1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474653 inlägg · 4078 ämnen

Västerås - MoDo 2022-10-01

2384234 · » Till forumet


Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Smurfen: Länge leve Bernie!
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Icing-Ove: Det ser glatt ut på träningen , alla åker omkring med ett leende 😀 på läpparna just nu !!
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Smurfen: Skadar ju inte att ligga 1:a i en bra liga med två kanadensare i poängtopp om man vill värva nåt från andra sidan Atlanten. Sen har ju Ö-vik en Arena till skillnad från andra klubbar.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Hörrni alla glada MoDoiter vi leder serien än , det kan ju ändras i morron men ändå !!
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
S-vikaren: Han är uppsatt på två matcher och ett poäng, men om han är bänkad eller skadad vet jag inte.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Någon som vet om Linus Pettersson är skadad eller varför han inte är ombytt till kvällens match?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
KB65: Ove tar en Serieledningsgrogg och lite Jalapeno-chips efter maten. Vore ändå bra om vi inte leder serien hela säsongen.
Känslan är att det kan bli lite panik tidigt hos SHL-lagen i botten, så Gradin lär nog ha rejäl konkurrens. Grinar inte om det kommer en sniper från ECHL...
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
KB65: Jag har alltid gillat Paananen, men han verkar rätt begränsad. Man utvecklas inte från år till år, utan är ett femte-sjättelag i regel. Från år till år höjs budgeten, men det avspeglas inte särskilt väl i tabellen. Dessutom är det samma ursäkter varje gång. Det fungerade ett tag, men undrar om man inte nått vägs ände snart med nuvarande ledning.

Som du är inne på är nog Zetterberg ett ännu sämre val som sportchef. Han har verkligen inte många lyckade prestigevärvningar. Inte ens när han knyter till sig Daniel Gunnarsson slår det väl ut. Speers var väl tänkt som en toppcenter, men han verkar mest vara en defensiv spelare. (Jämfört med Dickinson är det klasskillnad än så länge). Det är väl inte heller så att man hittat så många fynd heller? From platsar väl knappt i vinter, så varför behölls han?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
JoseGonzales: Tycker sportchef Zetterberg är makalöst beige till rakt av undermålig också. Finns det någon annan som missat på importer i samma grad som honom?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
J F K: Som utomstående kan jag inte förstå varför någon tror att Västerås ska kunna utmana om SHL-platsen. Deras trupp är ju mycket sämre än er, Björklövens och Djurgårdens trupper?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
J F K: Så Zetterberg skyller alltså på "otur" gällande storförlusterna mot oss förra, samt denna säsong? Låter mer som att han försöker rädda sitt jobb än att faktiskt ge en vettig förklaring.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
J F K: Så länge man bygger ett lag på hockey-Sveriges mentalt svagaste spelare i Mikael Frycklund kommer Västerås aldrig gå upp.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Saleva: De har lite jobbigt i VIK. Samma ledning som ett par år nu och trots allt större budget är det precis samma saker som spökar.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
J F K:
Han låter som en politiker som försvarar sin politik.
Irriterar mig på ett uttryck som han och många andra använder: "jag tycker nånstans att".. eller "jag tänker nånstans att"..
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
J F K: Starkt ledarskap där. Hoppas han fortsätter resonera så, då slipper vi fundera så mycket på VIK även framöver.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Mano: open.spotify.com/show/4xs0GjfCZMULyMPooHkJMA?si=7e9d5d4e748849fd&nd=1

Där har vi en kommentar från Patrik Zetterberg, sportchef i Västerås. Han verkar inte anse att MoDo var särskilt bra, utan det var VIK som slarvade. Dessutom hade VIK otur, för hade man satt friläget vid 0-1 skulle det blivit en annan match. Att MoDo är ett boogey-team håller han heller inte med om då han tycker att de borde vunnit båda bortamatcherna mot oss ifjol.
Kommentera


Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Majbrasan: Alice i underlandet, våra proffs-jinxare kör tvärtom, men vi avslöjar det lätt. Dom är helt igenom fortfarande supernegativa, utan influenser från verkligheten.

Lurar oss med super-ironi
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
J F K: Fast värre, då vi aldrig sett det här förut. Wennerholm har ju vanan trogen att jinxa någon eller något lag varje år trots allt.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Tarasov: Ja, känns inte bra alls. Dock har vi lite norrsken i Götaland nu, ska ut o kika igen
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Tarasov: Japp. Det är väldigt svårt att förhålla sig till en verklighet där de två inte är negativa. Jag förväntar mig att det går helt åt h-vete framöver. Det är nästan som när Wennerholm jinxar sönder ett lag.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Confusius:
Man blir nervös av att Frontis och Ztorken är positiva
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Bad_Brett: Morrison fick inte ihop 97 procent totalt på alla sina framträdanden
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Icing-Ove: Nota Bene! Våra 2 stjärnspelare från Tjeckoslovakien var borta nästan hela finalserien. Hostak kom väl tillbaka i slutet, men Pappa Horava hade ju slukat Rydmark med hull och hår. Tung finalförlust minsann
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Frontschwein: förstår jag rätt att du är starkt positiv till guden?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Frontschwein: Inte helt kry?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Frontschwein: Tja... Krizan hade 97% i sin första match och 100% i sin andra match. Visst gick det en del rykten under försäsongen, men tror inte något som faktiskt hade sett honom spela var skeptisk.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
puffe2: Bra kämpat mot skånska Ärkegrisarna ändå...

Susse 18
Antos 18
Svarten 18
Ante 18
Timmy 19
Foppa 20
Hinken 20
Salle 20
Werner 20
Berka 20
Hasse 20
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Frontschwein: Å vad sa vi om Mike Morrison :) Räddar han en badboll så är vi nöjda, men det var inte Mike enligt vanligtvis trovärdiga teflonhattar
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
puffe2: guden kommer börja leverera väldigt snart. Fick en skitstart och är inte helt kry från början.

Lita på mig. Vad sa vi om krizan.?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
M Horava: Fast, när MoDos juniorlag höll på att välta Real Malmö var vi INTE favoriter, dock ett oerhört trist minne att vi inte vann då.

Andreas Johansson dock, så vill jag aldrig mer se en MoDo-ledare uppträda,
fast stort av Lars Lindberg att skänka dom pengarna till MoDos ungdomsverksamhet
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
KB65: Lätt att få hybris och det är så värdelöst när sånt smyger in under MoDotröjorna. Minns SM-finaler där Sedinarna bara skulle snurra upp Brynäsare på läktarn, Forsbergare skulle göra det själv med ett helt Malmö hängande runt axlarna eller Johansson som slår vad med journalister om MoDos eminenta storhet och atlaset aldrig kommer trilla ur.

Nä, låt nu Djurgården och Löven vara favoriter så att vi kan lägga fokus på att vara bra när det gäller istället. Att vinna matcher i början av sässen tar en inte till SHL.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Tarasov: NHLarn och KHLarn måste steppa upp alltså...
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Bad_Brett: På den gamla goda tiden hette han Biggus Dickus och han var en äkta Woman.

Marenis kan vi nog leva utan, men målvaktssidan är alltid äckligt obehagligt
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Bad_Brett:
One down two to go
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
puffe2: Nu ska jag inte jinxa, men det känns verkligen underbart att jag tycks få fel om Big Dick.

Nu är det väl egentligen bara Marenis och Guden jag fortfarande är orolig för.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Icing-Ove: Näe, givetvis ska 'The Holy Grail' finnas tillgänglig för framtida generationer som tillber eller forskar om MoDo. Bra att du pushar på ibland :)

Kulturarv ska man vara rädd om
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
puffe2: Lugn! Vi glömmer det där. Vi gör ju 10 mål mot Löven på 4 min.
Det där kan jag nog få äta upp snart. Brukar ju smattra vilt i dessa matcher.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Icing-Ove: Du får mej alltid att få dåligt samvete, jajaja ska leta upp VHS-bandet(spelade dock in alla matcher på den tiden, utan att skriva vad det var) men har flera hundra att välja på. På några finns det Tårtan . Sedan ska jag få det till ett modernare medium, så lovar att du får ett färskt ex, senast 2030. Tyvärr kan det dröja innan Brynäs får revansch , finns risk att dom är i allsvenskan kommande säsong, men hoppas såklart dom blir kvar, finns 10 andra lag som hellre får rasa ner
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
puffe2: Vi borde kunna göra 7 mål på 5 min mot Brynäs igen. När möter vi dem?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Amitiel: Ett bra riktmärke att vänta tills man mött alla lag, men 24-15 i målskillnad efter 4 omgångar är inte det jag förknippade med Karlin-hockey
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Vi är 4 matcher in, tycker det är för tidigt att säga något om MoDo´s offensiv långsiktigt, just nu ser det verkligen bra ut, men samtidigt är det ju inte direkt starkaste defensiva lagen vi spelat mot hittils, så jag väljer nog att vänta till vi möt varje lag 1 gång innan jag försöker bedöma på vilken nivå dom ligger på.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Smurfen: fint. Hade gärna sett mer men får duga.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
J F K: MoDo är inget pop-lag som Djurgården och Löven. Örnsköldsvik med sina fabriker och arbetarfolk. Vad är det jämfört med metropolerna Stockholm och Umeå? :)
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
grimiss: Fyra matcher och 6250 i böter för Cheek
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
J F K: Expressen tar faktiskt upp just det här i Hockeypanelen.

5) I andraligan har Modo inlett säsongen på ett sprudlande offensivt sätt, 24 baljor på fyra matcher och spetsspelarna levererar. Har vi snackat för lite Modo och för mycket Björklöven och Djurgården som favoriter till att ta sig till SHL?

ADAM JOHANSSON

– Mjae, det vet jag inte. I vår bilaga inför säsongen valde jag MoDo till det lag som nyper SHL-biljetten och jag tippade att Riley Woods skulle vinna poängligan. Har med andra ord haft stora förväntningar på det här bygget, som mer eller mindre är intakt från ifjol. MoDo är kanske det mest frejdiga och skillade laget i hela serien också, titta bara på vilka puckkonstnärer det finns i back- och forwardsstallet. Bernhardt och Näsén är ligans bästa offensiva backar, Dickinson är en klassvärvning av Gradin, Woods är toppklass, Aagaard beprövad spets, Marenis är sevärd i sina finaste stunder, Jinesjö Karlsson är kanske bättre än någonsin och Sveningsson har potential att göra 20 mål. Och då har jag inte ens nämnt att Adam Pettersson ser pånyttfödd ut. Nej, MoDo har mycket som talar för sig. Den stora knäckfrågan för ledningen blir att tajta till defensiven, boxplay och se till att det här skillade laget blir ännu mer hänsynslöst och effektivt när det vankas avgörande matcher till våren.

JOHAN SVENSSON

– Jag satte lagdelsbetygen på MoDo inför och hade högst betyg om man tittade lagdel för lagdel i det här. Det som förvånar mig lite med MoDo, lite som i fjol är att de är spetsigare offensivt än vad jag trodde. Jag kände att detta skulle vara ett tråkigt, stabilt lag, men det har ju verkligen sprakat i det offensiva och det förvånar väl mig till viss del. Riley Woods är kanske ännu bättre nu än förra säsongen och Josh Dickinson har visat sig vara en väldigt bra rekrytering i ett tidigt skede av serien.

JOHANNA DAHLÉN

– Hm, jag tycker ändå att det har pratats en hel del MoDo och att de är ett av lagen att räkna med i år. Nu har de inlett extremt bra och det är flera spelare som verkligen imponerat. Riley Woods tog lite tid på sig att vakna under försäsongen, men har inlett fantastiskt i serien tillsammans med Josh Dickinson som imponerat direkt. Bernhardt och Näsén är ett riktigt bra backpar på Hockeyallsvensk nivå… sen ja, då har jag bara tagit upp toppen av interna poängligan. Det finns flera spelare som har all möjlighet att kliva fram under säsongen ännu mer. MoDo är att räkna med, punkt slut.

SANNY LINDSTRÖM

– Det är klart att MoDo smugit under radarn vilket inte är någon direkt konstighet med tanke på hur både Björklöven och Djurgården har satsat. Jag tror det passar MoDo och den gruppen rätt bra. Klart att det är ett bra lag som ska ligga med uppe i toppen av tabellen. Coach Karlin har en fin förmåga att alltid få ihop sina lag och den här säsongen verkar inte vara någon skillnad. Och som jag sa inför säsongen. Josh Dickinson är ett fynd och en toppspelare i serien. Jag tycker han redan visat prov på det och mer lär komma när han blir än mer varm i grejorna.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Hakning-Henrik: sant men nu vet vi att vi KAN iår också! Sen får vi se hur ofta vi lyckas plocka fram det
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Hakning-Henrik: Det är väl inget lag förutom möjligen KIK som spelat bra hockey mer än stundtals? Misstänker att BIK kanske är hyggligt nöjd också, men DIF mot KIK, Löven mot AIK, AIK mot Östersund osv tyder på att vi bara precis har börjat säsongen.

Sedan var det inte direkt så att vi var lysande stora delar av fjolåret heller. Många matcher såg det ut som att vi gick på halvfart, men där individuell kompetens och målvaktsspelet ändå gjorde att vi vann.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
J F K:
Jag ser bara fördelar med att inte bli tippade som ett absolut topplag.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Tarasov: Precis, det är få matcher och egentligen bara en vi spelat riktigt bra i. Dags att inte flyga iväg
Kommentera

2384234 · »