1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530897 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Dream Team: På tal om Djoos så måste jag lägga in denna länken också. Jag njuter när jag läser den. Poffa, du då?

www.vf.se/newvf/docs/visa_arkiv.asp?textID=747482

Frisco: Även han verkar älska Per Djoos.. NOT!!

Dream Team:

Pär Djoos, vilken jävla sopa! Det är förmodligen den mest överskattade backen någonsin i ES. Allt han kunde var att slå icing och gnälla på domaren. Jag minns en match i Kempis (förmodligen hans bästa match någonsin), han klarade då av att slå åtta icing, skjuta pucken över sargen fyra gånger, gnälla på domaren i varenda jävla byte och missa en straff.

Eller då han i SHG, i sista matchen mot Finland. Sverige ligger under med uddamålet. De har PP och det är 10 sekunder kvar. Gör Sverige mål vinner de SHG. Djoos på blå, får skottläge och man förväntar sig ett slagga mot mål. Vad gör karln? Jo han lägger över pucken på backhandsidan och skickar iväg puckuschlingen mot mål, med så låg fart att den knappt nådde toppen på tekningscirkeln. En finsk spelare kan ta pucken och skicka den ur zon. Sverige förlorar matchen och SHG. Strålande jobbat Djoos!

Frisco:

Jag älskar den artikeln. Den ger mig ju rätt. Vill minnas att vi såg den domarens avskedsmatch nere i LLA.

Dream Team: Direkt osuccé har tvillingarna ändå inte gjort, inte än i alla fall, de är ju fortfarande ungtuppar.

Trots att Djoos gjorde såna här uttalanden om den: "Istället vill Djoos prata om bröderna Sedin – om uppvisningen, som sänkte Brynäs.
– Jag har sett många hockeyspelare genom åren, men aldrig, aldrig har jag sett två så talangfulla lirare."
Så var han ändå med och uttalade sig i en av de konstigase omröstningar jag varit med om att skåda. - Vilken! är den mest överskattade spelaren i ES?

Tvillingarna Sedin, svarade Djoos, precis som måga andra gjorde. Tvillingarna var plötsligt bara en person och Djoos överskattade honom mer än alla andra i elitserien. - Hur han nu kunde veta det.

Frisco: Då är ju genast följdfrågan, vad gjorde han i den tredje perioden i hans sista match?

NuMo: Märkligt att du orkar??! Ja, att söka reda på citat från din antifavorit Per Djoos... =)

Eller är det bara för att för sista gången (??), sänka honom med så mycket belysande kritik att en ståplats i Nybroviken skulle kännas som en ynnest..???

Nej, klart jag inte menade så om Sedinarna.. men visst är det väl så att dom inte fullt ut lyckats motsvara de VÄLDIGT högt ställda förväntningar som låg på dom.. stora förväntningar ja.. nog betungande som sjutton det du. Och visst är det så att dom än så länge är relativt unga och borde ha en fortsatt potentiell "reserv" att utveckla. Det finns ju exempel på andra MooDooiter som tagit ett eller sju år på sig innan de erkänts som "top of the line".....

Dream Team: Citaten fick jag ju indirekt från Frisco som lade ut länken, så något letande har det inte varit frågan om. Sen är ju Djoos poffas antifavorit, inte min. Jag konstaterade bara det märkliga i att man först är med i världens konstigaste omröstning och att man där avslöjar att man vet vem man överskattar, trots att det är en omedveten handling. Att han sen tar tillbaks allt genom att hylla dem som sig bör, visar väl kanske på att han slutat överskatta dem, för det kan man ju faktiskt veta.

Sen förstår jag ju att Sedinarna inte har motsvarat vissas förväntningar. Någon nordamerikansk journalist skrev visst att; "De kommit från en annan planet, för att spela hockey på jorden." Det är väl bara Foppa som nått upp till det idealet vad jag vet.

NuMo: Oops! Pardon min anklagelse... men du verkar ju kunna sjunga med rätt så bra i klagosången över juicemannen som verkar ha gnällt sig igenom en hel hockeykarriär.. vare sig det handlar om domare eller helt osaklig kritik mot hockeyspelaren Tvillingarna Sedin...

Givetvis väl mycket att leva upp till. Inte mycket att säga om, egentligen.
Vad beträffar Foppa så är han ju helt unik, en på miljonen..

Dream Team: Jag tyckte att det var synd att han slog sönder en dörr i Kempehallen. Sen om kritiken var osaklig var en annan sak. Att han tycker att de är duktiga är ju kritik.

Men säg mig ändå Dream Team. Vem överkattar du i Elitserien?

NuMo: Vem jag överskattar?? Det var då ingen lätt fråga, men låt mig tänka...

Min etta måste bli Daniel Rydmark, MIF. Fast han lider väl kanske av hela LAGETS flopp den här säsongen. Men två mål och lika många ass. på 36 matcher, det sover nog Percy inte SÅ gott på inte.

God tvåa blir Tommy Westlund, LIF. Har iofs varit skadad under en lång period och kanske inte riktigt fått chansen, fast är man känd som poänggörare så skvallrar hans ynka fem poäng högt om en helt annan verklighetsbild.

Trea på min lista får bli Magnus Wernblom, MoDo. Erkänd som MoDos ryggrad och att han alltid är att räkna med som en pålitlig poänggörare. Har sviktat betänkligt i båda dessa kriterier, skulle jag säga...

Känner mig iofs som jag trampar på lite djupt vatten i just det ämnet, här inne.. Men inte är det den gamle Werner vi ser i år inte?? Är han den ledare i år som man gjort sig van att höra/läsa/se i media? Minns att han var på tal mycket ifjol inför landlagsuttagningar o.dyl.. knappast i år..
Han har i de matcher jag sett mot TIK i år (alla utom en) sett märkligt ointresserad ut?? Ja, bortsett från första mötet då han väl stänkte in tre baljor..? Och när han i sista minuten senast helt oförståeligt fick för sig att kasta ner en mycket förvånad Kent Manderville i isen...
45 poäng ifjol.. når han upp i hälften denna säsong??

Dream Team: Jag har förresten visst sett ALLA möten mellan TIK-MoDo denna säsong. Den match jag inte besökte var den första i Kempis, men den såg jag istället på TV...

Dream Team: Trodde aldrig att du skulle svara, dessutom visar du att du inte förstår mitt tidigare inlägg.

Du räknar upp de personer som du tycker floppat enligt de förväntningar du har haft på dem. Det är att inse att du har överskattat dem, helt rätt. Fast det är i efterhand det. Men i stunden?

Att i samma stund som man blir bortdribblad av en spelare påstår att man öveskattar den spelarens dribblingsfasoner är för mig en gåta. Det var ungefär det Djoos och hela elitseriespelargänget som svarade på frågan gjorde. De blev bortkollrade av två juniorer gång på gång, men man fortsatte ändå att överskatta dem.

Att överkatta någon är ju att tro att spelaren är bättre än han i själva verket är, och är man medveten om att man vet om att man tycker att spelaren är sämre än vad man tycker, så tycker man ju egentligen inte så.

NuMo: Eeh.. nu hänger mitt trötta huvud tyvärr inte med i dina dribblingar längre.. sist i korvkön, känns som en passande beskrivning.

Uppenbart är iaf att jag helt missförstod det du egentligen frågade..? Tror det är läge att ta och underkasta sig kuddens makt... gonatt och välkammad utter!

Dream Team: ZzzzZ Må du vakna upp med insikten att i samma sekund som du inser att du överskattar någon, så har du slutat att göra det.

NuMo: Ibland lyckas man blunda för det som i efterhand verkar helt uppenbart! =) Jag ser ljuset.. =)
Frågan kanske istället borde vara: GÅR det ens att överskatta någon?

Dream Team:

Ja, men bara innan och under, aldrig efter.

Dream Team: Inte medvetet. Man kan förvänta sig något som kanske inte kommer att stämma. Tror man att det ska gå i tusen enkronor i en liten tändsticksask så har man ju gjort en felbedömning. Man har överskattat sin egen förmåga att göra trovärdiga bedömningar. Men det är ju inte enkronornas fel. Man kan skatta någon fel av en massa anledningar. Man kan aldrig svara på vem man överskattar för stunden, för då har man just slutat göra det.

Godnatt igen. Jag skattar att jag kommer att somna inom trettio sekunder, annars är jag värdelös.

scim: Ja, men innan du inser att du faktiskt underskattar någon, då är det ju egentligen inte tal om underskattning..

Dream Team:

Självklart inte!
Man kan aldrig inse att man över eller underskattat någon, förens efteråt.

scim: Jag skulle även jag komma till insikt..(??) om än under påverkan av mödosam trötthet...

SÅ! ZZZzzzzzZätaZZzzzz på er nu och gonatt!

Dream Team:

FFffffFFFFoppaFFffFfFf på dig själv

Martin S:
Menar du Johan Norrman så spelade han utan hjälm sista minuten efter att han slängt ut den till publiken.
Menar du Djoos så var det nog spel med huvudetunder armen.

NuMo: En annan favorit är när Hadelöv får frågan, vem är den svåraste spelaren att möta, av tidningen Hockey. Svaret: BRÖDERNA Sedin...

AIK släppte iväg Jan Houkko, men värvar Patrik Hucko. Vad ska man säga? Zz zz Z z zz

[bild]www.sportinformation.com/Motor/Resultat/result2.gif[/bild]
SNart dags för VM-tävlingar på Skyttis i Örnsköldsvik. 7-8/2.

zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Frisco: Hoppas inte denna kylan som är är då också. För publikens skull. Skulle det inte vara nåt SM-race innan dessutom.

Salle: Enligt rapporter är det bra is på Skyttis skridskobana där isracingen tillfälligt ska köras.

Lördag 31-jan ÖRNSKÖLDSVIKS MK Skyttis Liga B
Söndag 1-feb ÖRNSKÖLDSVIKS MK Skyttis Liga A

I liga A kör Stefan och Posa. I liga B får alla förare utom de som rankas som de 10 bästa i Sverige vara med. Ett gäng härliga Engelsmän tävlande för Örebro brukar vara med i Liga-B tävlingarna.

Liga-A tävlingen blir intressant då det är först testet av VM-banan för Stefan, Posa och Micke Persson + eventuellt nån av utlänningarna.

VM-helgen
Fredag 6-feb Träning
Lördag 7-feb VM Semifinal dag 1
Söndag 8 feb VM Semifinal dag 2

Frisco:

Ska man ge det en chans? Dans på nätterna och galningar på is på dagarna?

knaskamilla: Det tycker jag verkligen att du ska göra:-)

Frisco & knaskamilla: Klart man skall dubblera. Nu är bara frågan om Frisco skall göra samma sak...

Kan du (Frisco) hjälpa oss med tiderna för Isracingen. Så man kan få koll på schemat för denna helg.

kl 19-03 på Fredag 6/2 Dans
kl ?-? på Lördag 7/2 Isracing
kl 19-03 på Lördag 7/2 Dans
kl ?-? på Söndag 8/2 Isracing

Salle:

Jag är beredd att satsa alla mina pengar på att Frisco fegar ur dubbleringen... Och så hoppas jag att isracingen börjar tidigast 14.00, så man hinner sova ut lite. I alla fall på lördagen, så viktig som sömnen är om man ska palla lördagskvällen också...

Salle:
[kl 19-03 på Fredag 6/2 Dans
kl ?-? på Lördag 7/2 Isracing
kl 19-03 på Lördag 7/2 Dans
kl ?-? på Söndag 8/2 Isracing]

Trolig tid för VM-isracingen är tidig lördag kväll och tidig söndag eftermiddag. Troligen kommer det att krocka lite på lördagen.

A och B-ligorna till helgen kör 14.00.

Frisco: ZZZZZZZzzzZZZZZzZ#3

Äh. Trött som fan. Höll på att somna när det var tio minuter kvar av matchen, men har hållit mig vaken ända tills nu. Vilken bedrift! Nu ska jag dock äta lite segertårta, sedan ska jag sova.

Godnatt alla vänner (även ni TIKare)!

[bild]www.ornsat.com/kamilla/vinst.jpg[/bild]

knaskamilla: Skall också knyta mig. Måste dock visa er denna kontaktannons som nån klippt ut och lagt ut här på nätet.

[bild]poffa.servehttp.com/externt/Salle/pics/Annons.jpg[/bild]

Dröm sött

Frisco: SSSSSS mot ställen där man kan beställa en 6:a MoDo...

Lumber Jack: Aha. Ha så trevligt där uppe till vänster.

Morgondagens program:

Först: Biljard
Sen: Hockey
Ännu mera sen: Biljard + bordshockey

zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Frisco:

Du glömde kinamat, men det kanske inte räknas?

Frisco: Nja, sådär ser inte mitt program ut.
Det ser mer ut såhär:

Först: Kinamat
Sen: Hockey
Efter vinsten: Bowling
Sen: TBA

knaskamilla: Mat var inte med alls på listan. Om du tittat noga hade du sett det. Sen om det bli kinamat eller Italienska pannkakor får morgondagen utvisa.

Z2

Frisco:

Jag som trodde att mat var kanske det viktigaste. Tji fick jag. Nåja, jag kommer att krossa i biljard (ifall jag dyker upp)!

knaskamilla: Ifall? Detta är inte Docksta eller Näsåker. Du får gå härifrån när du vill.

knaskamilla, Poffa:Här nedan en Nasabild från Mars. Bra att de vill rädda liv i hela Universum.
[bild]www.frisco.se/hs/nasa.jpg[/bild]

Frisco: Hmm, där tyckte jag du fick till det rejält, Frisco. Ett inlägg som knappast någon kan invända emot, ej heller vända ut på. Fullständigt oemotståndligt, som en amerikansk presidentkandidats YEEEAARRRRGGGH!

Ja, det är nog bäst att man går och lägger sig om man ska komma upp i tid imorgon... Jag lämnar SpS för i afton med en bildgåta. Gåtan lyder: vad var Poffa precis på väg att ställa till med när bilden togs?

[bild]www.ornsat.com/kamilla/biljard.jpg[/bild]

knaskamilla:
"scora" för första gången ?

knaskamilla:
skaffa "new balls" ?

matsby: Han har upptäckt hur roligt det är att leka med den lilla saken, bollen alltså.. =)

« · 378597 · »