1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479946 inlägg · 4078 ämnen

Västervik - Modo 2020-12-30

« · 2118739 · » Till forumet


Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Confusius: Då bör väl Mikkelson sparkas före Styf?
Titta på vilken tröja du bär,
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
mr_brasco: Ni som vill behålla Styf, är det inte uppenbart för er att han tappat omklädningsrummet?
Mikkelsons agerande på 4:e målet var det va bara skrek om en spelare som inte ville, han försökte inte ens.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Axle San: Egentligen inte
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Golden boy : Tror du på JFK?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
J F K: Om han nu skämt ut sig inför sponsorerna så kan det väl inte vara så hemligt. Då lär väl en massa personer varit närvarande? Blir bara dravel om du ska hålla på med något hemlighetsmakeri.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
J F K: Ok, men du har ju skrivit om nån mer person i negativa ordalag, men inte kunnat säga mer. Får du inside-info som någon vill ska förmedlas, men utan att röja källan? Om Björn betett sej illa mot MoDo känns det märkligt att det ska hemligstämplas. Vi är ju ett forum för MoDo.

Jag förstår , men hoppas du förstår att det väcker viss undran också.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Kunglouie:
Svårt att säga entydigt jag men han verkar han gett långa kontrakt till inhemska spelare i rätt ålder, vilket är ett gott tecken. De har dessutom varit ett topplag i 2 säsonger så vinnande lag har han byggt i tyska ligan iaf.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
J F K: ja absolut håller med att en ny tränare behövs.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
puffe: Jag har berättat att jag inte kan säga något om det flera gånger. Han skämde ut sig för sponsorerna så han gick inte att ha kvar, trots att vi ville det.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
J F K: Du har framfört denna åsikt många gånger nu, tror den breda publiken förstår att du inte vill ha nuvarande tränare. Men många vill veta vad Björn gjorde, citerar Dej.

"Hade inte Björn skämt ut sig oerhört hade man nog tvingat honom kvar. Nu fanns det inga alternativ"

Är det hemligstämplat eller kan du bringa ljus över ditt påsåtende?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Basti: Problemet är väl att vi oavsett spelare blivit allt sämre under Styf. Spelet blir vara mer och mer virrigt. Försvarsspelet har fullständigt havererat på slutet.

Prio ett, två och tre är nu tränare som kan styra upp skutan.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Kunglouie: Jag ser gärna honom det är väl han som ligger bakom värvningen av Peters om jag inte minns fel.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
mr_brasco: Det räcker ej att värva en spelare, måste skicka några och några nya in om det ens ska vara värt det. Om det inte hade varit Peter Forsberg i form eller halv form. Nä en spelare kommer ej hjälpa vända på detta, måste ske något radikalt om det ska ha någon som helst effekt.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Jan-Axel Alavaaras kontrakt med Adler Manheim verkar gå ut efter denna säsong. Han är öppen med att gärna skulle kunna tänka sig bli sportchef i MODO i framtiden.

Vad tror ni om honom som vår sportchef?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
KRM: Nu hade jag velat att Karlin hade en "om-Modo-ringer-får-jag-lämna"-klausul i sitt kontrakt.

Som Modo spelar nu är det perfekt Karlin-underdog läge att grisa sig till slutspel och börja bygga ett slagkraftigt lag inför nästa hockeyallsvenska säsong med målsättning att vara topp 4.

Styf har varit med som tränare i så många miserabla år att händer det inget väsentligt åt det positiva hållet i januari är det nog svårt för Glader och Widebro att motivera att han ska vara kvar.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
KRM: Bäst ekonomi och finaste arenan i HockeyEttan också!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
wolper: Byt inte tränare, lägg pengarna på en center. Som det är nu har vi inte en center som duger för de tre första linorna.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
wolper: Vi har inte haft snedstudsarna med oss, än...

Synd att inte en del skribenter här fick axla Gladers roll i våras, utan lag och tränare.

Då hade vi nog legat topp 3 åtminstone
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Axle San: man kan ju inte annat att ändå ifrågasätta hans insats.. Nieminen o Gagnon.. Kaut o Heppo gav ju en klart bättre tyngd och tillsammans med Karlqvist hade vi en bra första femma som kunde leda laget framåt. Dock visar det ju sig nu hur sårbart det blir att använda korttidsspelare på ledande positioner..
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
puffe: läste det sedan😊 skönt eller inte skönt. Hoppas han är tbx snart! Vi har inte haft lätt med bortfall. Denna säsong överlag är då extremt speciell
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
wolper: han är väl skadad/sjuk?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Axle San: Han kan ju inte beskyllas för att vara snabb i agerandet i vart fall. Men han kanske har ekonomiska restriktioner?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Någor måste måste hända med detta lag iallafall!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Axle San: Tycker att en ny röst i båset är viktigare än att sparka Glader. Vi behöver en sportchef den här säsongen, speciellt med det konstiga schemat.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
KB65: Skada har jag för mig allehanda skrev
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Ja voi voi, såna här dagar önskar man att man var norrman...
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Tarasov: Då är det väl bara så att vi får inrikta oss på hockeyettan nästa år. Det är ju uppenbart att spelet är sämre än spelarna, eller bristen på spel. Eller?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Tarasov: Han är väl sjuk/skadad trodde jag?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Tarasov: Bra avslut på de två första målen enligt skottkartan. Riktigt välplacerade.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
KRM: Hur ställer ni er till Glader? Bör han vara kvar?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Tarasov: Nej, men det är en start. Nu har vi det lag vi har.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Tarasov:
Jellvert petad? Isåfall ändrar jag mig angående tränarna!!!!! Då förstår de inte vad som krävs i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
KRM:
I motsats till många andra är jag inte säker på att ett tränarbyte kommer få någon större effekt.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
KRM: gärna topp 10, annars blir säsongen för kort
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
puffe:
Ja absolut sätt ihop honom med Karlkvist, de kan skapa anfall och ge oss lägen. Så resten av laget får luft.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Tarasov: Prio nu måste vara att hitta en ny huvudtränare för att avsluta denna säsong, stoppa blödningen och hålla oss kvar på 12 plats. Parallellt kan styrelse och ledning fundera på hur vi böst tarvoss framåt nästa säsong.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Nucky: Det är naivt att tro des ska gå att spela hockey med så många junisar som inte är mogna uppgiften på seniornivå.
Såg man tydligt idag mot ett tyngre lag, vi flög som vantar och orkade inte stå emot.
Spela med # 7 som center i förstafemman år ett gravt tjänstefel/inkompetens.

Vi måste värva in tyngd och lite muskler, samt en tränare/coach värd namnet.
Att ej heller raskt ersätta vår flyktade o tilltänkta förstacenter, är också det ett direkt tjänstefel.
Den posten var man ju bara tvungen att fylla direkt, inte i februari!

Sen kan man skicka spelare som inte bidrar ett skit och den listan kan tyvärr göras lång, ingen nämnd ingen glömd.
Gjorde man det så förstår även jag att laguppställningen snabbt skulle bli helt tom, så det går ju inte :-)
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Kunglouie: Absolut, men samtidigt började skiten med att man förlitade sig alldeles för mycket på att Foppa och övriga sponsorer skulle gå in och rädda klubben varje gång man misskötte sig.

Att fortsätta köpa soffbiljetter när laget inte ens försöker, skickar fel signaler. Att begära av sina barn att de hjälper till med disken innan de får sin veckopeng, betyder inte att man inte älskar dem.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Tarasov: Fast Harju bör vara med, rutin lär behövas i vår!

Vill ha en målvakt minst lika bra som Peters i vår också
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Nesse:
Två forwards in som går rakt in i topp-2, JFB Lär vara ute efter nytt jobb, även Linus Lindström. Det tror jag gör susen. Vi har en bra period när vi är fullt lag då så det ut ungefär så här

Karlk-Hepo-Kaut
Hedberg - Aagaard- Svenningsson
Ohlsson- Jellvert -Åhs
Lindewall-Hägg-Sylwander

Nu har visserligen Harju/Rockwood kommit in men vi talar en annan nivå än Hepo/Kaut.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Nucky: Widebro verkar vara en hyvens kille med järnkoll på det ekonomiska. Men det sportsliga ska han hålla sig ifrån. Värvningen av Glader, och även Ville som han tog på sig blev ju inte helt lyckat

Dock börjar det väl uppe i vår valda styrelse, är den inkompetent och saknar tillräcklig kunskap för att ta rätt beslut rörande det sportsliga?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Spock: Gör inte det. Om du inte är en som gottar dig i skadeglädje
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Confusius: SM-guld på 2000-talet ju! Raiders har inte vunnit en slutspelsmatch sedan Foppa skadade båtbenet.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Gavelo: Håller helt med, men tvivlar på att ngn kommer att agera. Det verkar milt sagt jävligt svårt att ställa krav i denna förening.sen 2007 har det lallats på år ut och år in. Det är ju ett under att Martin Nordin fortsätter sponsra.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Dundee: Vi saknar några hetsrövar som hatar att förlora och som förstår värdet av a tt få bära en MoDo-tröja. Förutom alla nämnda problem, kassa tränare, ingen kan göra mål, tunna backar mm, så har vi ett problem till. Bakom Peters är det så tunt. Dackll framstod ju som en fantom enligt dagens Tomte-kommentator, men han inger inte trygghet direkt.

Angående tränare så bör Karlin komma in så fort han är ledig, allt annat är nödlösningar om inte Skägget hoppar in då.....
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Spock:
Kolla skottkartan 😂😂
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Kunglouie: Om vi ska tänka lite konstruktivt, vilka tränare finns på marknaden och kan tänkas köra ett spel som fungerar med denna trupp?

Lades planen med ny head coach helt på is eller var det bara ett statement av glader för att få leta i lugn och ro?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Spock: MoDo, Hammarby, Tottenham. Jag har alltid varit dömd till ett liv av mediokritet
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Gavelo: Ur hjärtat så lider jag uppriktigt sagt med er det är jättetråkigt att ni inte får till de!😔😔😭
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Spock: Vad roligt det måste vara för Widebro som gjort ett monsterjobb med ekonomin osv för att se ännu en säsong spolieras pga hans kollegors inkompetens.
Visserligen var väl han inblandad i värvningen av Glader..
Kommentera

« · 2118739 · »