1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478611 inlägg · 4078 ämnen

Västervik - Modo 2020-12-30

2119260 · » Till forumet


Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Nucky: Jo det också, men när man scoutade Brendan så fick Glader bara goda ord från Jan-Axel.
Jag tror för övrigt att Brendan är mycket lämpad för en strikt hockey och klart sämre när det blir mycket improvisera under matcherna.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Gavelo: Glader känner väl Mikkelson sedan Luleå-tiden?
Han bör ha bra koll själv kan man tycka
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Heyerdal:
Tredje
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Gavelo: Hur ser J-As kontrakt ut, tre år men är denna säsong andra el tredje?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Nucky: Om vi anser detta om Brendan Mikkelsson så bör man ha detta i åtanke när man pratar om Jan Axel Alavaara som framtida sportchef.
Det var Jan-Axel som som gav Glader stora tummen upp för värvningen av Brendan!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Charliejfz: Förstår det. Han håller fanan högt häruppe åt er skåningar👍
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Nucky: Hade gärna velat att Sylle och Liljewall återvänder till Rbk.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Undra hur mötet med Glader och Styf går?
Skulle vilja va en fluga på väggen där.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Nucky: Instämmer helt, Sylwander känns som en kille som skulle lyfta med mer ansvar🙂
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Nucky: ja ge honom kaptensbindeln😀😀
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Hockey12345: Håller med om Mikkelson. Han är en högst medioker back i en högst medioker backsida(just nu)
Vi är i ett stort behov av att få tillbaka Corrado och Viklund.

Den spelare som brinner mest är i mitt tycke Sylwander. Frustrationen lyser i ögonen på honom, och han kämpar och sliter som få andra. Ge honom kaptensbindeln🔥
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Signature: ja det är nog något sådant som måste till har sätt några modo matcher man har ju lite förkärlek till hockeyallsvenskan ändå och att det går dåligt för stor lag som modo är inte bra alls för någon i ligan intresset försvinner. Visst finns timrå björklöven osv men ingen annan klubb kommer nära modo som är ett klassiskt hockeylag på en helt annan nivå. Hoppas man får ordning på deta tror det hade varit bra för svensk hockey.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Hockey12345: Är beredd att hålla med trots att hans stil inte kan betraktas som ”modern”. Hörde någon intervju med Perra och det han gjorde med LIF var att börja med enkla övningar för att skapa självförtroende etc. Om det skulle passa Modo låter jag givetvis vara osagt!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Signature: tror med han hade varit rätt. Jag tror inte att det är specielt svårt och få ordning på detta om man är en riktig hockey tränare det är inte Styf hur mycket man än vill att han ska vara det. Laget behöver en ledare sedan måste jag ifrågasätta hur fan Mikkelson kan vara kapten med så många yngre spelare behövs verkigen en ledare och helst någon med stark modo anknytning. Laget är det nog inga fel på i sig man behöver någon som styr upp deta bara och det är perra rätt person och göra.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Från Hörnefors:
What else is new ?
Kommentera


Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Heyerdal: Det är läge för honom nu. Om ni förlorar nästa match så har ni 27 p på 24 matcher vilket är exakt vad LIF hade 2015 när Perra kom in. Resten behöver vi inte orda om!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
jonsson: Troligen det mest spektatulära o viktiga mål jag bevittnat

Med risk för avstängning härinne då. Vi måste få nåt positivt nu inför nästa år
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Gavelo:

Nån bra som är ledig?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
puffe:

I intervjun efteråt trodde jag han skulle säga
” Jag kände direkt att den skulle gå i mål”
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
jonsson: ett avlångt frimärke :). Undrar hur högt upp den pucken var
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
puffe:

Jo, den är fin, förtjänar nästan ett frimärke på det målet
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
jonsson: Hoppas du har snabbspolning att tillgå, annars rekommenderar jag nån gammal slutspelsmatch från 2007, gärna den där Horava Junior klackar in en superlobb i kvarten mot Sydkorea
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Gavelo: intervju med Perra i cmores sändning, kan tänka sig ett uppdrag i någon klubb om det känns rätt för honom
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
jonsson: Ja det är ju bara 10 poäng upp, men med värnar form är det snart 15 och i februari är topp 6 en utopi!
Positivt är iaf att man ska ha möte med Styf i morgon och diskutera , jag hoppas innerligt att man beslutar sig för att plocka in en huvudtränare!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Nucky:

Ska försöka ta mig igenom matcherna med gott mod.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Harry Luras:

Målsättning topp 6 ligger kvar.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Från Hörnefors: Mjo nivån på domarna är riktigt skräp
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Nucky: Det där var en sågning som heter duga! Han har helt rätt dessutom Adam.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Harry Luras: Känns ändå som att Harju stannar kvar, välbehövligt
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Confusius: Jag tror inte 7-10 spelare medvetet tar dåliga beslut för att få en ny tränare vid förlust. men finns det ett rötägg så bort!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
puffe: Absolut bör han det! Men då är det jävligt många som bör sparkas, och vad väljer du mitt under brinnande säsong? Att sparka 7-10 spelare eller tränaren?
Ha då i åtanke att man ska värva 7-10 ersättare över natten.
Kommentera



Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
jonsson: Se på matcherna i efterhand så kommer du förstå precis hur illa det är.
Som Tarasov säger påminner det om Ville-eran. I dagens match såg det ut som det skiljer en division mellan klubbarna, VVik gjorde precis som de ville.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
jonsson:
Vi är steget efter, kan inte hålla i puck och får inte tid i anfallszon. Motståndarna kommer alldeles för enkelt till bra avslut. Påminner ganska mycket om matcherna i början av serien.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
jonsson: Första-perioderna har varit bra, speciellt mot Tingsryd,

men en liten motgång förlamar laget, tyvärr.
Men sparkar vi alla så blir det nog bra, :)
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Nu har jag inte sett dom 2 senaste, men vad är det som faller mest?
Vi släpper in mycke mål, samtidigt gör vi inte många framåt heller men det hänger väl ihop antar jag.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
gokar: Ska man ge Styf lite cred där så lyfte han faktiskt den frågan redan i våras, om det var lämpligt att han ens skulle stanna som assisterande med båda sönerna på väg upp i a-laget och verkade beredd att kliva åt sidan.
Hade hoppats att han var rätt man att leda laget åtminstone bara säsongen ut, men känns väl extremt tvivelaktigt nu. Tror man har klängt fast i Styf lite för länge då det har varit en trygg punkt i föreningen medans andra har kommit och gått.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Nooky: Nackdelen med den typen är att dom skulle mestadels sitta i utvisningsbåset, med dagens domarnivå.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Bad_Brett: Spelare som tänker så ska ut fortare än tränarna
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
gokar: Förväntar mig ändå se spelare som går in med huvudet före i sargduellerna när det ser ut som det gör. Jag vet att vissa menar att det ofta är mentalt att det ser orkeslöst ut, men det kan inte vara hela förklaringen. Ser snarare ut som att spelarna resonerar som vi, dvs "lika bra att det går uruselt så att vi kan få in en ny tränare".
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Nucky: Tycker inte man spelar som ett lag. Utan puck i försvaret ser det så passivt ut och det tittas mycket puck. Bara den som är närmast pucken rör sig och alla andra står på hälarna. Många forwards är så lättfintade så när en är bortgjort blir det farligt direkt när alla andra verkar reagera i slowmotion.

Tycker inte en huvudtränare ska ha sin son i laget.. Så tror det måste till en ändring där
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Nooky: Jämtin var ju bara en tönt, Grrr, men känslor behövs. Jag är ju så gammal så jag minns när Anders Broström i Frölunda åkte fram till AIK-klacken o pekade finger på uppvärmningen inför fullsatt Hovet. Hatade Bros o Frölunda, men skapade känslor o intresse
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
En herre på FB skrev det här på insta till Widebro

Hej Johan. Vad har du för lösning på haveriet? Det här är faktiskt en sorglig syn att se för oss som följer er 24/7! Vi ska vara medlemmar och vi ska swischa hit och dit men alla ser ju att det är katastrofal inställning hos killarna, de flesta åker på halvfart och tar helt fel beslut. Min uppfattning är att Styf är en sjysst kille men inte den ledare vi måsta ha idag. Killarna måste ju fan vakna och inse allvaret!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Gavelo: Håller med dig, dessutom borde det ringa klockor när vi inte klarar att få ut max av alla spelare.
Alla kan se att Sven har kvaliteter, samma sak med Hedberg, Ohlsson och Aagard t.ex.
Men vi får inte ut det vi ska ur det material vi har just nu, och det är i den änden man måste börja.
Känns som att man befinner sig på ett sluttande plan, och det går definitivt att dra paralleller till hur det var när vi åkte ur SHL.
Det ena namnet efter det andra lyftes in i truppen.
De första 1-2 matcherna var spelaren en injektion, men sakta men säkert faller alla in i samma gängor och underpresterar.
Då är det istället mot ledarskapet man bör rikta blickarna. Frågan är vad som finns ledigt.
Vet att Staffan Lundh har iaf varit på tapeten tidigare.

Kan också vara så att man redan är överens med en tränare till nästa år(Fredrik Andersson?) och att man tänkt att Styf ska klara att styra skutan fram tills dess.
Så verkar inte bli fallet.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Glömmer aldrig dagarna med Ledin,Jämtin,Hedström,Werner.. oj oj vad man saknar dom! nästan kul att se någon prata om dom igen!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
ToddW: Precis, sådana spelare man saknar i dagens lag, men är dom utrotade?

Sedan skriver flera 'fans' att det är ok att inte bry sej om man inte har förtroende för tränaren.

VIDRIGT, får man förtroende att ta på sej en match-tröja krigar man oavsett omständigheter runtom
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Niklas Sundström var nyligen med i podden "släpp sargen". Tycker att han tog upp ett viktigt ämne under podden att hockeyn nuförtiden saknar riktiga profiler/vinnarskallar såsom Wernblom, Jämtin, Ledin, Hedström, Ward etc.

Han nämnde att de flesta av dagens spelare verkar helt skita i om de har varit inne på ett mål i baken. Dagens spelare tänker mer på sig själva än lagets framgång.

Personligen har jag totalt tappat intresset för Svensk hockey för flera år sedan. Vad hände med derbykänslorna mot Timrå till exempel? Spelarna verkar ju vara helt avslagna. Vart är alla känslor?!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Robin Ztorken L: Jag tycker du ser allt så väldigt märkligt, mycket svart eller vitt faktiskt.

För det första så hackar du enormt på nr7, enligt mig är han en av dom med absolut bäst spelsinne i detta lag, han är inte en center för första femman helt klart men han gör väldigt väldigt sällan några större misstag, Åström gör ett jäkla jobb både offensivt och defensivt och är en av dom få som nog kommer undan med ett betyg efter kvällens match.
Sen anmärker du alltid på juniorer och att man inte har musklerna för att vinna närkamper etc. Ja till en viss del så har du en poäng men vi förlorar ju kamper och dueller för att vi är helt åt helvete i osynk, vi är ju metern efter varenda motståndare för att ingenting klaffar i spelet, understödet är obefintligt och det sker så märkliga agerande på isen så man vet knappt om det är allvar eller bara på låtsas?!

Sen kan man inte bara skicka spelare till höger och vänster , det måste finns någon som vill ta över kontrakt och med tanke på vad Modo betalat för Sveningsson (som det gnälls mycket på) så finns det inte ens en SHL klubb som sålt en gatsten som skulle vilja ta över det kontraktet!
Kommentera

2119260 · »