1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532402 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
scim: Fiske är för övrig en trevlig aktivitet, passade på att höja personbästat på gädda idag, från 3,5 kg till 6,0 kg. Måste firas med en seger i premiären, eller något liknande.

Nalle Sjuh:

Passande namn på en läktare till ett lag från fisketrakter.

"We only sing when we're fishing!" samtidigt som de gjorde kaströrelser med armarna, hihi.

Frisco: Nä, det finns mycket här i världen att tala tyst om. Grimsby Towns huvudläktare hette t.ex. förut Findus Family Stand. Frusen torsk, med andra ord.

www.lutonfc.com/images/guide_grimsby_town-ground.JPG

Nåt mer får jag inte säga..........

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Så har då ytterligare en dag gått helt omärkt förbi. I morgon lär det bli ungefär som idag. Nu blir det en promenad, sedan blir det till att krypa ner i sängen och titta på lite TV innan man försöker sova. Gonatt.

ZZzzzZzzzz ZZzZZZzz

Paddan: Ball men lite för långsam och dessutom inte lika hightech som denna.

[url=www.forbes.com/lifestyle/2003/11/04/cx_dl_1104vow.html]Bombardier Embrio[/url]

[url=images.google.com/images?q=Bombardier+Embrio&hl=sv&lr=&sa=N&tab=wi]Fler bilder/teckningar här.[/url]

Paddan:

Apropå sömnlöshet, kolla in den här och försök sova sen. Lycka till!

www.blocket.se/view/6090216.htm?caller=nbl_s&l=0&c=1&city=0

Paddan: eller så kan man ju lämna en [url=www.pointlessbutcool.com/gadgets/mono_wheel/pic54]klickbar länk[/url] också

Frisco: Om du har legat sömnlös och funderat på hur du skall göra när du inte kan använda monomeden på sommaren, frukta icke ty monowheel är här!

www.pointlessbutcool.com/gadgets/mono_wheel/pic54

Frisco:

Vilken tur, då är det med andra ord bara jag som inte får ha tystnadsplikt om mitt arbete. Nästa gång de vill att jag skall göra något liknande kommer jag tacka nej och hänvisa till detta.

Nu ska jag sova. Blev inte mycket sömn i natt, somnade två och steg upp fyra, sedan jobb fram till 20. Gonatt.

ZZzzZzzzz ZZZzzzzzzZ

Poffa: Jag retar min inte på mig själv. Jag anser mig ganska normal i mitt beteende för tillfället trots att haft tystnadsplikt i arbetet i flera år.

Frisco:

Haha. Det verkar verkligen reta dig att inte få veta. Stör du dig lika mycket på andra som också har tystnadsplikt i sitt arbete?

Poffa: Snart 30 år och leker kurragömma. Otroligt. För nån månad sen var du normal.

Frisco:

Jasså? På vilket sätt, undrar jag då. Oavsett vilket så måste det ha träffat hårt, för det verkar ju återkomma hela tiden.

Poffa: Störa och störa? Det kanske är sättet det hela framförts/framförs på som kan anses störande?

Frisco:

Tänk att det hemliga skulle störa dig så enormt mycket. Det trodde jag inte.

Paddan:

Flyg till Hemling. Det vore något.

knaskamilla: Kanske det är Hemli(n)g?

Frisco:

Jag tror inte orten är hemlig den här veckan. Eller är den?

Poffa: Oj, talar du om att det är taxi. Borde inte det vara hemligt?

I övrigt: Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Jaha, så har man då lyckats lugna ner sig lite efter träningen i alla fall. Om 5½ timme är taxin här. Återigen dags för en förbenad, förbannad vecka på resande fot. Jag håller på att bli snurrig av detta. Gonatt.

ZzZZzzz zzZZZzzz

Salle:

Ja, jag med. Ska nog inte åka till jobbet förrän tidigast tolv imorgon, men ändå. Egentligen skulle jag nog ha behövt vara hemma ännu fler dagar för att bli återställd.

Znark.

Nä nu skall jag göra en Poffa och knoppa in tidigt. 3-4 timmars sömn inatt gör att man börjar bli mosig nu.

ZZZ zzz ZZZ zzz ZZZ

Salle: Spelade lite poker igår kväll.Var ett gäng på 16 personer med 200:- i buy-in samt 1 h re-buy.Gick bra i början, fick AA och dubblade upp.
Men när vi var 4 kvar så var jag fruktansvärt short så jag tvungen att gå all-in.
Fick AT och blev synad av K2.Den andre killen träffar en tvåa och jag ett A.Sedan träffar han K också och på rivern drar han in färgen.Var lite surt, men det jobbigaste var att bara de tre första kom ITM.Så man kan säga att jag var nära, men ändå så långt bort från att få pengar..

Salle: Usch vad 4 timmar är lite. Att 2-taktsljudet från 125-orna kan vara sövande dessutom.

Kallio vinner 125. Starten går nu!

Poffa: Golfen, nä just ja. Pokern sisådär. Whiskyn OK. J20 vann, 3 rätt på Lotto och förkylningen verkar ha flyttat in. Så min dag var tydligen sämre än din. Sängen blir det dock men inte för en godnatt. Inga 4-timmarsnätter är goda nätter. Lär ju bli en liten morgonlur kring halv 9 om jag känner mig själv. Kortnatt!

Golfen gick bra, pokern gick bra, spriten smakade gott, J20 vann, fem rätt på lotto och förkylningen verkar vara på väg bort. En rätt bra dag med andra ord. Nu blir det sängen. Gonatt.

ZZzzzZZZz ZZZZZzzZZ

Poffa:

Frisco:

Då ber jag om ursäkt. Nu ska jag ta och puttra upp till banan. Nog är man rätt hooked på en sport om man stiger upp så här teedigt för att slicea lite mackor, drivea i en bil till banan och sedan ägna fem-sex timmar åt något som vissa skulle ta för lantbruksarbete?

Poffa: Nej absolut inte putt. Det var en missputtfattning av dig.

Frisco:

Ha, det lät nästan som du blev lite putt av min kommentar. Det var inte meningen. Hoppas det går bra i Solle.

Poffa: Putta lite säger du. Ja det är sant. Det är en omgång i Svenska serien. Puttom har visst också ett lag i seriesystemet i golf.

Vissa åker till Sollefteå för att putta lite, själv åker jag till Puttom för att gå en runda. Intressant att se om man får börja rundan i vinterkläder? Just nu är det endast 4 grader ute. Gonatt.

ZzZZzzzz zzZzZZzzzz

Martin S: 178 centimeter och 79 kilo gör förvisso ingen till en jätte, men tanget är väl ändå till att ta i?

Martin S: Molin, Hedberg, Frestadius, Tommy Själin, Thorsan är väl andra som borde hyllas. Kanske inte med nummer-pensionering (i brist på annat namn för detta) men ändå.

När det är dags för premiären i den nya arenan om ett drygt ett år så vore det väl ett utmärkt tillfälle att hylla några gamla hjältar på isen genom att hissa upp deras tröjor?

Dessa tröjor vill jag se i taket.

#4 Johansson. Dvs ingen i MODO ska få bära #4 i framtiden och detta innebär att Hellström i samma veva får byta till valfritt ledigt nummer.

#8 Lundquist. Visst ska Järnmannens tröja också upp i taket.

#9 Wernblom. Om nu Wernblom har lagt av då, annars får vi ta hans cermoni om några år.

Jansson har nog möjlighet att få sin tröja i taket men han får nog vänta i några år till. I dagens trupp så borde väl spelare som Jonsson, Salomonsson och Svartvadet ligga bra till att få deras tröjor i taket. En viktig sak är att det inte blir ingon inflation i detta och att tröjor hängs upp till höger och vänster och när 86orna tackar för sig så har hela alaget nummer som börjar på 50 och går uppåt.

Förresten ska Molla Molins tröja upp i taket? Första återvändaren som for hem för att skjuta MODO tillbaka till Elitserien.

Frisco: Två lättöl lär inte vålla några problem. Låt bara bli att hinka vin (eller annat) som min kollega tydligen gjorde i tisdags, för igår morse blev han stoppad av farbror polisen, vilket medförde indraget körkort samt äckligt höga böter då han tjänar rätt bra. Förutom det så medförde det ju förstås ruggiga skamkänslor hos kollegan som nu är livrädd att hängas ut i massmedia.

Dags att sova. En trevlig afton med trerätters. Drack två lättöl till maten. Hoppas jag kan köra bil imorgon nu bara. Inte bra att dricka en massa alkohol dan före bilkörning.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Paddan:

Ingen aning om ifall man borde associera till Barbados. Det var dock vad jag gjorde när jag hörde vad texten var.

knaskamilla: Jahaaa, var det Barbados som jag borde ha associerat till. Tja, några killar som håller i en banderoll med "Kom hem, vi börjar om igen" och två tvåpinnsflaggor "9 Wernblom" och "10 Söderberg" som omramade banderollen.

Paddan:

Jag hörde att den omtalade banderollen hade Barbadostema. Var det något att hänga i julgranen?

Petey21: Det kan inte vara så att det är någon pensionärsförening eller så som klagat igen på ljudvolymen? För några år sedan kunde man ju verkligen känna basen i kroppen, men nu för tiden får man nästan anstränga sig för att uppfatta vad som sägs.

Salle: Jag förstår att de sa "nånting utlänsk efternamn nånting" för det var nästan omöjligt att höra vad speakern sa, vad har hänt med högtalarsystemet? Musiken i pausen hördes knappt heller, och när jag var på en juniormatch för några veckor sedan kunde jag knappt urskilja ett ord.

Antos: Jag antog att det kunde vara han, men med tanke på att de flesta spelarna inte hade namn på tröjorna och många, däribland Hadelöv, inte hade de nummer som stod på laguppställningen så blev jag väldigt osäker. Enligt laguppställningen skulle han ha #1, men han hade #35 under matchen.

Paddan:

Det var Andreas Hadelöv som stod i mål för Skellefteå ikväll

Salle: Kanske bäst att klistra in matchrapporten från modohockey.se:

"Det blev ingen revansch för MODO Hockey efter förlusten i Jämtland Hockey Cup. Skellefteå vann rättvist med 2-1 i kvällens träningsmatch i Kempehallen.

MODO hade två godkända "perioder" under hela matchen, det var de första 15 minuterna och de sista 5. Annars var det Skellefteå som stod för kvaliteten både frammåt och bakåt.

MODO hade stora problem med att ta sig in i Skellefteå-zonen under princip hela matchen. Det blev mest "tuta och kör" och alldeles för mycket soloåkning, framför allt efter att man hamnat i målmässigt underläge.

Positionsspelet var stundtals också riktigt dåligt och även elementära fel - som att titta på pucken för mycket - gjorde sig påminda.

Viljan fanns helt klart men rent taktiskt och spelmässigt måste detta vara en stor missräkning för både spelare och tränare. Det finns alltså fortfarande en hel del att fundera på till premiären om 12 dagar.

Noterbart: Magnus Wernblom assisterade till båda Skellefteå-målen och ett av målen gjordes av Anders Söderberg.

Målskytt i MODO blev Milo Horava."

Paddan: Ja det kan ju vara troligt då flera sa att dom hört nåt "Alexander nånting utlänsk efternamn nånting" i spelartruppspresentationen men jag blev bortdribblad av alla nummerbyten, mm från SAIK´s håll.

Salle: Sitter och kollar på J-20 laget för att försöka hitta vem det var som ersatte Tommy Enström. Jag tror det var Alexander Keranovic, men är inte säker.

« · 578519 · »