1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480456 inlägg · 4078 ämnen

Västerås - MoDo 2022-10-01

« · 2383604 · » Till forumet


Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
KB65:
Jag som tippade oss som 1a räknas alltså inte som expert. Fredrik Söderström sa en rätt kul grej, något i stil med ”här sitter man och underskattar Karlin ännu en gång”. Som sagt bara 4 omgångar så vi vet ju inte riktigt hur det blir.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
J F K: Det kan jag hålla med om. Tycker vi har varit extremt förbisedda av alla experter. Men det är väl lite skitsamma i slutändan, de har sällan rätt. Förra året så hamnade vi väl i snitt på 6-8 i tabelltipsen, i år 3-4.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
KB65: Poängen är att jag uppfattar det som att få ser oss som ett riktigt topplag. Det är Djurgården.... Sedan Löven... Sedan flera andra där vi kanske befinner oss...

Jag tycker att det är märkligt att vi inte ses som ett topplag med tanke på förra årets säsong och hur truppen förstärkts.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Mano: Skrev du till rätt person nu? Var det jag menade också.
Det var bara någon enstaka person i kommentarerna som tvärtom förminskade vår insats.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Mano: skitbra referat! Fattar inte alls kritiken. Massa cred till modo. SJÄLVKLART skriver man sen utifrån sitt eget lag, det är ju givet
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
KB65: Tycker du? Är väl snarare en ganska tydlig analys om varför Modo är en contender medan VIK inte är det ännu? Mycket intressant att få hans (deras?) perspektiv på Modos spel. Här inne har vi ju lätt för att vara grymt missnöjda om Modo inte spelat 60 minuter i anfallszonen och skjutit 200 skott. Den här bloggen har många gånger pekat på Modos kvalité som liknar ett SHL-lag med ett snabbt passningsspel, förmåga att spela i olika tempon under en match samt tydlig spelidé. Något som de menar att VIK saknar.
Sedan behöver vi ju inte hålla med, det ser ju verkligen inte alltid ut så, men ibland är det bra att få se saken från andra sidan också.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
puffe2: ja du, hoppas iaf, har rätt framförallt att Modo har en vecka matchfritt innan.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
puffe2: Det är klart att vi har en fördel av att ha en bred trupp när det kommer till matcher två dagar på raken. Där känns det klart bättre än ifjol då tredje och fjärde var svagare.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Heyerdal: Tyckte vi visade igår att vi är ganska hyfsade, trots match dagen innan. Tätare spelschema tack, nu ska man vänta en hel vecka igen.....:(
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
J F K: Skönt att vi har två backpar som levererar riktigt starkt framåt hittills.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Tarasov: Byter ingen av våra sex backar mot honom. Som många är inne på har Ingman varit riktigt bra. Han är extremt beroende av stabilitet och förtroende. Både från tränarstaben och det egna självförtroendet. Berg och han har lysande plus/minus hittills.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Tarasov:
Så Gunnarsson tjänar 85 tkr månad....
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
KB65:
Bloggen hyllar flera spelare hos oss och även laget.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
KB65: Ok, men jag tyckte det främst handlade om eget tillkortakommanden lite som Paananens kommentar. Det är väl bara en som ansåg oss som ett verkligt topplag.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
J F K: Var väl egentligen bara en kommentar som menar att vi inte är särskilt bra? Både bloggen och många andra lyfter fram oss som skickliga.

Direkt från bloggen:
”Det var tyvärr en kopia av hemmamatcherna mot MoDo ifjol. Gästerna var klart bättre i alla aspekter av spelet och spelade stabilt och smart, ungefär som ett SHL-lag.”
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
ÖSK_82: VIK Fancentrals blogg är inte särskilt positiv till matchen. De flesta kommenterar handlar om att det är Paananens fel och att MoDo egentligen inte är så fantastiskt bra.

vikfancentral.se/ska-vi-se-1-7-da-modo-med-karlin-pa-alla-plan-ater-skapade-ut-vik-med-paananen-som-en-isolerad-handelse-eller-nagot-annat-det-ar-den-stora-fragan/
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Heyerdal: Löven spelar också på fredag. Östersund borta. Modo har fördelen med endast 10 mil till nästa match.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
grimiss: Det värsta med bentacklingen är att den endast är en hämnd. Cheek vet att han inte kan nå pucken och han sätter ut benet för att träffa. Det är precis den där typen av medvetna tacklingar där man inte gör det för att vinna några som helst sportsliga fördelar, utan bara göra illa motståndaren.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Tarasov: ses i SHL nästa säsong. Om Rbk är kvar vill säga.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Nucky: lite synd då vi spelar mot Mora fredag, Löven spelar onsdag en klar fördel.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Nucky: 10-0 och rahimi blir skjuten i pungen av Berna. Suspen spräcks och allt punghår fastnar i sprickan.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
grimiss: Ser att vi möter löven på Lördag, Kenttä hinner nog lassa in 5 ersättare för ersättarna till dess
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
J F K: ännu fulare än jag minns den. Repriser i slomo kan ju luras men det ser ju ut som att han skulle kunna gå in med kropp men väljer att kryssa in benet. 5 matcher?
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
jonsson: eh man ska sväva iväg!!! Sen kommer man kräla som mask och brinna. Det är så det ska vara.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
M Horava:
Tänker såhär.... 10 avbockade poäng 115 kvar på 48 matcher..... kan gå
Kommentera


Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Majbrasan: Absolut. Speciellt efter lite svajiga insatser precis innan.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Tarasov: ..men igår spelade vi bortaspel och tog vara på en hel del misstag av VIK och kontrade in mål samt att vi gör mål i PP. Underbart sätt att spela. Som jag är van vid att se MoDo på 90-talet.. ..med skillnaden att matcherna slutade 2-3 och inte 1-7..
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
KB65: Nej och det kommer naturligtvis komma svackor och dagar då det inte klaffar lika bra, usla domarinsatser, tillfälligheter, skador, et. c, o.s.v.

Jag tyckte det dock var riktigt skönt att få ett kvitto på att det finns där, att det kan plockas fram, efter två tveksamma insatser (poäng till trots) dessförinnan. Vi alla kanske redan visste det, och laget också, men det ska ju ändå presteras. Ingenting kommer serverat.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Tarasov: Ja gårdagens match var fantastisk men som KB65 är inne på så är det inte första gången gurkorna viker ner sig.
Var samma sak ifjol, och efter matcherna var deras spelare rörande överens om att dom egentligen var det bättre laget😁
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
grimiss:

Känner att jag svävar iväg i tankarna efter gårdagen, jag måste lugna mig på nått sätt:)
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
S-vikaren: hade velat se repris på den!!!
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
KRB: Fortsatte att spela.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
KB65:
Jag var bortrest i går, missade matchen helt,
Hur gick det för Woods, knätacklingar kan förstöra en karriär på livstid och skulle bestraffas med off ice livstid, eller typ 250K i böter…
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
KB65: Cheap shot Trevor Cheek shot.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Jag är riktigt imponerad av insatsen igår, gedigen över 60 mot vasst motstånd. Vill inte framstå som en gnällkuk utan kreds när kreds är due. Bra jobbat gubbar!
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
grimiss:
Fortfarande 4 😀
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Robin Ztorken L: hur många värvningar vill du ha nu? 6? 🤣
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Tarasov: Inga betyg kan vara för höga efter gårdagens insats :-)
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
KB65:
Allehandas betygsättning är ett skämt på tok för höga betyg på Modospelarna efter gårdagens match....
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Heyerdal: Trevor Cheek anmäld för kneeing. Bra.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
jonsson: dessutom är det Gurk-Olle som skrivit reportaget!
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
KB65: nä men det hör till att låta sig dra iväg och drömma om att pissa på löven med 10-0
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Tarasov: Just Karlins MoDo har haft väldigt lätt mot Västerås tidigare också.

7-1
4-2
5-1
4-0
4-1

Västerås är fortfarande ett tilltänkt topplag, men jag tycker att de har problem med ledarskapet både gällande tränare och sportchef. Sjukt många missar på importerna över åren och de har fruktansvärt svårt att ändra en matchbild om det tuggar emot. De har väl fortfarande inte vänt ett underläge till seger i seriesammanhang på typ 1,5 år?

Vi är bra. Jävligt bra. Men den här segern betyder inte att det kommer se likadant ut mot andra topplag.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Tarasov: jag är nog allra mest nöjd med ingman hittils (peppar peppar). Alltid varit övertygad om att det är en grymt bra spelare bara han hittar skallen!
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Clay.2:
Vi hade en bra dag, lätt att övervärdera även om det såklart finns mkt kvalitet i laget.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Tarasov: Vad hände igår ? ni slog ett tilltänkt topplag med 7-1
Se upp alla tilltänkta topp lag 🫵 MoDo är pågång
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
M Horava:
För få bör vara det DUBBLA 🤣
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
puffe2:
Ja nu skiter vi i detta och är nöjda med 10p, det jag tycker man kan ta med sig är att klarar man av att sätta 5 kassar 4 matcher i rad så ser är det någon för mkt för att vara en slump. Hoppas Gudlevskis kan följa upp denna prestation.

BB verkar få rätt när det gäller Ingman iaf.
Kommentera

Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Rockson: 9 (!) MoDoiter bland de 25 första i poängligan..
Kommentera

« · 2383604 · »