1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533306 inlägg · 4126 ämnen

Westerlind har varit på hockeyskola

Sv: Westerlind har varit på hockeyskola
westerlind: Du menar att jag blivit påverkad av en vanlig Andersson. Den andedräkten är ju kliniskt ren från etanolångor. Det kan inte vara möjligt. Scenariot kan mycket väl vara tvärtom.

NuMountain:

Ja det är klart att lyset tänds när jag startar bilen - om jag trycker på lysknappen. Usch vad otäckt med din granne förresten, vem var det som höll på att kolla lyset? SAAB har jag aldrig litat på förut och nu kommer jag nog aldrig att göra det. Tacka vet jag Amazon, Duett och P1800, det är bilar man kan lira hårdrock i det.

PS. Vad menar du med "smygvi", är det en smygförolämpning? Du börjar låta som en av de där Anderssonskorna från Stig.

Frisco:

Så talar en sann Modoonanist. Man tar saken in egna händer och ser till att något händer.

Brynäs sparkar väl av gammal vana Tommy Sandlin. Det brukar ju fixa steken.

NuMountain: Om det inte blir vinst imorgon för Brynäsvad händer så? Sparkar man publiken, laget eller GP?
Jag åker ner till Gävle och checkar läget.
Ses framåt söndag kväll.

Tjena
ZZ z z z Z
HEJA

westerlind: Jag förmodar att det tänds när du startar bilen alltså. En sådan bil har inte jag och chansen att man glömmer att stanna bilen när man parkerar är ju försvinnande liten som tur är. Min granne hade en saab som startade när det passade. T.ex. när som helst. En gång startade den när de var på jobbet, lade in en växel och körde utför en slänt där den som tur var blev hängande med framhjulen i luften och vidare framfart omöjliggjordes. Det märkliga med den bilen i det här sammanhanget var att lyset förblev opåverkat. Själv blir jag inte opåverkad när jag är på lyset. Företrädesvis utanför Kempis parkering vid en rosa bil en Lördagkväll när det är periodpause mellan MoDo och Brynäs. Vid det laget brukar "vi" leda med 3-4:a mål. (Du är ju lite "smygvi" föresten westerlind.) - Skål!

Frisco:

Nu har jag suttit och grunnat på ditt inlägg i en kvart, men jag förstår fortfarande inte: Menar du att Brynäs har bränt ut sig genom att i början vinna två matcher i rad?

Hmm, jag är beredd att tro dig: sånt kan vara påfrestande...

westerlind: Klart jag förstår att det inte finns nåt bättre för Brynäs än att vinna mot Leksand men jag inser även att en maratonlöpare inte kan spurta redan från start och tro att han ska orka ända i mål.

Frisco:

Hahaha, tack för att du tillfrågar en expert. Visst är det väl så att vinsterna kommit mot Leksand, men derbyn har ju en förmåga att få ut det mesta även av spelare som i övrigt är helt ur form. Jag tror alltså inte att LIF-matcherna påverkat Brynäs insatser i övrigt negativt, snarare tvärtom. Det har väl märkts?

För övrigt ser jag personligen inget fel i att alltid göra sitt yttersta för att sätta dalmasarna på plats.

westerlind: Experttips? Ja du, det beror nog på vilken expert som tippat. Förresten är inte alla tippare experter?
Felet med Brynäs är nog att laget helt enkelt är för dåliga + att de haft en hyfsad formsvacka. Undrar om det inte är samma sak för Brynäs iår som för Timrå förra säsongen? Alltså de satsar allt på att vinna matcherna mot lokalkonkurrenten att de förlorar alla andra matcher. Timrå satsade allt mot MoDo förra säsongen och sen förlorade ca 10 på raken fram till nästa Modomöte. Brynäs har i år vunnit 3 matcher av ca 15 och 2 av dem är mot Leksand. Kan finnas ett samband där?

Frisco:
Nejvisst, jag hade hellre haft kvar Esko några matcher till. Och ska det ändras så är det här ju bara löjligt. Men men, hade resultaten följt experttips och logik så hade Brynäs legat topp 4 nu, eller hur?

westerlind: Vad blir bättre med honom? Han har ju varit med hela säsongen. Ska det vara ändring ska det väl vara rejält!

Frisco: Jg.

knaskamilla: Nån mer än jg som tror på Gunnar Perssoneffekten imorgon?

NuMountain: Var har du för bil egentligen? För mig släcks lyset så fort bilen stannar.

westerlind:

Jo. Jag fick annat för mig. Jag sket i att köra den, och i stället kom Erika nyss med låsspray och hämtade bilnyckeln. Dessutom kommer Jimmie strax med en bil som inte dörrarna fryser fast på och hämtar mig. Så snart slipper ni mig i alla fall. Hav förtröstan!

knaskamilla: Är du här nu igen? Du skulle ju köra gammbil.

Lumber Jack:

Lustigt hur det kan bli: Här har jag dragit på stort och investerat i den mytomspunna Lord Calvert, påverkad av en enveten lobbyingkampanj från solleftehåll. Och vad ser jag i ditt först inlägg för kvällen - ett obalanserat påhopp direkt. Är detta en slump eller beror det på att det är fredag?

Brynäs - MoDo 7-2.
Målskyttar: Anger 2, Molin 2, Larsson, Sjödin, Ram.

Lumber Jack:

Lustigast är väl att Herr Westerlind kom av sig så pass av mitt inkräktande att han glömde svara på frågan?

knaskamilla: Ria-ra kanske, men hon kommer inte hem från Wien förrnsch schent.

Konstigt förövrigt, här stället man en viktig fråga till Herr Westerlind åsså lägger du dig i sädär bah...

Lumber Jack:

Kan ni inte bara lämna någon i bilen som kan sitta och vakta bak- och framlyktorna?

NuMountain:

...åh ja'ba'...syntax error...

knaskamilla:

Bak- OCH framlyktorna!!!

Kanske Frisco också måste följa med och kolla så att det blev riktigt gjort, om han missade första gången alltså.

knaskamilla: Tokknas: Mankan väl glömma släcka lyset. Det är ju därför man tvingas kolla.

Lumber Jack:

...och det är viktigt att kolla om man är på lyset, eller, jag menar - om lyset är på, i bägge periodpauserna.

westerlind:

Nu kommer hockeyskolan på besök, ytterligare ett tillfälle för Sveriges San Fransico att uppleva riktig ishockey.

Åsså en fråga: Har man som en del av den betalande publiken rätt att lämna Gavlerinken i periodpauserna för att "sträcka på benen och kolla om lyset är på i bilen"?

westerlind: Godmorgon.

Har ni gått och lagt er?
Såg att det snöade i Gävle: Äntligen får Brynäs börja träna på is. Se upp om tre veckor, då kör champagnehockeyn på full fart framåt igen. Men, vänta er ingen nåd i framtiden:

Man förlorar inte mot Vitryssland två gånger...

knaskamilla:

jaja Gonatt mäer alla. Gillar inte pussel.

knaskamilla:

Vad fanken skriver jag??

Trött!

Jag slänger in ett "det" här i stället. Ni andra får pussla själva!

mike66:

Jag trodde att du inte orkade. Det var du skrev nyss. ;P

Jag tänkte mig det där. Det var därför jag blev lite nyfiken.

Nu ska jag sova.
Godnatt!

knaskamilla:

Vad tjatig du är. Jag vet inte för jag fick hoppa utav matchen kl 20.00 för att westerlind skulle hinna med tåget inne på Sundsvalls centralstation.

Du hade inte velat höra ramsorna, jag lovar. Tänk dig en Brynäsing som försöker sig på det omöjliga, och som endast i vanliga fall på sin höjd applåderar sitt lag.

mike66:

Ska man tolka det som att din femma förlorade?

Ramsor? Dem hade jag velat höra.

knaskamilla:

Du är uppmärksam. Hmm, Nolby Hockey vann. Var dock dåligt med folk på läktaren men westerlind glimtade till med ett par rejäla hejaramsor emellanåt.

mike66:

Ja, då var det ju snällt.

Vad är svaret på fråga två?

knaskamilla:

Det var väl snällt att skriva att jag bara orkade i 5 min när det egentligen bara var 2 min.

På fråga tre svarar jag: Detta program är tryckt på papper från M-real Husum. Ansvarig utgivare är dock Åke Eklöf, tfn, 0660-750 00.

mike66:

Jag vet inte...är det bara jag som inte tolkar det som så mycket beröm? Vilka vann, förresten, din femma (sexa) eller den andra?

Fråga tre: vem hade skrivit om Fegemo på sidan 54?

mike66: Hrmpf! Det är bergis du eller El Maco som gjort något liknande det som någon gjort när det blev väldans fel i BIK:s matchprogram i samband med matchen mot SAIK för någon vecka sedan, det är bara det att MooDooisterna aldrig upptäckte erat tilltag.

I det matchprogram som gick i tryck inför matchen BIK-SAIK fanns i SAIK:s laguppställning namnen "Stefan Svikare" och "Pasi Senapinen" att läsa, något som BIK upptäckte så småningom med följd att de fick sitta och tippexa över namnen i samtliga matchprogram och för hand skriva dit de rätta namnen. Någon SAIK:are hade naturligtvis inte kunnat låta bli att sedan skrapa bort tippexen i sitt matchprogram för att se vad som stod därunder, och sedan var kriget mellan BIK- och SAIK-supportrarna i full gång : ) BIK förklarade sedan det inträffade med att någon varit och ändrat i Urbans dator utan att de upptäckt det. Smart drag om det var en gröning som bara ville jäklas med SAIK som gjorde det. Det får ju inte direkt BIK att framstå i bättre dager.

knaskamilla:

Man drar åt sig utav berömmet som en gammal läckande tvättsvamp.

Det bästa av allt var erat matchprogram i MoDo som herr westerlind överlämnade till mig här ikväll vid Nolbyknölens fot.

Sid 54:

" Fegemo, från Timrå till Luleå och poängkung på köpet." Där fick Lulekickan som hon teg, nu är det klarlagt att Fagemoney även är en Fegemo!

Har fått i uppdrag av en viss BIFare att lämna hans matchrapport från den intressanta hockeymatch han var på idag. Här kommer den:

"CSKA Nolby Vets ångar på. Idag vann våra hjältar ännu en ohotad seger. Mike66 jobbade hårt, men tröttnade tyvärr efter ca 5 min spel. Resultat: Nolby vann på wo"

Jag tror att det var det hela, men jag kan ha missat något när han sms:ade till ngn med mobilriktnummer "+70" i stället för till mig.

Den där dansen på bardisken var för övrigt det sämsta jag sett på länge. Är fortfarande besviken över att poffa inte dansade.

Lumber Jack: Vem som var gladast är nog svårt att säga. Alla borde varit lika glada en sån härlig lördag......
Nu ska jag sova....
ZZz z z z zZZZ Zz zZZZZZZZzz zzz

Frisco: Har man inga fans kan man alltid köpa några.

Undra vem som var lyckligast i lördags, Westerlind som fick se hur riktig hockey spelas eller poffa som fick smaka på en riktig kvalitetswhisky?

Lumber Jack: Du menar de som köpte BK Söder för att deras eget lagf kom näst sist i div3. Nu ryktas det om att Djurgården ska köpa ett hockeylag på samma sätt. De har visst varit på både Vallentuna och Huddinge och frågat om de vill byta namn.

Frisco: Inte i handboll i alla fall.

Lumber Jack: Ja självklart. Har Bajen torskat ett derby på senare år? hmm...

Frisco: Håller med, Derbykungarna från söder kommer som vanligt att dominera 08-derbyt.

Frisco:
kan bara hålla med...

mike66: Förstår inte varför Bajen skulle förlora 20.00 imorgon på Råttsunda Fotbollsstadion ute i Betongsolna. Nej jag tror snarare på att Söderbrödernas vinstvrål kommer att höras ända hem till Westerlinds balkong. Forza Bajen!

Frisco:

Jo jag har fått höra en och annan historia efter eran vilda helg. den däringa dansen på bardisken lät riktigt intressant.

Kan iaf berätta att westerlind har världens anlag för att bli andremålis. Han var riktigt haj på att öppna båsdörrar. Blev mer och mer öppnande ju längre matchen led eftersom benen för de flesta blev som blyklumpar.

Tyvärr så blev det bara en internmatch med en avbytare i vardera båset eftersom Gällsta Heegoats aldrig dök upp?!

Boorken är för mig sedan länge en utdöende ras, så vad han säger och hästen skiter, det lägger jag i samma hög.

Ps, Giffarna vann med 1-0 över skånejävlarna idag och imorgon förlorar Bajen, och Djurgården tar ett steg närmre SM-guldet.

Frozza Timrå och Giffers.

mike66: Själv har man sett J-20 match i em. MODO - HAMMARBY 1-8!!!!!!! Jag och Boooork var där.
Hoppas på en bra match med bra båsöppnare. Westerlind klarar nog sin uppgift nu efter en lugn lördag i Övik. Först fick han lån min lina och kolla in HS för första gången på 3 dar, sen fick han se härlig hochey och sen avslutande middag på Saloonen med dans på bardisken (ja inte av mig eller Westerlind).

Björn VII:

Nu snackar du verkligen om framtida hightechgrejor. En centraldisplay i Timrå isstadion verkar dock långsökt. Men man ska aldrig säga aldrig eftersom det gamla kulturmagasinet lever på lånad tid idag.

Förrseten så står det på Thomas tröja att han ser allt?!

Mera hightech till folket. Nu måste jag lämna in då jag måste åka in och hämta westerlind på Sundsvalls centralstation.

Mae råkes som surjamtarna brukar säga.

« · 151088 · »