1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531627 inlägg · 4125 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Små kul att läsa i lillebrors gästbok..börjar ana lite lätt oro där

Ibland kan det vara underbart att se på en omgång när MODO redan klarat av den med en seger. Synd att Lulio tog poäng, annars hade kvällen varit perfekt. Nu blir det sängen. Gonatt.

ZzzzZZzz ZzZzzZz

Ja då var denna dagen över. En bra dag. 3 pinnar i serielunken.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Äntligen vinst. Skitnödigt, kan man säga. Nu sängen och lite skön sömn. Gonatt.

ZzzZzzzZ zzZZzZzZz

Paddan: Just ja, en korrekt källangivelse kanske man borde uppge också.

Poffa: Vad är det man säger...Bereden väg för Homer...eller något sånt kompletterat med en låtsat förvånad min

"Färjestad bryter med tränarduon Leif Strömberg och Bo Lennartsson. Strömberg hade kontrakt även över nästa säsong.

– Men Färjestad har nyttjat en uppsägningsklausul i avtalet. Jag fick beskedet muntligt i fredags, säger han till Sportbladet.

Färjestad ligger fyra i elitserien, men för klubben är det bara SM-guld som räknas."

Dags att sova. Veckan är fullmatad. Skoj då det hela tiden händer saker. I morgon måste de vinna, det där laget som man hejar på. För övrigt har det varit en bra helg. Gonatt.

ZZzzzzzz ZzZZzzZz

Poffa: Ja ä intä bittär.

Salle:

Lätt att säga för dig som inte har något ansvar. Nu blir det till att åka och döma tre matcher, sedan jobba och till slut träna. Allt medan du ligger och slaggar. Men det är klart, du kan ju sova hela veckorna också.

En annan ska iväg och shoppa på IKEA. Kul att det inte är mina pengar, här ska shoppas!

Salle: Inte sova bort hela dan inte. J18 klockan 13.00.

Poffa: Somna! Jag skakar på huvudet åt detta, det finns ju en hel söndag att sova bort ju.

Frisco: Godnatt till mig själv. Idag har jag ätti hembakt pizza och fruckit Pepsi och Trocadero. BRa val av dryck. Då kan man köra bil imorgon.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Nu ska jag bädda ner mig i soffan och se på en riktig NFL-höjdare. Men somnar jag så är jag inte förvånad och bryr mig inte så mycket. I morgon ska jag jobba, vara social och träna. Gonatt.

ZzzZZzz ZZzzzzZ

Trots idog slitande med en hylsnyckelsats ute i ödemarken lyckades inte Philly bärga en fullpoängare. Men 801:an visade gott OS-gry i alla fall. Nu somnas det in till en nästan-flygolycka... ZZZZZZZZzzzzzzzzzZZZZZZZZzzzzzzzzz

Poffa: Fegis.

Frisco:

Jahaaaa. Ja, men väljer ju sina motståndare efter chanserna att vinna. Så jag förstår att du hemskt gärna vill möta mig. Men ge mig några träningstimmar till så kanske, kanske...

Poffa: Du missuppfattar. Fegt att du inte törs möta mig i bowling menar jag.

Frisco:

Nu börjar du låta som Kamilla. Fegt att dricka sprit, modigare att vara nykter. Bla, bla, bla... Jag väljer att vara feg i den här frågan, i så fall. Åtminstone i går.

Frisco:
Äh det är en fin kille, men kraftkarlarna på Rundvägen blir lätt lite trötta av boeling.

Poffa: Fegis.

Så har man då varit och bowlat. Discoboeling är farligt för balanssinnet, man blir nämligen full. Kanske inte så mycket beroende på discomusiken utan snarare så var det ölens fel. Bästa serien landade på 184, snittet på 133. Hemskt! Men nu ska jag sova. Gonatt.

zZZzzZzzz zzzzzZzZz

Poffa: Tänk att det kan vara så svårt att spela mot ett lag som bara har ETT uppspel; Lång passning i djupled, mitt i banan.

Jag kör ett kraftprov redan 7.07 imorgon bitti. Hoppa då att bensinmotorn med de drygt 50hk startar med ett symaskinsbrum.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Dags att sova. Tragiskt dåligt spel i kväll. Skärpning MODO, annars så kan man tro att vi är lika dåliga som Timrå. I morgon är det fredag, tidigt i morgon bitti kommer man köra reservkraftprov på Uddevalla Sjukhus. Med tanke på att det är fredagen den 13:e så kan det väl bara gå på ett sätt. Gonatt.

ZzzZZzzZ zZzZZZzZz

Poffa: Inspirerad av ett försäsongstifo (som visserligen hyllade några andra) säger jag till MIKA: Kom hem, vi börjar om igen!

Han har/hade väl också ihop det med en tjej från Övik, om jag inte missminner mig.

Lag tycker åxå om Mika ..skulle gärna se han i MODO igen..spelade kanske lite halv fult ..men hur många spelare gör inte det !

NuMo:

Det är alldeles uppenbart att du totalt missbedömt allting här. MIKA!!! hade massor med speltid andra året, han var faktiskt en av de backar som fick spela mest i BP och i spel fem mot fem. Onödiga utvisningar tycker jag heller inte är helt rätt. Tack vare sin spelstil så var det få motståndare som vågade sig in framför mål, MIKA!!! var en tuffing där.

Poffa: Lehtinen fick ofta bära hundhuvud och sitta brevid innan man skeppade honom. Dessutom var han ingen publikfavorit rent allmänt. Du och scim hyllar honom. Själv tycker jag att han tog idiotiska onödiga utvisningar.

Frisco: För att inte tala om hur lätt det är att göra ramsor med namnet Serkan Yapicilar i. Ett guldförvärv, honom tar vi!

Paddan: "Men i skytteligans topp börjar det faktiskt bli lite tight, trots allt. För när Turkiet slog Armenien med 28-3 slog Serkan Yapicilar till med 17 kassar!
Bland annat gjorde han fem raka mål på tre och en halv minut i andra perioden."

Kan man misstänka att han dubblade?

Paddan: Verkar som ett perfekt komplement i kedjan med Salle Och Svarten.

Poffa: Här har vi vår näste målspottare, hämtad direkt från Turkiets J20-landslag.

"Men i skytteligans topp börjar det faktiskt bli lite tight, trots allt. För när Turkiet slog Armenien med 28-3 slog Serkan Yapicilar till med 17 kassar!
Bland annat gjorde han fem raka mål på tre och en halv minut i andra perioden."

NuMo:

Aldrig. Angående vaddå?

Poffa: Du har fel.

Lumber Jack:

MIKA?!?! Mika dominerade ju, fick massor av speltid och blev en publikfavorit. Svenska Fans upphör aldrig att förvåna. En sida av idioter, för idioter. Därför jag aldrig är där. Därför som Luleå flyttat sitt forum dit. :-)

Dags att logga ut för i afton, tänkte bara lägga in ett utklipp från Brynäsbloggen på Svenska Fans först, så ni andra har något att vakna till.

"Faktum är att etablerade utländska backar har en tendens att floppa i MODO.

Bara under de senaste åren finns meriterade namn som Brian Muir, Dusan Milo, Mika Lehtinen och Greg Johnson på flopplistan. "

scim: Ramones på ettan!

Frisco: Ja, HS kan ju stoltsera med att ha den bredaste sidan på webben, inte alls fy skam. Tänk vad man kan åstadkomma med dagens IT-teknologi.

Ser bra ut. Me like. I morgon är det samling för PPV-match. Gonatt.

zZZzzZzz zzzzZzzZ

Godnatt. Hoppas alla har kul. Själv är jag skeptisk.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Poffa:

Och det fungerade dåligt.

Men då kan jag ju passa på att säga gonatt.

ZzzzzZzzZ zzZZzZZzz

Paddan: Äh, bara ett försök till...denna gång med HS 1.0

Då var det dags att nöta sängkläderna igen.

På återseende efter att klockan pipit sina irriterande pip!

Salle:

[-8 nu??? Du ser nog i syne för jag har -16.5 fortfarande.]

Jag tror att du ska ta och undersöka synen eller termometern.

Tänk om jag hade sovit i stället för att gå på hockey igår, vad mycket piggare jag skulle vara nu. Kanske. -6 grader en trappa upp på Rundvägen nu, för övrigt.

« · 657426 · »