1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479916 inlägg · 4078 ämnen

VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?

971076 · » Till forumet


Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
knaskamilla: hur menar du?
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
bisterfinnen:

Nope. Inga lustigheter här.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
knaskamilla:

Orkar inte läsa tråden. Är det någon som gjort sig lustig över trådrubriken med tanke på slutresultatet?!
Kommentera


Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Wayne Gresky:

Jamen, Hedman har väl varit med i nästan varje match i år?!
Så det var väl inte så oväntat att han skulle komma?
Kommentera


Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Bra artikel för er som gillar Modo, eller Markus Näslund:
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
frölunda är bra,föresten vem hadde ni i kassen!!!
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
MorganaLefaey:

Skottar du lika ofta som du klipper gräset eller? ;)
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
MorganaLefaey:

Jag föreslår att du börjar kliva upp tidigare på morgnarna. Det passar förresten bra med snö denna vecka, då jag inte har någon bil. Ge oss snö!
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
NuMo: Funkar väl ganska bra med enbart sand för mig. Men har du problem med is så kan du få låna jordfräsen min.

Nej visst är det jobbigt med blankis, men jag hatar verkligen att stå på morgonen och svära över att plogbilen sett till så man måste skotta innan man tar sig till jobbet.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
MorganaLefaey: Jag är själv husägare och numera går tiden åt att spetta bort is och försöka sanda på svallisen så att ingen slår ihjäl sig. Nä, hit med snö.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Undra om någon lyckades få in bomben idag.
Lär vara ganska god utdelningen i alla fall.

VF - Modo 8-2
Nyköping - Huddinge 6-2
Nybro - Rögle 5-3

Kan säga att jag hade 3 rätt. Men med 3 rätt så menar jag ett lags målfabrikation i varje match. Undra om man kan få något för det? :)
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
knaskamilla: Som husägare kan jag bara säga att jag är helt ok med mycket snöfall så länge det inte kommer på min uppfart.
Man planerar sin sömn för att kunna stressa in i blötläggningsanläggningen och sen ta en smörgås i bilen och precis hinna till jobbet. Måste man skotta så blir man sen.

Tyvärr så bjuder modo på de 2 första målen och sen när man kommer ikapp så får man ett skitmål till i baken. Tycker redan där att Sundström med flera verkar ge upp. Men man får lite tryck, men då blir en inknuffad wernblom orsaken till bortdömt mål och total ridå.

Synd att man förllorar man inte så mycket att säga om det hela när man var det bättre laget i 8 minuter.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Salle:

Jag tänkte skriva att det enda positiva med dagen var att det snöade, men det har inte snöat tillräckligt mycket! Man kan ju inte se om man går på blankis eller grus. På ett ställe märkte jag att jag gick på blankis. Synd att jag inte hann få broddarna jag skulle låna av grannen innan jag knatade iväg i eftermiddags. Fast än är det kanske inte för sent? Hoppas på rejält med snö under natten!
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
NuMo: Vi har fått litegranna redan. Precis så där så det täcker och osynliggör blankisen under. Skitabra, NOT!
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Paddan: hahaha, bjästa backen ?
Kommentera


Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
tobbe_d: Hur menar du nu?
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
NuMo: Jag såg en meter snö när jag var hemma i Bjästa i helgen. Den var utspridd över ungefär 200 kvadratmeter
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
på sätt och vis komm väll 8:an ändå?:P 8-2
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Salle: Det här var aningen deprimerande. Men. Det utlovas snö så snart kanske vi får en riktig vinter igen. Hoppas på en meter. Minst. Då blir man lite glad igen.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
oscaaaar: På vägen hem från TV-matchen så insåg jag att trådnamnet var lite illa valt en sån här kväll. Men jag lovar att min synska (o)förmåga inte har nåt med det att göra, då skulle det blivit några tior på oddset.


Det är väl bara att citera Timmy från intervjun i 2:a paus. "Det är bara att bryta ihop"
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Lumber Jack: Nu tar vi med oss det positiva av det här. Det går inte att göra det sämre.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
NuMo: Det är ju fan att vi råkade stöta på bergochdalbanan VF ner de lyckats kravlat sig uppför en puckel. Men men, nästa gång befinner de sig väl i ett brådjup igen.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Paddan: Wikegård har hittills haft 100% rätt i sin analys. Fortsätter han så här så kommer han upp i 150%.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
zigge: Det är väl det Wikegård är anställd för, att kritisera med en vass tunga, även om han får ordentlig smisk av Kaj Kunnas så fort denne dyker upp i sändningarna.

Samtidigt så kan man väl inte säga att man är överraskad över hur det såg ut idag, för så pinsamt dåligt tycker jag att försvarsspelet runt eget mål varit i de två eller tre matcher vi spelade innan Frölundamatchen, bara det att våra motståndare då har varit ännu mer inkompetenta i egen försvarszon än vad vi är. Har backcoachningen helt försvunnit sedan Melinder stack till Österrike?
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Ska man förlora kan man lika väl göra det rejält istället för med udda målet :D nä skämt och sidå. Mycket konstig match idag tycker Modo gör en riktigt bra första period med Frölunda vinner den med 2-0. I andra får Modo tidigt reducerings mål som man verkligen var välförtjänt av. Sedan så rasar man samman helt och hållet, men jag tycker domaren gör 2 misstag i matchen Frölundas 4-1 mål hade ju Krizan blokerat så det skulle inte varit mål medans Modos reducering till 2-4 skulle varit mål. Aja Frölunda vann helt rättvist idag finns ingenting att säga om den saken.

Bara ta nya tag på Torsdag.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
zigge: HEJJA WERNA!!
Kommentera


Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
mikenomad: Hämnden e ljuv...:-) UJUJUJ, va Skrikegård kommer analysera o kritisera ikväll!!!
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
spud: Nä inte skitdålig , men heller inte bra! Modos svaga försvarspel framför egen kasse leder till att frölunda iaf. gör 5 mål pga detta! Sen va modo inte riktigt med idag å när väl frölunda som bekant får en ledning hemma så e dom grymma att utnytja de
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
mikenomad: hahahahahahahahahhahahha, jag såg det nu. kolla vad den här tråden heter xD
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
spud: Jag både visste och låtsades.

Snarstucken? Själv brukar jag vara ett under av tolerans när TIK förlorat och möta varje pik med ett enda solskensleende...Titta in i vår bok, där är stämningen på topp ikväll. (Nästan så man skäms. Nästan.)
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
zigge: Ok det här ska Linköping få sota för.Det är bara att glömma den här matchen.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
lu93rowa: SNYGGT av Zakke!!
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Berka: Menar du att frölunda spelar skitdåligt eller?
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Asså 8-2 haha kanske saknar vi hållberg nu när vi klart ser att försvaret spelar som höns
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
NuMo: Jaha, då var det som jag trodde då. Lite dumt kanske då han är en av dem som ska visa vägen, men han väntar väl till slutspelet.Den rackaren.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
spud: Enda trösten för ikväll e ju att spelar frölunda såhär som dom gjort de senaste 20 matcherna så har man absolut inget i ett slutspel att göra!
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Hälge: Svarten sitter inne i omklädningsrummet och skrivet kluriga svar till intervjuerna.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Kul för tolsa, han har varit bästa modoit i mina ögon.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
7-2.

Där tändes hoppet. Det är ju bara att göra likadant några gånger till. Kan Tolsa så kan vem som helst.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
NuMo: Var är Svartvadet ? I de matcher jag har sett så är han helt osynlig.Skröder är en annan som verkar vara helt ur slag.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Ja vi ser ut att förlora!! Finns vissa saker man kan klaga på men de lämnar jag för ikväll. Vist jag säger inget om frölundas vinst ikväll, men siffrorna e klart missvisande å jag tycker att modo gör en skapligt bra match ändå! Att de nu står 7-2 speglar inte matchbilden alls.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
NuMo: Kul att vi har stolta spelare som timander och svartvadet inne där.. :)

Nåväl ska man få torsk är det väl lika bra att det smäller till ordentligt.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
spud: Mål igen från trettio cm. avstånd. Inte en modoit i närheten.
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
mikenomad: Jaha?

De segrarna försvinner inte bara för att det blir torsk idag. Men det kanske du redan visste och bara låtsades vara dum i huvudet?
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Är det bara jag som gillar länken här bredvid med namnet "modos segertåg fortsätter"?
spud @ lönndom
Kommentera

Sv: VF - MoDo 080121 1:an kom, 2:an kom... Kommer 8:an?
Tidigare var jag i valet och kvalet huruvida jag skulle se Dexter eller Hockeykväll. Efter andra perioden blev det ett lätt val. Dexter it is!
Kommentera

971076 · »