1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531272 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

Frisco: En promenad så man blir lite ZZZ:ig för inatt är det då man förlorar en hel timme av väl behövd skönhetssömn.

[bild]img.aftonbladet.se/nyheter/0603/25/klocka80.jpg[/bild]

.....inte klagar jag för det.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Frisco:

Nu förstår jag inte vad du pratar om. Vilken sanning? Att gult och lila skär sig? Det är klar, skärsår kan svida rejält men just idag är jag befriad från sådana.

wap.hockeysnack.com
Poffen: Det är svårt att förstå hur sanningen kan svida så mycket för dig. Det kan vara så att du inte vet vad du gör under matcherna? Ja det är nog en del sanning i det. På tal om lilagult, kul match att se. Men varför sköt inte JJ i friläge? Skotträdd?

Poffa: Vad krystat det känns när Arne plötsligt börjar snacka tv-serier i en sportsändning från C+

Frisco:

Bah, du har aldrig haft rätt i ditt liv. Du inledde det där inlägget i samma stil, men sedan skrev du att lila och gult skär sig och genast hade du ett rätt i alla fall.

wap.hockeysnack.com
Den klockrena sargträffen du skriver om var mer än klockren. Den var så ren att Rolex blir avundsjuk. Ännu roligare var när Poffen ett par matcher senare ensam klagade på ståplats när samma sak skedde på annan plats i hallen. Förresten ser jag hockey nu. Vad lila och gult skär sig. Ungefär som koskenkorva och gräddbakelse.

Lumber Jack:

Äääh, den tog aldrig i sargen. Direkt ut. Vi ser alltid bättre än er på ståplats. Det kommer du märka nästa år, betongröv.

Poffa: Tokig som i: "missar solklara sargtträffar och skriker efter utvisning som kultingar under en bedövningslös kastrering "?

Paddan:

Jag klarar mig. Jag har ju redan fått reda på att spelarna märker av "de tokiga på H Höger och O Vänster". Nu valde jag efter konsulterande med andra att ta det som beröm, så därför sitter jag nöjd även i fortsättningen.

Förresten, tro om Poffa kunde vara intresserad av den här grejen i länken. Speciellt nu när det blir ännu längre ner till domare och dylikt...

Salle: Hmm, är det där några utbrytare från SAAB?

Förresten, Pasi var ute och shoppade med frugan idag, såg dock inte till några nya träklubbor.

Gusse:

Vart får dem pengarna ifrån då?

www.hockeycentralen.se/#

Den Kiruna-fostrade back Jan-Axel Alavaara, 31, kan vara på tillbaka till Norrbotten igen. Enligt Norrbottens-Kuriren, ska Luleå ha visat intresse för den dubble svenske mästaren, som kom till Frölunda från Modo 2001. Totalt har Alavaara spelat 481 matcher i elitserien och gjort 116 poäng.

kanske bara ett rykte..men se upp modo så ni inte tappar axel..

Lumber Jack: Det kan jag verkligen hålla med om.

Frisco: Janne dominerar t.o.m. NHL när han är N.Y...

Imorgon blir det puttning. Ja inte på nåt ställe som de skövlat skog på för att finklädda människor med nollbollkoll ska få en egen gräsmatta och sandlåda att leka i. Nej jag ska till Guds hus.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Jorå, så atte...Gonatt.

ZzZzZz zZZzzZZ

Ytterligare en 14-timmars arbetsdag till ända. I morgon är det fredag och lönedag. Taaaackarrrr! Mot sängen. Gonatt.

ZZzZZzzzZ zZzzZZzZ

Nya friska tag imorgon....

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Poffa: Ät inte upp kudden nu!

Hemma från jobbet 20.20. Hämtad för träning 20.35. Ingen middag, lätt lunch. Jag kan inte bestämma mig om jag är mest hungrig eller mest trött. Jag är i alla fall tröttsamt hungrig och jag hungrar efter sömn. Eller nåt. Så gonatt.

ZzzZzzZ zzZzzZZ

Salle:

Håller också med. Gonatt.

Frisco: Jag instämmer. Hoppas jag inte förlorar sömn pga morgondagens test bara.

[bild]www.bilprovningen.se/externt/bpstations.nsf/234_ram.jpg[/bild]

ZZZZ

Poffa: Håller med.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Jaha.

ZzzZzZZ zZZzZZz

Frisco: Soppatorsk.

Lugnt och skönt.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Så här lugnt har det inte varit i gästboken sedan förra gången Vovven var avstängd. Tänk, det borde betyda något men just nu orkar jag inte fundera på det. Gonatt.

ZzzzzZZ zZzzzzZ

Så har då slutspelsskägget fallit. Vilken befrielse. Gonatt.

ZzZZzzzz zZZzzZZz

Ääähh, imorgon ska jag försöka jobba. Gonatt.

Läge att kvarta. I morgon lär det bli en hel del slappa. Gonatt.

Zzzzzz zZzZzZzz

Då var det dags. Egentligen på tok för tidigt men vad gör man inte för att mätta sin motorsporthunger. ZTV imorrn bitti 07.55 för dom som missat det.

Sen kommer MotoGP igång nästa helg. Åh vad ljuvligt (o ljudligt) motorsport är.

zzzzzz

knaskamilla: Utmärkta? Totalt meningslösa som jag ser det.

knaskamilla: Vi ligger inte och sover nykterheten av oss mornarna, som vissa...

Frisco:

Aha. Ni har alltså valt bort de utmärkta sovmorgnarna för att GÖRA saker på helgerna.

knaskamilla: Nästan alla har insett att sovning är helt värdelöst utnyttjande av tid.

Hjälp, vad många som var vakna. Är ni alltid uppe den där tiden på lördagar?

"Morgonstund har guld i mun" sägs det ju men en sovmorgon är skönare...

ZZZ

Poffa: Tack för kvällen. Man lyckades halka hem utan att halka dit.

Synd att det är så kort tid till F1-kvalet men tur att man kan sova lite mer efteråt.

Sweet Dreams

Frisco, du är så välkommen. Det var trevligt att ha er här. Nu ska jag sova och försöka komma mig upp till 07.00 i morgon. Sedan lär det bli lite slappande, lite städande, lite jobbande och så innebandy sedan. Gonatt.

ZzzzZZzZ ZzZZzzz

En trevlig afton trots allt. Tack Poffa för gästfriheten.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Trist att ingen erbjudit sig att kolla kvaliteten på matchbilderna än. Fast de som sett matchen kanske vill slippa sådant?

Imorgon ska jag vara frisk. Jajjemensan. Ojojoj, vad frisk jag kommer att vara!

Gonatt, folk.

knaskamilla:

Du kan glömma det. Men om du vill kan jag sätta ut en stol på min balkong så kan du få sitta där och kolla. Då ser du matchen och vi slipper flunsan.

Poffa:

Du skulle inte kunna möblera om lite i ditt vardagsrum inför ikväll? Om du vrider TV:n mot fönstret kan jag sitta med kikare här uppe och kolla på matchen. Så slipper ni få influensa hela bunten, tänkte jag.

wap.hockeysnack.com
Poffa: Jag kommer om Hugo är med. Han vet ju hur förgerna skall vara tills AM´s förtret.

De säger att det är hockey i morgon kväll. De säger att de ska se den hos mig. Jag säger... Välkommen, till dem. Dem vet vilka dem är. Vill dem förtära rusdrycker får dem ta med sig sådant. Glas, snacks och kaffe kan jag bidra med.

Förresten, har det inte varit ovanligt lugnt i gästboken de senaste dagarna? Undra vad det beror på? Gonatt.

ZzZzZz zZzzZzz

« · 697394 · »