1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532510 inlägg · 4126 ämnen

Truppen 15/16

Sv: Truppen 15/16
McFire: Kom in i matchen, här har du  en (-; i efterhand.

Hjärnblödning

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Snipan: Enligt Expressen är Ahnelöv på väg utomlands. Tråkigt men helt klart rätt beslut för honom själv då han utan problem kommer kunna trygga sin framtid tämligen omgående i en annan liga. Dessutom vill jag inte se honom i en annan SHL klubb.

ULTIMAVICI: Noah Welch tar väl hans plats då.

hanzon: Vill inte se det så, jag hoppas vi kan värva in 1-2 backar till med kvaliteer som iaf ligger nära Welch/Ahnelöv nivå. Att värva in Welch för stora pengar och sedan ge honom samma omgivning som Ahnelöv hade är rätt bortkastade pengar, vill se en backlinje som får motståndarna att vekna redan innan domaren blåser igång matchen.

ULTIMAVICI: Enligt Allehandas Silly Season som pågår nu så ska Modo in med 3 backar

hanzon: Welch,E Andersson borde vara två av dom tre den sista borde ju vara en pp back men jag hade velat att det var en till defensiv back,sen kan man spela Welch och Djuse i pp eller Welch,Lindgren.

modomille: E.Andersson tycker inte dom på Allehanda vore nåt för Modo.

hanzon: Det är inte alltid jag håller med alla på forumet, men jag ger mycket mer för Era synpunkter än allehandas. Tyvärr tycker jag att deras hockeybevakning och kunnande är rent ut sagt uselt.

Erik Andersson är inte heller jag säker på, men nog tror jag att han har en hel del att förmedla till de yngre backarna. Ett varningens finger då han fullständigt floppade i LHC tidigare, så kanske krävs det att han är rejält uppstyrd för att det ska fungera.

J F K: Anser att Modo behöver en center, vi skulle kunna ta hem Magnus Häggström, betydligt mer hockeyspelare nu än när han lämnade.

hanzon: vart ska vi ha honom då? Fjärdelinan med öberg? Eller i tredje istället för Hari?
Och varför säger ÖA att Nordgren förhandlar om kontrakt?
Ahnelöv bort och Welch in. Börjar kännas lite som förra årets lagbygge helt plötsligt. Ångest!

J F K: Han floppade inte i LHC, han uttryckte väldigt klart vad han tyckte i vissa avseenden och blev utfryst och tvingad att träna med J20.

ULTIMAVICI: Jag skulle nog kalla det en flopp om en prestigevärvning man gjort får träna och spela med J20. Här trodde jag att Smolenak var en floppvärvning, men...

J F K: Jo men anledningen var inte hans spel utan orsaker vid sidan av isen.

ULTIMAVICI: I och för sig, men deet är väl också en varningssignal? På samma sätt som Smolenak är någon vi bör försöka bli av med, även om han kanske spelmässigt skulle platsa.

J F K: Absolut, men man får tänka på att han spelade 3 säsonger i LHC och gjorde det bra innan det skar sig, då blir det tufft att kalla det floppvärvning.

J F K: Ska jag påpeka något om Eriks spel så är det i så fall att jag ser honom som en stabil back med ett ganska smalt register. Det är absolut inte en värvning att kasta pengar efter, men för en billig peng så ger han stabilitet.

J F K:

Om nu Smolenak var för fet för att platsa i kvalet, vad ger det för betyg åt GM som inte kollar spelarnas fysiska status vid värvningar?! har dom redan glömt Hensick??

Varför ska man ens hoppas på en bättre trupp till nästa säsong...

snowden: Jag tror inte det handlade om hans fysiska status, utan om någonting han sade/gjorde. Nog hade han platsat egentligen.

J F K:

Enligt allehanda så var det det hans fysiska status. Förmodligen en kombination. Han såg rätt slö ut i åkningen.

snowden: Absolut. Tror dock inte att han skulle åkt upp på läktaren för det, utan snarare att Modo inte ville ge honom värdelösa vitsord om man sagt något korkat. Man slipper väl helst honom till nästa säsong förutsätter jag.

nej, det var verkligen inte en lyckad sistaminutenvärvning. Haataja gillar jag och han tror jag kan bli en tillgång. Vad gäller Hossa så gjorde väl han det som förväntades, men ingenting mer än det. Han smällde in ett par mål och det var väl allt?

J F K: Enligt Allehanda ska Modo förstärka med två centrar av hög klass och två backar dessutom några ytter forwards fast Nordgren vill ju fortsätta....:(

modomille: Fortsätter Nordgren är det väl i tredje-fjärdekedjan och alltså som kompletteringsspelare. Är han riktigt billig så kan det mycket väl vara en bra lösning. Jag tycker att han på slutet av säsongen visar att han pallar för en sådan roll, men som sagt så förutsätter det att han verkligen är billig också.

J F K: Håller med. Om vi kan få en yngre, piggare och dessutom billigare fjärdelinare med hjärta för klubben och tjugo poäng i fickan så kan vi såklart byta ut Gunno. Annars har jag svårt att se de dåliga i att förlänga. Vi lär ju inte lira med fyra förstakedjor i år heller, så det verkar väl hyfsat vettigt att ha några ämnade för lägre hierarkier. 

Mano: Jag tar hellre Nordgren än Öberg i fjärde. Men absolut viktigaste är att dom två första kedjorna är av klass! Får inte bli för mkt juniorer/utfyllnadsspelare i dom första två.

snowden: Där håller jag helt med. Är nordgren kvar så bör han både vara billig och acceptera en mindre framträdande roll.

J F K: Om nu Nordgren ska vara kvar, vad ska då hända med Pålle, Hari o Öberg? Vilka ska gå av dom? För vi ska väl inte behålla alla dessa får vi hoppas

Sven Tuta: Hari är ju redan borta.

ULTIMAVICI:Ok, men är det bekräftat?

Sven Tuta: jag hade velat ha kvar Hari han kan nog göra runt 30 poäng om han får tänka mer på offensiven och om han lägger på sig några kilo.Pålle,Nordgren kan vara kvar om dom går ner i lön.

ULTIMAVICI: enligt allehanda pratar han med svarten om kontrakt vart står det att han lämnar?

modomille: Pålle kan vara center i fjärde om han har suget kvar (vilket jag tvivlar) med nordgren. Ville inte ha kvar öberg men om han blir det så är han ju given där.

modomille: Är väl hans tweet som ger utrymme för den tolkningen. Men inget officiellt.

ULTIMAVICI: Här är länken till hans tweet

Snipan: kan även mena till alla som lämnar då han blir kvar

ULTIMAVICI: Tycker han är tydlig i intervjun med Allehanda. Inget är nog klart men han kan tänka sig stanna vid rätt bud och rätt roll. Hari är nog i ett läge att han bör kolla mer efter roll än vem som ger mest cash.
Jag anser nog att en sväng ner i Allsvenskan inte vore någon dum idé för honom. Att få vara en producerande spelare, ta mer ansvar och förhoppningsvis fortsätta träna upp åkningen så han får lite mer fart. Han har helt klart spelsinnet för SHL. Men iom att han är så liten måste verkligen åkningen bli lite bättre enligt mig. Samt då avvägningarna...

Monno:

Skulle kunna ha kvar Hari, tycker att han visat potential, verkar kunna spela i allt från 1-4 fjärde, med rätt utvecling tror jag han kan tjäna Modo i många år. Tyckte han verka lite småfet på bilderna från omklädningsrummet i viasatsändningen, kanske lite viktminskning:) Känns som en kille som kan få ett genombrott nästa säsong men samtidigt lite av en chansning.... 

Om vi tänker en kedja med 

Hari - Ritchie-Porter kanske skulle kunna funka

(Tekniker - Playmaker - Aggressiv)

ivandrago:

www.expressen.se/sport/hockey/shl/ahnelov-lamnar-modo---kan-flytta-utomlands/ 

Surt även fast det kändes rätt så väntat ...

Modo4321: Inget klart ännu, artikeln är ju från den 7 april

Modo4321: KAN lämna! Expressen gör en höna av en fjäder

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/rasmussen-glodhet---jagas-av-flera-shl-lag/

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9985

Rasmussen vore ju en kanon värvning. Frågan är dock om han inte kommer bli rätt dyr, och om vi inte borde lägga de pengarna på en center först och främst?

Blake: Modo borde kanske rycka i Nordqvist om man inte värvar Ritchie.

Monno: Svårt att se att vi kommer kunna värva Rasmussen, skulle så vara fallet så är det en supervärvning*10.

modomille: Du har humor iaf.

ULTIMAVICI: är seriös ;)

Monno: kan bli ännu dyrare att panikvärva i Januari! Hade varit fantastiskt ifall vi fick honom. Kul att Modo är framme ändå och rycker i spelare.

Monno: Fast Rasmusen har spelat center. Jag har för mig att hans bästa säsong så spelade han center. Det är en stor stark kille som jobbar hårt. Kanske så långt ifrån Sundström man kan komma, men verkligen någon jag skulle välkomna.

J F K: Om han behärskar att spela center så är det helt klart en kille vi borde värva. :-)

Monno: Jag tror att Evertsson i Växjö är rejält på tårna för att få Rasmussen, men hoppas kan man ju alltid.

Tomi Sallinen är en annan center som söker ny klubb. 

Snipan: Är inte Sallinen klar för Djurgården?
Med tanke på hur tongången har varit under säsongen, finns inga pengar till att vara med å visa intresse för dessa spelare. Vad har hänt? Las Vegas pengar från Foppa, eller har skatteåterbäringen redan kommit?

« · 1679059 · »