1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531291 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Jag mår bra. Däremot är jag orolig för er. Detta eviga klagande kan ju sätta djupa spår i både er och andra.

Frisco:

Hoppas att du mår bra. Ek, han borde uppenbarligen fila mer på sitt sätt att skriva.

Frisco: Nej Frisco, det var inte skrivet i bloggen.

-Ok, tack.

knaskamilla: Det är ju en blogg. Ska man fundera så mkt då?

Poffa:

12 mars 2006
Modofansens humor...
Hej Mattias!

Uppenbarligen saknar du totalt humor, eller så begriper du inte det roliga i att bua åt när Höglund träffade Foppas tröja i taket. Jag tror ärligt talat att du inser att vi i publiken gör det som ett skämt, men det vore ingenting att skriva om. Du som journalist kanske skulle stiga ner från pressbåset i Kempis och sätta dig bland oss dödliga så skulle du få höra hur det låter när vi snackar. Flertalet gånger så satt vi och skrattade åt buandet, bara för att sedan bua själva, som ett sätt att driva med oss själva, samtidigt som vi kanske påverkar domaren liiite liiite, trots allt.

Slappna av lite va....

MVH

Per Lundgren
Örnsköldsvik

Svar: Ledsen att jag var otydlig, Per. Det var faktiskt skitkul.
Av Mattias Ek @ 12:15 | Permalink

Poffa:

Då undrar man ju:
1. Hur många som mailat och frågat honom, samt
2. Ifall han hade ett standardsvar förberett. Han kanske autosvarar på alla mail med just den där meningen?

Otroligt knepigt formulerat av honom i alla fall, om han menade att han tyckte det var kul.

knaskamilla:

Tänk, han svarade likadant till mig. Tråkigt att han är så dålig på att skriva att man inte förstår hans ironi. Men ingen är väl förvånad.

Poffa:

Jag frågade herr Ek, som svarade:
"Jo, det var ju skitkul. Ledsen att jag var otydlig."

Paddan:

Mattias Ek vet nog att det var humor med i det hela, men då hade han inte haft någonting att skriva om. Så därför valde han att se det genom humorbefriade ögon. Tråkigt när journalister vinklar saker för egen vinnings skull.

Dawidovski: Om jag nu ska försöka förtydliga det där med Loob och påverkan på domaren så har jag för mig att det var en artikel i Expressen igår där Loob hoppades att MoDo inte skulle bryta någon form av hederskodex mellan lagen som handlade om att inte anmäla varandras spelare. Fast, det är klart, FBK följer ju hela tiden spelreglerna och försöker aldrig att ta sig runt dessa.

Paddan:

Hur menar han? Menar han att vi har dålig humor? Jag tyckte också det var roligt. Fast det kvittar iofs om han inte gillar min humor.

knaskamilla:

"Apropå publiken i Kempis. Ett Jonas Höglund-skott styrdes upp mot taket och träffade Peter Forsbergs "tröja".
Då buade publiken.
Humor?
Slappna av lite va..."

Nej, det är ju solklart att vi i Öviksområdet saknar humor, jag och mina kompisar skrattade gott och buade lite lätt ironiskt efter att Höglund träffat tröjan. Fast det kanske var så att våra kommentarer till varandra "Häng honom på stora torget" eller "Han borde aldrig mer få komma nära en arena på grund av vad han nyss gjorde" var menade som hot och egentligen borde polisanmälas.

Paddan:

I den match jag var på buades det åt Nordström när han presenterades innan match och så en gång när han hade pucken. Ja, och så när han hade gjort mål. Men om den där Kalitzki är FÄRare så kanske han såg samma match som vovvov, och i sådana fall kan ju vad som helst ha hänt.

Paddan: "Till och med att FBKarna blir ärliga och inte försöker påverka domaren, men nej just det ja det var ju bara MoDoiter som sysslar med såna ojustheter enligt herr Loob."

Har aldrig sett en modo-spelare försöka påverka domaren.

Tänk vilket inflytande loob verkar ha här:=)

Paddan: "Jag måste bara fråga om det här var något som Jörgen Kalitzki inbillat sig: "Modo-fansen inledde matchen med att lite lamt småbua så fort Peter Nordström rörde pucken."

Jag märkte då inte något sånt beteende."

Du var väl fullt upptagen med att räkna in Färjestads spelare.

Jag måste bara fråga om det här var något som Jörgen Kalitzki inbillat sig: "Modo-fansen inledde matchen med att lite lamt småbua så fort Peter Nordström rörde pucken."

Jag märkte då inte något sånt beteende.

Dawidovski: Happy happy joy joy, happy happy joy. Life is like a box of chocolates, you never know what your are gonna get. En sak vet jag i varje fall och det var att Lärking och hans domarkamrater gjorde verkligen inte en bra match. Sedan så vet jag, konstigt nog, att imorgon är en annan dag.

Fast, det är klart, kan Björn Kjellman gå vidare i schlagerfestivalen med världshistoriens sämsta låt så kan nog vad som helst hända. Till och med att FBKarna blir ärliga och inte försöker påverka domaren, men nej just det ja det var ju bara MoDoiter som sysslar med såna ojustheter enligt herr Loob.

Äh, snart är det slut på den här säsongen också och FBK har återigen misslyckats med att ta ett guld. Happy happy joy joy, happy happy joy.

Frisco: Så ordförrådet är slut nu? inget vettigt att säga, slipp då.

Dawidovski: TROLL!

Bissett19: Det är inget ovanligt att det blir så här i modos GB efter en förlust, oftast är det ju domarens fel, aldrig att det är modo-spelarnas fel, inte då, och inte heller motståndarna, för dom är alltid värdelösa.

Sova var det. Har spelats mkt biljard i afton. Jag och Salle vann för det mesta. Vi var så överlägsna emellanåt att publiken istället såg på TV.

www.frisco.se/hs/billiard.jpg

Poffa: Tror du verkligen att vi slipper trolltyg om FBK förlorar resten. Det vore ju banne mig skönare än att gå vidare. Tröttsamt är vad det är.

Några timmars sömn innan det är Gynning & Kullgren show

zzzzz

Poffa: Det var ett herrans gnäll på Lärking,som en objektiv bedömare,har inte sympatier åt nåt håll,Lärking är helt klart konsekvent i sina domslut!!

Förlust för ett tamt MODO. Pinsamt att se Lärking i kväll, förhoppningsvis så dömer han inte mer i kvartsfinalerna. Inget lag förtjänar något så hemskt när det är slutspelsfest. Inte nog med det, det verkar vara TROLLTIDER här på HS.

Dåliga vinnare är det värsta som finns. Hoppas FBK förlorar allting framöver, då slipper vi sånt. Gonatt.

ZzZZzz ZzzZZzZ

Min pojkvän förstår inte hur man kan diskutera hockey så länge efter en match. En förlorad match är en förlorad match, eller vad han nu sa. Jag försöker få honom att förstå att vi inte diskuterar hockey längre, men fenomenet är visst inte det lättaste att förklara.

Well, lycka till! Gonatt.

Vinst ikväll, vinst i morgon. Alkohol i kväll. Alkohol i morgon.

"Bodies in motion tend to remain in motion. Bodies at rest tend to remain in bed."

ZzzZzzzZ zZZZZzZzZ

Helt sjukt vad trött man kan vara! Nu ska jag sova och se om kroppen fortfarande tror imorgon att jag jobbar och måste upp tidigt. Gonatt.

Trevlig dag imorgon.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Dags att vila huvudet på kudden. Hoppas bara man kan sova. Jag har nämligen en vagel i ögat som värker lite. Undrar hur snygg den är i morgon.

Nassi Nassi ZzZ

Jobb i morgon, sedan match på kvällen. På lördag gäller det. Ska jag lyckas slå Frisco i biljard. Svaret är mest troligt Nej. Ja, just ja. Det är hockey också på lördag. Sak samma.

"Automobile:  A four-wheeled vehicle that runs up hills and down pedestrians."

Gonatt. ZzzZz zZzZZZZ

Äh, dags att sova. Jobb imorgon sen bara väntan till lördag 15.00.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Så här efter träningen kan jag bara säga:

"Exercise extends your life ten years, but you spend 15 of them doing it."

Gonatt. ZZZzZzz zZZzZZZ

Poffa: "That depends if it fell on the tripwire those darn Larchtrees put up"

zzzz

"If a tree falls in the forest and no one is around to hear it, do the other trees make fun of it?"

Gonatt. ZzzZz ZZzzZZ

Frisco:
-11,0°C? Usch då, du borde prova att byta elleverantör - så kallt har vi det inte ens utomhus här i huvudstaden.

Dags att sova på Nygatan. -11,0°C är det här i luften nu. Någon asfalttemperatur kan inte mätas upp då det inte finns någon sådan på Nygatan.

Snart slutspel för Modo. 5 stycken: J16, J18, J20, D och representationslaget.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Jaha. Färjestad, minsann. Det var inte särskilt väntat. Gonatt!

Nä, nu är det dags att sova på Rundvägen. Gonatt.

ZzZzzZZZ zZZzzZzz

Paddan: Hmm.. är det bara den här dagen som han verkar ha vaknat på vad synes fel sida? Att han ens orkar hålla på är min kommentar....

Frisco: Verkar som att Theo Fleury hade vaknat på fel sida den här dagen.

Dags att sova. Vakna kan man göra lagom till biljarden på lördag klockan___?
Känns inte 12 lite väl sent?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Ja, vissa har det bra... Själv sitter jag och jobbar utan att få betalt. Till råga på allt har min tunga svällt upp så att det gör jätteont och jag knappt kan prata, något den gör när jag vilat för lite. Inte sovit för lite, utan haft för lite tid att återhämta mig på. Äh, fan, nu skiter jag i det här och går och lägger mig.

Ha så kul på hockeyn imorgon, hörni.

Frisco: Kul med sömn, okul att väckas.

Poffa: Kul med överraskningar.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Bäst man sover. I morgon är det arbete, tårta, ishockey och så ska jag visst tillhandahålla sängplats. På hockeyn kommer en överraskning, dessutom. Gonatt.

ZzzZzzzzzZZ ZZZZZz

Poffa: Kroppkakor nu? Hur kan man äta sådana flera månader före potatispremiären? Stort häderi.

Innan soffans dragningskraft tar över totalt.

ZZzzZZzzZZ

Meeeeen... Gonatt.

ZzZZZzz ZZzzzzz

Så var det då dags att sova. Dagen har varit lång och hård, betänk bara att jag tvingats stå ut med Westerlind och Selander. :-)

I morgon blir det nog lite arbetande, sedan blir det högtidsstund då det är dags för kroppkakor till middag. Man blir alldeles salig.

NuMo: Ibland är det inte lätt att vara fågelskådare

« · 688818 · »