1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478812 inlägg · 4078 ämnen

Västervik - Modo 2020-11-15

2100738 · » Till forumet


Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Tarasov: det jag inte gillar är att rätt lite lär hända om han inte får puckarna. I sig inget problem, men vi har många spelare som väntar på de puckarna men rätt så som levererar dem.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
J F K:
Ang Hedberg så tänker jag att det han kommer att ”vara en fox in the box” fast i hockey. Välkommet i så fall, hårt jobb och levererar mål.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
jonsson:

4st va?
Sandström , Englund, Davidsson,Fjällby.

Englund verkar dock gå skadad och har inte spelat.

Sedan hade dom ju Tuulola som lämnat.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
J F K:

Hur många lån har Västervik?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Trilske: Hedberg har sett bättre ut de två senaste matcherna. Lite tillfälligheter att han gjort mål I båda, men han har en ordentlig acceleration. Det går sjukt fort när han drar iväg. Karla bröt och var på väg framåt men Hedberg var helt enkelt rappare.

Är det bara jag eller är vi flera som tycker att Karla jobbar hårdare nu än första säsongen med oss. Det är oerhört stor skillnad i hans arbetsmoral. Tror att det är väldigt bra för gruppen att se honom och Kaut. De två största offensiva stjärnorna som ändå jobbar lika hårt som alla andra.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gusse:

Absolut, tror dock att både Kaut och Karla kom in i rätt läge. Så som spelet såg ut i början tror jag inte PK varit tungan på vågen. Känns inte som en slump att många spelare höjde sig några procent direkt Ville tackade för sig. Förvisso lite ambivalent till det initialt eftersom Öhman aldrig sett så bra ut, men han var lika snabbt tillbaka i gamla hjulspår.

Men att vända underläge till vinst borta mot ett riktigt boogeyteam, första gången det skett i HA var väl med fjolårets upplaga. Hade vi hållit tätt i slutet på andra så hade det ju knappt blivit spännande. Men helt ärligt så har vi väl aldrig dominerat några matcher borta mot VÄS.

Så detta är ett mycket positivt trendbrott, precis som mycket annat efter Villes sorti. Att vi skulle torska borta mot ett formstarkt SSK och halva laget borta var ju ingen sensationsförlust direkt, hade nog faktiskt t.o.m. kunnat plocka poäng om vi hade hållit oss borta ifrån utvisningsbåset.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Jan Erik:

Blir det Masiello i kassen på tisdag då.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Heyerdal: Kaut har ju just kommit och behöver matcher, finns ingen anledning för honom att kallas till Colorado igen. Att Colorado kallat hem Werner beror på att det lånekontrakt de skrev var på två månader och de ville inte förnya det. Enligt Werner själv: "Jag och Colorado har tagit beslutet att det här blir lagom. Nu ska jag ta ett "break" från isen i någon vecka, återhämta mig och sedan kliva på med träningen igen", säger Werner till Mariestads tidning.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Rytter:

Hoppas vi kör nått liknande mot Hästen och kan sno nån/några poäng på tisdag.
Är lite rädd att för lite backar tar ut sin rätt tillslut
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Tarasov:

Kul att Heppo hittat sin form, 8p på 5 senaste matcherna och nu börjar man se hans offensiv mer och mer.

Älskar det kyliga avslutet vid andra målet, många spelare tar ett svårt avslut högt mot krysset där, heppo bara leker in pucken med full kontroll.

Tycker även Hedberg kommer mer och mer, syndes mer idag och har en grym speed när han trampar på, får han bara rätt puckar att jobba med kommer det bli en del mål från honom. Hoppas han kan lägga skadeperioden bakom sig.

Kaut är 0% chans att behålla, men skulle vara intressant att se vad som händer om övriga lån lämnar och vi får behålla heppo och ev Lindgren. Sedan ska vi in med en center till laget också.

Ingen vacker match idag, men starkt med så många borta och en försvagad backsida och avsaknad av ledande center.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Monno:
Jag tycker att den ofta ger en rätt bra bild av matchen.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Tarasov: Kollar man skottkartan är det egentligen bara 2a som ser dålig ut defensivt.
3e är det egentligen inte ett enda skott från slottet mot oss.

Sen vet jag inte hur pålitlig den är exakt i HA men.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gäsp: Tackar var lugnt i 3e
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Jag får erkänna att jag inte trodde på seger när det var 4 min. kvar, har sett laget backa hem & förlora förut. Men det var skönt att ha fel ikväll. Känns bra att åka på jobbet nu :-)
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
puffe: kanske han är kallad av Colorado, Werner i Hästen har blivit det, samma lag
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
puffe: Karla femma i interna poängligan, med 9 eller 10 färre matcher spelade än övriga
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gavelo: Haha, ja hela sista perioden var bara ett enda stort hopslag med klubbor, men så skönt att få vinna ändå.

Sedan undrar man lite om inte Albin Ekdahl är vassare avslutare än många MoDo-forwards.

Nu får Kaut sluta snora.....
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Rytter: Det var 0-7 mot BIK. Helt sjukt resultat. Hade man klipp bort den sista sekunden i samband med varje målchans hade man kunnat tro att Modo skulle vunnit, men nu blev det inte så...
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gavelo:

Hellre en ful seger än en vacker förlust.

Förra säsongens 1-7 borta mot BIK var j6 en sådan match där vi öste skott och spelade offensivt, en vacker förlust helt enkelt.

Bra att vi kan ta dessa typer av segrar också.

Västervik lär droppa när lånen lämnar, iof är det väl fjällby som producerat, Davidsson bröderna står väl på 0p efter 5 matcher. Men deras lag blir rejält svagare när de drar, även hästen och Almtuna kommer tappa, så där har vi 3 lag vi har goda chanser att gå ikapp och förbi innan serien när slut, trots att vi lämnat lite handicap i början.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Heponiemi ger lite laine vibbar, för dom som vet hur han spelade innan han blev behandlad för sitt missbruk, svårtippade finnar!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Bad_Brett:

Tycker ändå Peters gör en bra match idag. Han släpper två distansskott men är väldigt skymd. Men han gör det han ska och spelar säkert, fina förflyttningar på genomspelen och tät när det kastas in puckar mot honom med traffik framför, positionssäker, sedan väntar han ut fjällby fint på hans frilägen.

Slutar över 94% idag och det tycker jag är väldigt bra. Släpper man bara in två mål så ska man vinna matcher.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Bad_Brett: Jag kan ju tycka att de tre målvakterna du nämner med bättre räddningsprocent än Peters har bättre försvarsspel framför sig.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gusse: Fick karla Ass på hedbergs mål?

Detta var en ful seger, men det tar jag alla dagar i veckan.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gäsp: såg inte mycket av honom.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gusse:
Så skönt med en spelare som kan komma in och ge lite mål och assist.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gäsp: Och två nya poäng av Karla. Snacka om att ha betydande för det här gänget..
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Modano: Grattis Kingen!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Dundee: hoppas Kaut kan spela mot Hästen
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Silly: Seger på tisdag mot Hästen och vi har lika många poäng som dom och verkligen häng på lagen ovanför strecket.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gusse: Ska nog inte förvänta oss nåt skönlir när 4 backar skadade, förstecentern slutat och bäste spelaren är hemma förkyld, dessutom mot vårat boogeyteam numero uno😁

Vi imponerar inte, men just nu är en gnetseger hur skön som helst!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
jonsson:
Mums!!!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Heyerdal:

Ja, så är det, men nu blev det 3 p och det är flera poäng mer än jag väntade mig.
Nu ska det firas med Julmust och pepparkakor:)
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Foppatofflan: Hur såg han ut?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Mycket bra krigar insats av grabbarna nu handlar det ej om skönspel utan det handlar om samla poäng.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
wolper: Skönt , Den 2:an hade jag med på Oddset, Nu skall man jobba in:
Danmark, Tjeckien och Italien.
Hade en bra magkäsla inför dagens match!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gusse: man satt o väntade på den där slumpucken sista 30 till 3-3 men starkt jobbat !
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Matsg:
Tackar. Skönt och viktigt.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Modo lyckas alltså inte att vinna pucken sista 3 minutrarna mer än 1 gång för att man åter igen blir ofantligt liten i egen zon, men står stilla i knät på målvakten så att motståndarna alltid ser ut att ha PP när dom härjar i våran zon.
Men 3 poäng är bra även om Modo som lag är riktigt dåliga denna säsong
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Tarasov: Grattis till segern!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gavelo: Vi får vara glada Västervik tappade focus några minuter i andra perioden. Skön seger. Men spelet glänser verkligen inte. Men förhoppningsvis get detta lite självförtroende.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gavelo:

Kan säga detsamma om Hedberg, var nog inne 2 minuter nu på slutet
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gavelo: jisses vilken pärs o så skönt !
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gavelo:
Då grattar vi Modano till 9 lax!!!!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
wolper: hua för slutet. fyfan va viktiga poäng så vi kan ta steg från botten
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gavelo: Han spelade upp sig rejält. Samtidigt är det rätt irriterande hur han alltid spelar bättre/enklare när det är tydligt att vi är under press.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Dahlrot spelar non stop nu
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Bad_Brett:
Själv tycker jag det spelar rätt stor roll var avsluten kommer ifrån. Om två målvakter har lika procent varav den ene får mest skott från slott på sig och den andre utanför slottet skulle jag nog hålla den första som bättre.

Gällande lagets tabellplacering är det nog andra du får kämpa med :)
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Bad_Brett: Jellvert hade en fin säsong ifjol, han har inte kommit igång riktigt denna säsong, finns sparkapital där helt klart!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Självklart gör häpponjämi 2 mål när man spelat på karlkvist😔
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Heyerdal: Tycker ändå Jellvert har varit mer aktiv i denna match än tidigare. Skulle verkligen vara bra att få igång hans produktion.
Kommentera

2100738 · »