samma dag som kontraktet ska undertecknas Tålamod!

Carl Lejonkräk: som du nog har märkt så spelar inte åldern nån roll i Modo ;)

modomille: Det handlar om åldern..

Carl Lejonkräk:Varför inte då?

Carl Lejonkräk: Uppdatera mig tack.

Sven Tuta:Kanske de lärde sig någonting efter nilssonaffären?

Carl Lejonkräk:Ska ma berömma Modoledningen för något så är det informationsflödet. Det är så fö..... knäpptyst tills det bara brakar till med en nyhet. De namn som nu diskuteras och flödar omring är i stort sett namn som i dåtid har haft anknytning till klubben. Ger mig tusan att när de nya namedroppas så står vi här med hakan nere vid byxlinningen och säger: Det var som fan ;-)

hanzon: Håller med om Nordqvist men han håller riktigt bea klass när han är skadefri. Jag tror inte han hamnar i Modo.

J F K: Jo det var förmodligen inte en tillfällighet att nylander "försvann" i och med perras intåg. Men det är mer hur svarten uttrycker det som låter sisådär. Svartvadet är ju verbal och snabbtänkt därför blir det lite förvånande hur saker och ting kommer fram i media ibland.Eller för den delen inte kommer fram som i maskens fall.

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk: Nordqvist är för gammal, han är passé

Redigerad kommentar

modomille: Ritchie är INTE aktuell för Modo kan jag avslöja, däremot verkar Jonas Nordqvist ha diskuterats.

jämtland: Säkert var det lill-Nyllet själv som ville dra. Starten var nog säker på att Toronto inte skulle plocka över Nylander, men när William själv tvingar Toronto att agera blev det en annan sak.

modomille: Om vi ska vara med och slåss om en slutspelsplats så måste man försöka få till 2 riktigt bra producerande kedjor. Det är ju bara titta på dom andra lagen i serien. Vi som hamnade längst ner i år Vi, Brynäs och Leksand hade typ en kedja var som levererade och det håller tyvärr ej på denna nivå.
Nu är ju detta en ekonomisk fråga och jag tror som sagt vi tyvärr kommer få se ett liknande lag som i år pga ekonomin. Men man hoppas ju att man har fel självklart :).

Rytter: Delar din åsikt om att man bör värva en annan första center en Ritchie. Karln blir väl 39 år och gör väl kanske sin sista säsong. Bättre hitta nån yngre man kan få behålla 2-3 säsonger måste bli stabilitet i klubben på spelarsidan.

Bad_Brett: Roligast av allt var att svartvadet sa själv att "vi hade räknat med att nyllet skulle stanna hela säsongen". Ger väl ett lite ostadigt intryck av hela situationen inte bara när det gäller nylander utan nu senast bjurö och masken. Känns som att även om svartvadet säger en sak så vet man ändå inte vad som gäller? Långt gånget i lagbygget och den ljusa framtid modo går till mötes enligt svartvadet själv låter väldigt bra men personligen blir jag lite nervös.

J F K:

Jag är väl medveten om det. Å andra sidan gick man ut och sa att Nylander var klar innan man släppte Ritola. Den sistnämnde var klart bäst lämpad som ytter, men hade tvingats spela center i flera säsonger just på grund av bristen. När MoDo släppte honom, fick man det ändå att låta som att det var helt klart att Nylander skulle stanna hela säsongen, men uppenbarligen fanns det inget sådant avtal. Det är svårt att hävda någonting annat än att detta var en jättefadäs.

Ritola var säkerligen extremt överbetald, men om vi säger att besparingarna man gjorde på honon täckte kostnaderna för Smolenak och Hossa, anser jag ändå att det var en dålig affär. 

Å andra sidan hade vi säkerligen kommit för Leksand i tabellen och åkt på Malmö om vi hade behållt Ritola, så med facit i hand var det kanske ett genidrag av Svarten. ;)

Rytter: ja,men gör inget för mig om han blir första center heller fast han är ju 38 ändå men han håller fortfarande och han är skicklig.

NuMo: först och främst ska man ju inte bli sist men håller med vill att Spelarna ska göra allt för att vinna alla matcher göra sitt bästa varenda byte.Vill att Modo ska skapa en vinnarkultur bra början är ju att hamna topp 6 och utmana i kvartsfinal så att vi visar att vi inte är något loser gäng så att vi kan få hit bättre spelare som kan hjälpa oss.

modomille:

Jag vill gärna se ett annat namn än Ritchie som vår första center.

modomille:

Skall vi nöja oss med att "bara" hänga kvar?  Adressar tanken eftersom många tydligt antytt att det är Modos svaghet. Vi är nöjda med att bara finnas.

Vinnarkulturen.   ---- Vart är den? 

NuMo: haha nja men topp 10 iallafall tror att vi kan komma högre upp om Larry huras blir tränaren har en riktigt bra känsla om han,Olofsson kan nog bli lite starkare detsamma Petterson då tror jag att båda kan göra över 30 poäng potentialen finns där fast backsidan tycker jag är svag måste nog in en till back förutom Welch,Cumiskey.

modomille:

Vinner vi SM-guld med den uppställningen?  (Ingen kritik.)

Cyklob: såhär hade jag velat ha kedjorna om rykterna stämmer.

Haataja-Ritchie-Porter

Possler-Petterson-Olofsson

Kempe-Häggström-Nilsson

Öhman-Runesson-Grundström-Skröder

Alternativt så flyttar man up Kempe till andra och Possler till tredje,sen så kan man flytta ner Nilsson och flytta upp Skröder.

Welch-Cumiskey
Ahnelöv-Djuse
Hedman-Carlson
Om nu Ahnelöv lämnar så hade jag velat att Hedman gick till andra kedjan tillsammans med Djuse sen så kan Leman eller Lindgren spela tillsammans med Carlson det går nog eftersom forwarderna i tredje är mer defensiva.

S-vikaren: Om man får drömma lite :)

Hataaja - Ny - Ny

Possler - Ny - Ny

Kempe - Emil - Olofsson

Skröder - Häggström - Nilsson

Öberg

Ny - Ahnelöv (Är väl ej 100 klart han lämnar)

Ny - Djuse

Ny - Hedman

Torp - Carlsson

Bjurö
Reideborn

Monno: Monno i många fall är det som du säger men i många fall är det inte så. Det jag ville framföra är att det är bättre värva spelare som tex huserar eller har huserat i Shl inom en 3 års period tex. Då vet man vad man får för något istället för panik värva nån amerikan man sett på video eller någon enstaka match i ahl.

Sedan om Ryno är 50.000 dyrare i månaden och han levererar så är det bra mycket mer värt en att chansa. Vi har inte råd att chansa. Bättre handla säkert sedan drar en spelare som Ryno mer publik en någon okänd amerikan pga namnet bara. Man kommer att sälja mer tröjor mer sponsorer vill sponsra mm.

Så det beror på hur man ser på saken. Jag föredrar hellre man lägger lite mer pengar på ett namn som folk sett spela och som man vet vart man har.

Bad_Brett: Du är lite naiv som bara tittar på budgeten rakt av. Starten fick lehtivouri, skröder och ritola som alla var riktigt dyra på halsen efter en tidigare budget som medgav bra centrar utöver det. Sedan kapas pengarna och man ska hitta två centrar för en spottstyver. Hade man vetat förutsättningarna innan så hade nog pengarna spenderats på ett helt annat sätt.

Visst, man hade kunnat värva väsentligt bättre, men det är oerhört naivt att räkna som dig.

Rytter: ja, absolut. Jag tror och hoppas Masken blivit lite överhypad, dessutom har de ju jobbat nära varann de 3 senaste åren så planen var nog hela tiden att så småningom lyfta upp Helin som tränare.

Vore vansinne att ge sig in i budkrig när man ändå kämpar med en tajt spelarbudget.

modomille:

Glömde Olofsson. Men jag har svårt att tro att han tar en plats ändå.

Rytter:

Vet inte var jag har läst det. Men han lämnar nog Skellefteå i alla fall. Lindström och Jimmie Ericsson är väl på väg in i laget. Så det finns inte plats för ryssen där.

Nucky:

Och visst är det så att Helin jobbat med både Ullmark och Forsberg i J20 och dom verkar ju fått rätt bra grunder.

Nej jag är nöjd ifall vi spar pengar på denna post och får en ersättare som håller för att fortsätta utveckla våra målvakter.

Facit får vi efter nästa säsong.

Rytter: skulle tro att det är så, ska heller inte glömma att det är hyfsade talanger Masken möjlighet att jobba med i Ullmark, Forsberg och Fasth.

Är nog inte BARA han som varit helt fantastisk, nog lite flyt med råmaterialet också.

S-vikaren: vart kommer Kabanov ryktet ifrån?tycker att Olofsson borde spela i andra kedjan och tror att han kommer göra det också,han kan redan nästa säsong göra runt 18/20 mål.

S-vikaren:

Är kabanov ett rykte? Vart är det uppsnappat?

NuMo:

Eller har man från ledningshåll helt enkelt gjort analysen att man har en nästan fullgod ersättare som gått sida vid sida med masken i många år, samtidigt som han har betydligt lägre lönekrav?

Om ryktena stämmer så ser Modos trupp ut som följande:

Haataja - Ritchie - K.Porter
Possler - Pettersson - Kabanov
Kempe - Häggström - L.Nilsson
Öberg - ? - Skröder

Welch - Cumiskey
Djuse - E.Andersson
Hedman - Carlsson
Torp

Reiderborn
Bjurö

Tredjekedjan blir nog en favorit. Hög fart och hårt jobb. 

« · 1680061 · »