1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532614 inlägg · 4126 ämnen

Västervik - Modo 2020-12-30

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Tarasov:
Jellvert petad? Isåfall ändrar jag mig angående tränarna!!!!! Då förstår de inte vad som krävs i allsvenskan.

KRM:
I motsats till många andra är jag inte säker på att ett tränarbyte kommer få någon större effekt.

KRM: gärna topp 10, annars blir säsongen för kort

{8225}:
Ja absolut sätt ihop honom med Karlkvist, de kan skapa anfall och ge oss lägen. Så resten av laget får luft.

Tarasov: Prio nu måste vara att hitta en ny huvudtränare för att avsluta denna säsong, stoppa blödningen och hålla oss kvar på 12 plats. Parallellt kan styrelse och ledning fundera på hur vi böst tarvoss framåt nästa säsong.

Nucky: Det är naivt att tro des ska gå att spela hockey med så många junisar som inte är mogna uppgiften på seniornivå.
Såg man tydligt idag mot ett tyngre lag, vi flög som vantar och orkade inte stå emot.
Spela med # 7 som center i förstafemman år ett gravt tjänstefel/inkompetens.

Vi måste värva in tyngd och lite muskler, samt en tränare/coach värd namnet.
Att ej heller raskt ersätta vår flyktade o tilltänkta förstacenter, är också det ett direkt tjänstefel.
Den posten var man ju bara tvungen att fylla direkt, inte i februari!

Sen kan man skicka spelare som inte bidrar ett skit och den listan kan tyvärr göras lång, ingen nämnd ingen glömd.
Gjorde man det så förstår även jag att laguppställningen snabbt skulle bli helt tom, så det går ju inte :-)

Kunglouie: Absolut, men samtidigt började skiten med att man förlitade sig alldeles för mycket på att Foppa och övriga sponsorer skulle gå in och rädda klubben varje gång man misskötte sig.

Att fortsätta köpa soffbiljetter när laget inte ens försöker, skickar fel signaler. Att begära av sina barn att de hjälper till med disken innan de får sin veckopeng, betyder inte att man inte älskar dem.

Tarasov: Fast Harju bör vara med, rutin lär behövas i vår!

Vill ha en målvakt minst lika bra som Peters i vår också

Nesse:
Två forwards in som går rakt in i topp-2, JFB Lär vara ute efter nytt jobb, även Linus Lindström. Det tror jag gör susen. Vi har en bra period när vi är fullt lag då så det ut ungefär så här

Karlk-Hepo-Kaut
Hedberg - Aagaard- Svenningsson
Ohlsson- Jellvert -Åhs
Lindewall-Hägg-Sylwander

Nu har visserligen Harju/Rockwood kommit in men vi talar en annan nivå än Hepo/Kaut.

Nucky: Widebro verkar vara en hyvens kille med järnkoll på det ekonomiska. Men det sportsliga ska han hålla sig ifrån. Värvningen av Glader, och även Ville som han tog på sig blev ju inte helt lyckat

Dock börjar det väl uppe i vår valda styrelse, är den inkompetent och saknar tillräcklig kunskap för att ta rätt beslut rörande det sportsliga?

Spock: Gör inte det. Om du inte är en som gottar dig i skadeglädje

Confusius: SM-guld på 2000-talet ju! Raiders har inte vunnit en slutspelsmatch sedan Foppa skadade båtbenet.

Gavelo: Håller helt med, men tvivlar på att ngn kommer att agera. Det verkar milt sagt jävligt svårt att ställa krav i denna förening.sen 2007 har det lallats på år ut och år in. Det är ju ett under att Martin Nordin fortsätter sponsra.

Dundee: Vi saknar några hetsrövar som hatar att förlora och som förstår värdet av a tt få bära en MoDo-tröja. Förutom alla nämnda problem, kassa tränare, ingen kan göra mål, tunna backar mm, så har vi ett problem till. Bakom Peters är det så tunt. Dackll framstod ju som en fantom enligt dagens Tomte-kommentator, men han inger inte trygghet direkt.

Angående tränare så bör Karlin komma in så fort han är ledig, allt annat är nödlösningar om inte Skägget hoppar in då.....

Spock:
Kolla skottkartan 😂😂

Kunglouie: Om vi ska tänka lite konstruktivt, vilka tränare finns på marknaden och kan tänkas köra ett spel som fungerar med denna trupp?

Lades planen med ny head coach helt på is eller var det bara ett statement av glader för att få leta i lugn och ro?

Spock: MoDo, Hammarby, Tottenham. Jag har alltid varit dömd till ett liv av mediokritet

Gavelo: Ur hjärtat så lider jag uppriktigt sagt med er det är jättetråkigt att ni inte får till de!😔😔😭

Spock: Vad roligt det måste vara för Widebro som gjort ett monsterjobb med ekonomin osv för att se ännu en säsong spolieras pga hans kollegors inkompetens.
Visserligen var väl han inblandad i värvningen av Glader..

Tarasov: Har bara följt liveresultatet, men så jävla dåligt kan det väll ändå inte vara?

Får se matchen efter jag lagat mat.

Markus1212: Vi måste alla fortsätta visa stöd till klubben, nu under denna tunga period. Det är hjärtlöst och svagt att svika laget, när det är nu stöttning behövs som mest. De är nu de riktiga fansen står kvar, agnarna skiljs från vetet.

MEN, DET MÅSTE SKE EN FÖRÄNDRING NU! Jag föreslår att vi börjar med att värva en huvudcoach.

KRM: Om inte Styf kan förmedla en spelidé som fungerar eller ens kan motivera spelarna att iaf kämpa fast man ligger under med 4-0, då är man inte rätt chef för uppdraget!
Thats it!!

Gavelo: Haha! Beklagar även där.
Du håller inte på något tredje lag i någon annan liga eller sport?

Inte kul när det går piss för alla ens lag samtidigt. I synnerhet inte när det är föreningar som borde prestera.

Jag menar, att det går dåligt för mitt Oakland (Las Vegas) Raiders är närmast lite förväntat.

Spock:
Man förtjänar sina förluster av det här slaget.

Gavelo: Arsenal, fnys, ungefär som att säga. "Jag håller på Färjestad så jag är van"

Själv håller jag på QPR, då är man van.

Spock:
Det handlar om att undvika plats 13-14, rimligen bör det kunna fixas till men man skall aldrig säga aldrig.

hompa90: Widebro kan väl ställa in alla löneutbetalningar till laget, tränare, och Glader pga arbetsvägran?
Har svårt att tro att BH skämde ut sig mer för våra sponsorer än vad ovanstående gjorde idag.

Ärligt talat... Finns de nån som bryr sig längre?

{8879}: Ja, att låta alla fans tycka till är enda räddningen nu, men kan vi inte vidarebefordra vårt forum så vet de ansvariga vad dom ska rätta sej efter.

Steken84:
Ja det skall inte vara några problem att komma in på topp 8. Kolla exv Karlskoga, men då måste ha spelae som kan producera på allsvensk nivå.

Spock: Jag håller på Arsenal.... så jag är van😂

Tarasov: Beklagar dagens förlust!

Ni får göra som de engelska fansen och ta det med lite distans och sarkasm.

Kör en "You're nothing special, we lose every week!"

Kolla på detta agerande man blir ju mörkrädd när man ser hur tafatt och lite dem bryr sig. Märks tydligt att en ny i båset behövs för dessa spelare lyssnar inte längre..

Kolla videon nedan.
Kan någon vänlig själ maila Widebro & Glader och ställa till svars att vi supportrar bör kräva mer med högst budget i AS och förlora mot Västervik som jobbar med låg budget och i stort sett nytt lag varje år. Vi i MoDo pratar om att spela ihop ett nytt lag det tar tid mm, hur lyckas andra lag men inte vi? Har gått halva serien nu.
Uppladdat:

Tror Glader och hela lederstaben i modo behöver se sig själv i spegeln nu för detta håller verkligen inte. Jag får starka vibbar av att detta är nederlaget som gör modo till ett hockeyettan lag, för detta spel rakt igenom just nu påminner hur ni spelade när Modo åkte ur SHL. Beklagligt men sant.

Tror MoDo skulle må bättre av att bara lämna WO emot timrå båda matcherna. skyll på corona eller dylikt. för det kommer med 100% blir en förnedring utav Modo i båda matcherna som spelet ser ut just nu.

Försvarsspelet vad är det för något ?
Matchcoachningen är helt galet fel, splittrar på kedjor som har funkat tidigare till att göra en stor ändring i laguppställningen match för match. vilket tyder på att tränarna har verkligen NOLL koll

nej fy jag mår dålig av att kolla på matcher när det gäller MoDo just nu, kommer hålla mig undan att kolla på matcherna, men när man har en flickvän som hejar på modo sen 10 år tillbaka så måste man hänga med och kolla .. Hon bad mig hjälpa henne t.om att avsluta hennes premium.

ledsen för wall of text men ja ..

lycka till

Steken84: Ni få säga som Bragd-Birger i Timråboken efter en torsk; "hockey är en jäkla piss-sport"

Confusius: Dessa tre matcher har varit AJ modo dåligt, kanske ännu sämre?

Ser ut som spelarna har gett upp och väntar på nya coachen, men jag önsketänker kanske.

Bad_Brett:

Jag avslutade oxå premium konto.

{5647}: Är det någon som tror att Widebro och co kommer att uttala sig eller öht agera? Jag tvivlar starkt. Har följt modo sen Kjell-Rune Miltons tid och tycker fan det är dags att lägga ner nu. Det är så jävla valhänt skött, så länge. Krävdes en sociopat som BH för att få ordning, men inte ens han stod pall. Min fru började gråta under tredje. Hon är än mer modoit än jag.

Hälge: Hahaha

Gavelo: Nu skrev ju jag "om ni lyckas där".

Robin Ztorken L: 100 års jubileum med derby mot ÖSK.

Bad_Brett: Vad ska dom säga? Glader ser ut som en felrekrytering i dagsläget, minst sagt. Total katastrof. Men vad behöver vi veta? Vi ser vad som händer. Det är bättre dom stänger dörren och arbetar på lösningar.

Hälge: Realistiskt så bör ni vinna med mellan 7-10 mål per match, vet inte hur det ska stärka vårat självförtroende?

{5647}: Jag vill verkligen att ledare och lagkaptener för laget samlas för ett möte med fans.
Lyft gärna av taket så vi kan ta höjd på alla funderingar och frågor, för det behövs.

Jag kommer ALLTID stötta MoDo oavsett men just nu är frustrationen stor och jag tycker vi alla här ska maila och be om en presskonferens så vi kan få en bild av hur vi ska ta oss ur det här.

Hakar ni på?

Gavelo: Det som kan vara bra för er del nu är faktiskt dubbelmötet mot oss. Det är ett möte där ni har allt att vinna och inget att förlora.

Lyckas ni där så borde självförtroendet höjas avsevärt.

{8384}: lär väll inte hända ett skit efter denna match tyvärr

Såg inte ut som att de försökte ens i tredje denna match heller

snowden: 19 i baken på tre matcher, således mer än 6 i snitt.
Känns så där va?

{5647}: Känslan hos Rockwood när någon talar om att det 2 senaste matcherna varit mot 2 blåbärsklubbar.

2-12 i målskillnad

S-vikaren: Går man ut och pratar om hur "crowdfunding är framtiden" kan det nog vara bra att försöka upprätthålla en god dialog med supportrarna. Jag avslutade för övrigt just mitt premium-konto, jag tycker inte att Glader förvaltar pengarna på ett speciellt bra sätt.

Gavelo: tur vi har ungdomsrabatt i sverige 😅😅🙏

« · 2118698 · »