1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531380 inlägg · 4125 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Frisco: "Du har nog blandat ihop gästböckerna för de två Y-lagen."

Nu menade jag inte att ni på modos GB varit kaxiga inför mötet med timrå, menar snarare freddans uttalande.

Dawidovski:

Men du tycker att det är roligt att insinuera att folk har sex med sina släktingar?

Frisco: "Det förstår jag inte hur du kan tycka. Men du kanske inte tycker etik och moral är viktigt?"

Jo, såklart jag tycker det, håller förresten på att läsa den kursen i skolan just nu.

Dawidovski: [Jag tycker skämtet om banjos är roligt]

Det förstår jag inte hur du kan tycka. Men du kanske inte tycker etik och moral är viktigt?

[Jag hoppas att modo får äta upp att dom var så kaxiga inför matchen, konstigt det där med framgång, så fort den kommer, så har ödmjukheten blåst iväg all världens väg.]

Du har nog blandat ihop gästböckerna för de två Y-lagen.

Dawidovski:

[Jag tycker skämtet om banjos är roligt, eller vänta nu, hur ska jag skriva nu för att det ska anses vara min egen åsikt? jag nöjer mig med lagomt roligt, mitt emellan, 5a av 10 möjliga...]

Få se här nu, tankestreck kom där på slutet. Det betyder visst något. Ironi, tror jag det var. Därför är det ironiska att du anser det roligt. Eller är det ironiskt att du håller med fans, spelare, ledare, klubbledning och busschauffören i frågan om hjärta och vilja? Eller är det betygssättningen som är ironisk? Eller är allting där ironi?

Nä, jag begriper inte vad du menar. Men det gör du säkert bara för att jävlas.

/Macho-Poffa, tuffast av dem alla

Innan jag går och lägger mig. Testade lite dr.hockey och fick till den här fina, men ojämna, tabellen. Otroligt nog visar den att vi går förbi Luleå i den 48:e omgången. Samma poäng men ett mer plusmål kommer vi att ha. Sen gäller det bara att hålla i resten av serien.
Att SSK inte kommer att ta någon poåäng under de kommande sex omgångarna tror jag inte själv på, men jag koncentrerade mig bara på de viktiga matcherna ur Modoperspektiv. Det är bättre att ropa hej i förskott än i efterskott.

1 HV 71 6 4 1 1 0 22 - 11 +11 15
2 MODO 6 4 1 1 0 22 - 12 +10 15
3 Frölunda 6 3 0 2 1 18 - 12 +6 11
4 Färjestads BK 6 3 0 1 2 20 - 14 +6 10
5 Linköpings HC 6 3 0 0 3 14 - 12 +2 9
6 Mora IK 6 3 0 0 3 13 - 11 +2 9
7 Djurgårdens IF 6 3 0 0 3 16 - 16 0 9
8 Brynäs IF 6 2 1 1 2 13 - 18 -5 9
9 Luleå HF 6 2 1 0 3 19 - 17 +2 8
10 Timrå IK 6 0 2 2 2 15 - 20 -5 6
11 Leksands IF 6 2 0 0 4 8 - 21 -13 6
12 Södertälje SK 6 0 0 0 6 9 - 25 -16 0

Dawidovski: Det är otroligt stressande när färjestadsfansens intellektuella elit kommer hit och göra narr av oss modoiter. Vårat självförtroende är ju ganska naggat i kanten. Ingen barmhärtighet alls, hela artilleriet av debattknep. Ironi och raka rör i en salig blandning så att man tillslut inte vet vad som är bu eller bä. Inte ens så mycket som en välplacerad smiley blir man bjuden på, vare sig när det är allvar eller skämt. Vi får hoppas att det här har blivit en läxa för oss, vi borde välja våra verbala motståndare med större försiktighet i framtiden. Jag bugar och bockar för dina ekvilibristiska, knivskarpa men finstämda analyser som får oss modoiter att assimilera med varandra för att inte sönderfalla till enskilda kretiner. För att överleva i argumentationens stund så antar vi tillsammans en potemkinkullis. Naturligtvis har du Dawidovski, ändå genomskådat förfallet innanför vårat glättiga skal. Den självhärlighet du uppvisar gör det svårt, för att inte säga omöjligt för oss att eskamotera bort våran egen dito. Vi är inte bättre själva, om man skall vara ärlig. Men med slingerbult så kämpar vi ändå på i motvind trots att en talltita skulle göra sig mer förstådd. Virtuellt så kanske vi framstår som alldeles förträffliga i vårt värv, men nu, i avslöjandets stund skall jag rakryggad ändå erkänna mig besegrad. Jag äskar om din förståelse för att vi beter oss som överdängare och att du ratificerar våra malplacerade glosor.

Poffa: "Alltid roligt då fjortisar från Töntall försöker göra sig roliga. Allra skönast är det då de inte inser att de gör bort sig, med besked. Sedan är det otroligt att skämtet om banjos fortfarande är roligt i deras ögon, man kan tro att de just lämnat kiss- och bajsåldern. Gonatt."'

Jag tycker skämtet om banjos är roligt, eller vänta nu, hur ska jag skriva nu för att det ska anses vara min egen åsikt? jag nöjer mig med lagomt roligt, mitt emellan, 5a av 10 möjliga...

Jag hoppas att modo får äta upp att dom var så kaxiga inför matchen, konstigt det där med framgång, så fort den kommer, så har ödmjukheten blåst iväg all världens väg.

Poffa: Alltid tragiskt att se vissa som försöker göra sig förstådd men på samma gång trasslar in sig i sina egna ord så det bara blir en gul-lila röra av alltsammans.

ZzzzZzzzzZ

Alltid roligt då fjortisar från Töntall försöker göra sig roliga. Allra skönast är det då de inte inser att de gör bort sig, med besked. Sedan är det otroligt att skämtet om banjos fortfarande är roligt i deras ögon, man kan tro att de just lämnat kiss- och bajsåldern. Gonatt.

ZzzZzzZ zZzzzZZ

Så var man då hemma igen, lite drygt 12 timmar efter att man for. Trevligt har det varit, vissa blev fullare än andra. Men det tycker jag de ska få vara. Under matchen gick det åt en tetra med smultronvin och två liter sprite, härligt med rosa godis i kaffemuggar av frigolit. Nu sängen, gonatt.

ZzZZzZZz zzZzzzZzZ

Mot sängen. Tidigare idag har vi spelat match, något som nästan slutade med fullt slagsmål. I morgon ska vi förvärma, se på hockey och sedan eftersläcka. Gonatt.

ZzzzZZzz zZzzZZzZZzz

Dags att varva ner och låta kroppen få sina behövliga timmar. Imorrn laddar vi med samkväm före match.

[bild]www.hajtips.com/Snoring.gif[/bild]

Dags att sova. Trevligt med 1 pinne trots att Poffa redan gett upp. För att inte tala om Modoante.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Nu ska jag försöka sova. I morgon klockan 05.00 är det telefonmöte med kund i Sydkorea. Tänker jag åka in på jobbet för det? Knappast. Lär ligga i sängen och halvsova. Gonatt.

ZzzZZzz ZZzzzZZz

Jaha, så har ytterligare en dag i livet passerat förbi. Nu ska jag låta en natt passera också. Gonatt.

ZzzZZzz ZZZzzZZ

Frisco: Bulla med andra ord! Fyfasen vad gott. Fast är det verkligen äkta bulla ni har där i Västernorrland?

Hunden har sovit ganska länge nu. Själv ska jag försöka få ihop åtta timmar från och med strax. Tack för bullan, Poffa. Gonatt.

Dags för godnatt i centrum också. Det är inte bara ute i förorten med allt vad det innebär (vilda katter, tokiga hundar, inbrottsrisk i soprummen) som det ska sova.

Tack för fikat i afton Poffa.
Albert Hall är nog avundsjuk på det gofikat.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Mot sängen. Man kommer somna gott med tanke på vinsten. Härligt, härligt. I morgon är det jobb och träning. Gonatt.

ZzzzZzzz ZzZzzzZZ

Salle: Tja, det sker tydligen med god hjälp från DEVO själva.
"Legendary electro-punk band DEVO has paired up with Disney to create a CD and DVD of a quintent of kids performing Devo songs like “Whip It” and “Cyclops.” Devo bassist and co-founder Gerry Casale is the director of all of the videos featured in the DEV2.0 DVD."

Om jag inte minns fel så kommer DEVO i samband med de här skivsläppen också att ge ut några nya låtar.

Paddan: Jävla Disney som skall förstöra allt som är heligt. 

Skippa A-teens-varianten och studera det äkta och oförstörda. 

[url=www.clubdevo.com/][bild]http://www.clubdevo.com/mp/images/store/urge_stkr.jpg[/bild][/url]

Frisco: Lite trevlig musik som matchuppladdning.

Poffa: Dags att sova på Nygatan också.

Vad lustigt det är när man ser hur människor håller med sin egen klubb i allting som händer. Det kanske är lättast för dem att göra på det sättet? Alltså att bara tycka likadant som dem så de slipper visa sina egna begränsningar att själv kunna tänka. Sen att de blir genomskådade är en annan sak. Lustigt är det i alla fall.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Sov dåligt i natt, led lite av en lätt lårkaka som väckte mig varje gång jag rörde mig. Men det är smällar man får ta för sporten. Därför blir det tidigt i kväll, i morgon blir det möte hela dagen och sedan blir det väl samling här i vardagsrummet för lite hockey och fika. Gonatt.

ZzzZZzz zzZzzzZZz

Poffa: Klart du måste fixa gofika.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Poffa: Jag som är livegen får väl hålla "familje"-hedern högt.

Du kan nog läsa lite händelserapporter från mig.

Hade man inte haft ett liv hade man suttit uppe och sett på Viasat Sport i natt. Men tyvärr så måste jag jobba i morgon. På tal om Liv, jag njuter fortfarande av segern mot HIV 71. På tisdag ska vi tvåla dit SSK i direktsändning. Ni vet vilka som är välkomna och se på hockey. Jag kan dock inte utlova något fika som slår de två senaste. Nu sängen. Gonatt.

ZzzzZZzz ZzZzZzzzZ

Seger på isen. Seger i pokern. Ibland är livet härligt. Gonatt.

Alla hatar MoDo, bara för att vi är bäst. Inte köpta, inte zyntare, inte ungdomshatare, inte människor med taskig dialekt. Vi är bara bäst. Förlåt om det retar er, men så är det. (Fast Gretzky var bra, han med. (Förmodligen kanadensisk MoDoit!)).

PILUTTA ER!

knaskamilla: Say ooh aah Tuominen, say ooh aah Tuominen!

Vilken härlig seger över HV. En av de bättre insatserna man sett i vinter i Kempehallen, för ingen kan säga att inte HV stod upp och bjöd ordentligt motstånd i matchen i Kempehallen... men för ovanlighetens skull så lyckas vi att sätta stopp för motståndarnas forcering. Det som såg mindre bra ut är väl PP, där verkade vi helt lamslagna och HV fick i princip fritt utrymme att göra som de behagade. Men sett över hela matchen var det nog en av de bästa matcherna som Haralds grabbar presterat.

Frisco:

Tabellen ser jävligt bra ut, tycker jag. Själv ser jag dock snart ingenting längre, så det är väl lika bra att ge upp och gå och lägga sig. Znark.

Vinst idag igen. Serielunken är rolig. Hur ser tabellen ut?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Nu ska jag göra det Olle brukar göra vid halv åtta. Sova som ett litet barn. I morgon ska man på hockey. Innan det blir det lite alkohol. Trevligt. Men en sviker ju, han ska på kurs. Otrevligt. Gonatt.

ZZzZZzzz zZZZzzzZz

Jaså han lever än ? ..

Lumber Jack:

Lite trevlig nattläsning för er som är vakna (länk).

Sova.

Poffa: I vilket fall, så ver Öbergs mål helt underbart snyggt!

Poffa: Vilken var den målgesten? Zetterbergs?

Salle:

Nu for flötet under igen.

Och där gjorde Öberg 4-1 och gjorde en väldigt speciell målgest.

Zx2

Poffa: "Vissa är mer än lovligt dum."

ok, det var väldigt onödigt sagt av dig. här försöker jag skämta lite, och då säger du så...

Vissa är mer än lovligt dum. Det enda som fattas är nu att en med en kombination av ADHD och Dysklekski (som vissa stavar det) kommer in och försvarar alla dumheter som sagts.

För övrigt så är det snart helg. Gonatt.

ZzzzZZzzZ zZZZzzZz

Frisco: Synd bara att dagarnas start kommer så tidigt när sluten är så roliga.

ZzZZzzZZZzzzzzZZZZ

Godnatt.
En tråkig dag som trots allt hade ett bra slut.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Poffa: Förväntar mig dock inte att du ska överträffa förra veckans fika men nåt liknande vore väl helt ok;-)

Jobbat till åtta. Tränat från nio till elva. Härligt att man slipper fundera på vad man ska göra av all fritid. I morgon ska jag bara se på ishockey och bjuda på fika. Om det kommer några på besök, vill säga. Gonatt.

ZzZZZzZZ zZZzzZZ

Paddan: Eftersom vi inte har finnar i laget, utan bara En finne så kan det inte vara dessa utlag.

Timrå hade två spelare i truppen från Kvissleby förra året, Zäta och Modin. Dessa kvisslor skulle däremot kunna betraktas som utslag.

Det skulle teoretiskt också kunna vara ungdomsacne på våra junisar.

Svårt att veta.

Paddan: Nånstans där det verkar irretera ordentligt....

Gusse: Är det bara jag som tycker att det här trådnamnet (taget från modohockey.se) är kul?

"Den tunna truppen börjar ge utslag"

Tro var den personen fått de utslagen?

Sveriges öppningsmatch i OS kanske inte sänds direkt i TV eftersom anja har störtlopp www.vk.se/

« · 668755 · »