1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531328 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Lumber Jack: Jag letar upp er på lördag eftersom jag har ett bättre kontrollverktyg med mig ;-)

Poffa: Att Brynäs har gjort sitt för säsongen.

Poffa: Jag lessen på lördag? Nejdå jag kommer att vara sprudlande glad tillsammans med alla andra Brynäsare är där.

Se nu till att träna ordentligt med din appelsin nu eftersom det är du som står för underhållningen vid ljuskollen i halvtid ;-)

Lumber Jack:

Vad hoppas vi inte på? Att Selander kommer upp på lördag?

Poffa: Det får vi verkligen inte hoppas.l

Poffa: Wappande, har det något med det där We Are Satans Pipol som Siwert Öholm varnade för?

65selander:

Hörre, din wappande skitstövel. Vad pratar du om? Och varför pratar du? Nästa lördag kommer du dock att gråta. Då är det nämligen klart att ditt älskade Brynäs gjort sitt för säsongen. Men ni kan ju alltid se fram emot Mästarcupen, hoppas ni vinner den till hösten. Det brukar bädda för ett fin vår.

wap.hockeysnack.com
Poffa: ge upp nu. Du kommer aldrig bli lika bra som Paddan att jonglera med en Babbelsin sin i en radiolänk mast.

Mot sängen. Har för mig att det är live-hockey i morgon, men jag hittar inget om det. Kanske står i morgondagens tidning. I övrigt lär väl sport dominera helgen i vilket fall. Gonatt.

ZzzZzzz zzzzzZZ

65selander: Nu är ju hoppbacken, med tillhörande sittlift, färdigställd så det är klart att du ska ta en tur upp i backen...eller var det utför.

Den ökände The Stig från programmet Top Gear tog sig en lufttur med snöskoter i en hoppbacke, så du kan väl inte vara sämre.

Poffa: Bor inte Frsico där ;-)

Skulle gärna ta en tur upp i backen också men det hinner vi nog inte med tror jag :-))

65selander:

Hon sa ju Nygatan. Där får du stanna till och halsa en av Nygatans anhängares flaska med T-röd.

knaskamilla: Ser bra ut att ni planerar min Guidade tur. Bra förslag på Foppas hus. Hinner vi med en pilsner på stan också eller ingår den i rundturen?

Frisco:

Beror ju på hur mycket han vill se av Övik. Ska man ta turen över Varvsberget - Kempis - Foppas hus - golfbanan blir det förstås lite längre, men vill han bara se skönheter som arenan, gallerian och Nygatan kan man allt gå.

Poffa: Så mycket halvljus som det verkar finnas att kontrollera så måste det ju bli en lång promenad. Dessutom är det ju heller inte lätt att vandra omkring med det där kvarnhjulet, i form av en BIF-tröja, runt halsen.

Paddan:

Det längsta han bemödar sig med att gå, är väl ut till Sollefteågängets bil för att kolla halvljuset.

Frisco: Va, så du menar att Selander alltså inte tänkt sig att fotvandra upp från Stockholmsområdet för att se matchen nästa helg?

knaskamilla: Det är kanske inte så lång sträcka mellan punkt 1 och 2, punkt 2 och 3 osv. Däremot är det nog en bit mellan första och siosta punkterna. Man måste nog tänka lite längre än bara ett steg.

65selander:

Så stort är inte Övik att man behöver skjuts till arenan.

Dags att sova efter en trevlig dag.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Poffa: Om du ändå har beredskap nästa lördag så kan ju du skjutsa mig runt lite i Ö-vik före matchen, typ en tripp till nya hallen mm.

Gnäll inte över beredskapen den lär väl ge lite klirr i kistan :-))

Mot sängen. I morgon tar ytterligare en arbetsvecka slut. Helt otroligt vad fort det går. Inte hinner man med något heller, känns det som. Om 24 timmar har man nog hunnit med ett par pilsner. Måste dricka rejält då det är beredskapsvecka till veckan. Gonatt.

ZzzzZZzz zZZzZZZ

Poffa: Svårt att sova? Gå och lägg dig pöjk!

ZZZZZZZZZ

Guld, guld, brons, finalplats, semifinalplats. Skaplig dag. Dessutom godtog Astra vårat förslag på styrsystem till deras anläggning. Jackpot, kan man säga. Gonatt.

ZzzZzzzZ zzZZzZZ

Frisco: Jag har en lapp från min mamma, hon säger att jag inte får vara först.

scim: Jag var i alla fall först av alla i denna tråden.

Poffa:

Hint: Mitt inlägg ligger före ditt.

scim:

Jodå. Men inte på HS.

Poffa:

Du vet väl att det finns mindre tidsenheter än minuter?

scim:

Tack. Att jag dessutom kunde läsa dina tankar och få iväg det precis samtidigt är rätt starkt jobbat. Det är jag nöjd med.

Poffa:

Kul att du gjorde en remake på mitt inlägg, fast med fler ord, och en härlig liknelse som bonus. Bra jobbat.

Frisco:

Jo, jag vet att ni tycker det. Det är ju alltid roligt då man inser att solen har fläckar. Synd att jag inte kan säga detsamma, det är nämligen lika vanligt som att dra på sig kläderna på morgonen. Mer rutin än roligt beteende.

Frisco:

Det är roligt ofta.

Poffa: Det är så roligt varje gång du har fel.

NuMo:

Så ni lever efter den lätt modifierade devisen "Idioter världen över, förena Eder". Jag trodde det om dig, och att Scim hade vissa böjelser åt det hållet det köper jag också. Men LJ, vad har de mutat dig med? Och hur kunde du sälja dig så billigt, oavsett vad du fick?

Herr Poffa: Imorgon herrstartar herrOS-hockeyn.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

www.pamelasmusic.co.uk/images/Photos/douglas/Douglas%20banjo.JPG

Poffa: Jag håller med LJ. Scim har rätt, så nu är det bestämt enhälligt.

Lysande insats. Bättre kunde det inte vara. Nu sängen, gonatt.

ZzzzZZZ zZzzZZZz

Poffa: Eftersom det är en ZZZ-tråd så undrar man ju vad de gör de som bygger det nya Wembley, tydligen är bygget så försenat att det finns en risk att ni inte får se Bon Jovi på den arenan.

scim:

Ja, vi behöver inte komma med meningslösa fakta för att ha rätt.

Poffa:

Ja, jag ser slående likheter i hur ni resonerar också.

scim:

Har du sett, jag är heller inte ensam.

Huge: Ungefär som damhockey då. Ja, ishockey alltså.

Poffa: "Gör du skillnad på J18-hockey och ishockey?"

Ja, det ena är juniorhockey och det andra seniorhockey.
Man tillåter olika saker inom resp variant.
Båda benämns dock för enkelhetens skull ishockey.

Poffa:

Det är ett naturligt förstadie till hockey, och jag kan säga att det är samma sport, åtminstone i större utsträckning än damishockey - ishockey, som är liknande sporter.

Poffa:

Jag är till skillnad från dig, inte ensam. Dessutom har jag pekat på en definition och sakligt argumenterat för min åsikt.

scim:

Men det blir inte samma sport för att du säger det?

scim:

Men det är fortfarande inte samma sport, eller?

Poffa:

Det blir inte det bara för att du säger det.

« · 681645 · »