1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526971 inlägg · 4121 ämnen

Väsby - Modo 2021-01-18

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Gavelo: Har inte läst den intervjun, men det är svårt att inte hålla med. Från att se att det är ett problem, till att få det att fungera är det tyvärr inte alltid så enkelt.

Jag tror att flera backar skulle bli klasser bättre under ett tydligare ledarskap. Bland annat tror jag att det stört Mikkelson.

{5647}: Han sa ju en del av detta i någon intervju, att man spelat väldigt naivt i försvaret, att man inte har någon som helst markering eller press på någon spelare öht i egen defensiv zon och att uppspelen måste vara bättre genom mittzonen osv.
Men jag är tveksam att han kan få så speciellt mycket att hända eftersom han ändå inte bär huvudansvaret.

Tarasov: Gillar verkligen Niederbach och Rockwood.
De behövs bland alla betonghandleder.

Robin Ztorken L:
Karlkvist och Peters är nycklarna i nuläget. Att Niederbach blir en stabil andrecenter, kan ge mkt.

{5647}: Ja, absolut mest önskvärt är väl att det funkar i och med Pivas intåg och förändringar.. Jag är skeptisk, men så är det väl att vara MoDoit den här säsongen och vid det här laget.

Man borde ha släppt allt som har med Hellkvist att göra när Hellkvist själv övergav MoDo. Därigenom kan man väl ställa sig frågan hur mycket inflytande Styf och Omark haft redan från start (+ Glader et.c.)? Hur snett kom Ville in i det sammanhanget? Nu lär det ju ha varit klart och tydligt redan vid rekrytering av Ville, att man ville lira Hellkvist-hockey. Ville insåg i alla fall tidigt att han skulle göra större skada än nytta om han var kvar.

Robin Ztorken L: Det kanske vore önskvärt med en del till plattmatch så Styf entledigas från huvudtränaransvaret? Ju tidigare, desto bättre.

Glader och ledning tycks ju inte vara där än vilket är konstigt, och Styf själv tycks sakna självinsikt och vara oförmögen att se att det inte funkar - ja, men kör det ner i botten då. Från sjunkande skepp till ubåt så vi kan fylla ballasttankarna med luft och påbörja stigning uppåt någon gång.

Majbrasan: Jag väljer att hoppas att Pivas justeringar kommer att börja visa sig numera. Kanske vi kan sluta spela så djupt i egen zon. Kanske se till att tredjeman (ofta center) säkrar hemmåt så backarna på pucksidan törs stå kvar utan att ta ett jättestort säkerhetsavstånd och att vi i mittzon helt enkelt kan börja få stopp på motståndarna så vi får till spelvändningar.

Hoppet är det sista som överger mig, men nog fan är man luttrad som bara den.

Robin Ztorken L: Utöver att Peters har en väldigt bra dag - fru fortuna? Jag vill ju inte heller att vi vinner på rent flyt och bländande målvaktsspel. Jag vill att vi spelar bra mycket bättre och gör oss förtjänt av poängen, men som du säger.. vad talar för det..

Jag hör redan Styfs bortförklaringar efter match i huvudet... suck..

Majbrasan: Nämn en sak som skulle tala för det?
Möjligen att Peters står på huvudet igen, annars inte en chans.

Tänk om det kommer se lika illa ut som senast vi möttes och vi släppte nära 60 skott emot oss.
En sådan urusel insats till och jag tror Styf flyger all världens väg!

{8384}: Kan vi snälla vinna ikväll?

Väsby - Modo 2021-01-18
Matchdags igen och hård vecka med 4 tuffa matcher varav 3 borta och dubbelmöte mot Björklöven. Får hoppas man kan överraskas positivt i slutsummeringen av denna vecka och slipper slita hår. En match i taget. Hur skall vi ta poäng mot väsby? Deras målvakt verkar sådär. Försöka skjuta mycket och försöka ha ordning på egna försvaret? Gooo Modo

« · 2129501