hanzon: Det är inte alltid jag håller med alla på forumet, men jag ger mycket mer för Era synpunkter än allehandas. Tyvärr tycker jag att deras hockeybevakning och kunnande är rent ut sagt uselt.
Erik Andersson är inte heller jag säker på, men nog tror jag att han har en hel del att förmedla till de yngre backarna. Ett varningens finger då han fullständigt floppade i LHC tidigare, så kanske krävs det att han är rejält uppstyrd för att det ska fungera.
J F K:
Om nu Smolenak var för fet för att platsa i kvalet, vad ger det för betyg åt GM som inte kollar spelarnas fysiska status vid värvningar?! har dom redan glömt Hensick??
Varför ska man ens hoppas på en bättre trupp till nästa säsong...
J F K:
Enligt allehanda så var det det hans fysiska status. Förmodligen en kombination. Han såg rätt slö ut i åkningen.
snowden: Absolut. Tror dock inte att han skulle åkt upp på läktaren för det, utan snarare att Modo inte ville ge honom värdelösa vitsord om man sagt något korkat. Man slipper väl helst honom till nästa säsong förutsätter jag.
nej, det var verkligen inte en lyckad sistaminutenvärvning. Haataja gillar jag och han tror jag kan bli en tillgång. Vad gäller Hossa så gjorde väl han det som förväntades, men ingenting mer än det. Han smällde in ett par mål och det var väl allt?
J F K: Håller med. Om vi kan få en yngre, piggare och dessutom billigare fjärdelinare med hjärta för klubben och tjugo poäng i fickan så kan vi såklart byta ut Gunno. Annars har jag svårt att se de dåliga i att förlänga. Vi lär ju inte lira med fyra förstakedjor i år heller, så det verkar väl hyfsat vettigt att ha några ämnade för lägre hierarkier.
Monno:
Skulle kunna ha kvar Hari, tycker att han visat potential, verkar kunna spela i allt från 1-4 fjärde, med rätt utvecling tror jag han kan tjäna Modo i många år. Tyckte han verka lite småfet på bilderna från omklädningsrummet i viasatsändningen, kanske lite viktminskning:) Känns som en kille som kan få ett genombrott nästa säsong men samtidigt lite av en chansning....
Om vi tänker en kedja med
Hari - Ritchie-Porter kanske skulle kunna funka
(Tekniker - Playmaker - Aggressiv)
ivandrago:
www.expressen.se/sport/hockey/shl/ahnelov-lamnar-modo---kan-flytta-utomlands/
Surt även fast det kändes rätt så väntat ...
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/rasmussen-glodhet---jagas-av-flera-shl-lag/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9985
Rasmussen vore ju en kanon värvning. Frågan är dock om han inte kommer bli rätt dyr, och om vi inte borde lägga de pengarna på en center först och främst?
Monno: Jag tror att Evertsson i Växjö är rejält på tårna för att få Rasmussen, men hoppas kan man ju alltid.
Tomi Sallinen är en annan center som söker ny klubb.