1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480019 inlägg · 4078 ämnen

Västerås - Modo 2021-01-19

« · 2130138 Till forumet


Västerås - Modo 2021-01-19
Matchdags igen då. Hinner vi repa energi efter gårdagens batalj och kan vi kriga till oss någon poäng idag? Gooo Modo.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
wolper: VIK kommer blåsa oss av banan.
Kom ihåg att vi lyckas få med oss två poäng för att vi möter en motståndare som fullkomligt kollapsar med en målvakt som släppte allt som gick mot mål.

Vi gör en rent ut sagt urusel match igen men mot ett Väsby som lyckas vara ännu sämre.
Så tro inte detta var ett steg framåt, det var snarare ett bakåt trots två poäng, det såg ut som en match mellan två lag från björnligan.

Vi har inget försvarsspel någonstans över hela banan och läcker som ett såll, vi släpper minst 5 mål varje match.
Nu står hoppet till att man släpper prestigen och sparkar Styf för han håller inte och har tappat det fullständigt
Vi måste ha en riktig headcoach, nu!!!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Robin Ztorken L:
😂😂
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Robin Ztorken L: Ord och inga visor😅
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Nucky: Jag skulle kunna dra på dom en djädra smäll och det är sant det :-)

För att citera en viss #21 från 1994
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Robin Ztorken L: Intressant krönika från Pelle
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Sven Tuta: Allt var inte kattskit igår. Spelet kan man givetvis älta hur mkt som helst, men det jag tar med mig är hur laget kom tillbaka och kämpade och glädjen vid målen, men sen att coacherna hjälpte till att förlora en poäng det är för jä... dåligt. Hoppas nu bara att det gav självförtroende inför kvällens match och att Peters står på huvudet så kan vi kanske överraska
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Sven Tuta: Som alltid
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Sven Tuta: Att späppa in 6 mål är en sak , men att göra 7 mål det visar att man inte lägger ner dig och grinar vid motgång .
Det är faktiskt jäkligt bra gjort .
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Sven Tuta: Förstauppställningen vid pp var också riktigt bra igår.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Eller: Någon som vet när Michael Boivin blir spelklar?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
hanzon:
Sannolikt mot Björklöven
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Robin Ztorken L: Tycker mig ana en positivitet i ditt inlägg.
Känns som du bytt bana

😊
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Sven Tuta:

Håller med det var inte i närheten av våra sämsta insatser igår. Tycker att ledning med 3-0 och 4-0 för Väsby var ganska orättvist. Otroligt slumpartade mål som går emot oss medan vi inte hade marginalerna med oss, en puck på mållinjen, karla prickar ribban i pp, Ohlsson, Wallinder och Strömgren bränner rena lägen.

De första målen vi släpper in är ju mycket tillfälligheter, Öhman ramlar bakom mål när han har pucken under kontroll så en Väsby spelare kan plocka upp den och spela in till en ren i slottet, andra målet är ett skott som spelare täcker och returen ramlar ner rakt på klubban på en väsby spelare som får öppet mål, tredje målet är i BP och vår spelare kommer ut på skytt och spelar blad-blad skottet styrs och vinklas upp i krysset.

Det var en sådan match där allt gick emot oss i början och vi fick inget med oss, därför tycker jag ändå det är imponerande att spelarna fortsätter att jobba hela vägen och lyckas att vända matchen. Visst vi fick några enkla mål retroaktivt i slutet, men det hade vi aldrig fått om vi gett upp och lagt oss ner och dött vid 4-0.

Man kan kritisera mycket i vårt spel och vår strategi, men igår var det inget fel på viljan och arbetsinsatsen hos våra spelare, detta ska snarare hyllas och otroligt starkt att komma tillbaka och ta 2p. Hur många lag vänder ett 4-0 underläge med 29 minuter kvar att spela. Visst surt att inte ta alla 3 när vi väl går upp i ledning, men 2p känns som en stor vinst med tanke på hur mörkt det såg ut efter 31 minuter och underläge med 4-0.

Hoppas detta var stärkande för moralen, att spelarna ser att om man jobbar stenhårt så får man också marginaler med sig i slutändan.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Rytter: Strömgren har varit bra senaste matcherna, skapar lägen på egen hand
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Nucky:
Jag där finns det anledning att fundera över vilka kedjekamrater som kan tänkas passa honom, inför nästa säsong. Dock inte för stor roll i alla fall initialt.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Nucky: Visst känns Strömgren i den offensiva delen lite som Svensson vi hade för en massa år sedan, skridskostark och väldigt väldigt duktig på att hitta kreativa målchanser men tyvärr brände han i princip allt, skulle Svensson satt 75% av sin målchanser så hade han slutat på 25 mål i Shl.

Strömgren är för övrigt oerhört intressant!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Jag hoppas verkligen att Glader redan har startat arbetet med att hitta en ny tränare inför nästa säsong. Det ska helst vara klart redan när denna säsong närmar sig ett slut. Så den nya tränaren kan välja sina spelare och ass så tidigt dom möjligt.

Jag har inget emot att Bert tar över Modo..Kanske redan den här säsongen..
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Eller: visst var det Väsby som hade 60-15 i skott mot SSK häromdan? Borta dessutom men förlorade med 3-0 eller nåt, tyder ändå på att de är giftiga framåt
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Nucky: jag gillar även Oscar Nordin stor o smart, är han med på trippen tro?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Heyerdal: 59-24 blev skotten
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Heyerdal: På ett sätt är det märkligt att Väsby ligger sist och på ett sätt är det mindre konstigt.

Dom spelar en bra och snabb hockey, starka spelare som jobbar hårt.
Med Deras forwards med Lorraine’s, Rommel, gogolev, Lavoie, Bengtsson, Fetkovic så förstår man att detta inte är ett dussingäng offensivt utan ett riktigt bra lag framåt.

Några intressanta backar i Bouramman, Blidstrand men annars ganska tunt.

Deras absolut svagaste lagdel är målvakterna, skulle Väsby haft en stark målvakt så hade dom aldrig legat sist, dom hade förmodligen legat någonstans i mitten av tabellen
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
AddMan: Nja det vet jag inte.
Jag ger dom den kritik dom förtjänar och just nu ser det inte särskilt bra ut om man ska vara ärlig.
Hade mer än gärna öst superlativ över laget men det går bara inte just nu och som det ser ut, sorry.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Robin Ztorken L: Jag avskyr verkligen vad Modo blivit denna säsong, spelarbyten i mängder och det framstår som väldigt desperat i mina ögon.
Vi har suttit och häcklat Löven för alla deras spelarköp, men vi är verkligen inte långt efter.

Enda sättet Modo och Glader kan komma undan med denna säsongs spelartransfer är om man får behålla dom bästa spelarna även nästa säsong, annars har denna säsong tyvärr varit en säsong där vi inte tagit ett enda steg framåt mot shl men bränt en massa kapital på spelarköp
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Gavelo: Ja, vilken sanslös jävla floppsäsong det här håller på att bli.. värsta är att man inte ser någon direkt ljusning i horisonten, och då brukar jag ändå tillhöra den positiva skaran härinne.
Allt kommer tillbaka till svaga ledare, både sc och tränare. Det går liksom inte att komma runt det faktum.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Gavelo: Förutom förra säsongen har vi inte ens tagit ett myrsteg närmre SHL, däremot har vi hängt på en slak lina att undvika spel i ettan.
Detta är den trend vi sett sedan vi rasad ur SHL och händer det ingenting snart så blir det en verklighet snart, trender är jobbiga att bryta.

Ett lag som befinner sig i den sitsen nu är också LHC, det går bara utför säsong efter säsong och till sist går det inte längre...
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Gavelo: Spelarbyten i mängder?
NHL-lånen kan du räkna bort, för det har nästan alla lag i ligan gjort.
Gagnon la av. Edwin bröt man kontraktet på helt rätta grunder från vad jag hört.
Sen tog vi tillbaka Karla, värvat Rockwood och Harju samt lånat in Niederbach.
Man har bränt minimalt med kapital på dessa förutom Karla, men det var en insamling.

Det man ska kritisera är att man har byggt laget på en alldeles för ostadig grund, inte att vi har tagit in spelare.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Nucky: Undra vart Glader befinner sig i sin resa till Luleå som han skulle påbörja när säsongen startade? Han måste ha tagit häst och vagn till Flen istället.
Kommentera


Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
KB65: Varför bröt man kontraktet med Hedberg?
Måste ja varit ngt allvarligt med tanke på tidpunkt och uttalande. Betalar vi hans lön nu, eller?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
KB65: Boivin?, Heppo, Lindgren?, det 2 sistnämnda var värvade för att man hade goda förhoppningar på att få behålla dom hela säsongen vilket misslyckades, iaf än så länge.
Sen utöver detta så letar man just nu fler spelare!
Sen spelar det någon roll om spelare lagt av eller fått sparken, det är lik för*** spelartransfer!?
Sen glömmer vi även att tränaren lämnade och vi har tagit in en 3:e 2:a tränare, samt att vi haft en målvakt på kontrakt som inte ens varit med i truppen förens igår.

Hela säsongen känns som en parodi och jag tror inte Rockwood och Boivin mfl går under kategorin minimalt med kapital, gissningsvis kostar Rockwood som en hygglig allsvensk spelare och Boivin som en toppspelare.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Gusse: Bara för att du vill få in ett o annat ass, men inte Bert va :)
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
KB65:

Skulle vara intressant vad du hört angående Hedberg och anledningen till kontraktsbrottet. Tror du att vi står och betalar lön till honom, eller är det så pass mycket hans fel att vi troligen slipper delar eller hela lönekostnaden?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Nucky: Lägg till en nypa övertro på truppens kvalitet(inte från hockeysnacks skribenter förstås, härinne finns det bara realister).

Men med lite nytt självförtroende efter upphämtningen igår avslutar vi den här lilla borta-turnen med seger ikväll
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Rytter: Jag har hört att det har funnits ett problem med Edwin över en längre period, sen vad som till slut fick det att brista just vid den tidpunkten vet jag inte. Mer specifikt än så känns olustigt för mig att gå in på, då jag endast har fått det vidarebefordrat från personer med bättre insyn. Inget jag kan bekräfta som sant även om jag litar på det själv.

Jag tror inte att MoDo betalar ut lön till honom alls efter att kontraktet är brutet.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Vi har då inte haft flyt med dessa hemvändare å dess skador i alla fall !
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
KB65: tycker edwins uttalande själv varit lite suspekta också, typ att han ska ta sig en funderare över vad han vill pyssla med framöver.. om det ens är hockey han tänkt pyssla med så att säga.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
KB65: En MoDo-podd nämnde väl en höftskada när han var lite "in och ut", en höftskada som inte skulle bli värre men som skulle kräva operation för att bli 100%. Lät som att det kom från en initierad källa nära laget.

Kan ju vara en delförklaring till motivationsproblemen, men gissningsvis något mer också, annars hade han väl bara hamnat på skadelistan?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
KB65:

Respekterar att du inget vill säga. Men det låter ju lite som man själv varit inne på och tänkt, han får inte lämna pga. prestation på isen, utan det måste vara något utanför som är problemet.

Antingen att han är helt fel i denna grupp och en energitjuv.
Eller så har han något form av personligt problem och han fått ultimatum av klubben och tillslut har det inte gått och kontraktet bryts.
Bara hoppas att vi slipper delar eller hela lönesumman.

Som du säger så låter ju Edwins eget uttalande lite kryptiskt, han ska alltså rehabilitera sig och fundera över sin fortsatta karriär.

Något står ju inte rätt till, tittar man på historiken så har han ju inte varit länge i klubbarna de senaste åren och själv bytt eller fått kicken (icke förlängt).

Hur som helst så önskar jag honom lycka till och hoppas jag det ordnar upp sig på det personliga planet om det är det som är problemet. Sedan är det synd ifall en sådan pass ung och talangfull spelare med fina kvalitéer väljer att lägga av med hockeyn. Han hade haft många år av fin karriär framför sig.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Rytter: Om vi inte betalar hans lön måste det frigöras en bra lön till en ny spelare
För han var nog inte den billigaste i truppen
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Rytter: ser på swehockey att Nieminen är tillbaka som headcoach...Theodor centrar Harju o Karla plus lite fler omkastningar
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Heyerdal: efter att ha lyssnat till Widebro, nu mår man bra igen!!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Står väl typ 2-0 till Västerås innan fem min har gått , frågor på det ?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Smurfen: Ja, hur många utvisningar med 6 man på isen har vi fått då?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
puffe: vad sa han som gjorde dig positiv Cat?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
puffe: Tycker boxen ser bättre ut ikväll, lite låg ibland men helt ok.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
hk: Styf d.y såg ut som en kon där
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
MorganaLefaey: 28% puckinnehav. Styf siktar på något rekord ikväll. Aldrig sett lägre.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
hk: men håller med. Det ser bättre ut. Men för närvarande är vi i behov av poäng oavsett utseende.
Så säger inget än.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
J F K: Blir så när man har en icke fungerande spelidé så, man tvingas flippa ut puckarna i mittzonen bara för att hinna byta.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Gavelo: Jo, misstänker att laget presterat bättre utan tränare. Ingen spelare hade kommit på att man kan spela så djävla dumt.

Man skäms ju.
Kommentera

« · 2130138