1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531281 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Trollfritt = behagligt

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Har Johnny Oduya bytt sport ???
x1.putfile.com/10/27521255850.gif

Lumber Jack:

Morten var bäste forward igår. Och tänk att vissa har hävdat att han borde skickats hem. Go Green!

Frisco: Klart som den att Morten ska ha ett nytt kontrakt. Allt annnat vore tjänstefel av Ecke.

Godmorgon. Trött därav fortsättning i zzz-tråden.
Trots förkylning och lite andra krämpor så känns riktigt roligt.

Och Morten vår vän får egna artiklar i ÖA. Fantastiskt.

Och Trollet har skrivit ytterligare ett brev trots en massa uppmaningar att sluta. Han har blivit ett SPAM-troll nu också.

/ / Frisco

Frisco: Ser fram emot en god natt sömn med ett leende på läpparna.

ZZZ

[bild]upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/70/Trollfreezone.png/200px-Trollfreezone.png[/bild]

Poffa: Riktigt skönt med trollfritt.

Tänk om trollet hållt sig till de både skrivna och oskrivna reglerna som finns och inte finns. Då hade det varit riktigt roligt att diskutera hockey (och annat) här i boken.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Dags att sova. Skönt att sova på en seger. Skönt att det varit trollfritt i gästboken. Gonatt.

zzZZzZZ zZZZzZZZzz

Frisco:

Vissa har tur, de.

Salle: Jag är pigg jag med. Lite snuvig så där och lite småkrämpor har man som vanligt men, nej pigg och frisk.

knaskamilla: Usch, vad pigg jag är men Godnatt iallafall.

ZZZZ

Usch, vad sjuk jag är. Gonatt.

Dags att sova.

Tänk att det fortfarande är så roligt att försöra för andra.

Modoratorer! Ni har befogenhet.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Poffa: Dags att invänta John Blund.

Här är det mest bara enmans-dravovovovovel, som vanligt numer. Lika bra man går och lägger sig så man slipper skiten.

"For every action, there is an equal and opposite criticism."

Gonatt. ZzzZzz zZzZZzzZ

Somnade framför TV:n och vaknade nyss med ett ryck. Måste drömt om nåt hemskt...

[bild]home.mweb.co.za/mo/morkss/noraus/troll.jpg[/bild]

Hoppas att man kan somna om...

ZZZ

Frisco: Oj, förlåt, strålman och regin kommer se till så att modo åker ut ganska snabbt!

Inget tryckfel, förresten så har ju inte jag nåt spelprogram, svårt att bilda sig en uppfattning om huruvida det är tryckfel då, eller inte.

Dawidovski: Det är J20 imorgon. Åttondelsfinal i SM. Hittar inte Färjestad i spelprogrammet. Tryckfel?

En sak till. Detta är ZZZ-tråden. Trolltider!

Frisco: Ja, det är väl tur det:-)

Imorgon är det 0-0 igen. Nedsläpp 19.00 i Kempehallen.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Jaha. Av min inplanerade ledighet har jag nu jobbat en dag av två möjliga. Imorgon kommer den andra. Men sen, sen ska jag leva ledighetsliv i nästan tre hela dagar!

Gonatt, kamrater.

Mot sängen. Man får väl gråta sig till sömns.

"I'm not under the alkafluence of inkahol that some thinkle peep I am.It's just the drunker I sit here the longer I get."

Gonatt. ZzzZZ zZZzzz

Dags att göra som MoDo Hockey och gå efter sovklockan. Min klocka har dock alarmet ställt på väckning kl 05.00, MoDos klocka verkar vara ställd på medvetslöshet från kl 19.00

knaskamilla:

Jo, 4 liter.

scim:

Jasåru. Har du ingen juice heller, eller?

knaskamilla:

Ska sanningne fram så har jag inte ens ett askfat.

scim:

Spontant känns det vettigare att dricka frukostjuicen direkt ur juicepaketet än att dricka den ur ett askfat. Fast du kanske har jättedjupa askfat, i och för sig.

Salle:

Modo förlorar.

City förlorar (mot äckliga Pompey dessutom).

Dålig håvföring spolierade krognappen.

Köket är fullt av disk, jag får dricka frukostjuicen ur ett askfat imorrn.

Dagens bakfylla var den värsta någonsin.

Kort sagt, en riktig pisshelg.

Ny vecka men samma gamla jag. *suck*

ZzZzZzZ

knaskamilla:

Du kan få baka något gott och bjuda på, utan att jag kommer på vad det ska vara. Vore väldigt trevligt med hembakat.

Sova var det, ja.

Z#2 

Poffa:

Om du kommer på vad så kanske jag kan baka.

Tänk att folk tröttnade på att leka så "snabbt"... Synd bara att det inte hjälper med rak ärlighet heller, dock. Men vissa saker är väl som de är.

Match redan imorgon igen, knappt man hinner med.

Gonatt.

Poffa: Konstruktiva poffen:-)

Poffa: Tänk, jag som kommer att hålla till inte långt ifrån Rundvägen imorgon eftermiddag... tidig kväll. Får hoppas att brorsan har bra fika.

Nu ska jag använda den här tråden till dess rätta syfte. I morgon lär det bli fullsatt här i lägenheten. Trevligt. Svårt bara att komma på något bra fika bara. Får grubbla på det i natt. Innan dess kommer ett citat som kanske stämde in på många i går kväll:

"Beauty is in the eye of the beer holder..."

Gonatt. ZzZZzZ zzZzzzZ

Dawidovski:

Tolka den precis hur du vill. Mitt sätt att tolka det:

Jag ser dig och dina åsikter som en fluga under sommaren. Knappt märkbar, om man inte väljer att försöka döda den med ett sugrör.

Poffa & Dawidovski: Jag förstår. Det stämde hyfsat med min egen lilla teori i ämnet.

Poffa: ""I don't disslike you. I nothing you..."

Så du tycker ingenting om mig? vet faktiskt inte hur jag ska tolka den rippade filmtexten.

Dream Team: Såna som är arrogant, och saknar respekt för andra människor brukar använda ord som "ägd"

Dawidovski:

"I don't disslike you. I nothing you..."

Dream Team:

Det är en försvenskning av det engelska "Owned!" som kommer från dataspelsvärlden. Att bli ägd, eller owned, är alltså detsamma som att påpeka att man totalt dominerat eller förnedrat någon.

Poffa: Så det är du som är per? du har lite humor ändå iaf, kul tycker jag, synd att vi inte gillar varandra, så att jag kan få några goda skratt åt din humor! (och det menar jag verkligen)

Poffa: "Du har just blivit ÄGD!!!"

Jag har alltid funderat vilken innebörd ordet "ägd" har när man uttrycker det på det där viset. Att man kan äga något är ju helt klart. Men vad innebär det när man äger någon, eller när någon "äger" någon annan?

Poffa: Inte av dig iaf, tyvärr, du kan aldrig äga mig, hur mycket du än vill.

Dawidovski:

[Jag gillar supportrar av detta slag, det här är en kille med min sorts humor:-)]

Du har just blivit ÄGD!!!

Dawidovski: Konstigt, jag som hade för mig att den där killen med din sorts humor är han den där Poffa. Men vänta... det är ju han.

Frisco: "Uppenbarligen saknar du totalt humor, eller så begriper du inte det roliga i att bua åt när Höglund träffade Foppas tröja i taket. Jag tror ärligt talat att du inser att vi i publiken gör det som ett skämt, men det vore ingenting att skriva om. Du som journalist kanske skulle stiga ner från pressbåset i Kempis och sätta dig bland oss dödliga så skulle du få höra hur det låter när vi snackar. Flertalet gånger så satt vi och skrattade åt buandet, bara för att sedan bua själva, som ett sätt att driva med oss själva, samtidigt som vi kanske påverkar domaren liiite liiite, trots allt."

Jag gillar supportrar av detta slag, det här är en kille med min sorts humor:-)

Frisco: Det beror på... lag 5-8 i Top 8 väljer utifrån placering, vilka lag de får möta. Vi får vänta och se... jag tippar på att ingen av lagen vill möta MODO eller Södertälje, så det blir antingen Timrå eller Huddinge.

Vilka får Modo möta i J20 på tisdag?

Vilka linjemän kommer Lärking att ha med sig imorgon i fuskbygget vid Klarälvens strand. Klarälven är förresten ingen älv.

Hur många matcher ska man se i Kempis till helgen? J16 SM-gruppspel och Dam-SM likaså.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:

Jaha, där ser man. Verkar som att han trots allt insett att han skriver som en kratta. Vem vet, rätt som det är så kanske han dyker upp och sätter sig på H Höger en bit in i första perioden på onsdag.

Frisco: Äh det är ju viktigt att klaga ju. På vissa ställen är det så viktigt att man bygger särskilda murar eller liknande för det ändamålet.

« · 692326 · »