1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531657 inlägg · 4125 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Är det redan första april?

Dags att sova. Äntligen slut på hysterin så man äntligenäntligen får jobba igen. Imorgon kommer det att vimla av folk på stan som återigen blir lurade.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Poffa: På stan? Äh, håll dig ute i förorten. Vi vill ha lugn och ro här på helgdagarna.

Mot sängen. I morgon ska jag nog åka iväg på stan en sväng, slappa, ta en promenad (om det inte är skitväder) och bara må gott. Gonatt.

zzZZZzZ zZZZzZZ

Frisco: I motsats till de andra.

NuMo: Vi har inget att skämmas för.

Plötsligt var vi nio.

Poffa: Just nu är vi åtta Modoiter inloggade på HS och inte så många fler. Är den här typen av jultrutin något signifikativt för Modoiter tro?

Så har då julaftonen passerat. Mycket trevligt. Gof fortsättning på julhelgen, mina vänner. I morgon blir det spel, lek och att bara umgås med kusinerna. Gonatt.

ZzzZZzzzZ zZzzZzZzzz

Jaha, julaftonen är här. Under dagen ska man hinna med besök hos mamma, mormor och sedan firas julen hos farsan med släkten. Hoppas ni får en riktigt God Jul och att ni njuter av dagen. Gonatt!

ZzZZzzZz zZzzZZzZZ

Paddan: Är elitserien sämre än den Slovakiska ligan, frågar man sig.

Salle: Krizan verkar också ha det trevligt, om man får döma av dessa kommentarer om Slovakiens OS-trupp:

"Krazy Karol Krizan has long conversations with his goalposts about the economics of oil prices, but he's also taken the Swedish Eliteserien by storm with some amazing goaltending. He's playing better in Sweden then he did in Slovakia, which is quite a feat."

Gusse: Avgå pga bentackling i inledningen artikeln men en ändå skrattade Öberg senare så det låter ju inte så allvarligt kan man ju hoppas.

Dags att sova. Arbetsdag imorgon ända fram till kvällen. Sen får man tyvärr vänta ända till tisdag innan man får jobba igen. Undrar vad man ska göra under en tredagarshelg? TV-tittande, kanske lite god mat under helgen? Funderar på lite färskpotatis, matjesill, gräddfil med gräslök? Eller man kanske ska grilla en bit oxfilé? Äh, länge sen man käkade på McDonalds. Eller man kanske ska ta en riktig pizzahelg?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Paddan: Ta hand om honom, han verkar helt klart vara inne i en depression.

Frisco: Vad sjutton har hänt med Poffa? Har han redan öppnat julmusten, fast det inte ens är julafton?

Frisco:

Visst finns det folk som lider, det gör det alltid och i alla sammanhang. För den skull tänker jag inte leka martyr och skapa ett elände runt mig för att kunna lida i samförstånd utan jag tänker se till att ha det så roligt jag kan och må gott. Det gör jag genom att umgås med släkt och vänner, ge bort julklappar, äta och dricka gott och bara njuta.

Alla gör som de vill. Alla borde få göra det utan att bli hånade. De som hånar är nog i själv verket de som lider mest under julen. De gör det för att döva den avundsjuka som de känner. Dessa personer lider jag med. Mycket! Hoppas de någon gång igen får uppleva den där varma känslan som julen ger.

Poffa: Det där med julstämning är överdrivet till max. Förr i tiden var julen något vackert. Numera är det nånting som köpmän och andra tagit över samtidigt som det är den tid på året då en del människor lider som mest.
Tragiskt tycker jag.

Frisco:

Inte en chans. Släpp loss lite, kom in i julstämningen. Spela en jullåt, ät en skinkbit och ta dig en julöl så ska du se att det blir bra.

Z#2

Poffa: Du måste skämta i hela inlägget.

Nu blir det sängen. Trots att man är ledig i morgon (Moahahaha!) så måste man upp tidigt. De ä mycke te å göre, som mormor brukar säga. Julklappar, julmat, julsprit och annat pyssel att köpa. Städning av lägenheten är också ett måste. Därför säger jag gonatt.

ZzZZzZZz zZzZzzZZ

Lumber Jack:

Jag hoppas ni passat på att se mästerverket Lost Highway på SVT2 ikväll, David Lynch at his very, very best.

Frisco: Så här helt appropå ingenting, har du hört Spiritual Beggars och dessa rader?

"I'm thirsting for euphoria
I'm drowning in this ocean of doubts
I'm fighting with my phobia
I'm thirsting for euphoria"

Poffa:

Det skulle inte förvåna mig om sex med en MoDoit är det bästa som finns. Nu ska jag dock ägna mig åt sömn jag också. Znark.

Jag går väl också och knyter mig. Personer som ser ut som om de är stigna rätt ur en C-rulle från hippiekulturens USA verkar tydligen tycka att sex med en modoit är det bästa som finns.

ZzzZzzzZ zZZZZzzZz

Paddan: Julstake ska man ha uppe redan. Men julgranen ska inte pyntas förrän den 23:e. Så gör varje människa som inte hädar.

z2

Nej, dags för sista dagen med uppstigning kl 5 innan jul...tror jag.

Vilken tur att man inte ens satt upp en adventsljusstake eller adventsstjärna, så man slipper bekymra sig över elräkningen som de här killarna gör, antar jag.

Desperationen fortsätter: OM INGET ANNAT HJÄLPER: LIGG MED EN MODOIT

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Så var den slut. Dagen då man fick reda på att en viss krönikör sitter och skriver frågor till Malena.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

scim:

Nä, det är nog inte särskilt svårt om man försöker. Jag vet inte varför jag gör så. Jag har bett min arbetsgivare att lära mig hur man låter bli, får väl se hur det blir med den saken.

knaskamilla:

Det är ju väldigt svårt att skaffa sig en bild om hur många timmar det går på ett år...hur många dagar har ett år? Hur många timmar har dessa dagar?
Att du tänker på jobbet utanför arbetstid är väl dessutom ditt eget fel, varför gör du så?

Poffa:

Som sagt, jag har ingen aning om hur många timmar det går på ett år. Om jag räknar in all tid jag tänker på jobbet när jag egentligen ska vara ledig blir det säkert uppåt 9000 ändå. Tråkigt? Nä, men tämligen psykiskt påfrestande ibland.

knaskamilla:

Stackars dig. Du måste ha ett väldigt tråkigt jobb om det känns rimligt med 9000 arbetstimmar per år.

knaskamilla:

Plugga mer? Jag behöver väl inte plugga mer än jag behöver. Jag värderar dessutom att se dålig film, då utökar jag mina referensramar.

scim:

Ja. Du borde plugga mer, så slapp du se dålig film. Kanske.

knaskamilla:

Jag förstår att du tycker ditt arbete är slitsamt när du tydligen arbetar 39.5 timmar om dagen. Själv studerar man väl ungefär så mycket per månad.

Poffa:

Jag har ingen aning om hur många timmar det är på ett år, jag räknade bara vad jag tyckte verkade rimligt. Fast precis i detta nu kom jag på var jag räknade fel. Att du inte rättade mig innan jag försökte använda mig av den uträkningen? Hmpf. Nä, nu ska jag renskriva en sportlovslägerplanering. Du får räkna själv om du vill ha det rätta svaret på hur mycket jag jobbar.

knaskamilla:

Jo, det förstår jag. Men att det värde du fick fram är 400 timmar mer än antalet timmar totalt på ett år har naturligtvis inget med saken att göra. När du nu vet detta kan ju du som har MVG i matte A fundera på vad som är fel i din uträkning.

Poffa:

Nä, hörrudu, jag förstår inte vad som blev fel. Berätta. För när jag räknade igen blev siffran samma.

Poffa:

Betyder inte MVG i Matte A att man är smart? Tyckte det var så Elita sa. Smarthet behöver väl inte innebära att man är bra på matte? Om jag räknade fel får du räkna rätt, själv ska jag åka till jobbet nu.

knaskamilla:

Och du hade MVG i matte A?

Poffa:

9085 verkar det blir på ett år, enligt min uträkning. Kan dock inte garantera att det stämmer. Ja, och så är jag ju sjuk ibland också. Då får du dra av kanske två veckors arbetstid.

Förvillande ofta skrev jag förvilla i en mening som inte hade som avsikt att förvilla, utan som egentligen var ett försök till att motstävja Kamillas förvillande inlägg.

knaskamilla:

Mmmm, det lät ju bra i alla fall. Men det som alla som läser den där sammanställningen ska ta fasta på är orden "Kanske inte riktigt i realiteten, dock". Allting därefter är mumbojumbo för att förvilla den som inte är vaksam mot dylika försök till att förvilla.

Poffa:

39,5 timme i veckan. Kanske inte riktigt i realiteten, dock, eftersom en lördag bara räknas som 12 timmar även om jag jobbat mer och en utbildning jag är med på bara räknas som 8 timmar/dag även om den är längre. Fast det kan iofs hända att det jämnar ut sig, eftersom det räknas som 12 timmar även om jag jobbar mindre på en lördag eller söndag och 8 timmar även om en utbildning bara är 6 timmar lång. Hur många timmar det blir på ett år vet jag inte. 39,5 ggr 5 ggr 46, kanske?

knaskamilla:

Om du med vissa andra menar dig själv så borde du få jobba julafton och resten av julhelgen för att ta igen för alla sovmornar, tidiga eftermiddagar och latmaskdagar som du tagit under året. Vad har du för årsarbetstid, strax under 1000 timmar?

Poffa:

Latmask. Vissa andra tänker minsann jobba torsdag också.

65selander: Skönt att jobba på som vanligt över julen tycker jag. Julhysterin är inget för mig. Mat äter jag alla dagar på året och julklappar är roligare att ge än att få.

En stycken St Petersburgklubba har jag. Fick den av Bajens Korpalov när Bajen gick upp i högsta serien i Västanfors på 90-talet.

« · 643245 · »