1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531351 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

Usch vad helgen gick fort. Tur att det är måndag imorrn...

ZZZ

En ledig dag, ska bli trevligt. Znark.

I morgon ska jag sova tills jag vaknar. Med lite tur får jag sova ut, med tanke på att det lär bli hektiskt uppe i Tåsjö. Men hektiskt är bra, det betyder att det går framåt och att man inte står still. En sak till, jag är lite avundsjuk på en arbetskamrat. På måndag åker han till Dubai för att spela golf. Men det är han väl värd, svinet. Jag är inte bitter... Gonatt.

ZZzzzZZzzz ZzzZZZzz

Dags att sova så man orkar upp och se rodel imorgon bitti.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Poffa: En 100%-ig Foppa är minst 50% mindre än vad han normalt är kapabel till. Det är unikt i världshockeyn, där endast en procent av världen är representerade.

Enn 100%-ig Foppa är tydligen ingenting att ha, för chansen finns att han inte är 100%-ig. Eller något. Jag begrep det inte i alla fall. Nu sängen. Gonatt.

ZzzZZZzz ZzzZZzzz

Ja det är väl bäst. Innan man somnar i soffan.

z

Frisco: Ber om förlåtelse..

renen: HELT FEL TRÅD!! Detta är godnattråden.

På tal om det.

GODNATT!

Poffa: Fått nåra vm-biljetter?

Mot sängen. Gonatt.

zzzZZzzZ ZzzzZzzZ

Poffa: Äh, kanske bäst att dra lite timmerstockar. Först en liten kluring från TÅ signerat Nicke Sjödin:

Nickes Noteringar
Långkalsonger sägs andas. En del har väldigt dålig andedräkt.

Här händer inte mycket så jag kör en ny analys om hur serien slutar. Det går ungefär som jag räknade ut i min förra analys, men här är själva slutprodukten. Den objektiva slumpen visar att vi blir fyra i tabellen, precis exakt.

01 HV 71...50 28 5 6 11 166 - 108 +58 100
02 Linköp..50 25 3 12 10 151 - 117 +34 93
03 Frölun..50 26 3 5 16 162 - 135 +27 89
04 MODO..50 25 0 9 16 129 - 100 +29 84
05 Färjes..50 24 3 6 17 131 - 114 +17 84
06 Luleå...50 22 5 6 17 145 - 127 +18 82
07 Mora....50 18 3 7 22 122 - 129 -7 67
08 Brynäs..50 15 4 11 20 111 - 128 -17 64
09 Djurgår.50 14 7 5 24 121 - 153 -32 61
10 Timrå...50 16 1 8 25 103 - 129 -26 58
11 Södert..50 12 1 10 27 112 - 160 -48 48
12 Leksa...50 9 3 9 29 91 - 144 -53 42

Hemma från träningen. Drog ut lite extra på tiden, då vi började sent. Utan att meddela hade de ändrat koden in.Som tur var öppnade de som tränade innan. Nu sängen, gonatt.

zzZZZzZZZ zZZzzZZZ

Oj, här var det dött. Gonatt.

Mot sängen, efter väl utfört dagsverke. I morgon blir det till att jobbe och senare på kvällen är det träning. Trevligt. Gonatt.

ZzzzZZzz ZzZzZZZ

Nu blir det sängen. Ska försöka sova ikapp det som gick till spillo i natt. En lättare sträckning i ryggen fick mig att vakna varje gång jag rörde mig. Men det är smällar man får ta för att få spela innebandy. Bara att bita ihop och träna bort smärtan. Gonatt.

ZzzZZZzz ZZzzZZZ

Sådär, i Mittnytt lyckades jag se alla mål. Gonatt!

Gonatt.

ZzzZzzz ZZZzzZZ

Paddan: Halles pojken, Stabbens och Parklasses brorson.

Gusse: Jepp

Paddan: Fredrik Bergqvist ?

Paddan:

Ingen som svarat än. Skriv in svaret, du. Så att de slipper ligga sömnlösa några fler nätter.

Gomorron. Eller nåt...

Poffa: Tänk att en spelare i Skellefteå ska vara så svår att placera.

Tänkter sova i sängen, men jag tror det blir soffan istäkllet. En lång, hårds dag är nu tillända. Spirten har flödat och jag tror jag behöver skjuts till J20 senare idag. Milda makter vad fult det är då folk bjuder på sprit. Tur MODO vann mot Fjollträsk-wannabes:arna. Då blev ju i alla fall O och P glad. T är nog bitter, medans Huge som vanligt är frånvarande... Gonatt.

ZzzZZZ zZzZzzz

Poffa: Jag gick ju egentligen och lade mig för ungefär tre timmar sedan, men glömde ju att officiellt meddela det. Hur gör man när det känns som att man blivit körd x antal varv i en cementblandare? Kan det hjälpa att läsa bibeln?

Jag blev så trött att jag nästan somnade vid tangentbordet. Därför sängen. I morgon blir det först en sväng på stan, sedan hockey på TV och därefter inflyttningsfest hos Björne. Söndagen verkar bli en dag i huvudvärkens tecken. Gonatt.

ZzzZZzZ zZzZZZZ

Poffa:

Men verkligen... Znark.

Sova, sova, sova, säng, säng, säng. Sova, sova...

Gonatt. zZZzzZ zZZZzzZ

Helt knäckt efter kvällens träning. Första 45 gick det bra, men en lättare förkylning (som vägrar bryta ut) fick mig att gå in i väggen. Blev nästan spyfärdig på slutet. Tänk att det är så roligt att jaga en plastboll att man inte har vett att avbryta träningen. Gonatt.

ZZzZzzZz ZzZZZZZZz

Tidig kväll, helt normal morgon. Gonatt.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Tidig kväll, tidig morgon. Gonatt.

ZzzZZZz ZZZzzZ

knaskamilla: "Kompensationshoran Ryhed" är väl ingen höjdare, eller vad säger du

(Poffa citerad!)

Jag har fått ett hedersomnämnade. Jag är rörd. Tydligen så tar det väldigt hårt på de små liven, för de kan inte sköta sig och de kan inte stå ut med tanken att MODO ligger före dem i tabellen. Det gör dem uppenbarligen fyllda av harm, något som de verkar lida väldeliga av.

Sen finns det de som är mer normala även i de leden, men de är få och skall vårdas ömt. Gonatt.

ZzZZzzZ zZZzZZZz

Imorgon ska jag nog ta sovmorgon. Kvällens match lämnar inga bestående intryck, men man får väl vara glad att vi tog poäng överhuvudtaget. Med tanke på att TIK är ett sämre lag, alltså.

Lustigt att vissa ägnar tid åt att beundra MoDoiter i stället för att följa sitt lag i matchen.

Gonatt på er. Dream Team också. ;)

Dawidovski:

Nej, jag tycker att det är dels otroligt omoget och dels väldigt respektlöst att använda bög som ett skällsord. Som att homosexuella inte har det nog jobbigt ändå som samhället ser ut idag (även om det förhoppningsvis är på väg åt det bättre hållet).

knaskamilla: "Det här är några andra saker folk brukar kalla varandra (på skämt?): CP, alkis, bög. Är det också roligt? Och: är det jämförbart med kaffe?"

Tyckte du att det var roligt när modo-klacken våras hade en banderoll och skanderade mot oss på bortastå: det är bögigt med lila, bögigt med lila?

Fast det är säkert helt ok när några av era egna gör det, det var säkert menat som ett skämt också.

Frisco: "Färjestad har sponsorkontrakt med dem och på köpet fått den troligen mest vidriga färgkombinationen i Svensk lagidrott. Jag har däremot full förståelse att man gör så.

Har du sett filmen Den sista färden?"

Har du verkligen förståelse för det?

Ja, jag har sett den filmen.

knaskamilla: "Det är inte något större problem för mig. Jag tycker bara att det är fjantigt.

Men du får gärna svara på mina frågor."

ok, då förstår jag inte riktigt problemet? det är väl bara att ignorera dom som säger banjos då, precis som du brukar ignorera mina brev och frågeställningar i gästböcker ibland.

Dawidovski: Angående banjos så håller jag med Knaskamilla i vad hon skriver.

Att ordet kameljont nämnts beror ju på att dessa ändrar färg. Färjestad har ju ändrat färg xx antal gånger genom åren. Att kaffelaget nämnts har ju till 100% med Löfbergs Lila att göra då Färjestad har sponsorkontrakt med dem och på köpet fått den troligen mest vidriga färgkombinationen i Svensk lagidrott. Jag har däremot full förståelse att man gör så.

Har du sett filmen Den sista färden?

Fet-Ecke:

Okej: Det här är några andra saker folk brukar kalla varandra (på skämt?): CP, alkis, bög. Är det också roligt? Och: är det jämförbart med kaffe?

knaskamilla: Nä,kanske inte du nej! Fråga mig i stället!

Dawidovski:

Det är inte något större problem för mig. Jag tycker bara att det är fjantigt.

Men du får gärna svara på mina frågor.

Dawidovski: Jag ångrar ordet "talltita". Tyvärr så faller hela anförandet med det ordet.

knaskamilla: Jag kan inte rå för att du är döless på att höra skämtet om banjos, det är ditt problem.

Jag brukar inte gå runt och kalla vänner mm. för olika glåpord som du så fint radade upp.

NuMo: Wow, där fick du minsann med hela ditt register med svåra ord:-)

Tack för många roliga skratt.

Stigsson:

Säkert en massa annat också. Jag räknade upp det jag brukar höra folk kalla andra oftast, och det jag brukar prata med folk om att de kallar andra. Inte så ofta har jag hört "tjockis".

knaskamilla: Du glömde tjockis.

Dawidovski:

Det här är några andra saker folk brukar kalla varandra (på skämt?): CP, alkis, bög. Är det också roligt? Och: är det jämförbart med kaffe?

knaskamilla: Wow, jag insåg inte att jag var mobbaren i sammanhanget... förlåt, jag trodde detta var som ett skämt! eller är det verkligen så det går till i ö-vik? tänk om jag skulle bli lika upprörd varje gång ni kallar oss för kamelonter eller kaffelaget, eller allt annat ont som sagts om mitt kära Färjestad.

« · 677524 · »