Från sopor till världsfenomenaljättebäst. På ett par timmar. Det är inte illa. Själv har jag lyckats förstöra en kastrull. Efter att jag diskat så ställde jag den på plattan för att värma bort överblivet vatten. I samma sekund ringde det och med tanke på att mitt minne är ungefär som en guldfisks så blev pannan en aning skev. Blubb blubb.
zzzzZZzZZ zZzzzZZZ
Händelserik eftermiddag. Man påkörd på övergångsstället precis utanför där morsan bor. Jag kom precis då det hände och det var definitivt en rattfylla. Kvinnan som körde bilen stank sprit. Mannen klagade på smärtor i ben och axlar. Tjejen som gick bakom han som blev påkörd chockades svårt. Det syntes på henne.
Nu ska jag sova. Gonatt.
ZzzZzZzZ zZzZZzzzz
I morgon hoppas jag det blir en lite lugnare dag på jobbet. Var så roligt att se hur alla sprang runt som yra höns i dag, allt för att fraktföretaget kom en dag tidigare än beräknat. Inte ofta cheferna står och drar kablage för att det ska hinnas med. Sista programförändringen till styrsystemet gjorde jag när containeren höll på att surras på lastbilen. Roligt var det i alla fall.
Skönt med snö förresten, blir så mycket ljusare ute. Gonatt.
ZzzZzzzZ zZZZzZzZz
Frisco:
Att jobba dessa tidiga mornar är det inget att gnälla om, man får faktiskt mycket gjort när det inte är en massa störmoment runt omkring. Så här långt har jag hunnit med att svara på lite mail, skrivit tidrapport och faktiskt klarat av ett telefonsamtal.
Och nu ska jag gå och starta upp en 18 ton tung dieselmotor på 2700 hästkrafter. Vrooom, vrooom.
Med tanke på att jag varit uppe sedan strax innan fem i morse så är det inte konstigt att jag är trött. När man sedan inser att man ska göra om samma procedur i morgon bitti, då förstår man att det är dags för att gå och sova. Länge sedan jag kröp ner i sängen så här tidigt. Gonatt.
ZzZZzZZZz ZZzzZZzZz
Efter 13 produktiva timmar på jobbet, en träning som gjort en till halvinvalid och ett par smörgåsar så är det nu dags för sängen.
Jag försökte läsa ikapp i Timrå-boken, men efter 10 inlägg så insåg jag att det var onödigt. Läste man två hade man läst alla. Det är som en Perpetuum mobile, en evighetsmaskin som aldrig kommer framåt. Vinner MODO i morgon kommer det ske kollektivt massmord i Timrå med omnejd.
Bäst man sover så man orkar med morgondagen. Då kommer det sex personer från Kiruna för att titta på elverket som ska till Esrange. Lunch på Varvsberget och en massa möten är vad som gäller. Kommer bli roligt. Gonatt.
ZzZZzZzz ZzzZZzzzZ
knaskamilla:
Det är nog snarare så att MODO försöker tjäna så mycket som möjligt så man väljer att inte ta någon av de offerter man fått in, utan man försöker köpa till underpris. Ungefär samma sak som Nicke sa om nya jumbotronen.
"Vi har massor med offerter, men ingen som är med det pris vi tänkt."
Så istället för att komma till skott så sitter man och väntar på att fansen kommer bli sura, sedan väljer man den då billigaste leverantören och så får man knappt några sålda eftersom fansen tröttnat. Och ingen är förvånad.