1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531088 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Deas:

Snygg-Janne, har han också sprickor i benet?

Poffa:

Ja. Två gånger hade hon spytt när vi kom hem. Men i natt blir det iaf inte jag som torkar upp spyan. ;)

knaskamilla:

Säkert. Dima lär väl spy efter att ha ätit gräs.

knaskamilla: Din empati för din favoritspelare är beundransvärd. Men går du inte lite långt nu?

Härligt. 3,5 timme på akuten, benet i gipssubstitut, kryckor och en stundande helg när jag hade tänkt flyttstäda min lägenhet... Kan livet bli bättre?

Salle: Äntligen någon som har rätt kalender för det nuvarande kalenderåret.... :-)

Zzzz, äntligen ledig en dag! Det blir inte mycket sånt i sommar int'

Må det vara åska, hagel och drivis för er som har fått/tagit helg redan.

Till oss andra en riktig skön torsdag.

Zzz zZz zzZ ZZz zZZ ZzZ ZZZ zzz

Albert Hall: Jag är alldeles för dålig på ekonomi för att veta om och hur arenabolagets omsättning räknas med i klubbens, klubben äger ju ändå en del av arenabolaget.

När kommunen äger arenan så tar den ju ut en skälig hyra för att täcka sina kostnader, så visst syns det i omsättningen.

Omsättningens betydelse kan ju också diskuteras, men eftersom de svenska klubbarnas förutsättningar är ganska likvärdiga och dessutom relativt stabila från år till år så ger det en bra bild av vilka ekonomiska muskler en klubb har. Jämför med en fotbollsklubb där spel i CL eller en stor spelarförsäljning kan öka omsättningen enormt ett enskilt år.

Wayne Gresky:

Fast å andra sidan har vi ju det här med arenabolag som till exempel Modo valt. Ett smart sätt att hålla arenan utanför klubben vilket kan vara oerhört viktigt vid exempelvis en konkurs för arenabolaget.

Nu vet jag inte hur sammankopplat Modos ekonomi kommer att vara med arenabolaget men min gissning är att arenan faktiskt inte kommer att höja omsättningen i klubben så oerhört mycket. Den största delen av omsättningen från arenan hamnar rimligtvis i arenabolaget.

Hmmm, de arbetslösa, har dom lördag eller söndag hela tiden då?

Och i sådana fall, vilken av dagarna?

Lördag kanske de som HAFT jobb, men blivit arbetslösa har?

Söndag har de som aldrig haft jobb, men snart förväntas få?

Men då bör ju även de förstnämnda till slut hamna på en söndag, men när?

Detta var klurigt hörrni!! :)

Nä, vänta. Fredag i söndags, lördag och samtidigt söndag i måndags, fredag igår och lördag idag?

Poffa:

Få se. Hade jag fredag i måndags och har fredag idag nu då?

Wayne Gresky:

Du  är en smart kille du. Du har greppat det här till 114%. Tänk att knas med sitt MVG i matte A inte lyckades räkna ut det.

Wayne Gresky:

Minsann. Så torsdag, fredag och lördag är alla lördagar? Då kommer det med andra ord inte att vara ett skit att se på TV de dagarna.

Inte för att jag bryr mig, jag ska till Göteborg, men ändå. För alla stackare som ska vara lediga ända fram till nästa måndag tänkte jag.

knaskamilla: Antagligen lördag. För de som har klämdag (I wish) så blir det Fredag-Lördag-Lördag-Lördag-Söndag. Vi minns ju alla slagdängan "Lördag hela veckan", främst i Kurt Olsson tappning.

Poffa:

Då undrar man ju vad det är för dag om två dagar. Och om fyra dagar.

Poffa: Fredag - Innebär det att vi kan hoppas på nyförvärv idag? Bomber eller så...

Lumber Jack: Bröd med Korv heter det väl. Det säger ju dom på TV...

knaskamilla:

Knäpp? Det säger du bara för att du måste jobba mer den här veckan. Själv tänker jag vara ledig resten av veckan från 16.00 i kväll. Typisk fredag, med andra ord.

Poffa:

Du är ju knäpp.

Hunden också, som vaknar och spyr hela tiden så man inte får sova ut på morgnarna.

Aaaah, fredag. Härligt.

Lumber Jack: En fantastisk maträtt. Jag tycker att du ska prova den maträtten hemma nån gång också. Här har du lite hjälp:

www.recepten.se/recept/korv_med_broed.html

Salle: I morgon är det korv med bröd till lunch. Fantastiskt!

knaskamilla: Det verkar vara många bud på morgondagen. Jag fattar inte nåt för det är ju bara en onsdag. I övermorgon är dock en helt vanlig torsdag.

Zzz zZz zzZ ZZz zZZ ZzZ ZZZ zzz

Frisco:

Ja, det var konstigt. Här är det ledig onsdag imorgon.

Poffa: Fredag imorgon? Har du druckit gammal avslagen bira från maskinen? Du som är så otroligt noga med dagar och semlor och påskmust borde väl veta att det är onsdag imorgon. Onsdag är en veckodag som i Norden är uppkallad efter den fornnordiska guden Oden. Onsdag kommer efter tisdag och före torsdag.

Ääääh, skit samma. I morgon är det fredag. Full fart mot helgen.

ZzzZzzZz ZzzZzzZ

knaskamilla:

Men du, då fattar ju inte folk det...

Denna smiley är ju inte så svår, och den brukar jag ju skriva ;-)

Men hur f-n ska jag få till en (A) utan att skriva koden för det?

:-P

:)

Gidde:

Kanske i stället för att bidra med länkar att du skulle fundera på att bara skriva ut smileys i stället? Eller låta bli smileysarna helt. I den här gästboken är det helt okej, serru.

knaskamilla:

Förstår att vissa inte alls fattar det.

Jag ska försöka förklara:

Jag är aktiv på 7-8 forum, där alla har smileys som bilder, och det jag skriver är den kod som sedan översätts till den smiley jag tänkt mig, typ som :-)

De koder jag skriver är i princip alltid MSN-kompatibla, eftersom det oftast är de som är standard på de forum jag besöker.

Smileys används ju, som du säkert vet, för att förtydliga om man skämtar, är ironisk osv...

Eftersom det inte alltid framgår när man skriver, så försöker jag även förtydliga detta i gästboken när jag skriver, och eftersom MSN ju används av rätt många nuförtiden, så tror och hoppas jag att de flesta fattar vad jag menar, men så kanske det inte är?

I sådana fall ber jag så mycket om ursäkt, men jag kan bidra med några länkar som kanske kan förklara några av "koderna"?

www.webhero.org/Chatting/MSN_smileys.htm
messenger.msn.se/Resource/Emoticons.aspx

Mvh
En forum-addict

Frisco:

Fast jag är ju urkass på att köra bil, särskilt i städer där jag inte hittar så bra bilvägen.

Gidde:

Vad ÄR det med dig och bokstäver innanför parenteser? (Eller: vad menar du med dem?)

Frisco:

Japp, köra buss i södra Sverige är ju inte lätt, speciellt nere i Malmö.. (A)

knaskamilla: Minibuss är att jämföra med bil. Däremot buss hade nog varit värre. Sen överdriver ju Poffa för det mesta.

hellge:

Det är okej. Jag är mest bara orolig över att eventuellt måsta köra minibuss i Göteborg, särskilt efter Poffas berättelser om sin bilkörning där.

knaskamilla: långnäsa

Poffa:

Det var konstigt, i min almanacka är det tisdag imorgon. Det kunde också ha varit min enda jobbdag denna vecka, ifall jag inte skulle ha jobbat fredag-söndag.

Znark.

Poffa: På mitt jobb är det till och med fredag för vissa imorgon. Ja för de flesta faktiskt.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

I morgon är det visst torsdag. Den här veckan har verkligen gått fort.

ZzzzzZzzz ZZzzZZZzZ

Frisco: "Halsa" stavas det.

westerlind: Tack för senast. Det är alltid spännande att hälsa på dig i Norrtälje.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Poffa: "Balkongen" stavas det.

/knasolle/

Curva Timmy hyllar giganternas gigant, bullkungen.

ZzzZZzz zZZzzZzz

En sån kväll. Sverige i final och Finland vinner ESC.

ZzZZZzZZ ZZzzZZzz 

Äntligen hemma. Jävla SAS. Jävla Gbg. Jävla.

ZzzZZzz ZzzZzz

Poffa: Instämmer till fullo.

ZzZZZZZzzZZZZzz

Sova.

ZzzzZZzz zzzZzZZ

Zzzz... Blev visst ingen längre semster än midsommarhelgen i år.

>,<

Zzzz

Poffa: "Förra veckan nådde temperaturen 25-strecket även hemma här." Så skulle det stå.

Dream Team:

Förra veckan nådde temperaturen 25-strecket även hemma. Så då hade jag ingen lust att vara här. Som om det inte vore nog med det dåliga vädret som varit, det ska visst regna, blåsa och vara svinkallt även idag.

Poffa: Då skulle du varit här förra veckan istället när temperaturen snuddade 25-strecket. Blåser det gör det ju alltid i stan, det kommer man nog inte ifrån så här nära havet.

65selander: Här är det mörkt fast det ser ut att bli ännu en ljus och fin dag.

Här heter alla någonting. Fast samtidigt heter alla någonting annat. Lite underligt om man tänker efter.

Får väl sova på saken.

ZZZ

« · 720037 · »