1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531674 inlägg · 4125 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Du har det bra du, själv åker man på jobb tills 30/12. Fördjävligt att barnfamiljer skall ha ledigt jämt. Tänk på mina kvalster som får vara hema själva ;-)

Fast en tur till Vemdalen hinner man över Julhelgen, skall stå på skridskor för första gången på 10 år. Undrar om min gamla Ryssklubba är kvar som jag tiggde till mig utav Jenisej för ett par år sedan.

6 dagar till julafton. Julen är en kanonhögtid. God mat, gott umgänge och julklappar. Det enda negativa är julstressen. Men den slipper jag i år då jag tagit två dagar ledigt till veckan. Med andra ord börjar den sista arbetsveckan för det här året i morgon, och den är bara tre dagar lång. Underbart!

Jag tar mig en juleskum till och säger Gonaptb!

ZzzZZzZ zzZzzZzz

Svenskt uppslagsord
nubbe nubben nubbar subst.
snaps

Engelsk översättning
snaps

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Poffa: Håller med. Funderar på att avsluta mitt medlemskap på HS i ren besvikelse. (För att återuppstå som Kroxilikraxsmurfen eller Spökplumpens saknade skugga.)

ZZZZZzzzzzzzzzZZZZZZZZzzzzzzzzz

Poffa: Det ska vara zkit-sport, zkit-klubb, zkit-lag etc.

Poffa: Natti natti. häll åt groggen innan du lägger dej ;)

Ingen spelare. Inget hopp. Skit-sport, skit-klubb, skit-lag, skit-styrelse, skit, skit, skit.

Gonatt.

ZzzZzzZz ZzZZzzZZZ

Poffa: Surt sa räven om rönnbären. Tacka vet jag Detroit.

Tydligen ska de slåss om att få stå. Så brutalt. Kan de inte dra lott om det istället?

Om 1½ timme är det Philly - Canucks på C+. Undra om man orkar? Sover en stund och ser efter. Gonatt.

ZzzZZzzZ zzzZzzZz

Frisco: ja det är nog lillebrors enda chans:)

Undrar om alla tre målvakterna ska stå samtidigt?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Metal Guru:

Det var faktiskt ett fall framåt. Trevligare än att drömma om jobbet hela tiden.

knaskamilla:
du menar att du modorerar även då du sover???

kvinna, du behöver semester!

Jag kom just ihåg att jag drömde i natt att Svartvadet skrev på åffisjella under nicket Bad Brett. Ha.

Poffa: Äh, måste svara. Köpa julklappar så här tidigt på året. Har du ingen jultradition? Julklappar köper man INTE i förväg.

z z zpårä.

Whiskyn smakade helt underbart, som att dricka ren lycka. Nu ska jag sova och det länge. Klockan ringer inte förrän 8 i morgon bitti. Då ska jag äta en god frukost, ta det allmänt lugnt och kanske köpa en julklapp eller två. Sean flyg hem 12.45. Gonatt, mina vänner.

ZzzzZZzZZ zZzzZzzZ

Långa långtidskontraktslistor med trotjänare och tillbakavändare. Ja det är betydligt bättre än en massa långa listor på dyra misslyckanden. Och det får gärna kosta några poäng också.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:

Gonatt, i morrn är vi på igen i Hockeysnacksligan.

NuMo: Jo, absolut. Om den startar vill säga.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco: Då är det bäst att du startar en timme innan.

NuMo: Det enda han vill säga är att han är jättestolt över att få åka miljöförstörande flygplan så här i ickehockeytider.

Själv ska jag åka Renault i 9,9 km imorgon bitti.

Poffa: Skaru ta taxikort om sex timmar. Bäst du Zover.

Förkyld som svärord, trots detta ska man till Nyköping i morgon och köra slutprov. Taxin hämtar mig om 6 timmar. Hoppas att sista flyget som landar på Gideå om en timme kommer ner trots blåst och halvtaskig sikt. Annars blir det Umeå i morgon bitti. Bäst man sover så att förkylningen avtar lite till i morgon. Gonatt.

ZzZzzZzz zZZzZZz

Poffa:

Jag yrar, måste vara febern. För det stavas känning...

2 timmar på jobbet, mer blev det inte. Skallebank och feberkännig fick mig att åka hem. Hoppas man blir bättre till i morgon, då ska jag ju ner till Nyköping.

Poffa:

Du vet väl att du har ett halvt apotek en trappa ner? Själv ska jag äta en lussebulle och sedan sova. Imorgon blir det väl kanske 16-17 timmars jobb. Gonatt.

Lumber Jack: VM i felpass. Låter som MoDo i period nummer 2 i vilken match som helst.

Frisco: VM i felpass...

Poffa: Själv ser jag på fotboll. Barca - Sevilla. Snuva som vanligt men det struntar jag i. Förberedelserna av resan till jobbet imorgon struntar jag också i. Alltid spännande att se om Ranaulten fungerar eller inte.

Förkyld som en tokig, inget knark hemma, huvudvärk och snuva. Blir till att jobba i morgon, i vilket fall. Måste förbereda nerresan till Nyköping. Ska bli lite roligt att åka ner och vara vaken i 24 timmar. Alltid spännande att se om det fungerar eller ej. Gonatt.

ZzzZZzzZ zZZzzzZzz

knaskamilla: Ser att kreatören av det vinnande förslaget till ny souvenir t-shirt, safta, lämnat avtryck på modohockey.se. Hans meddelande om tröjans vara eller inte vara är som följer:

"Har varit på de som är ansvariga för att fram tröjan flera gånger, men det går inte direkt fort. Enligt uppgift så är den dock "under produktion"...

För övrigt så befarar jag att den inte direkt kommer att se ut som jag har tänkt mig. Färgen kommer med säkerhet att vara helt fel. Sedan så tror jag också att det blir en del modifieringar i trycket.

För övrigt så känns ju själva konceptet mer och mer föråldrat ju längre tiden går. En tröja är trots allt lite av en färskvara. Synd att den inte kom i augusti som de lovade från början... "

Nä, nu går jag och min förkylning och lägger mig. Gonatt.

ZzzZZzzZ zzZzzzZz

Frisco: Vadå ZZZ:a? Verkar ju varit rena uppåttjacket ju.

Eller är du bara lite trådmarodör så här på lördagsaftonen.

VIK Västerås - MODO Hockey 0-7.

Dahlberg
Molinder
Kempe
Bräck
Bräck
Nilsson
Forsberg

Lång vecka, lång dag, trevlig kväll, trööött. Znark.

Innebandy i kväll, hockey i morgon. Livet är tufft, men roligt. Nu sömn så man orkar med. Gonatt.

ZzZZzzzZ zZZZzzZ

Nä, men om man skulle ta och gå och lägga sig. I morgon bitti ska jag lämna in bilen för att få tre stycken "Big Knicks" monterade på bilen. Behändigt att kunna lämna det till en duktig bil-kille som gör det för skit och ingenting jämfört med om man valt att gå till en SAAB-verkstad.

MODO spelade förresten riktigt bra i två perioder i kväll. Synd att man lät HV få 2-1 med så lite kvar till periodvila. Hade man lyckats hålla undan till paus så tror jag det blivit tre poäng.

Men nu sängen. Gonatt.

ZZzzzZzZ zzzZZzZZ

Poffa: 3:e gången gilt.

wap.hockeysnack.com
Vid alla gudar vad tråkigt det är med miljö- och kvalitetsrevisioner. Jag har redan varit på väg att somna 2 ggr på 15 minuter.

Poffa:

Usch, så tråkigt. Jag tyckte grannen sa något om hockey på TV.

Poffa: Vålerenga krysser grensen og besøker Hammarby

I løpet av 4 dager skal Vålerenga spille årets to siste kamper. Den første går torsdag 8. desember, på bortebane mot Hammarby i Royal League.

Av Lasse A. Vangstein

Hammarby har så langt spilt en kamp i årets turnering, da de slo Start 4-2 på bortebane i Skien tidligere i høst. Det er dermed to lag med 3 poeng som møtes til dyst på Söderstadion.

Hammarby, her representert ved nordmannen Petter Furuseth Olsen (ex. Brann), slo Start 4-2 på bortebane i sin første kamp i Royal League (Foto: Digitalsport)

- Vi må ikke vinne denne kampen spesifikt, men desto tidligere vi får poengene våre og kan sikre avansement, desto bedre er det. Vi burde ha minst 6 poeng totalt før jul, og vinner vi da minst en av hjemmekampene etter jul burde vi være klare for kvartfinale, som er vår førsteprioritet, sier sportslig administrativ leder Lars Bohinen til vif.no dagen før kamp.

Må prestere selv

Hammarby og Vålerenga har kun møtt hverandre 2 ganger tidligere, og det begynner å bli noen år siden siste møte. Det er altså ikke en motstander som er veldig kjent for oss.

- Helt ærlig så vet vi ikke veldig mye om Hammarby, men vi kommer til å snakke litt med noen kontakter vi har for å få vite litt basis om Hammarby. Men, vi føler ikke vi må gjennomanalysere alle lag før vi møter dem. Uansett må vi prestere selv for å vinne, og vi må gå på banen for å gjøre en så god jobb som mulig. Jeg tror ikke vi blir tatt på senga av Hammarby, sier han.

Bohinen ønsker ikke å avsløre hvilket lag som starter kampen, men kan fortelle litt om tankene rundt opplegget for eget spill.

- Mot FC Midtjylland gikk vi ut høyt, og det fungerte greit i 1.omgang, og veldig dårlig i 2.omgang. Utgangspunktet vårt er å gå ut høyt og presse motstanderne, vi ønsker å gi full pinne også får vi heller justere når kreftene tar slutt. Men, det er ikke sikkert vi gjør det denne gangen, kanskje vi avventer litt. Dette er vurderinger vi gjør inn mot kampstart, forklarer han.

Gi jernet før ferien

Etter 10 kamper uten seier, vant endelig Vålerenga en kamp igjen, da de i forrige kamp beseiret Start 3-1. Følelsen av å endelig vinne en kamp igjen, og betydningen av dette er Bohinen litt mer usikker på.

- Ting går fort i glemmeboka i fotball, og jeg er usikker på om det har noen å si siden det har vært såpass lenge mellom kampene. Men, på en annen side, så er det godt å få bekreftelsen på at man kan vinne kamper og score mål, så det er vanskelig å spå noe om betydningen av dette.

Siden kampen mot Start har Vålerenga hatt 4 dager fri, og har trent mandag, tirsdag og onsdag etter helgen.

- Det har vært bra trøkk på treningene, og det virker som gutta har overskudd, noe som også har vært målet med å gi dem noen ekstra fridager. Vi er alle veldig innstilt på å gi jernet og prestere godt i de to siste kampene før ferien, avslutter Bohinen.

17-åring i troppen

Førstekeeper Arni Gautur Arason er skadet, og kan ikke være med i troppen til Sverige. Dette gjør sitt til at 17 år gamle Robin Vikskjold fra U-gruppa blir med i troppen til Sverige, i drakt nummer 33 for andledningen.

Bortsett fra nevnte Arason, er også Kjetil Wæhler, Amund Skiri, Tore André Flo og Mbulelo Mabizela ute av troppen mot Hammarby grunnet skader.

Vålerengas tropp mot Hammarby: 30 Øyvind Bolthof, 33 Robin Vikskjold, 3 Jan Derek Sørensen, 4 Thomas Holm, 5 André Muri, 6 Freddy dos Santos, 7 Daniel Fredheim Holm, 8 Magne Hoseth, 9 Ardian Gashi, 10 Stefan Ishizaki, 11 Morten Berre, 13 Jarl André Storbæk, 14 Bernt Hulsker, 15 Alexander Mathisen, 18 Tommy Stenersen, 19 Christian Grindheim, 21 Tom Henning Hovi, 22 Ronny Johnsen

knaskamilla:

Ja, vi ska se Hammarby mot Vålerenga.

Poffa:

Jaha. Är det TV-match, eller?

I morgon blir det besök sedan man kommit hem från jobbet. Alltid trevligt. Under dagen kommer det kunder på besök och de ska testköra maskinen och styrsystemet. Skönt att man är klar med det så att man vet att det fungerar. Fast man ska inte ropa hej... Gonatt.

ZzZZzzzz zzZzZZZzzZ

Äh, det är väl lika bra att vi påminner oss om hur det vinnande bidraget såg ut.

knaskamilla: Hmm, det var alltså därför som två av finalbidragen var väldigt lika produkter som företaget redan hade designat?

Nåväl, man hoppas säkert att minnet av den där souvenirtävlingen ska falla i glömska så man slipper lägga ner något mer än en kafferasts tankearbete på att anstränga sig att få till en färdig produkt.

Poffa:

Jag kan tänka mig att det är så att den billigaste leverantören (den de kör med nu) inte förstår hur fanken de ska kunna tillverka något annat än fula prylar de själva designat. Så snart de klurat ut att det är möjligt kommer de nog att ge en offert. Kanske.

« · 640966 · »