1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481286 inlägg · 4078 ämnen

VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?

« · 970718 · » Till forumet


Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
NuMo: Men sådär har det väl sett ut i stort sett hela tiden de senaste två säsongerna. Motståndarna har nästan ostört kunnat kliva in framför mål medan våra spelar åker omkring och jagar en imaginär skugga, eller vad nu sjutton de gör när de inte försöker ta bort en motståndarspelare.

Äh, jag tror det är dags att börja gambla lite.
Kommentera


Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
spud: dessumtom så blev wernblom in knuffad i målgården. också säg det att modo klacken är den mest enögda klacken men jag tycker nästan att frölundas är emr enögd. t.ex framför mål när sköder drar en klockren axel mot axel på kallio och då blir det ett jävla liv på frölunda klacken. och en sak till. har den där "stora" hallen bara en kamera eller ? på deras 5-1 mål så fick man bara se i en vinkel och man fick inte se om krizan hade den.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Berka: Man har ju inte med sig huvudet och rätt ambitionsnivå i denna match. För många lämnar över ansvaret att göra skitjobbet till de andra. Det håller inte.

Frrölundas enkla mål framför vår kasse visar just på det. Varför får inte Frölundaiterna en allvarlig smäll i skallen varje gång de klier in där?
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Berka: Jag tycker gott att andersson kan underkänna målet för att werner täckte upp vägen mot skytten, men sen såg jag inte riktigt hur han hamnade där. Men nog tror jag att werner har möjlighet att inte hamna där.

Jag tycker inte det är orättvist att vf leder, krizan skickade in ett sen första periodens individuella misstag..

Och jag antar att modospelarna inte hävdade att ++ var offside i målgården utan bara att han slog in den trots att de tyckte att Krizan hade blockerat den..
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Wikegård har nog mkt att säga ikväll.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Det är väl allmänt känt att Frölunda alltid ha med sig domaren i Scandinavium... Han kan ej stå emot trycket ifrån publiken...
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
zigge: Nog för att jag gillar höns, men inte idag=)
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
spud: Inte modos mål heller... Werner störde inte målvakten så pass att denne inte kunde rädda.. faktum e att pucken sedan länge paserat målinjen då målvakten å werner åker ihop!! Frölunda har en hel massa flyt idag å modo har de inte så de blir tungt att vända på detta.. Chansen finns å de grundar jag enbart på att modo har ett bättre hockeylag med bättre å individuellt skickligare spelare än frölunda! Än e de inte kört så vi får nog hålla tummarna ett tag till
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Berka: MoDo har 7 motståndare på isen, att man sen har en egen hönsgård lättar INTE upp.
Bara att bryta ihop, som oraklet Timmy sa.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Berka: det sista vf målet var då inte ofside i målgården.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
NuMo: Om dommaren som för dagen kan dra åt hell_ete ska dömma för offside i målgården så kan han göra de åt båda håll!!
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Modo spelar ju som kycklingar runt den egna kassen. Uselt igen. Är det Kanade mot Sverige i junior-vm vi ser på.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
spud: Det var en solklar bentackling enligt mig.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
bobbe: Aha, såg jag så jäkla fel. Nåväl, det får jag väl bjuda på.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
NuMo: Att inte Andersson lär sig, kompensation ska han inte hålla på med, det slutar bara med att båda blir besvikna.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
spud: Nu måste man ta tillvara på det här powerplayet.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Paddan: 13-8 var tekningsstatistiken (som för övrigt var 10-2 efter 15 min).
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Paddan: "Spelare som Tony Söderholm, Michael Holmqvist och Jonas Nordqvist är inte spelare som lyfter elitserielag till toppen." Ros, känns det som någon tröst?

Det där var hårt gjort av andersson.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Horibellt domslut att döma bort målet!!!
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
NuMo: För egen del så ryckte det i "stänga-ner-matcheländet"-fingret. Så jag klickade och kände mig genast lättad. Nu är det bara att ladda om för en ny matchsvit. Vad sägs om tolv raka vinster i SM-slutspelet?
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
4-1 Nu har frölunda maximalt med flyt.. Tycker inte frölunda gör en bra match alls å modo känns klart mycket vassare när dommaren inte hittat utvisningar. Jag ser inte matchen som körd alls, men de ser klart tungt ut! Kom igen nu modo!
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Berka: Inte nog med det. Nu har de ryckt igen, helt omotiverat.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
NuMo: shit va orätvist!!! 3-1
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
spud: Frölundaspelarna stuper som nackade hönor så fort man nuddar i dem.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Dream Team: Ja lite grisigt är det allt att knyckla in skröder i stolpen efter att han skjutit.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
spud: Det som hela Frölunda anno 2007/08 verkar lida av - en kvalificerad oförmåga att spela annat än grishockey.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Khanberg lider av vad?
Kommentera


Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Om jag såg rätt var skottstatistiken, enligt C+, 13-8 till Frölunda i första perioden. Men enligt Hockeyligan var skottstatistiken 9-6
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
TIKbiff: 1-2, om jag får be....
Forza MoDo!!
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
TIKbiff: Jo, som om ni tikare är så mycket bättre. Man skulle kunna tro att 99% av er lider av svåra humörsvängningar under en match. Från 0-0, via 0-1 till 1-1 hinner ni avverka både kvalseriespöke, nya målvakter, nya backar, ny tränare, nya supportrar och SM-guld. Allt i en enda mysig kaotisk stämning.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
spud:
Vilken positiv matchtråd, ni ligger ju bara under med 0-2
;-)
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Paddan: tycker det är lite hårt att ge Jonasen skulden för 2-0, han får ju passet 2m framför sig och har ingen lätt uppgift att hålla den. Så där får hedin bära skulden.

I övrigt en trött jävla match.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Typiskt att vi ska ligga under när vi gör en av våra bästa förstaperioder för säsongen.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
NuMo: Man verkar ha en liten annorlunda strategi denna match. Ser ut som att den går ut på att en spelare jagar puck och de andra står still och ser förvånade ut över att Frölundaspelarna faktiskt kämpar och åker skridskor. Ser ut som att någon talat om för MoDospelarna att de nu måste betala trängselskatt ifall de vill ge sig in i kampen om pucken. Mina misstankar är riktade mot Danne_L
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Paddan: Vad håller man på med? Mer tafatt får man leta efter. Kanske är man chockade över Frölundas brist på forcerad anfallshockey.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Vårt fina försvarsspel fortsätter att fira triumfer. Jonasén bjuder Niklas Andersson på ett friläge och givetvis gör Andersson inget misstag när han kommer fri med Krizan. 2-0 till Frölunda efter lite mer än halva första perioden.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Ojojoj, vad Tolsa och Wargh, bland annat, går bort sig. Samtidigt så måste jag säga att det var ett riktigt snyggt agerande av Mikael Holmqvist. Men han får god hjälp av modoiterna också som märkligt nog glider längre och längre ifrån honom ju närmare mål han kommer.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Är det något slags krav att man, för att bli PPV-kommentator, måste ha med sig en egen plåtburk för att få till det perfekta burkiga ljudet?
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Salle: Sopkvast, sopkvast, ger oss ett mål?
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Salle: Det är sant!!
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?

källan: Hmm Intresseklubben har en fråga. Gör Harald rätt i att byta ut Victor till fördel för Jens eller att köra på som vanlig? Eller är det kanske både och?


Ditt inlägg ger återigen möjligheter till såna otroliga tankeutsvävningar att man inte tror det är sant.

Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
källan: Håller med
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Salle: Det gör Harald rätt i.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
[url=www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=3346&rows=5]Landslagsuttagne[/url] Jens Westin tar Victors plats annars kör Harlad på som vanligt...

16. FORSBERG, Tobias29. MOLINDER, Andreas13. JONASÉN, Marcus 
 4th Line 41. HEDMAN, Victor 

 19. TOLSA, Jari20. STEEN, Oscar22. YETMAN, Patrick 
 3rd Line23. TRIBUNCOVS, Atvars2. WESTIN, Jens 

 10. SKRÖDER, Per-åge24. SUNDSTRÖM, Niklas79. WARG, Fredrik 
 2nd Line35. HEDIN, Pierre8. HEDMAN, Oscar 

 15. SALOMONSSON, Andreas39. SVARTVADET, Per9. WERNBLOM, Magnus 
 1st Line34. WARGH, Tommy3. TIMANDER, Mattias 

 Goalkeepers60. KRIZAN, Karol  
  30. ZAJKOWSKI, Mikael 
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
knaskamilla: Faktiskt inte, trots en otrolig mängd inlägg.
Det ryms faktiskt flera skribenters litterära alster för en lång framtid framöver i den boken.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Salle:

Tjock protokollsbok?
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
källan: Intresseklubben noterar, som vanligt , dina inlägg.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Tingsryd - Skövde IK idag kl 16.00.
Kommentera

« · 970718 · »