1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531335 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Poffa:

J18-hockey är ju till skillnad från damishockey en övergångsfas som senare naturligt övergår till ishockey.

scim:

Visst, jag håller med om att det skulle bli intressantare med tacklingar och jag tror att de större nationerna, USA, Kanada, Sverige och Finland skulle klara detta utan problem. Men trots det faller det ändå under samma sport.

Huge:

Gör du skillnad på J18-hockey och ishockey?

Poffa:

Damishockey har utvecklats ur ishockeyn för att passa kvinnor, ungefär som kälkhockeyn utvecklats ur ishockeyn för att passa rullstolsbundna. Jag anser dock att det vore bättre ifall kvinnor spelade ishockey istället för damishockey, då det förmodligen skulle intressera fler. Om detta skulle ske skulle det dock fortfarande kallas damhockey, kanske förvirrande för den som inte förstår. Ungefär som det kallas damfotboll när kvinnor utövar fotboll.

Något ovalt är f.ö. fortfarande runt.

Poffa: Hur kan det vara samma sport då dom tillåter olika saker i rinken?

Poffa: Den dagen han klipper sig fryser helvete till is eller att Modo vinner ett SM-guld ;-)

Problemet med Damhockeyn är att dom har ett sådant åldersspann i truppen samt i lagen i Sverige

Lumber Jack:

Klipp dig och skaffa dig ett jobb. Det är samma sport, oavsett vad ni utstöter för guturala oljud om damhockey.

Poffa: Förutom i fallet med ishockey då, som scim påpekar. scim har rätt, du har fel.

scim:

Byter ämne? Nä, jag försökte bara påvisa att ordet "dam" före hockey/fotboll betyder att det är damer som spelar, inte att det är en annan sport jämfört med när herrar spelar.

Mina bollar är mer ovala. Framför allt sedan jag fick ett slagskott på dem under söndagens träning.

Ingen regel utan undantag. Tänker på den Tyske bordtennisspelaren.

Dags att sova.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Poffa:

Nu byter du ämne igen, som vanligt. Fotboll och damfotboll är samma sport, av just den anledningen du nämner. Nu kanske jag ska komma med ett påstående som vi redan innan är överens om?

Bollar är i regel runda.

scim:

Det finns inget som heter damfotboll heller. Men man säger det, trots att det är samma regler som i herrfotboll. Undra varför?

Poffa:

Det finns inget som heter herrhockey. Snart säger du väl att pingis och tennis är samma sport också.

scim:

Du har inte rätt. Du hävdar att herrhockey och damhockey inte är samma sport. Det hävdar jag.

Poffa:

Vadå, jag håller ju med dig nu när du verkat fatta att jag hade rätt.

scim:

Korkskalle.

Poffa:

Damhockey, där slog du spiken i skallen.

Härligt silver. Som de kämpat och så mycket skit de fått ta från diverse korkskallar som vill nervärdera damhockeyn. Grattis och Gonatt.

ZzzZZzzZ zZzZZzZZz

Med z menade jag inte att alla skulle bli pekfingerstumma.

z

Sova. Det ska jag. Till veckan blir det en rolig vecka. Styrsystemstest, med massor av kunnigt folk på plats. Läge att suga åt sig av all information de besitter. Gonatt.

ZzzzzZZ zZZzZZZz

13.00 LIVEHOCKEY. Härligt. Iofs är jag lite snorig.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Sova. I morgon är det J20 i Kempehallen. Hoppas Dallas är på rätt humör, då blir det i alla fall sevärt. Den karln kan ju tackla, till skillnad från ärkepuckot Ruutu som borde stängas av för resten av säsongen. Vilken jävla jubelidiot. När han dessutom flinar efteråt fick jag lust att slå ut tänderna på svinet. Gonatt.

ZzZZzzz zZZZzZz

Inte sömnig men ändå lite trött. Lite COD2 som sömnpiller är nog precis vad jag behöver.

ZZZZZZ

Det ska väl erkännas att jag jobbat sju timmar idag, trots att jag är sjuk. Men jag är ganska nöjd med att jag valde att stanna hemma i stället för åka till Drömme. Jag har också testsovit soffan, det var ganska bekvämt, men nu blir det sängen. Förhoppningsvis är jag aningen mindre sjuk och pallar att vara i Drömme iaf över dagen imorgon.

Frisk är alltid bättre. Gonatt.

73 timmars arbetstid de senaste fem dagarna. Det kan vara en orsak till att jag sovit på soffan i kväll. Nu ska jag sova i min säng. Skönt, till skillnad från den där hårda madrassen man sovit på de senaste nätterna. Men jag är ju inte sjuk i alla fall. Gonatt.

ZzZZZzZ zZzZzZZZ

Dags att sova.

Har varit och sett härlig isracing i afton. Kallt? Javisst men det har gått över nu.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Gravitationen var extra kraftig i närheten av soffan det var nästan så man bara låg kvar där men med en kraftansträngning lyckades jag få upp mig så att man kan ta sig till sköna sängen istället.

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Frisco: Om Steve Moore´s föräldrar får igenom det här skadeståndskravet mot Bertuzzi så funderar jag på hur många stämningar man ska skicka in till PPV-sändningarna för känslomässigt lidande

"In addition, Moore's parents are asking for damages of $1.5 million in conjunction with Ontario's Family Law Act because they were watching the game on television in the Toronto area. "

Frisco: Funderar på vad i helvete det är för frågor jag fick på tentan. Hoppas på att ordbajsandet möjligen ger mig precis över gränsen för godkänt. Jobbigt när inte en av de saker jag var säker på skulle komma på tentan visade sig finnas med bland frågorna.

Paddan: Koockan är ju runt 16.47. Vad gör du här?

Poffa: För egen del räknar jag med att hamstern som befolkar hjärnan drabbas av uttorkning ungefär 14.01-18.01 idag. Då kan jag med lätt desperation lämna in en tenta som inte innehåller ett enda vettigt ord eller argument.

Lite grann som mina inlägg på HS...

Klockan 03.10 i natt kom man till stugan. 08.10 är man tillbaka på stationen. Helt underbart då det gått helt suveränt. Vi körde i går kväll och natt, allting stämde perfekt. Inte en enda gång släckte vi stationen och de är extremt nöjda.

Så nu (om två timmar kanske) blir det till att sätta sig i bilen, köra hem och ha en trevlig helg.

Först sova sen sova ännu mer.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Först skita sedan sova.

ZZZ zzz ZZZ

Poffa: Tur man slipper vara på scoutläger.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Man säger att all tekni är tillgodo för människan men detta är tveksamt. 
Man blir ju trött bara att läsa om det...

[url=www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,779297,00.html]Forskare: Slipp sömn med nytt piller[/url]

Fast det vore ju guld att lyckas ta ett 20-timmarskoma på bara 10 timmar.

ZZZ zzz ZZZ

Salle: För egen del så behöver jag tydligen inte ta mig upp till Umeå imorgon, så nu gäller det bara att ha tillräckligt med självdisciplin för att kunna tentaplugga imorgon när nu OS-hockeyn för herrarna drar igång.

Paddan: Nä det är väl dags att gå i ide ett tag. Det blir en tidig morgon så kanske man hinner jobba klart till hockeyn med lite röta.

Håll tummarna vetja...

Poffa: Nu förstår jag varför det jävlas för er, med såna här skyltar som varnar befolkningen får ni väl skylla er själva.

Poffa: Ni kan väl prova imorgon... ungefär sådär klockan 11.30 och framåt. Då lär ni märka att befolkningen tar emot er med varma händer... och het olja och fjädrar och liknande

wap.hockeysnack.com
Allting går inte bra längre. Det jävlas lite, mest beroende på att det är dåliga ledningar fram till stationen. Dessutom så är det nåt jävla OS som begränsar våra möjligheter att prova. Gonatt. ZZzZzz ZzzZZz

Salle: Nummer fem:

Twickenham Stadium

Salle: Hade Dream Team fel där då?

Frisco: #5 är en riktig nöt. J-a Frisco... :-)
Nu har jag gett upp dock.

ZZZ

Dags att sova. Ni får gissa fritt så checkar jag läget imorgon vif 6.45.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

wap.hockeysnack.com
Så sitter man då i stugan efter en lång dag. Nyäten och nyskiten. Nu blir det en öl och lite TV. Ska knäppa lite kort i morgon, det är nämligen en magnifik utsikt härifrån. Gonatt. ZZzZZz ZZzZZz

Jaha, så var man tillbaka i vardagen igen då. Skööönt.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Jaha, så bär det då av med en frånvarovecka igen. Ska till Tåsjö och driftsätta en anläggning på en Teracom-station. Masten innehåller FM/TV-sändare och täcker Jämtland, västra Ångermanland och södra Lappland. Chansen till kontakt med yttervärlden lär vara begränsad. Ha en bra vecka alla. Gonatt.

ZzzZZzzz ZzzZzZzz

« · 680172 · »