Dawidovski: Om jag nu ska försöka förtydliga det där med Loob och påverkan på domaren så har jag för mig att det var en artikel i Expressen igår där Loob hoppades att MoDo inte skulle bryta någon form av hederskodex mellan lagen som handlade om att inte anmäla varandras spelare. Fast, det är klart, FBK följer ju hela tiden spelreglerna och försöker aldrig att ta sig runt dessa.
knaskamilla:
"Apropå publiken i Kempis. Ett Jonas Höglund-skott styrdes upp mot taket och träffade Peter Forsbergs "tröja".
Då buade publiken.
Humor?
Slappna av lite va..."
Nej, det är ju solklart att vi i Öviksområdet saknar humor, jag och mina kompisar skrattade gott och buade lite lätt ironiskt efter att Höglund träffat tröjan. Fast det kanske var så att våra kommentarer till varandra "Häng honom på stora torget" eller "Han borde aldrig mer få komma nära en arena på grund av vad han nyss gjorde" var menade som hot och egentligen borde polisanmälas.
Dawidovski: Happy happy joy joy, happy happy joy. Life is like a box of chocolates, you never know what your are gonna get. En sak vet jag i varje fall och det var att Lärking och hans domarkamrater gjorde verkligen inte en bra match. Sedan så vet jag, konstigt nog, att imorgon är en annan dag.
Fast, det är klart, kan Björn Kjellman gå vidare i schlagerfestivalen med världshistoriens sämsta låt så kan nog vad som helst hända. Till och med att FBKarna blir ärliga och inte försöker påverka domaren, men nej just det ja det var ju bara MoDoiter som sysslar med såna ojustheter enligt herr Loob.
Äh, snart är det slut på den här säsongen också och FBK har återigen misslyckats med att ta ett guld. Happy happy joy joy, happy happy joy.
Förlust för ett tamt MODO. Pinsamt att se Lärking i kväll, förhoppningsvis så dömer han inte mer i kvartsfinalerna. Inget lag förtjänar något så hemskt när det är slutspelsfest. Inte nog med det, det verkar vara TROLLTIDER här på HS.
Dåliga vinnare är det värsta som finns. Hoppas FBK förlorar allting framöver, då slipper vi sånt. Gonatt.
ZzZZzz ZzzZZzZ