1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532190 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Frisco:

Trist att inte alla som vill får skriva inlägg i Café-boken, det är nästan så att man börjar se ut som Martin van Nistelmarck i ansiktet av det.

shop.football.co.uk/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=1175

ZZZzzzZZZzzz

Hmmm. Intressant, det första Z-meddelandet skickades aldrig. Men tydligen kom det in ändå. Märkligt på min ära.

Jaja, Z nummer fyra då eftersom de andra två kom på delad andraplats.

Sannes:

Kanske inte. Synd, för de får betala för det ändå.

Jösses, jag skulle ju sova. Z nummer 2...

Äääh, jag skulle ju sova. Jösses vad jag är splittrad...

Zx2

Poffa:

Bara 6 månader, det var väl inte så illa. Det känns som gubbarna och tanterna inte kan bestämma sig, så du kanske inte kommer hit överhuvudtaget.

Sannes:

Nej, nya direktiv. 2:a september skall det vara driftsättningsprov i Uddevalla. Bara sex månader efter det ursprungliga datumet.

Poffa:

Blir det ett besök till mina trakter innan midsommar?

Ytterligare en dag till ända. Jag längtar hem. Hur löjligt det än kan låta så är det för tillfället rätt så tungt att vara i Nyköping. Nu är det dessutom helt klart att jag kommer vara borta varenda vecka fram till midsommar, endast hemma på helgerna.

Det skall bli otroligt skönt den dag då dessa veckor gått. Jag tror jag sover nu, tiden går ju fortare då man sover, sägs det.

ZZzzzzZ zzZZZzzz

Poffa: Jag undrar vad du äter till frukost hemma.

Hotellfrukostar rockar, men inte i längden. Jag börjar tröttna nu på att hela tiden se samma utbud. Undra om man kan kräva någon form av ersättning för sånt från företaget, typ sjöbjuggsersättning eller liknande?

Sen start idag, mycket på grund av att sjukhuset inte tillåter oss att köra. Men jag klagar inte. Tyvärr innebär det sen kväll i stället. Smällar man får ta. Jag menar, styrdansen på hotellet i kväll lockar inte.

Nä, men gomorron på er.

Gusse: Landsbro

Team Boro..i vilken stad befann dom sig?

Frisco: Äh, jag vill också ha en egen ZzZz-bild

Poffa: Älskar verkligen när Netgear o andra kallar det bredbandsrouter eller liknande.... det e fan ingen router!! :)

Vad är det med alla?

zZ zZ z z hela tiden. Det är ju (nästan) sommar.

Nä, jag följer nog Poffas exempel. Dagens försök att börja jobba sent och därmed kunna ta ut lite flextid slutade i +2 flextimmar i stället. Gör ett nytt försök imorgon - helledigt, leka lite jury på kansliet och leka lite med barn. Borde gå att genomföra. Gonatt.

Dags att vila sin trötta lekamen. De här 12-timmars arbetsdagarna börjar trötta ut en. Skönt med långweekend till helgen. Då kanske man hinner i kapp sömnbehovet.

Över och ut från ett regningt och kallt Nyköping. ZzzZZzz ZZZzZZZz

knaskamilla:

Kan ju vara en idé. Men tänk då på att det skall vara inåtgående koppar. Annars kommer du bara få bättre ordning på den utgående trafiken. Sånt där är viktiga saker.

Poffa:

Jag kanske kan be dem skicka lite extra telefonuttagskoppar, för säkerhets skull?

knaskamilla:

Be dem skicka ett nytt modem. Så där skall det inte uppföra sig. Med tanke på att du inte har router eller hårdvarubrandvägg så är modemet eller nätverkskortet de felkällor jag kan tänka mig. Ja, om det nu inte är taskig koppar i telefonuttaget.

knaskamilla: Finns en del brandväggar sk routers som bryter korta stunder för att sedan fungera utmärkt igen. Min Netgear var sådan , uppdaterade den till senaste firmware sen funkar det hur bra som helst igen. Om du nu har någon sådan inkopplad vill säga....

knaskamilla: Själv har jag bara goda erfarenheter av BBB. En polare på jobbet hade samma problem som du men då var det hans gateway som tappade kontakten.

Har du gateway? I så fall, prova att koppla in datorn direkt på modemet.
Värt ett försök i alla fall :-)

knaskamilla: Upptäckte en oslagbar lika-som-bär när jag läste del femtifjorton i följetongen "Linda Rosing" i AB. Givetvis måste den utmärglade och läppuppumpade Linda Rosing och Crazy Frog blivit separerade vid födseln.

Frisco:

Det kan man verkligen säga. Men vet du vad? När jag pratade med supporten sa han att det inte skulle vara så att det lägger av några gånger om dagen (vilket det typ gjort för mig). Undrar om jag kan hålla det emot dem när det är dags att betala räkningen nästa gång?

knaskamilla: Dessa uppkopplingar. Det verkar i allmänhet som om BBB inte håller vad de lovar.

miiike66:

Ja, det har blivit ett riktigt snork-kollektiv av den här gästboken på sistone, eller så kanske de har för taskiga testosteronnivåer och inte känner viljan att vinna så hårt längre? Jag tror jag bestämmer mig för testosteron-teorin, jag.

Fåse, en oktopod vill du ha, och du har tänkt på den i vår/tidig sommartid. Jag tror jag går på en...sp..ähh, jag vågar nog inte, skulle vara försmädligt att vara den förste med två fel i samma tvävling.

Poffa:

Jag ber om ursäkt. Min jävla internetuppkoppling har har vägrat fungera. Gonatt i efterskott.

Kul typer ni är då. Här sitter man på hotellrummet, utan något att göra. Då tänker man sig att få lite sällskap på HS, men vad möts man av? Inte en jäkel av de mer frekventa online. Inga spännande nyheter (nä, Tommy W är inte spännande, inte ens lite förvånande), inte ens lite skandaler.

Jag får väl säga som Paddan då, Skit ner'er så hörs vi sen...

ZzzzZzZ zZZZZzZZ

Paddan: För faen, det finns väl inga blekfisar i Jämtland eller? Haru solat i Blekinge? Själv så måste jag gå i långbyxor hela sommaren så att jag inte bländar er...

miiike66: Åfan, då måste det ju vara en blekfis eller något åt det hållet.

Förresten, det finns väl inga B:n i "Påsakangaro"!

Nalle Sjuh: Fel fel fel fel...

Förrseten, kul att det blev ett sånt drag runt i och omkring den spännande tvävlingen...

Skitsvår ledtråd: Det är ingen insekt för dom har sex ben, den här filuren har faksist åtta ben dårå...

miiike66:

1: Hmm...ligger det en gravad, gravid hund i det rätta svaret måntro?

2: Fyra, vanligtvis.

Frisco:

Nej, nej. Jag är precis som alla andra män. Jag blir bara äldre, men jag är fortfarande ett barn inombords. Leksakerna blir dock dyrare och dyrare för var dag som går.

Poffa: [Gå. Buss. Fjantigt, jag tar Taxi/flygplan/hyrbil till mitt jobb.]

Grattis. Du växer nog till dig nån gång du med. Trevlig vecka!

Gå. Buss. Fjantigt, jag tar Taxi/flygplan/hyrbil till mitt jobb.

Men det är något som är fel. Ni går och lägger er jättetidigt men skall inte upp förrän jättesent. Jag går och lägger mig nu, men skall upp jättetidigt. Klockan ringer om fem timmar.

Ha en trevlig vecka, mina vänner. Den här veckan bor jag på ett hotell med internet, något som innebär att jag kan komma in här på HS och säga gonatt. Gonatt.

ZzzZZZzz zzZZZZz

Nalle Sjuh: Jorå, nog kan jag logga in när det som mest behövs alltid. T ex som nu dårå när hockeysässen är som kallast när den igenkligen är som varmast...

Apropå det kulturella arvet så har jag faksist varit i fjällapelandet (Jamtland) under hela helgen. jag har faktiskt lärt in en hel del nya roliga ord som får anses hålla hög kulturell standard...

miiikes tvävling nummer 1723:

1: Vad är en " Påsakangaro" ?

2: Hur många ben har den?

Lycka till...!

knaskamilla: Själv tar jag bussen. Men jag måste ju gå en bit på slutet. Ungefär lika långt som du har till jobbet:-)

Z z zzzzz

Nu ska jag gå och lägga mig och se fram emot en uppfriskande promenad till jobbet imorgon bitti. Skulle inte förvåna mig om det blir regn. Gonatt.

Fel tråd, Kamilla. Här är gonatt-tråden. Jag har nu sett 45 minuter på xXx 2, jag har nu gett upp. Så fruktansvärt dålig film har inte skådats på mången år. Jag valde helt klart fel, den saken är ju klar. Men att börja på en ny film nu, det orkar jag inte.

Senare idag är det dags att åka in och gratta mossan på Mors Dag. Det är hon väl värd. Som Frisco sa till mig, varje dag borde vara mors dag. Han är vis, den glade dalmasen.

I övrigt så lär det väl bli en del förberedelser inför ytterligare en vecka i Nyköping. Makalöst tråkigt liv man har, egentligen.

ZzZZZzz ZZzzzZ

miiike66:

Nu har du varit inloggad igen, du börjar bli vad NuMo en gång var, en vandrande vålnad som bara syns vid ljusskygga tidpunkter. Ja, inte för att det är så mörkt i den här delen av landet vid de där tiderna, men ändå - det skulle vara trevligt med lite frekventare besök. MoDo-boken går alltid att blogga i och samtidigt vara lite kulturell.

Frisco: Ekorrn satt i tallen, skulle skala bananer. Fick han syn på barnen, då fick han/hon så brådIS. Hoppa han/hon på tallegren, stötte han/hon sitt lilla högerben eller vänster, å den lååånga ludna malätna svansen...

miiike66: Hörru ditt tallskott.

Frisco: Harni fest elle? Vart ä alla?

Fråga: Vad kallar man en feg tjur? ZzzZZzzzZZzzzZZzz

Poffa: Jäger + Red Bull. Snacka om att förstöra två goda drycker.

Med en Jäger - Red Bull blev kvällen allt lite roligare. Dessutom är det enormt skönt att äntligen få lite tid hemma.

ZzzZZZzz ZzZzZZZz

« · 549519 · »