1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474670 inlägg · 4078 ämnen

Vita hästen - MoDo 2021-02-06

2143068 · » Till forumet


Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Modoit i Umeå: jo men samtidigt, det jag menar är att jag ändå uppskattar att det finns lite tålamod i föreningen. Att föreningen är i fritt fall tror jag varenda människa i den här förening har sett. Vad ska föreningen ha gjort annorlunda? Vi har ju bytt tränare 2 gånger denna säsong? Ska man ha sprakat tidigare? Då har man ju inte ens gett den tränare som styr skutan någon tid överhuvudtaget att försöka hitta på någon lösning på problemet. Det hade ju kunnat lösa sig.

Jag kan hålla med Magnus med att det är för mycket fokus kring att ha ett ”fint”, väldigt riskfyllt spel. Det som det handlar om är att anpassa sin spelidé till materialet tror jag. Det vikigaste är att vinna matcher, jag tror inte någon bryr sig i detta forum hur det ser ut så länge det är 3 poäng.

Men det är svårt det där, man vill ju ändå att det är föreningen som styr vilken inriktning på spel vi ska ha, inte varje tränare. Se Skellefteå som exempel.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
modogurra: De flesta var nog rätt nöjda med Hellkvist, Samuelsson, Sundlöv och Näslund. Ibland är problemet att de som lyckas okej inte vill vara kvar.

Någonstans handlar det om att två fel inte gör ett rätt. Bara för att Ville var en kass värvning, betyder det inte att vi skulle kört på med Styf.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Modoit i Umeå: Ligger inte problemet i det motsatta? Att alla drar i handbromsen exakt hela tiden, så vi aldrig får chans att få upp nån ordentlig fart?

Som Harald sa i intervjun 15 tränarbyten på tolv år, och dessutom typ 7 sportchefsbyten, nån gång får man va nöjd med det man har och inte lyssna på oss fans som kräver avgångar så fort vi har en mellan-säsong. Tålamod är nyckeln. Men det känns väl som att det nu var rätt val att köra på Magnus den här gången.
Kommentera


Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Modoit i Umeå: ok, har inte tillgång till den
Kommentera


Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Modoit i Umeå: Jag har missat intervjun du skriver om. Var det en intervju med Pierre Hedin?
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
SKiLMY: Tålamod ?? Hallå, hallå !!! Som jag skrivit så handlar det här om att ingen i föreningen Modo såg att laget var i fritt fall ! Det här handlar inte om att det är Strinnholms eller Gladers son som är tränare. Om vilken djävla idiot som helst ser att det inte fungerar, då måste det finnas personer som är kopplade till föreningen Modo, som kan dra i NÖDBROMSEN !!! Ungefär som om du åker med i ett tåg, som du ser är på väg mot en bro som har rasat, då drar man i NÖDBROMSEN !! Om Modo börjar vinna nu, så är inte det hela lösningen. Lösningen är att sätta in hockeykunnigt folk i styrelsen, Pierre Hedin är inte lösningen. Människor sitter som djävla frågetecken än efter intervjun, ingen djävel förstår vad han menar. Strinnholm är bra, men han behöver hockeykunnigt folk kring sig, så han vet vad han ska säga. Det finns mycket hockeykunniga människor i Övik som lallar runt som katten runt en het gröt och vågar inte uttala sig om Modo. Dra ut tummen ur röven och börja jobba i styrelsen. Byt ut delar av styrelsen ! Jag har följt Modo i över 40år och tiden från i våras fram till nu, det är fan i mig det mest pinsammaste jag sett i Modo !!!!!
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Bad_Brett: Ja det är svårslaget även för en världsmålvakt. Men alla på isen måste vara påslagna då finns det en liten chans att få till en så bra räddningsprocent.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Eller: Går vi upp till SHL och han har de siffforna i finalen så springer jag i mankini från Stockholm till Örnsköldsvik. J F K dokumenterar.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
hk: Näe, detta skulle skett tidigare, men fint att man har respekt i 'familjen' ändå

Vi är ju ändå en enda stor byaförening, alla älskar MoDo
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Eller: Oj! Jag måste korrigera mig själv.
Gav Peters för dålig räddningsprocent.
95,35 och 97,56 ger ett snitt på 96,455.
Rätt ska vara rätt.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Modoit i Umeå: Jo Strinnholms utalande kändes väldigt kalle anka.
"Extra känsligt att göra så här mot våra egna"
Jag förstår vad han menar men det är inte en liten byaförening som håller på här.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Modoit i Umeå: Bra skrivet från Dyngdiket. 100 miljoner i omsättning måste nu snart få visa sig på plan. Får vi in 3-4 nyförvärv så kommer grannarna i nord och syd bli lite skitnödiga när Grissäsongen börjar.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Eller: Fat hade han haft en bra backup, hade han nog haft ännu bättre siffror. Svårt att ge han vila
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
puffe: Roade mig att räkna ut räddningsprocenten för Peters i matcherna mot TIK. 93,75 och 97,56 då blir snittet 95,655.
Inte illa av en medelmåtta till målvakt enligt somliga.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Eller: Då slipper du åtminstone dödsångesten när MoDo spelar, haha
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
puffe: Irriterande att jag inte kunde se matchen. Jag får trösta mig med ett par NHL-matcher nu.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
puffe: Ja det vore väl ett önsketänkande.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Eller: Tänk när vi sitter här om 2 månader, skrockar lite och tycker, haha, vi låg allt illa till men nu är vi tillbaka, där fick dom...
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Clay.2: Brukade han planka in på olika tillställningar?😉
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Modoit i Umeå: jag förstår att man tänker såhär, men samtidigt tycker jag att det ändå är rätt fint av Modo att ändå börja ha lite tålamod i beslutsfattandet. Det finns många fall där tränare blivit hatad och från supportrarna näst intill tvingad att lämna. Men som sedan har vänt helt och laget spelar bra.

Så länge inte man har tålamod på grund av nepotism.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Costanza: Det som har hänt i Modo Hockey, en förening med en omsättning på 100 miljoner sedan i somras, fram till nu. Det tycker jag är en ofattbar stor djävla skandal. Först går VD, sportchef och styrelse ut och säger att vi ska spela Hellkvisthockey och vi ska anställa en tränare som köper det. Fel att anställa Ville, men även fel av Ville att säga ja till Modo, han ville ju inte spela Hellkvist hockey. Styf tar över, det 36 omgångar och vilken djävla idiot som helst, ser ju att det inte fungerar. Enkelt uttryckt: Modo kan inte spela Hellkvisthockey med det här laget man har !! Men så till knäckfrågan, sitter det så mycket okunnigt hockeyfolk i Modos styrelse, att man inte agerar förrän efter 36:e matchen ??? Då kommer Strinnholm med gele i knäna och säger: -Vi måste nog göra något !!! Är det så okunniga hockeymänniskor i Modos styrelse och förening, att man inte ser att man borde ha gjort något redan i December ????? Ofattbart märkligt, tycker jag !!!!
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
puffe: Jag har pappas nr kod fura fura trä trä fura för han jobbade på sågen hemma i byn .
På tal om vår match jäklar va den va trä- lig .
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Sven Tuta: Helt sant.
Han lär nog ångra sig, som 2:e tränare sitter man ofta ganska säkert och eftersom han kommer från juniorleden och varit med så länge i föreningen så är det nog många spelare som känner sig trygg med per.

Nä fan jag gillar pers engagemang, han var 2:e tränare i många många år utan att gnälla en enda gång, han satte alltid laget före jaget till skillnad från andra tränare (Läs BH)

Jag hoppas få se Per i Modos organisation snart igen, en lojalare ledare får man leta efter.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Costanza: Nu avslöjar jag mitt heligaste, min kod är 4 siffror , men jag är så gammal så när jag valde kod fanns det även bokstäver på knapparna, så en hockeyklubb blev koden. Sedan tog dom bort bokstäver av säkerhetskäl, men koden består.

Fast du har väl också haft bokstavskod, om jag minns rätt?
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
puffe: Var grymt att vinna ikväll på Olles, Umeå bredvid Nubben, som såg ut att gilla sin kalla öl. Taket lyfte då grymma modoiter skrek i sudden.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Gavelo: Man kan inte bortse ifrån att Styf inte var byxad för sin uppgift. Men felet är inte i grund och botten inte hans fel. Felet ligger helt och hållet på de som satte dit honom på den tjänsten som huvudtränare. Grovt tjänstefel måste åtalspunkten bli, för hur tänkte de där🤔 Styf lojal som han är ville förmodligen rädda upp situationen, sen vet vi inte vad som lovades för stöttning heller. Han känner sig nog nu att fan va dum jag var som tog på mig detta. Nä, med lite perspektiv så ska han en eloge.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
puffe: Koden är 2007. Jag är ironisk och kan veva...
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Costanza: Är du inte artig och belevad nu....så kanske jag avslöjar din bankomat-kod

Petermans mamma bevakar dej från ovan
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Amitiel: Vill du slåss? George kan veva...
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Costanza:
Fast är ju bra mycket viktigare hur stor spelarbudgeten är än hur mycket dom omsätter, eller tror du omsättningen är spelarbudgeten ?
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Robin Ztorken L: Aldrig mer som tränare för A-truppen”
Ja alltså varför skall Modo stänga alla dörrar?
Varken du eller jag kan veta var Per befinner sig tränarmässigt om 10 år!?!
Vi får inte glömma att han som det sagts redan blev inkastad i en situation han inte rådde över och han gjorde sitt bästa men har nog för lite erfarenhet för att ”vara chef över en så stor grupp människor”
Om 10 år kanske han utvecklats enormt och kan vara ett alternativ för Modo igen.
Människor utvecklas!
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
wolper: Vi är nog båda MoDo-tokiga i huvudet och ska nog inte bestämma så mycket på styrelsenivå, men omsätter en klubb 100 miljoner och ligger 12:a i HA så är väl något jävligt fel?
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Costanza: haha det kan diskuteras😉 ah hoppas då verkligen att vi sparat en jäkla massa. För annars måste ett fåtal dra en jäkla stor del av budget iom att karla är supporterspelare^^ förväntar mig att vi kommer värva något innan deadline alternativt att vi får mycket bättre förutsättningar inför nästa säsong än andra klubbar 😊
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
wolper: Du är en klok jävel. Vi får ju hoppas nu att vi sparat pengar genom att spelat hårt med våra juniorer, så att vi nu kan mörda andra klubbar framför värvningsfönstret.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
wolper: Widebro har ju varit extremt tydlig med att hela budgeten inte nyttjas. Min gissning är att de inser att de är chanslösa i år och därför spar på krutet (men det kan de såklart inte gå ut med).

När det sedan började osa division 1 insåg man att något måste göras, men tvivlar på att man kommer bränna mer än nödvändigt. Vilket kanske är sunt.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
wolper: Bra fråga! Jag fattar inte heller hur MoDo tänker eller lagt upp denna säsong.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Costanza: en sak jag funderar på hur vi kan ha så många junisar/oerfarna i truppen när vi skall vara laget med typ "högst" budget i hockeyallsvenskan. Har vi vissa överbetalda i våran trupp? (För att få "spets"?)Skadorna som gör det alt så har vi inte högsta budget?

Liksom åhström,lindewall,arvidsson,wallinder,styf,tjärnström,niderbach,dackell
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Tyler Durden: Häller med och hoppas han och Omark erbjuds andra roller i föreningen.
Båda har stora Modohjärtan men var inte mogna uppgiften att styra A.laget.
Dom kämpade nog hårt med det dom trodde på men det gick inte ihop sig
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Tyler Durden: MoDo Hockey med sina 100 miljoner i omsättning måste nu för helvete agera som ett storföretag på alla positioner. Trött på att man tar in halvfigurer överallt. Nu får det fan vara slut med detta.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
BobbyG: Tycker Pär verkade rätt tydlig med att han inte ville vara huvudtränare. Så det får Glader ta på sig. Vissa passar bättre att vara ass tränare å jobba i bakgrunden. Tycker man märkte i intervjuerna att han var väldigt osäker. Det lär ju ha varit likadant i omklädningsrummet. Bara önska honom lycka till
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
puffe: Rockwood på en kant med sina fina passningar och Öhman som point låter som ett bra PP1.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Tyler Durden: Sylwander är briljant, takar bra, sen ska han vara utan puck. Ingen skymmer så bra som han, sen kan Harju peta in returer när Karla bombat
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
puffe: Fattar inte heller varför dom inte kör med Sylle i pp. 15 mål mot Kalles 4.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Saleva: Håller med och hoppas att dom får nya uppgifter inom Modo men aldrig mer som tränare för A.truppen.
Det gick snett åt H-vete
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Rytter: Jupp. Är det någon som ska kritik så är det styrelsen och Glader som låtit det gå så här långt.

Styf och Omark känns ändå som personer som har ett stort hjärta för klubben och jag hade verkligen önskat dem all framgång. Men ibland fungerar det inte och då måste man agera.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Tarasov:

Precis, vi fick det vi önskade, ett tränarbyte. Men det behövs ingen häxjakt på honom. Han mår nog extremt dåligt och funderar över varför det gick som det gick.

Styf är trots allt en lojal trotjänare som bör behandlas med respekt nu.

Det räcker att vi bytt tränare. Nu gör vi som Sundkvist och blickar framåt, det som har varit har varit.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Tarasov: pratade lite med pär igår och han är förstörd över detta, han brinner för modo och vill såklart inte det skulle sluta såhär. hoppas han får en ny tjänst inom hockeyn snart, är säkert bra för honom att få andra erfarenheter också i hans tränarkarriär. inte förvånad om han står i timrås bås nästa år som assisterande
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Saleva:
Tycker också det räcker ang Styf, han gjorde sitt bästa blev inkastad i en situation han inte förmådde att reda ut.
Kommentera

2143068 · »