1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531656 inlägg · 4125 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

Salle: -14 brandstation 23:38

Frisco: Vi måste sluta att dra på oss avvaktande utvisningar, det var där vi förlorade idag. Rejäla utvisningar eller inga utvisningar alls får bli framtidsmelodin. Åsså borde Green, Hella och Nilsson fått åtminstone en chans i PP idag. 

Salle:

Skagsudde
Rikt. Hast. Temp. Sikt
SV 13m/s -2°C 16.0km

Salle: Din termometer har frusit fast.

Poffa: -8 nu??? Du ser nog i syne för jag har -16.5 fortfarande.

Sova. Skönt. Men man lär väl drömma mardrömmar över kvällens spektakel. På torsdag ska MODO möta Djurgården borta, spelar vi så här dåligt kommer Djurgården vinna lätta.

Jo, en sak till. Den bistra kylan är snart vänd till någonting positivt. Nämligen plusgrader. Endast -8 nu. I morgon bitti är det nollgradigt. Gonatt.

zzZZzzzZ zZZZzZZZ

I dag har man monterat matbordet. Så nu kan man äntligen sitta och äta utan att behöva tränga ihop sig vid det lilla köksbordet. I morgon är det måndag, härligt att få komma tillbaka till jobbet igen. Ett intressant år med många spännande projekt drar nu igång på allvar. Dessutom är det hockey i morgon kväll, mot Brynäs. Härligt, härligt. Gonatt.

ZzZzzzZ zzzZzZZZz

Underbart när människor kan skilja mellan lek (hockey) och verklighet.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Äpplen - päron, äpplen - päron. De ser alla lika ut tydligen. Om mindre än 8 timmar ska jag hämta ett matbord och fyra stolar för att sedan montera det. Gonatt.

zzZZZzZ ZzZZzZZ

Frisco: Hahaha så det låter så nu!

Det är bara att erkänna att ni har en ledning som inte ens kan boka flygbiljetter.

65selander: Ibland är du en hyvens kille. Ibland är du dumdrygare än dumdrygast. När du sitter på HHöger i slutet av tredje perioden är du som bäst.

Sov gott broder.

Frisco: Känns väl tungt när ni själv får allting i ryggen istället för att ni sitter och mästrar i eran egen GB elelr klagar på stavfel i andras ;-)

En rolig dag är till ända. Kul att se hur vissas "hat" mot Modo visar sig i inlägg efter inlägg i olika böcker med samma ord. Lückner Lückner och åter Lückner.

Haha.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

I dag har det varit en lat dag. Men rätt skoj ändå. Skönt att det bara är lördag i morgon. Men nu sängen. Gonatt.

ZzzZZzZZ zZZzZzzz

Då vill jag bara säga:

Mellan tomrum och tomrumm ska det in ett god natt.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Nä, det frestar på att motionera... Gonatt!

Poffa: Hmm, har rökmaskinen gått sönder i Kempis därav ärtsoppeätandet?

Ja, just ja. Gonatt.

ZzzZZzzZ ZzZZZzZZ

Mot sängen. Ledig i morgon, härligt. På kvällen blir det ärtsoppa och ishockey, men inte samtidigt.

Den är så ful Salles godnattbild. Makalöst ful.

Matchdag imorrn. Dags att få några timmars zzz:a

Frisco:

Verkligen, med tanke på att jag snittade 134 över 4 serier. Pinsamt, men det kan bero på att jag inte bowlat på 1½ år.

z2

Poffa: Bowling? Så du måste träna innan du törs möta mig?

z2

Så ringde den då. Beredskapstelefonen. När vi var och bowlade så började den tjuta och det var bara att börja arbeta. Som tur är så åberopade de inte att jag skulle åka ner, utan vi kan skicka en servicekille från Sthlm. Sköönt.

Men jäklar vad nervös man blir då skräpet ringer. Nu blir det i alla fall sängen för mig. Gonatt.

ZzzzZzzz ZzzzzzzZ

Hoppas det snart blir sommar. I övrigt är Norge ett föredöme på många områden.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Mot sängen. Beredskapstelefonen har varit tyst än så länge. Den får gärna vara tyst i natt också. Gonatt.

ZzZZzzzZ zZZZzzZZz

Dags att sova.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Hemma igen. Gonatt!

I morgon är den första dagen i resten av mitt liv. Från och med i morgon kommer det ske saker. Trevliga, jobbiga, härliga, sköna saker. Från och med i morgon är det också beredskapsvecka för min del. Sköna extraslantar för att i princip inte göra något. Ska dessutom bli roligt att få komma tillbaka till jobbet och få lite struktur på dagarna igen. Gonatt.

ZzzZZzzZ zZzZzZzzZ

Dags att sova. Jobb imorgon. Skönt.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Poffa: Kompis ! Gott nytt år ditt spektakel.....

Senare i dag ska jag sova ut. Länge. Sedan blir det middag hos morsan och allmän liggaisoffanochtadetlugnt-dag. Gonatt.

ZzzzZZZzZ ZzZzzZZZ

Frisco: Visste inte att hundar fick komma in på Kempis.

ZZZ Vov zzz Vov ZZZ

Poffa: Godnatt Poffa. Och hoppas du får en trevlig nyårsafton. Hoppas även att du inte tar med några Red Bull och förstör den tyska smörjoljan.

Har även hittat en bild i gömmorna på hockeyns baksida. Publikum som tyvärr inte anammat vissa spelares våldshandlingar utan ser dessa som medmänskliga handlingar. Tragiskt i de flesta människors ögon, öron, näsa och mun.

www.hockeysnack.com/user/files/20/baksida.jpg

Två vunna och en oavgjord är dagens facit. Skapligt. I morgon ska jag nog inte åka till Kempis något. Gonatt.

ZzZzzZZ zZZzzZZz

Bäst man går och lägger sig. I morgon ska man se minst tre matcher. Gonatt.

zzzZZzZ zZzZZZZZz

I morgon ska jag göra ingenting. Rättare sagt, mitt första åtagande är klockan 17.45. Sköööönt. Gonatt.

ZzzZZzZZ zZzZZzzz

Dags att sova på Nygatan. Imorgon ska jag vara ledig. Sjukt egentligen.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

knaskamilla: Lyckans dig. Ha det så bra i Maslandet.

Frisco:

Imorgon ska jag åka buss + tåg + tåg.

Alla:

Gonatt.

Mot sängen. I morgon klockan 10.00 spelar MODO i Kempis. I'll be there.

Salle: Den skulle vara snygg din godnattbild bara det inte var så mkt svart runt den.

Äntligen ZZZ zzz ZZZ

Martin S: Vet ej. Men ska jag dit så kan jag ju skriva en tvåraders.

Nä, om man kanske skulle sova. Ska ju trots allt jobba stenhårt imorgon med att montera ihop IKEA-möbler. Znark.

Frisco: Kan man räkna med en rapport hur Hedman och Mattsson sköter sig?

Paddan: Det verkar som folk blir lurade 1:a april och hela december. Underligt underligt.

En sak till: MODO - PITEÅ i Kempis imorgon 15.00. MODO Cup 38.

z2

Frisco:

Det vimlade av folk på stan idag också, kan jag berätta. Galet.

« · 652782 · »