1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530744 inlägg · 4121 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
zzzZZZzzzZZZ

Gud som Hawer....

hellge:

Jag kommer att avsluta min prenumeration när den redan betalda fakturans tid gått ut.

Läser nästan aldrig tidningen numera, den har blivit rent usel IMHO.

Gusse:

"Är väldigt lite Hockey i Allehanda nuförtiden ..Slutspelshockey brukar betyda 3-4 sidor i tidningen om matchen "

Jag säger det samma. Man vaknar och nästan rusar ner för att läsa om en av de bästa hockeymatcherna i mannaminne. Och så möts man av ett två små artiklar skrivna med vänstern samt ett foto på Tobbe. Va fan har hänt?

Nja, jag ska nog ta redaktörn i örat...

Poffa: Håller med men ändå inte. Tiden går lååångsamt när man bussas runt i sömndrucket tillstånd.

Lämnade hemmet 06.40 i fredags morse och kom hem ganska exakt 3 dygn senare. Av dessa 72 timmar så tillbringade jag dryg 15 kvartssovande i buss, 10 i minibuss, 12 sovande i säng och resten bland släkt och nya vänner. Tyvärr för GBG-MoDoiterna bidde det inget TV-tittande på matchen för min del då det jobbades logistiskt istället men radion var på under hela tiden fram till middagsstart 18. Då slutade ju iofs sportradion direktrapportering så då blev det SMS-rapporter som rapporterade upplösningen. Ganska lagom till kvällens 1:a fyrfaldiga så vibrerade det till och ett "Enström avgör" fick hjärtat att varva ner.

Mot Jobbe!

Är väldigt lite Hockey i Allehanda nuförtiden ..Slutspelshockey brukar betyda 3-4 sidor i tidningen om matchen ..nu två sidor var av en är en stor bild å statistik å ugglor..Nog har öa blivit sämre på lokal sport sedan sammanslagningen

Poffa:

Ja, det är skönt med en ledig dag imorgon också. Fyradagarshelger borde man ha oftare. Muahaha.

Den här helgen var åt helvete för kort.

zzzZzzzZ ZzzZzzzZ

Mot soffan, Canal + Sport 1, reprisen, sängen, morgondagen, sektion 401 och nytt linsluseri till och med?

ZZZzzzZZZ

Poffa:

Du ser, själv är jag inte skirful? och klev upp för en timme sedan.

...oavsett så vann vi igår.. (-:

Nu ska jag sova. Fast jag fortfarande är skirful.

ZzzZz zzZzZ

Bäst man sover, mycket att göra då man vaknar.

ZzzzZzzz ZzZzZzzz

ZZZZZZzzzzzzzZZZZZZZZzzMustalainen MCzzzzZZZZZZzzzzzz

Bra att Skåne ser starkt ut i kvalserien, man får hoppas att Rögle bygger ny hall i Helsingborg, bredvid knutpunkten, bara.

Alfred Awful, er ZZZzzzZZZoégas-konässör och kommande Skåne-korrespondent!

Gidde:

Om man lagt till ER vill säga!
Snacka om att läsa fort men fel!!!!!

Gusse:

Inte så oväntat som sagt.

Däremot var skribenten mer oväntad för mig! ;-)

Wargen ja

Trodde jag ja...

Man kröp ner under täcket för att få några få timmars sömn innan man måste påbörja bussandet söderöver men jag kunde f-n inte somna. Efter 3 timmars vridande och vändande så fick jag nog.

Det blir till att döda 2 timmar för att sedan hoppas man kan somna på bussen.

Ja, nu är det dags... Det är ju en arbetsdag imorgon också.

Helt underbart roligt som vanligt att läsa inlägg på HS, det är svårt att slita sig. Men nu är det dags.

ZZzzz...

Nä, mot sängen. I morgon ska man ta tjuren vid hornen och visa var skåpet ska stå.

Sedan är det visst hockey också.

ZzZZZzz ZzzzZZZzZ

scim:

Aldrig att jag skulle simulera den hemska sjukdomen. Jag är tvärtom ganska nöjd över att jag varit ner till karantänen flera gånger utan att ha drabbats (än).

LJ:

Jag ska fundera på ditt förslag.

Gonatt igen, då.

knaskamilla: Godnatt själv det är väl dags att gräva ner stridsyxan emellan kombatanterna i västernorrland. Ta exempel fån Götet därfinns inga yxor framme överhuvudtaget och där tänker alla på av någon konstig anledning på att gräset ä grönare på andra sidan. De kallar det Fotboll.

knaskamilla: Simulant!

knaskamilla: Ge dom en sup, det brukar hjälpa.

Bara ytterligare två magsjukefall under kvällen. Jag har räknat ut att vi får räkna med ungefär fyra till innan vi åker hem. Blir intressant att se om jag råkar få en biljett över till matchen på torsdag...

Gonatt, hörni!

Bra idé.

Zzzz...

ZZZZZZZZzzzzzzz

Nä, nu är jag förste man att uppfylla Selanders observation om oss MoDoiter vid förlust.

ZZZzzzZZZZ

For those about to nattsuddsdiskutera: I salute you.

I morgon tar vi revansch.

ZzzZzzZ zzzZZzzz

Frisco: Var snäll med Dream Teen nu.

Dream Team: "lugn som den filbunke"

Ok då, du är som vanligt. Du svarar på 11 av 10 inlägg vare sig de är riktade till Team, Dream eller någon annan och du har svårt för att inte säga omöjligt med ironi i inläggen.

shinzawai: Hetsig, jag? Äh, sicket larv. Jag har väl deltagit i likhet med andra i de diskussioner (läs: gliringar) som förekommit. Men att jag skulle ha visat tendenser att hetsa upp mig själv? Njae, inte hittills iaf ;-)

Dream Team: Tycker iofs att du varit betydligt hetsigare än du brukar vara.

Frisco: Det är intressant att du tolkar mitt svar som en "överreaktion". Vad jämför du med då? Och jag som varit lugn som den filbunke jag är, frånsett matchdagar, genomgående såhär långt. Ojoj, hur ska detta komma att se ut när matcherna faktiskt dragit igång?

AM: Du har inte varit med om mycket du va?!?! *S*....
Mats Edström: Japp...extra blond nu då snön ligger som ett litet täcke på min ljuva hjässa:))

AM: Kärleksgnabb??? Oh nej, här pratar vi rent och skärt hat, om än något inlindat för att förskona omgivningen alltför hårda ord.

Ann: Ursäkta jag lägger mig i erat kärleksgnabb, men hur kan man ha bortamatch i sin egen soffa.
Ska vi gå hem till dig eller hem till mig? Vi kan gå hem till dig, jag ska bara hämta min soffa först....

Ann: Du är blond, va?!?! ;-)

Mats Edström: Åååhåå..nu tänkte jag för snabbt igen:)
Han har ett underbart liv den mannen.....få förunnat;)
Du är så välkommen ...i den soffan har mången borta/hemma match avnjutits..

Ann: Din tvättmaskin??? Somna om du, jag pratar om maskinen i fragglarnas omklädningsrum.
Din sambo är bland de sista av rönallar jag önskar nåt ont. Han har det inte alltför lätt, den stackarn! ;-)

Torsdag...jag sitter gärna i er soffa och inkasserar seger nr 2, tackar!

Mats Edström: HRMPF!! Önskar du död på min sambo?!?!? Hemska Karl...
Låt du bli min tvättmaskin så ska jag låta bli o stoppa i min rödaste tröjja i smyg då du ska tvätta dina kritvitaste fillisonger ...
Ses på torsdag i derbysoffan på våning 7:))

Hawerchuk: Mycket bra initiativ! Själv hade jag en nödplan som bestod i att tjyvlåna tikarnas tvättmaskin under pågående match i afton. Jag menar, dom lär ju knappast använda den själva under kvällens lopp. Tänkte tvätta några med katthår beklädda filtar och kanske frambringa en mindre allergisk epedemi i fågelboet.
Tack för att du känner ansvaret och ikläder dej rollen som tvättgumma i rond 1 av kvartsfinalen.

Dream Team:
Medlemmar på HS: 3527 st.
Medlemmar som överreagerar på HS: 1 st.
Troligen kommer jag att vinna många hundralappar till.
I övrigt kan jag rapportera att det just nu är -7.2 °C i centala Örnskölsvik.

Och till sist: Detta är godnattråden.

Tvättiden är såklart bokad. Jag tar mitt ansvar.

Zzzz...

Här uppe har vi äntligen fått igång internet. Kanske lika bra det, så jag har haft tid att göra sådant jag har behövt göra sen jag kom hit.

Imorgon blir det intressant att vakna och se om fler än de två ledare som redan ligger hyfsat isolerade i källaren efter att ha kräkits får för sig att bli (mag)sjuka. Hoppas inte.

Gonatt, hörni!

NuMo:

Bra film!
Så där är det med all säkerhet också! :)

Frisco: Hur kan du läsa inlägg som raderats?

Varsågod, jag bjuder på det. Du lär väl säkert kunna hämta in fler liknande vinster här framöver.

Frisco: En hynda "gör timrå", en helt vanlig kväll.

www.youtube.com/watch?v=l86on3XPy2I

Dream Team: 100 kronor till mig.... HAHAHa

Frisco: Det handlar väl mycket om anpassning. En anpassning till en känsla att hämta kraft ur under den här närmaste veckan vi har framför oss. Och just i fallet MoDo här på HS gäller det väl mer att prata med bönder på bönders vis.

« · 854373 · »