1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Västerås - Modo 2021-01-19

« · 2131163 · » Till forumet


Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Apelsin: Äsch, målvakter vill ha många skott. Tretjak fick knappt några skott på sej i CCCP o då var det oftast frilägen.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
puffe: Jag får gå in på Cafét och lyssna på lite musik. Jag kan ändå inget om försvarsspel. Trodde bara att det handlade om att försvara målvakten och hindra anfallarna från att skjuta sönder stackarn. Styf verkar ha en annan strategi.....
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Bad_Brett: Han ligger också på ungefär samma räddningsprocent som Timrås målvakt som släpper 1.80 mål per match i snitt. Säger lite om hur ofantligt mycket skott och lägen vi släpper till vilket är ett betydligt större problem
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Bad_Brett: inte vilken annan trnare som helst naturligtvis, men med en vettig spelide och sett över individuella spelares skicklighet över säsongen, inte alls omöjligt. Se på VIK, t ex, vilka spelare skulle du vilja se i modo? Men de har en spelide, kommer med fart in i anfallszon.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Costanza: Hmm, ännu fler jänkare med ovana vid stor rink. Du är ju ett orakel så kan ju inte säga emot dej. Men oss emellan, höll alltid på Nordstaterna i Macahan
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
hompa90: Jo tjenare. Plats 14 i GAA, som är det som man använder som främsta måttstock i NHL.

Detta daltande börjar bli löjligt. Ingen påstår att det är Peters fel att vi ligger där vi ligger. Han är bättre än Hanses och Lundin, sämre än Cannata och Bartosak. En bra pjäs för ett mellanår i HA, ett mindre bra val för en klubb som har ambitionen att gå upp.

Menar folk seriöst att han hade legat topp 2-3 om vi haft en annan tränare än Styf?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Tarasov: Nu igen? Såg ju dej för nån vecka sen på stats-TV.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
puffe: Jag hoppas att Trump lyckas med sin miltärkupp nu i dagarna, sen kan han styra upp MoDo. Verkar gilla sitt försvar och får saker att hända. Nog bara jag som gillar Trump.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
puffe:
Kommer inte närvara på forumet imorrn skall storma Kapitolium.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
puffe: Sebbe har fått lämna lasaretten och åker med truppen hem
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Gavelo: Som att bli nyanställd rådgivare åt Trump i dessa dagar
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Eller: Tänka er Peters med lövens försvar ifjol, han hade nog om inte varit etta i målvaktsligan som sämst topp två. Sanna mina ord, har man ett uppstyrt försvar så kommer han inte behöva stå på huvudet varenda kväll då vi släpper mot oss ofantligt mycket skott, det sliter på honom!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
J F K: Jo, men det var ju inte problemet på 2:an, 3:an och 4:an idag.

Han gjorde en ok match, men har man för avsikt att nå SHL behövs en målvakt som kniper någon av de puckarna, oavsett hur kasst försvaret må vara.

Kolla på några matcher med MoDo säsongen 05/06 och kontrasten kommer bli uppenbar.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
puffe: Tycker Piva såg riktigt uppgiven ut!
Välkommen till Modo!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
J F K: Tur vi har Piva nu då
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
puffe: Nä inte jag heller och det gör jag inte i pojken hans heller. Jag antar och hoppas att styf jr vilas när boivin kliver in och när Viklund är tillbaks bör även även wallinder vilas.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Bad_Brett: Backar och forwards kryper ned i knä på Peters för att så ska vi spela enligt spelsystemet. Det är snarare så att Peters uppgift blir svårare av det, för han får svårt att se pucken när den passas och såklart när de skjuter.

Hans uppgift är oerhört svår, för han vet faktiskt inte när och hur skottat ska komma som i ett försvarsspel som fungerar.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Smurfen: Sebbe är tillbaka till laget och reser med hem enligt Modo på Twitter !!!!

Tack för den !!!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Robin Ztorken L: Ja det säger en del om
Modos problem på centersidan även om TN gör en bra match och har varit väldigt bra hittills.
Nä JVM säger inte hela sanningen, men att han som är så ung tar en 2:a center roll i jvm ,draftas väldigt högt säger väldigt mycket om hans kvalitet.

Dagens match är ett litet steg framåt i 45 minuter.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Olle: Säger bara att det är väldigt mycket mer frustrerande att möta en målvakt som upp alla puckar som en svamp. Att det blir mycket skott är inte _bara_ försvarets fel.

Peters är Mike Morrison 2.0 - rörlig och bra med klubban, men agerar ofta bollplank och lämnar femte hålet öppet för jämnan.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Nucky: Detta är noll poäng !!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Olle: Det är inte riktigt alla som har märkt att vi har ett dåligt försvar.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Olle: Han blir en bra andremålvakt när Bartosak återansluter
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Costanza: hur många puckar förväntas man ta när laget släpper till 53 skott och agerar hönsgård i egen zon? Ni borde skriva ett femårskontrakt med honom, inte leta ersättare.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Jalapeno: Inte en chans, däremot en risk
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Rytter: Min poäng är att spelarna kryper i knäet för att han släpper returerns rätt ut och lämnar mycket nät öppet. En av anledningarna till att vi släpper till så mycket skott är att motståndarna har satt det i system att dumpa in puckar mot mål. Åtskilliga motståndare har även belyst detta i intervjuer, i stil med:

"De har tröga backar och en målvakt som släpper väldigt mycket returer, så vi måste få in mer puckar mot mål".
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Gavelo: Säger väl i så fall allt om en oprövad junis går in och är vår bästa CF, det är inget styrkebesked, det är ett svaghetstecken.
Att han spelat JVM säger inte ett skit, mänga efter det har blivit bra andra hör man sedan inte ens talas om i framtiden.

För att nämna dagens match så var det ju ett steg i rätt rikning, vi släppte bar fyra i röven.
Måste varit Pivaeffekten!!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Rytter: Ingen målvakt kan spela på topp alltid. MoDo valde Dackell som tvåa , vilket jag tycker är oerhört fel. Jag vet att några flitiga skribenter skrev hur bra han var på träning i höstas, bla bla, men Peters hade behövt en bra backup
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Bad_Brett: Vill inte höra nån skit om Peters! MoDo-ledningen har satt honom i dyngan med en strategi som uppenbarligen inte fungerat från dag 1. De bara maler på utan att vilja byta riktning.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Andersson: Peters håller hög HA-klass men det är för många svängdörrar i försvaret. Jag saknar spelare som går blad mot blad när motståndarna ska komma till skott. Var är försvararna? Jo de sitter i knät på Peters och skymmer sikten oftast.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Eller:

Det ligger nått i detta. Bartosak med sitt aggresiva spel på skytt skulle lämna motståndare helt ren för att peta in den i öppet mål när vi inte har något försvar.

Bartosak är klasser bättre såklart, men han skulle få jobba hårt bakom detta försvar.

Peters ser ju nästan inte en puck för alla 5 spelare framför honom kryper in i knäet. Spelas pucken i sidled hinner han inte med att se detta och kommer i förflyttning för sent. Han har det inte lätt där bak, visst han har en svacka nu men han får noll hjälp av försvaret.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Andersson: Han har hög högstanivå och låg lägstanivå, vilket leder till att summan blir mellanmjölk.

Inte helt olik Hanses på så sätt, som kunde hålla NHL-klass i enstaka matcher.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
puffe: Som sagt, ingen tränare skall in denna säsong.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Bad_Brett: Den där Peters var ju fantastiskt bra i båda derbyna , men ni kanske hade försvarsspel just den matchen ? Med en sån bra målvakt bör man vara högre i tabellen
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Rytter: Jag ser ingen gudomlighet i Pappa Styf. Mer en lojal tjänare som ställde upp när åsnebrottaren o Ville inte höll måttet. Alltså en man, utan prestige, som tog över när inget alternativ fanns. Han har ett stort MoDo-hjärta, tror jag.

Att hans son inte är mogen, ,liksom flera andra juniorer är tydligt.

Men Piva-effekten har jag missat.

Hur lätt snyter vi fram en erfaren tränare ur näsan på kort sikt? Vi ska ju ändå ha en visionär inför kommande säsonger. Hoppas verkligen Karlin har mandat att lämna Västervik med hedern i behåll
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Eller: Absolut, men om man ALDRIG har haft hög räddningsprocent så är det kanske inte hela förklaringen.

En bra målvakt kan även leda till bra försvarsspel. Att spelarna kryper ner i knäet behöver inte bero på taktiken, utan kan även handla om att de inte litar på målvakten.

Minns att samma snack gick när vi hade Reideborn. Att han ju var så fantastisk egentligen och att allt var försvarets fel...
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Andersson: Modo letar inte huvudtränare, eller jo man letar en för nästa säsong, någon som man vill ha klart tidigt och som kan vara med och bygga nästa års lag samt en coach som man kan bygga på i många år.

Så hur mycket vi än avskyr läget så kommer man inte byta ut Styf/Omark denna säsong
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Bad_Brett: Det är mycket lättare att få hög räddningsprocent i lag med ett fungerande försvarsspel. I dagens Modo finns det nästan inget fungerande försvarsspel.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Rytter: Var hittar man en erfaren coach , som är ledig , denna tid på säsongen ? Men bättre kan ni , absolut ... sen om det är Styf's fel eller inte vete f-n
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Robin Ztorken L: Du kanske inte såg/lyssnat på intervjun idag med Widebro?
Han säger att man inte har någon målsättning om topp6, man har endast fokus på varje nästa period, att göra nästa period lite bättre och förhoppningsvis i slutändan ska det räcka till att hamna bland top10.

Jag vet det, du kan inte lära mig om hockey pojk.
Men TN har spelat JVM, har gjort 11 matcher i ett topplag Shl och är en av Sveriges största talanger i sin årskull, att öht tro att en sådan spelare inte platsar någon annanstans än i 4:e kedjan i ett bottenlag i allsvenskan med centerbrist är fasansfullt korkat, försök att förstå det!

I dagsläget är TN våran bäst bästa center offensivt strax efter Rockwod.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
puffe: "För att behålla allsvensk existens". Ni är 9p före Kristianstad och Väsby, Det finns inte en chans att ni kommer kvala i år.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
puffe:

Förstår inte vad du ser hos Styf? Har vårt spel gått framåt under honom? Har han korrigerat spelsystemet för att täppa till svagheterna?

Nej han har inte gjort nått av detta. Han tror fortfarande att han ska vända detta genom att fortsätta nöta på samma sätt och beordra spelarna att jobba hårdare och smartare. Han är precis som sin son inte mogen uppgiften han blivit tilldelad, och är förmodligen enormt pressad just nu. Vi skulle haft en erfaren ledare som headcoach istället för piva.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Rytter: För att behålla allsvensk existens och förhoppningsvis gå till slutspel. Vi är i behov av förstärkning, och lyckas vi med några kan allt vända
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Rytter: Jag håller med. Det är inte optimalt att låta unga spelare axla dessa roller. Valparna ska ju glänsa i skuggan av bärande spelare som klarar nivån samt presterar varje dag.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Nucky:

Frågan är varför vi ens ska värva. Spara pengarna dra en chansning att vi undviker kval plats. För det behövs mer än spelare för att rädda detta.

2 backar alltså, betyder det att man har jobbiga skador på Brendan och att man vet att Viklund knappt kommer spela mer i år?

Hur ska vår backsida se ut? Och är det 2 + boivin eller räknas han in där?

Värvar vi 2 till backar så avsluta vi med typ 13 backar i truppen. Center och ytter kan jag förstå att vi letar för det är torrt krut framåt.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Bad_Brett: Speciellt inte i ett lag som inte har en andre målvakt värd namnet. Peters är en målvakt som på vår nivå bör ha en minst lika bra konkurrent, såhan får avlastning.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Gavelo: Jo vi har som målsättning att komma topp sex, om den målsättningen nu inte helt plötsligt är reviderad.
Då slänger man inte in juniorer i en förstafemma, punkt slut!
Knattar som skall bära vår bästa kedja, nja finns inget lag i någon division som resonerar så!

Man ser till att ha ett slagkraftigt spelarmaterial där man sakta men säkert matchar in juniorer, inte ger dom huvudansvar och det gäller alla positioner
Försök att förstå det!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Djuunaz: 4 kommande:
Löven hemma
Löven borta
SSK hemma
Löven borta

Kan mycket väl vara på kvalplats nästa helg.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Apelsin: Han är absolut inte för dålig för HA. Men han har stundtals fått bisarrt mycket hyllningar och kommentarer som "Vem saknar Bartosak nu?" har skrivits här på forumet.

Jag menar att det finns en bra anledning till varför den den ene spelar VM och konsekvent ligger på 93% och den andra har harvat i blåbärsligor på 89-90% under hela sin karriär.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Monno:
Karlkvist är rätt bra på att ta pucken ur egen zon med kontroll, så det kan vara tanken.
Kommentera

« · 2131163 · »