1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531321 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Fusk att ens försöka.

Vinst i kväll, men inte i pokern. Skönt att vi tvålade dit valda delar av O Vänster. I morgon ska jag försöka spela biljard nykter, det kommer inte funka. Gonatt.

zZzzZZZ zZZzZZZz

Nog är det skönt att resa bort ibland men skönast är att komma hem till egen säng.

zzzZZZZZZZzzZZZZZZzzzzzZzzZZzzZZzZZZzZZZ

Paddan: Man får i alla fall lyfta på hatten å tacka för hjälpen... ;)

65selander: Äh, på lördag blir det ju en enkel match, så vi har snabbvärvat hela Armeniens landslag för att vi ska ha någon chans överhuvudtaget.

Poffa: Ställer ni upp med bara Krizan på lördag också...
ps/ Gör inget om ni vinner men vi vill nog ha 7:e platsen ;-)

Ähhh, käften!

...denna gigant!

z#2 

Med ett leende på läpparna lägger jag mig till sängs. Karol Krizan, den gigant! 45 räddningar, ett mål och ett skutt som gjorde Liv avundsjuk. Henrik Lundqvist var grym i fjol. Krizan är lika bra, om inte bättre. Gonatt.

ZzzZZzzZ ZzZZzzZZ

knaskamilla:

Jag kanske ska chocka och bjuda på temlor.

65selander:

Vad har du för sjukt hög lön?

Poffa:

Det är okej, jag är inte så tårtsugen. Känns skönt att man kan räkna med att du inte bjuder på semlor heller.

65selander:

Nä, men på midsommar.

Poffa:var ju inte så jädrans dyrt ändå. Undra om du har beredskap under slutspelet också :-)

65selander:

Gör det du. Jag skickar en räkning, till dig personligen. 1400:-/timme kostar det att ta hjälp av beredskapsgruppen. Varje påbörjad timme räknas som en hel timme.

Poffa: Glöm hockeyn, jagkommer att fixa så att du åker på jobb istället :-)

knaskamilla:

Jaså, sällskapet är så mycket som 2%. Där ser man. Någon form av fika blir det. Dock ingen tårta, så du behöver inte sitta och hoppas på det.

Poffa:

Det är väl ungefär 50/50. Eller kanske 49/49 och 2% sällskapet.

knaskamilla:

Jodå, jag bara undrade om det var ishockeyn eller fikat som lockade mest.

Poffa:

Vadå, vill du inte ha mig på besök? Hmpf!

Helt otroligt ..den svenska diciplin nämnden hadde fått det jobbigt ..

knaskamilla:

Om jag säger nej, betyder det att du struntar i att titta på hockeyn?

Poffa:

Fika imorgon?

Alla:

Gonatt.

Äh, jag lägger ut en annan länk istället.

I morgon är det dags att spela bort de banjospelande Tikarna från slutspelet. Synd att användares historia inte funkar längre, annars hade jag lagt in en bild. Frisco, lägg in en länk du. Gonatt.

ZzZZzzZZ ZZzzZzzZ

Poffa: Du låter jobbet styra över livet. Inte bra för hälsan. Sov gott.

05.00 ringde klockan, dags att åka på möte till Umeå. 16½ timme senare kliver man in genom dörren hemma och dagen är äntligen slut. Nu ska det bli skönt att snutta kudde. Gonatt.

ZzZZZzZZ zZZzZZZz

Poffa: Nog tenk jag dä nå.

Lumber Jack:

Undra om han tyckte det var "gått" med Trocadero.

Frisco: Skönt att se att Foppa är den seriösa idrottsman han är. Medan stora delar av Guldlaget har gott till sängs har han börjat ställa om sig till Philly-tid. Så seriöst att man skulle kunna tro att han är från Sollefteå.

Paddan: Jag trodde inte det var möjligt. Trodde han åt oxfilé istället för korv. Trocadero? Otroligt det med. Borde väl vara skumpa till.

Frisco: Wow, vilket avslöjande. Tro om Foppa orkar med att konfronteras med såna skandalösa påståenden som detta: "Även en hockeymiljonär som Peter Forsberg blir uppenbarligen sugen på skräpmat efter en natt på stan."

Frisco: För Foppa passar Trocka till allt.

Paddan: Passar Trocadeo till semla?
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,785483,00.html

Frisco: Det är därför man äter fler än en...

Poffa: Jag väntar till imorgon med semla. Att äta en sån idag är att göra en Poffa (dvs som alla andra). Jag har egen vilja.

Poffa:

Tänkte redan nu förvarna dig om att min parkeringsplats förmodligen inte kommer att bli skottad imorgon. Och att om det är en stor snöhög bredvid din p-plats när du kommer hem ikväll så är det min bil.

Paddan:

En dag som denna hade man säkert tjänat massor. Men med tanke på att man missat 6 timmar arbetstid på grund av det där mötet så bör jag jobba ikapp lite. Annars kommer jag få göra det i helgen. Lyssna på webradio på jobbet samtidigt som man vänder lite papper är perfekt.

Poffa: "Läge att jobba över ikväll..." inte visste jag att du jobbade inom snöröjningen nuförtiden.

wap.hockeysnack.com
Frisco: skönt att se att ni bryr er så mycket om min välfärd. Jag har fått min semla och är nu nöjd för ett år framåt. Mötet är nu avklarat och vi är på väg hemåt. Läge att jobba över i kväll...

Paddan: Haha, det tror jag också att han har gjort. Det är lite synd om Poffa annars. Att han bara får äta semlor en dag om året alltså. Det är lite amatörernas afton över det hela.

knaskamilla: Äh, han bara påstår att han skulle på något möte. I själva verket har han varit hemma och bakat semlor hela natten för att lägga upp ett förråd som räcker ett par veckor.

Poffa:

Jag som trodde att du hade försovit dig när jag nyss såg din bil på din parkering.

I morgon bitti bär det av till Umeå för möte. Klockan 05.30 åker vi. Hade jag varit sömntuta hade jag klagat, nu tycker jag bara det är uppfriskande. Gonatt.

ZzzZZZ zZzzzzZZ

En dags arbete sen tar jag ett litet sportlov. Inte för att det blir så mycket sport men. Tisdagkväll till Stockholm. Onsdagkväll Globen och Depeche Mode samt nån slags eftersläckare. Tors och fredag fria aktiviteter och hem fredagkväll.

Poffa: Varför har Pekka Lindmark smugit sig in i SMguldsfirandet på Bannerbilden?

Helt underbar dag. Först en välbehövlig sovmorgon, sedan en skön promenad och en spänd väntan på finalen. Sedan tårar i ögonen då man såg lyckan hos de svenska spelarna. Helt underbart. Till veckan är det beredskap och dags för Elitserien igen. Härligt, härligt. Gonatt.

ZzzZzz zZzzzz

En underbar dag. 10 matcher och 9 vinster. Sen har det ju spelats hockey också. Men vad är Tre Kronor mot Elitserien? Fast jag ska erkänna att jag såg sista 5 minuterna av OS-finalen.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Mot sängen. I kväll har det varit poker och alkohol som gällt. I morgon är det sport, sport och ännu mera sport. Gonatt.

ZzzzZZz zZzzZz

65selander: Åfan, du har alltså skaffat en sån där laserkalibrerad synvinkel

Lumber Jack:

Jodå. Det hoppas vi visst. Djurgården och Mora till slutspel. Brynäs och Timrå hamnar i ingenmansland.

« · 684311 · »