1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474598 inlägg · 4078 ämnen

Vita hästen - MoDo 2021-02-06

« · 2142866 · » Till forumet


Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Costanza: Javisst, glömde mej, flåt. Vi är alldeles för bra för allsvenskan, haha
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Saleva: Med tanke på att vi nu har dom hårdaste restriktionerna någonsin men ändå spelar hockey för fullt så svider det extra mycket att man stängde fjolårets säsong utan dialog.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Bad_Brett: utan att gå in för mkt på peters så hoppas jag glader värvar en bättre andramålvakt nästa säsong, tror att peters hade kunnat undvika några av sina dippar om han inte varit tvungen att stå varenda match, det är inte helt fel att få lite mental vila ibland, särskilt när man spelar i ett bottenlag
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
J F K: Samt Dahlen tror att han hade 3 skott på mål HAs poängkung ., ska man begära mer ..ja
Att vara poäng kung och inte göra det han ska i viktiga matcher så är det blekt .
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Robin Ztorken L:
Du vet vad jag menar. Han må ha varit en dålig 1:e tränare men att fortsätta vara hånfull efter att han fått sparken är bara tråkigt. Han har gjort mer för klubben än de flesta av oss..
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
puffe: Skall tilläggas att i Modos sista PP där i slutet så bommade Kalle sina 2 tekningar vilket resulterade att Hästen kunde lägga ut puckarna och vi tappade drygt en minut.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
puffe: Sluta vara så negativ. Vi har några KHL och NHL-backar, samt SHL-Dalle som vilar lite nu.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Majbrasan: Han har aldrig haft bra siffror förut. Definitionen av spekulativt är att han helt plötsligt skulle få bra siffror för första gången i sin karriär vid 30 års ålder bara för att han fick spela i ett bättre lag...

Nåväl... man vet att Löven filmar när man blir helt galen trots att det är hyndorna de möter...
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
J F K: Måste få lägga lite smolk i glädjebägaren, Vem ska spela med Boivin? Timander har väl slutat? När han ska jobba hemåt är han Lojvin, verkar inte bry sej alls. Vore bättre att sätta upp han på en ytterforwardplats om vi inte har en säker back bredvid han

Så, nu har jag fått gnälla lite då, haha

en sak tiill, inte bara för hans mål. Men varför spelar Nr 40 i s.' för nr 23 i PP?. Sylwander är jua enorm på att skymma målvakten
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Bad_Brett: I beg to differ - många skott och lägen hade nämligen inte uppstått över huvud taget. Oavsett vad är det rent spekulativt, men jag tror till skillnad från dig att han hade haft bättre siffror. I och för sig skriver du ”avsevärt”.. vilket blir en definitionsfråga då :)
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
J F K: Inget snack om att Peters var fantastisk ikväll och har gjort en del fantommatcher, men det är lätt att glömma att han varit urusel i andra.

Jag hade inte bytt, men GAA 1,8 och 91,57% är ju inte jättedåligt. Jag tror inte Peters hade haft avsevärt bättre siffror än så om han spelat i Timrå.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Bad_Brett: Jag tycker att det är Timrås akilleshäl. Johansson räcker inte helt till. Trots att han har det bästa försvarsspelet framför sig är hans siffror verkligen inte imponerande.

Sedan får de problem om motståndarna får spela så långt över gränsen som Löven. Fysislt är det många som kliver undan.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
J F K: Så är det absolut!
Däremot är jag nöjd med att vårt spel såg betydligt bättre ut idag.
Inte helt klanderfritt men i rätt riktning.
Satt inte fem utespelare i knät på Peters i 60 minuter.
Slapp en förnedrande utspelning och en utebliven Bagdad Styf och hans meningslösa intervjuer.

Är nöjd idag och känner mig bara förbannad över att inte Styf/Omark fick lämna för 20 omgångar sedan.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Om vi nu har vunnit mot Löven två matcher och Löven ser ut å vinna Timrå i två raka , är vi då det bästa laget av dessa tre då 🤔🤔 ?

Frågar åt en vän !!
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
J F K: Ja eller varför inte någon av Väsbys målvakter, eller ännu värre.. tänk om det här var säsongen då vi hade Mike ”hålet” Morrison

Edit: Mike*
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
J F K: Huh? Missade första, men 2-0 och 3-0 var ju otagbara?
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
KB65: klarar vi att ligga på 1-2 mål bakåt per match i de flesta matcherna som återstår kommer vi ta många poäng
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Robin Ztorken L: Hade vi bytt målvakt med Timrå skulle vi varit på kvalplats nu.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Saleva: Vad yrar du om?
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Gavelo: Och här har det inte kommit några dryga leksingar(än)
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
BobbyG: Jag är oerhört glad att jag håller till i Modo forumet för i Timrås forum just nu har nivån på många ramlat ner till otillåten djup nivå efter att några lövare är där inne och sprider glädje.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
BobbyG: Tror detta var fjärde matchen vunnen där vi endast släppte in ett mål. Vi har inga nollor.
2-1 (öt) nu mot Vita Hästen.
2-1 Timrå.
4-1 Västerås
6-1 Vita Hästen.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
något jag undrade över under matchen, hur många matcher den här säsongen har vi släpps in ett mål eller mindre egentligen? känns inte som många...
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
J F K: En bra födelsedag fick jag. Först familjemästerskap i pimpelfiske och sedan vinst för Modo. Tyvärr förlust i pimpelfisket.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Robin Ztorken L:
Släpp Styf nu, karl ha fått sparken, räcker inte det?
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
J F K: Ska också komma ihåg att med Corrado och Viklund samt en vass förstecenter har vi potential att bli ett helt annat lag.
Frustrerande hur ruggigt skadedrabbade vi varit i år.

Såg bara bitvis av denna match, men det jag lade märke till var en solid arbetsinsats och ett rakare, rejälare spel.
Andra perioden missade jag helt, och det var tydligen där man föll tillbaka lite i gamla synder..
Jaja, ett stort steg framåt iaf!
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Sven Tuta: Vi måste ändå nämna Peters. återigen en jätte där bak. bara 26 räddningar typ, men man känner sig nästan alltid säker när han får se skytten.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
BobbyG: Måndagsmatchen är en sexpoängsmatch, vinst där börjar det se intressant ut.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Finns intervjun med Sunken nånstans?
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
S-vikaren: inga jätteproblem där. mora är riktigt bra, är väl femte bäst i serien eller så ligger längre ner bara pga antalet matcher. mot kristianstad tar dom förhoppningsvis poäng av varandra, samma med almtuna som gynnar oss då i så fall om väsby tar poäng. löven och ssk bör kunna städa av dom.

OM modo vinner de två matcherna man har mindre spelad än väsby så är det 15 poäng mellan lagen, det tar dom inte igen
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Modo måste bli mycket bättre på att ta ledningen i matcherna. Ligger ju under väldigt ofta. Blir tungt psykiskt av detta
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Jag gillar inte Väsbys återstående spelschema. 3 möten med Mora, Tingsryd 2, Almtuna 3, Kristianstad 2, Björklöven 1, Västerås 1, Södertälje 1 och AIK 1.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
inte var dag både Modo och Brynäs vinner, skål på er!
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Rytter: Vi undviker kval även utan nyförvärv, så länge inte Peters och Karlkvist blir skadad tror jag. men två bra nyförvärv kan ge en skjuts mot tiondeplatsen, tror fortfarande det kan bli svårt men med bättre försvarsspel så ger vi oss chansen iaf
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Robin Ztorken L: En match gör ingen säsong, men varför kom inte telefonsamtalet tidigare till Sunkan
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Rytter: Rätt, nu känns det som om vi kan rubba Almtuna.
Hoppas inte detta var en engångsföreteelse.

Det var skillnad på denna match under ny ledning, man ställer sig frågan varför??
Vi slapp total utspelning och 0-3 efter en kvart och kunde bygga lite därifrån.
Nu tror jag inte längre vi kommer behöva kvala, det känns safe just nu!
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Rytter:

Så är det, om laget kan grisa till sig 2 pinnar på måndag så tror jag vi fixar 10:e iallafall.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
”Skriet från Dyngdiket”Olles tak lyfte. 2-1.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Nooky: Säga vad man vill om MoDos säsong men Sylwander däremot - han har sitt livs säsong! Glad får man vara för det med tanke på att han representerar MoDo. Tack kapten!
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Gusse: Grattis till segern!
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Sven Tuta: Inte mycket till Bagdad Bob där inte.
Så skönt och befriande att slippa Styfs floskler
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
BobbyG:

Jag tycker vi kan vara mer än nöjd med denna första match av 16. Arbetsinsatsen över 60 minuter har vi bara kommit i närheten av i löven/Timrå matcherna.

Visst att vi tappade i andra och var lite tillbaka i gamla synder. Men annars tycker jag vi är bättre än VH i 5 mot 5. Vi ska tänka på att det är ett lag utan självförtroende, så vibfårnkriga hårt för målen. En sebbe o i form hade satt sitt bp friläge.

Största skillnaden idag är att vi inte lyckas utnyttja vårt PP, hade vi gjort första målet i de situationerna hade vi kunnat gå ifrån och vinna komfortabelt. Idag hade vi inga korkade utvisningar heller och det är för att spelarna arbetar klart situationerna och inte åker och petar med klubban.

Vi fick dessutom med oss fler farliga spelvändningar, äntligen utnyttjar vi att vi har snabba spelare som SO som sticker direkt och vi spelar mycket rakare och snabbare.

Med två nyförvärv in som spetsar truppen kan vi nog undvika kval.

Sedsnnär det uppfriskande att få höra en vettig efter matchen intervju.

Skönt med två poäng som hade kunnat vara tre, men jag tar denna start alla dagar i veckan, Nu ser vi fram emot Almtuna matchen på måndag.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Grattis till vinsten ikväll!
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Sven Tuta: Inget "Vi är inte riktigt där idag, för spelarna lyssnar inte, jag vet inte vad det beror på".
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
jonsson: En fröjd att lyssna på Sunken, många kloka ord blev sagda och han verkar vara rak i sin kommunikation.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
sa innan matchen att man inte ska förvänta sig nåt men var ändå ganska stor skillnad i åtminstone två av perioderna mot hur det har sett ut innan. glid inte iväg nu utan fortsätt på inslagen väg och bli ännu bättre så får vi se hur långt det kan bli, om det kan bli topp 10 till och med.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
M Horava:
Ja ut och köp nu Glader!!!
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
M Horava:

Sunkeneffekten
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Tarasov: Viss skillnad på intervjunivå
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
hk: Är det bara jag som ryser i hela kroppen av det här? Asså. Det satt låååååååångt inne, men hockey och Modo är fanimej underbart! Jag älskar er alla, haha!
Kommentera

« · 2142866 · »