johan_MODO:
Tror inte man bara kan kliva rätt in som ass utan någon tränarerfarenhet, däremot skulle jag gärna se att en av två ass är en extern kille, behöver inte vara en nordamerikan, men gärna någon från en annan hockeykultur.
Redigerad kommentar
Jag tog fram min spåkula och klev in i dimman i bästa Nostradamus-stil för att se hur truppen 15/16 skulle se ut. Föga förvånande blir nästa säsong utan Önnerud, Hari, Ullmark, Pålsson och Skröder. Litet mer förvånande var att jag såg Eldebrink i båset och Axel Brage i målet – det senare förklarar varför day-to-day blev hela matchserien och varför skott på pungen blev ledbandskada. Häggström återvänder till MoDo – han har varit lysande i Malmö de senaste matcherna. Men ... vänta nu, vad är detta? Jag kan inte riktigt se, men det verkar vara en riktig prestigevärvning. Vad är det? Min seans störs av att Bad_Brett hela tiden postar inlägg där han orerar kring Svartvadet och att han är världens bästa GM. Jag är rädd för att spåkulan är taskigt kalibrerad.
Åke Westerlind:
Är väl bara för att Tomas Ros hade en hockey pod och där var Zabel gäst och när han fick frågan om vilken han tyckte skulle vara bra tränare för Modo så sa han sitt eget namn.
modomille:
Vet inte så mkt om honom men känns som att vi har yttrar med större potential i dagläget, exv Possler Olofsson och Grundström, även Kempe om han är kvar. Hari får gärna var kvar för min del ist, han kommer förhoppningsvis kunna göra runt 20-25 nästa säsong och ta ytterligare ett kliv, han har visat att kan spela i allt från 1-4 linan.
Redigerad kommentar
Amitiel:
Låter som Ros håller formen:) Fattas bara att Wennerholm skriver en krönika i ämnet som innehåller. Det kan bli så eller så blir det inte så, kanske går det isåfall bra eller så går det inte bra:):):)
Redigerad kommentar
Amitiel:
Sedan sa också Tony Zabel själv i podden att han inte var aktuell och att inte ens modo hört av sig till honom. Känns som att man inte ljuger om sådant bara för att.
jämtland: Man kan alltid debattera om man ska spela identiskt i hela föreningen eller om man ska som vid Modos guldålder juniormässigt (73orna till 79orna) spela lite olika så att juniorerna inte bara lär sig ett enda spelsystem.
Jag tror inte vårt största problem är att vi inte har exakt samma spelsystem, utan att vi antingen har för dåligt system eller att vi helt enkelt har för dålig disciplin att genomföra det.
J F K:
Eller är det för dåliga ungdomstränare som inte klarara av att samtidigt ge individen frihet och ansvar att gå utanför ramarna, samtidigt som man är noga med att sätta grunderna och utbilda dom som spelare inom alla områden.
Det där med att spela identiskt är ju bra ifall man vill ha mindre steg mellan J18 till J20 och sedan J20 till A-laget, men det är inte detta som gör att man hjälper spelarna att nå sin maximala potential.
Är det lite därför SAIK spelarna tar tid på sig att slå sig in i NHL/AHL, men när dom kommer upp går dom rakt in i A-laget och kan ersätta en etablerad spelare. Dom känner till systemet och är trygga i det, men när dom kommer till NHL så är dom inte tillräckligt brett utbildade så det tar några år får dom att slå sig in på riktigt.
Det där med diciplin ligger ju både på spelare samt även på tränare, att våga ställa krav och se till att de efterföljs även fast det är J18/J20 vi pratar om.
För mig så är inte det viktigaste att vi spelar med lika system mellan våra juniorlag och A-lag, utan att vi har riktigt bra ungdomstränare som klarar av att låta spelarna maximera det dom är bra på samtidigt som dom också förbättrar övriga områden och lär spelarna att spela med krav och press på sig.
ULTIMAVICI:
Kempe verkar ta att lira med J20 på rätt sätt iaf, 1+2 idag. Snacka om att J20 fått en bra förstärkning där inför slutet.
ULTIMAVICI:
Och SAIK med sitt fantastiska juniorlag är utslagna efter 2-0 i matcher mot Rögle.
Monno:
Se där, ännu bättre. Men då måste han fått ett ass på något annat mål, för när jag kollade swehockey eftermatchen var han 1+2.
vad skulle ni säga om att ha brashear som assisterande coach nästa säsong?
tror de kan bli verklighet.