1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531027 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

I can travel through time, and I do ... at the unremarkable rate of one second per second.

ZzzzZzzzzZ ZzzzZZzzZ

Frisco: Videon är en bra uppfinning. Dels så kan man få sova på natten sen kan man spola förbi alla reklamavbrotten som det blir under en match.

Salle: Gick du och la dig så tidigt med direktsänd Amerikansk Fotboll på Viasat Sport 1? Konstigt.

Poffa:

Ja, men underhållande.

ZZzzZzZZZ

Vissa lider tydligen av någon form av 40-årskris. Trist.

ZzzZZz zzzzzzZZzz

Inget att rapportera. Över och Ut.

ZZZZzzZZZZzzZZZZ

Poffa:

Egen säng, och äntligen nästan frisk. Skönt.

ZzzZZZzZz

Poffa: Sova hemma är alltid bäst. Fast just nu sover jag inte hemma mer än 8-10 nätter/månad. Det är vidrigt, trots att lönen skall kompensera bortavaron. Fast det gör den inte även oml önen är bra. Det ideella värdena - typ att få träffa pojkvännen oftare - betyder mer. Jag sticker hem så fort förordnandet går ut.

Sova i egen säng, det är en höjdare. Hotell är okej, men det slår inte att få sova hemma.

ZzzZZzz zZZZzzZZ

Salle: Jag hade typ 24 timmars sömn från fredag kväll och framåt, beroende på att jag har haft så mycket tjänsteresor under veckan att jag inte sovit mer än max fyra timmar per natt på åtta dagar. Jag var helt slut när jag väl fick sova. Det här jobbet är nog inte riktigt hälsosamt för mig just nu. Jag har en inneboende att ta hänsyn till.

Poffa: Då är en lång helg strax över. Söndagen har varit jättelång speciellt med typ 3 timmars sömn och sedan en ständig kamp emot att lura på soffan. Men nu skall man bara se klart på Boston Legal. Denny Crane!

ZZZZZZZZZZ

Nä, fy faan säger jag.

ZzzZzzzz zZzzzzZZ

Var en tidig morgon i morse, är ytterligare en sådan i morgon. Dessutom måste man ladda för en sömnlös helg i Skövde.

ZzzzZZzzz ZzzzzzZZz

I morgon kommer man ha träningsvärk. Härligt.

ZzzZZzzZzz ZzZZzZZZz

Salle: Jag håller helt med, vänta med och gapa massa tills Harald spikat truppen :)

Åhhh. mmmmm, är detta brännvinet som jag hört talas om så mycket?

Stadig grogg med grape tonic och färsk lime, zzzzzzzzzzz

Nä nu skall jag chocka kroppen (och omvärlden) genom att gå och knoppa. Lite sömn i veckanm, skrutttidig morgon, 2 bärs och en liten whisky till fotbollen har gjort mig zzzömnig.

ZZZzZzZZzZZZZzZZzZzZzZzzzzzZzzZZzzZzZZZzZzzzzzZzZzzZzZzZZzzzZZzZZzz

scim: Jag beklagar sorgen.

Idag har en trogen följeslagare sedan elva år, Teppo, lämnat detta liv.

ZzzzZzZz

Verkar som att Sundsvall kommer vara ett slagfält när helgen är över. Allt för en sketen träningsturnering som betyder mer eller mindre Inget, Zip, Nada, Njet, Niente...

ZzzZzzzZZ zzZZZzzzZ

ZzzZzzzZ zZzzzZZZ

Jaha det verkar inte ha blivit något bättre spel från modos sida. Ja vi har ju 2 träningsmatcher kvar att fixa till spelet på. Såg att Oscar Steen spelade fram alla målen det var ju trevligt i alla fall.

Paddan: Det finns ju inte så mycket utsmyckningar på väggarna i SBA heller (ännu), så det är väl ett syndrom som drabbar nya byggnader kan tänkas.

Poffa: Själv har jag bara haft ungefär sju timmars arbete med ungj-lar, nåväl en del av de... andra utmärkte sig faktiskt positivt. Fast den nya Bjästaskolan är än så länge bara ett enda myller av gångar och skrymslen och vrår utan minsta spår av möbler i uppehållsutrymmen och utsmyckningar på väggar. Några ZzZ hann jag med efter hemkomsten och middagen.  

wap.hockeysnack.com
15 timmar sedan man vaknade, och arbetsdagen har tagit slut. För nu är det dags för arbetsnatten... Sömn om 5 timmar, med lite tur.

Mot Skövde, typ

ZzzZzzZz zZZzzZZZzz

Hurra!

Nu kan man gå och lägga sig.

Heja huliganismen.

Poffa: Jag vaknade av en smäll imorse. Undrar om det var bomben som briserade? (Eller så var det kanske bara åskan.) På jobbet en timme tidigare än vanligt och det är hursomhelst mycket välbehövligt för flexen.

Salle:

Innebörden av vilket ord? Semester? Din ersättare har alltså jobbat som faan och därför kommer nu butikerna vara missnöjda med dig? Eller? ;-)

Poffa: Ja imorrn är det ingen semester längre. I dubbel mening dessutom. Tydligen har inte min ersättare fattat innebörden av det ordet så jag är beredd på lite kaos och missnöjdhet.

ZZZZZZZZZ

I morgon blir det en tidig morgon. Man får så mycket gjort innan alla andra kommer till jobbet. Sedan skulle jag visst hjälpa till med nån hylla hos en HS:are. Tuff dag. :-)

ZzzzzzZz ZzZZZzzzZz

Home, at last. Med förstörd väska och enorm trötthet. Det förstnämnda kan jag tacka SAS för, det andra är nog mitt eget fel dock.

ZzzzZzzz ZzzzZzzZ

Om en halvtimme ska man få sig lite mat och se lite allsvensk fotboll. Ska bli skönt. Sedan lär man behöva sova, för i morgon ska det jobbas lääänge. Härligt att det äntligen händer något.

ZzzZZzZZz ZZZzZZzz

Lumber Jack:

Ja, åskskyddade komponenter är naturligtvis det som alla seriösa företag sätter in. Jag menar, vad är det för skit som inte klarar några hundra tusen volt?

Poffa: Ett normalt företag hade installerat riktiga komponenter på en gång och inte hållit på med en massa billigt rat som måste bytas ut...

Dragan 2k:

Semester? Det har man ju redan haft. Hellre en fungerande postservice än semester. Goddamnit, nu tror de inte att de kan ha det här förrän vid 14.00. Sopor.

Poffa: Damn Poffa! ZZZ-tråden igång redan klockan 18. Du behöver en veckas semester.

Frisco bjuder.

Så här långt har det varit en skitdag. Sen från Arlanda, ingenting fungerar och posten kan inte få hit reservdelar förrän i morgon. Crap!

ZzzZZzzz ZzzZZzzZZ

Paddan:

Är det bombmåndag i morgon måntro?

Poffa: Aha, så det är alltså ungefär den här tiden imorgon jag bör gå och lägga mig inför exkursionsresan söderut, bra att veta.

05.00 hämtar taxin mig. Läge att sova så man orkar med. Trevlig vecka, blir nog lite HS för mig.

ZzzZZzzzZz ZzzzZZZzzZ

Nej nu åker datorn ut från lägenheten. Inget mera surf här inte.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/sport/images/personer/frisco/28.gif

Jaha. Vinst. Trevligt. I morgon måste man förbereda veckans resa. Jobbigt.

zZzzZZZzz zZZzzzzZZ

Albert Hall: Ja, nu sa jag ju iofs. tvärtom. Att tv-bolagen gör analysen och tjänar storkovan när stockholmaren hellre väljer att se matchen på tv, än i arenan.

Poffa:
Visauppnyaklädergolf?
Skogspromenadgolf?

Lycka till.

Poffa: Chupa Chups?

I morgon klockan 08.34 är det dags för golftävling. Och ingen såndäringa "putta genom väderkvarnar"-golf, här snackar vi många klubbor istället för många bollar.

ZzzzZZzzz ZzzzzZZzZ

Pål Emik:

Jag håller såklart med dig. De superkomersiella TV-bolagen gör ingen som helst analys av hur mycket pengar som ramlar in på deras sändningar. De bryr sig över huvud taget inte om att tjäna stålar alls. De ser enbart till att gynna de lag som de själva håller på så mycket som möjligt.

« · 748074 · »