1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530810 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

I morgon är det tillbaka till jobbet som gäller. Härligt.

ZzzZzzZzZ zZZZzZZz

Hittad. Man kanske ska kolla om man mår bättre efter lite vatten. Men rolgit var det. Mot sängenb.

ZzZZzzzZz ZzzZZzzz 

Poffa:

Modovinst, Timråförlust och Cityvinst. 9 poäng.

En bra helg.

ZzzzZZZzz

Om 24 timmar är det 2007. 1/3 av den återstående tiden tänker jag tillbringa i sängen.

ZzzZZzzZZ zZZzzZzz

Poffa: Jo, konsonantmannen är en en favvo, han hade jag glömt.

Frisco:

Ryyys.

Den där löpsedeln, fullklottrad med alla spelarnas autografer hade jag en gång. Numera spårlöst borta :(

Frisco: Nordström är en ond människa som jag verkligen får sina hälsenor avskurna och bortkastade så att ingen finner dem igen, och det säger jag i egenskap av humanist!

Salle: Gå och lägga sig nu? Det står ju 2-1 och är knappt tio minuter kvar. Medgångssupporter!

Då har denna dagen tagit ut sin rätt. Helt fel var det ju inte.

ZZZ zzz ZZZ

Wayne Gresky: Sedan har vi ju lagen som köper spelare för att passa in på vissa supporterprofiler. Ex. inköpet av Petri Kokko.

Poffa: Petr Vlk var min favorit bland vlkarna.

hellge:

Linvoy Primus
Les Reed
WayneBridge (det går inte att uttala Wayne Bridge)
Matt LeTissier

Poffa: Fast samtidigt är det något lite trollskt och poetiskt över namnet Håkan Hjerpe.

Poffa: Gijåme Lattändräss. Ibland sätter skolfranskan mirakulöst in. Själv gillar jag den gamle Björklövenfantomen Zarley Zalapski.

Zzzz... Imorgon... ZZzzzz...

hellge: Jag har alltid gillat Vladimir Vlk. På senare tid är det ett namn i NHL som jag gillar lite extra. Mike Komisarek. Även Guillaume Latendresse är ett skönt, svårt namn.

Frisco: Äh, jag tror att du Bayissa... att du hamnade rätt alltså

Paddan: Jag vet inte vad denna tråd handlar om men 7:36.55 på 3000 meter slätt är en hyfsad tid.

www.marathon.se/statistik/wbest97h.htm

Dags att zzz. Är jag i rätt tråd? ZZZ

Paddan: Ett sista. Wayne Gresky föreslog denne man vid namn:

Zico Tumba

ronaldzwiers.0catch.com/Foto/T/Zico%20Tumba.jpg

Det bästa från både hockey och fotboll

hellge: Några av mina favoritnamn är Brad Isbister och Sergei Krivokrasov, fast det ultimata namnet måste ändå vara Zinetula Biljaletdinov

Martin S:

Mycket bra att någon känner ansvaret med coola namn.

Hillevi Levin är en gammal favvo, Shaka Hislop och Papa Bouba Diop några andra. Anthal Knull platsar knappast.

Nu har jag bidragit till mänsklig kunskap och skrivit klar en uppsats. Det är viktigt med sömn till morgondagens viktiga match.

Mina ord är slut, God natt

Lumber Jack: Nej, imorgon blir det nog att sova länge... eller nåt och sedan ta sig in till Övik...en matbit på Afrodite, då O´Learys var fullbokat, och sedan match mot sopprötterna

scim: Det blir nått att somna till. Annat var det i Kramfors där biografen satt med skolkatalogen för att försäkra sig att ingen under 15 skulle smita in och kolla in Hajen. Bara i Kramfors...

Lumber Jack:

Sova, (Jobba?), Larrys, Gästrinramsor.

Men nu är det Hajen på SVT, perfekt åt en sjukling.

Sova, Härnta, hem, O´learys, kölhalning av värmlänningar. Trevligt. Vi säger så.

Martin S: Boris är Alex Keranovic lillebror. Deras farsa äger Östanbäckens pizzeria och serverar stans godaste pizzor. Ett litet gemytligt ställe på stans äldsta gata (tror jag) Östanbäcken. Ska Boris bli en hockeyspelare, eller ska han ta över farsgubbens restaurang...?

Lumber Jack: Numera går Jonathan Sjödin på den skolan antar jag. Han är som helst bästa målskytt i MODO Cupen så här långt med tre pytsar. Nu gäller det bara att Östersund vinner mot Skellefteå eller att Skellefteå vinner stort, då är Team Ångermanland också klara för slutspel.

Till slut så kanske Likit Andersson får lite konkurrens i avdelningen coolaste namnet som har tillhört en spelare som spelat/tränat med MODO Hockey.

Boris Keranovic, AIK Härnösand

hellge: Jag gick mina högstadieår där. Många MoDoiter, och en hel del Lövhögare. Fast jag är mycket tveksam till om det finns några av de sistnämnda kvar, nu är det nog bara riktigt folk kvar där.

Paddan:

Herrskogsskolan är den enda högstadieskola norr om Ångermanälven i Kramfors kommun. Där har alla HKH-plantor gått och där går de nya HKH-arna. Därför är det viktigt att de får en riktig SO-lärare med schysta Modovärderingar.

Frisco: Aha, får tacka för informationen. Det återstår väl att se hur arbetsdagarna blir, det var ju bara lite mer än halvtidstjänst.

Paddan: Det ser ut som det funkar bra med pendling till Skog.
Visserligen kommer du dit tidig. 6.50. Men hem är det ju direktbuss. 15.05 eller 17.05.

Paddan:

Rektorn på skolan verkade tveksam till min ovilja att flytta från Övik också, och det ligger ju mycket i det - hade blivit en jävla kostnad för att bilpendla sträckan Övik-Skog dagligen...

10:an går över Skog. Fast den kanske inte går så ofta?

knaskamilla: Rektorn på skolan verkade tveksam till att det gick att busspendla från Herrskog till Bjästa, men jag får väl undersöka det närmare.

Paddan:

Ha! Jag fick också jobb på den skolan en gång. Sen fick jag lyckligtvis ett annat jobb, så jag slapp ta det.

Köp ett busskort.

shinzawai: Såna kunskaper kan man lära ut i vilket ämne som helst, till och med Hemkunskap

Paddan: SO? Det är där man lär ut varför Modo är världens bästaste hockeylag och sånt va?

Poffa: Det är väl märkligt att man inte ska få vara arbetslös i fred. Efter nyår påbörjar jag tydligen ett halvtidsvikariat som SO-lärare på Herrskogsskolan. Hur jag ska lösa transporten dit och hem återstår att fundera ut.

scim:

Asch, du e bara sotis att inte ni också har ett stort plåtskjul utan toaletter.
Och sen är det väl bara trevligt att det finns fler okunniga, att det inte bara är ni modoiter i den klassen?

Men annars, tack för en god match:)

Poffa: Jag vill bara tacka för en spännande match in i det sista.

Kul Poffa att du kom fram och hälsade, alltid lika roligt att få ett ansikte på ett nick ;)....Hade varit kul att få se ni andra HS:are som var med....men det får väl bli en annan gång....

scim o Poffa:

Är ni bittra?

hohoho!

Poffa:

Att samla så många hockeyokunniga människor på en plats där det paradoxalt nog spelas hockey är minst sagt lite underligt. Att dessutom låta denna samlingsplats vara ett överdimensionerat enplansplåtskjul med uppenbar toalettbrist är direkt olämpligt.

Roligast på resan var Lonkens snarkningar som överöstade det högljudda planet samt puckot som satt intill oss som blev väldigt upprörd då vi "hyllade" Salo efter ett av flera taffliga ingripanden. Han blev dock tyst när Frisco sa "punkt".

Bäst på resan var den Newcastle Brown Ale jag avnjöt på The Bishops Arms innan matchen...himmelsk är ordet.

Äntligen sängen. Och linser ur efter 18 timmar, skönt.

ZzzZzzzZ zZZZzZZzz

Jaru, Poffa, väntat har jag också gjort. Tur jag hade pussel att lägga för att fördriva tiden.

Zzz Z.

Cyklob:

Då blir det trångt, eftersom de kommer packa in alla MoDo-cupare också. Man får hoppas att de placeras där uppe hos MoDo ungdom.

Godnatt och ha trevliga murdrummar som Alfred Hitchcock brukar säga.

www.youtube.com/watch?v=B0tZnquxW_U&mode=related&search=

Salle: Verkar som du inte tyckt om att dela säng med någon sista tiden. Hoppas det löser sig.

Egen säng är sällan fel. Synd att väckarklockan måste ringa så j-a tidigt bara.

ZZZ zzz ZZZ

Knaska Milla:

Då är du allt i fel tråd.

Zzz

Hur ska man stå ut. En hel arbetsdag kvar det här året. Ujujuj...

ZzzZzzzZz ZZZzZzZz

Scim: Jag dyker upp jag med.

scim: Jag kommer. Jag kan fixa fikabröd också, så slipper du. Kaffe får du dock stå för.

« · 808231 · »