1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532351 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

Sverige vann visst i kväll, men ingen bryr sig. Det enda jag såg var faktiskt ett paussnack och det gjorde mig irriterad. Full fart mot helgen, förresten. Undertecknad har beredskap denna vecka och kommer därför ha en vit vecka. Den första på väldigt länge. Blir det poker i helgen kanske man kan utklassa de övriga än mer än vad man gjort tidigare. Gonatt.

ZzzZzzZ zZZzZZZz

Jahapp, nu har knas gått och lagt sig så nu törs man väl lägga upp den här statistiken från Oddset Ligaen.

#
Målmand
Klub
   KMSGASVPGAA
1
Kimmo Vesa
OIK
 127074622893.942.38
2
Lubos Pisar
FIK
 138144122593.931.84
3
Peter Hirsch
NSC
 137974592893.902.11

Poffa: Hjälp.

Salle: Hjälp.

Alla: Gonatt.

Poffa:
"How'd you do it?" the doctor asked as he was setting farmer Joe Brown's broken leg.
"Well Doc," said farmer Brown, "It's like this. Twenty-five years ago ..."
"Never mind what happened twenty-five years ago, Joe," interrupted the doctor, "How did you break your leg this morning?"
"Like I was sayin', Doc, it was twenty-five years ago, and I was hired for doin' chores at Old Man Hanley's place. I finished my work, and as I'm getting into bed, his daughter comes in, asks if everything's alright. I said, yup, everything's fine. She said, 'Is there anything I can do for you?' I said, no, I reckon I'm fine. She asked me, 'Are you sure there ain't nothin' I can do for you?' I said 'Well, I reckon not.' And she left."
"Joe, that's a good story," said the doctor, "but what does that have to do with breaking your leg this morning?"
"Well, as I was fixin' the barn, I figured out what she was talkin' about and fell off the roof."

Salle:

Nog för att barn brukar slåss, men är inte det där liite ungt för att boxas?

Salle:

Du förväntade dig alltså något annat men fick en bebis?

Paddan: Dags att återvinna denna tråd till dess rätta natur. Blir en tidig morgon då leveranser inte kommit som utlovat.

ZZZ

Poffa: Det verkar som att Damgaard fått en egen serie, denna vecka gästspelar tydligen också Salle i serien.

Salle:

Vilken kärlek? Den där känslan av att Green varken är Elitseriens eller MODO:s bäste spelare, men ändå en spelare som ger allt och som vill mycket till skillnad från vissa andra stenstoder i MODO. Den där känslan som säger att han inte är någon Salle på rören, ingen Svarten vad det gäller klokhet, ingen Hasse J vad det gäller det fysiska och ingen Horava vad det gäller målgörandet, men trots detta en spelare som har presterat bättre än väntat i år?

I så fall är det en form av kärlek som är genuin och äkta, men det borde ju med ditt antagande ange att ditt hat är lika genuint och äkta. Eller så pratar du om någon helt annan känsla, en känsla som jag inte har och därmed faller som osann. Men det borde i sin tur innebära att ditt hat är lika osant och en känsla du inte har.

Att Tuominen tillför mer till laget än vad Green gör får du gärna förklara, och se då till hela säsongen istället för en enstaka match. Gör sedan samma sak med spelare som Gästrin, Micke P och Tommy Enström. Alla dessa har blixtrat till en enstaka gång för att sedan försvinna helt. hög högstanivå och låg lägstanivå på dessa, detta till skillnad från Green som kanske inte har lika hög högstanivå men som definitivt haft en högre lägstanivå än de tidigare nämnda.

Green har därför i mina ögon gjort en bra mycket bättre säsong så här långt än vad de gjort. Sådana spelare bör man inte byta bort för att testa juniorer, låt i så fall juniorerna ersätta de där berg- och dalbanelirarna som jag pratar om.

Lumber Jack: Modo är ju en föregångsklubb så det verkar ju rimligt.

NuMo: Undra om inte MoDo har ett stopp för kompositklubbor bland sina juniorer. Någon av lokalarna kanske vet?

Ett mycket smart beslut:

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,727340,00.html

En av de få saker jag håller med Paolo Roberto om. I Duellen angående ungdomshockeyn där han ifrågasatte Hammarbys representant varför de inte förbjöd att ungarna hade dyra kompositklubbor, vilket driver föräldrar till att känna sig tvingade att välja dem. Nu har det spridit sig till vuxenhockeyn, det kanske hjälper.

scim: Du har nog rätt. All sån här typ av spelarkritik är väl kritik emot lagledningen egentligen. Det är ju samma som att Enström får så mycket förtroende i PP. Varför en målis matchas före en annan osv.

Salle:

Det känns hursomhelst som att det är Harald du borde rikta kritiken mot, för han tycker ju uppenbarligen att Green är bättre än alternativen du nämner.

Poffa: Mitt "hat" emot Green är lika förankrat som din "kärlek" till honom. Visst kan jag hålla med om att han jobbar, sliter och tacklas MEN han slänger bort många puckar och slarvar för mycket också. Sen väger han lite för lätt och där skulle Öberg el Dahlberg stå pall bättre.

Gästrin kommer ju inte att bli petad pga det faktum att han är en center så där faller den (i mina ögon).

Touminen är minst lika bra som Green är i nuläget och tillför lätt (om inte mer) lika mycket som Morten till laget. Dessutom är han (d)en målskytt som Green inte är och kommer nog att bli bättre ju längre säsongen lider.

Sen för protokollets skull. Jag önskar INGEN MoDo:it nån skada. MEN jag skulle vilja att andra spelare OCKSÅ får chansen att spela med Svarten alt Pavlikovski i 1:a el 2:a Linen. Dom kedjorna KAN funka bättre än vad dom gjort.

Salle:

Jag försöker bara bevisa att det är "hatet" mot Green som driver fram det där resonemanget istället för förhoppningen att någon av Öberg eller Dahlberg skulle få chansen.

För vore det det sistnämnda så borde ju Gästrin med sina -7 eller Tuominen, han som skulle vara så förbannat bra, med -1 och endast fem poäng vara den som borde bli skadad. De kanske kan stäcka ljumsken på någon träning i helgen, eller nåt. Jag menar, då borde ju någon junior få chansen och samtidigt så blir vi av med de som underpresterat mest bland forwards.

Poffa: Huvudet på spiken där. Verkligen!

Salle:

Tänk vad bra det vore om Horava blev skadad i helgen, då skulle Dahlberg eller Öberg få chansen att visa upp sig.

65selander: Stackars liten fårskalle.

Salle: även små juniorer kaxar alltså ;-)
Tyckte det stod så kul, plockade det från Expressen men ursprungligen så har EK läst detta på Superstars hemsida.

65selander: Det hindrade ju inte Ullman att kaxa sig och Salle till varsin 2+2:a senaste matchen i Kempis.

Salle: Inte undra på att ni spelar fult när ni hotar små Juniorer med spö ;-)

*Finns det någon ni har en sådant där återkommande tjafs med?
Petter Ullman: Andreas Salomonsson i Modo. Det började i Mästarcupen och har fortsatt sedan dess. När vi mötte dem i Örnsköldsvik gick han fram till mig i en av periodpauserna och sa ?Håll koll på din näsa, jag tänker knäcka den om du inte passar dig?.

Poffa: Jag har inte varit ute och cyklat på flera år om det nu har nåt med saken att göra.

Sen i princia JA. Mycket speltid i Danmark så han är lite trött/sliten. Detta för att jag skulle vilja att nån annan får chansen att visa upp sig tillsammans med Svarten i en 1:a line. Sen om det är Dahlberg, Öberg eller nån annan spelar mindre roll. Då Green är så arbetsvillig (och bra) så kan han kanske få 4:e linen att producera.

Poffa: Intressant. Han ondar på Green trots att Green inte är back. Vad kommer härnäst? Att han hoppas att Svenskarna ska tackla sönder Horova idag?

Salle:

Så du sitter alltså och hoppas på att Green ska köra skiten ur sig under landslagsuppehållet, bara för att du till slut ska få rätt i en fråga där du varit ute och cyklat sedan säsongen startade? Intressant...

Gomorron alla....

Poffa: Se det positivt. Salle & Svarten får vila sig iform medans Green kör slut på sig i Röd-Vita landslagsdressen.

Fasen vilket sug jag har efter ishockey. Elitserieishockey. Jefla landslagsuppehåll. Jefla Karjala Cup. Gonatt.

ZzzZzzzZ zzZZzZZzZ

Folk (och fä) verkar ha problem med sina mailadresser.
Lika bra att sova.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Lumber Jack: Det kanske är bra att spela i NHL när man börjar bli gammal? Mjukhockeyregeler. Men inte måste man väl ha galler?

Poffa: Jag tror nog Foppa kom upp i Jansson-klass i slutet av matchen. Härligt att se att denne gigants otroliga hockey-geni även har satt sina spår hos Foppa. Underbart att se.

Frisco:

Ärligt talat har jag faktiskt i princip ingenting att göra på jobbet den här veckan. I alla fall inte så att jag skulle fylla fem åttatimmarsdagar. Lite möten och kvällsjobb och sådär, men idag är det stendött. Alltså: otroligt att jag var uppe så tidigt. Funderar på att snart gå hem.

knaskamilla: 7.16. Otroligt hur man kan ha sådana sovmornar.

Frisco:

Jaha. Själv äter jag frukost. Intressant upplevelse, detta.

knaskamilla: Fantastiskt. Nej här har man inte tid att hänga, mot badet.

Jag håller med Frisco.

Poffa: Heja Gurkorna.

Är jag sjuk? Vad är fel? Den här tråden redan? Lugn, jag tänker bara försöka sova ett par timmar innan det är dags för mötet Philadephia - Boston på C+ Sport. Väl mött om 3½ timme. Gonatt.

ZzzZzzZ zZZzZzZZz

Paddan: Om två dagar så är det 20år sedan målvakten från Hammarby dog.

NuMo: Jag svarade på Torstensson och kontrade med en Thorstensson. Återstår att se om det finns några Flincka fingrar där ute.

Nalle Sjuh: Jag höll på att svara på Thorstensson och ge dem Salo tillbaks, men jag gjorde det inte.

Nalle Sjuh: En fiskjävel och någon sån där fd Hammarbyare

Säg Tommy Mörth eller Sverker Torstensson på åffisijälla och du har paralyserat en hel tråd.

Hehe.

ZZZzzzZZZ

Poffa: GÄSP!

Skönt att se att MoDDRatorerna här inne är selektiva i sin moderering. Ta bort alla inlägg där spelarna blev betygsatta, utom ett för det hade de själva svarat på. Nästan så man tror man är i Timrås GB.

ZzzzZZzzz zzZZzZzZZz

Hinner jag först i dag? I morgon är det en helt vanlig dag på jobbet. Körigt, med andra ord. Men man hinner nog med att roa sig lite också. Gonatt.

ZzzzZZz ZZzZZZzZ

Portello: Jag har sovit. Någon Philadelphia-Atlantamatch skulle jag inte ha sett ens om jag kunnat. I NHL brukar jag titta i text hur det går för LA Kings sen är det nog.

Paddan:

Tio sekunder innan försökte de samma sak men Knuble missade då. Det är otroligt vad Foppa får styra och ställa i PP. Så här i fem mot tre så söker de honom hela tiden.

Salle: Gagne producerar återigen, i 5-3 överläge, för Flyers. Assist från Foppa och Knuble

« · 613466 · »