1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531027 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
En guldkantad dag i OS tog knäcken på mig.

[bild]pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/sleep9.gif[/bild]

Med härliga minnen av en guldkantad kväll.

[bild]pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/sleep9.gif[/bild]

Poffa: Äh, inte kan du väl gå och lägga dig redan. WPT börjar ju om mindre än en halvtimme...

Paddan:

Ansvar, Paddan. Ansvar. Det som du kommer behöva känna om lite drygt en vecka. :-)

ZzzzZ igen.

Poffa: Hehe, jo den trettionde blir det allt till att kliva upp innan tuppen för att hinna upp till Umeå i tid.

Åter dags att sova på Nygatan. Det har varit en trevlig dag. Fick förresten ett mess redaerat i Timråboken. Om mitt humormess angående Alf, ni vet han som kastade vatten på motståndarna inte är godkänt så tycker jag synd om de humorbefriade moderatorerna där för då måste de i princip radera 99 mess av 100 i den boken.

Så här såg det förövrigt ut:

Sv: Tack och hej Jonathan Hedström.
www.badanka.com/upload/uploaded/p597248.jpg

Fridens liljor allihop!
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Verkar komma många supportrar från dom andra lagen till kempis i år. En person från supporterträffen i stockholm medelade att supportrar från alla lag kommer upp med arrangerade resor till kempis utan Mora , Linköping , frölunda , å Hv 71..Vilket betyder att även Djurgården skall komma upp med en klack .. I år kommer även lulesv..lule tillbaks till kempis efter ha varit portade ett år!

Undrar om man törs nämna SAS här i z-tråden? Hur som helst är jag glad att man kan gå in på folks history och läsa inläggen där trots att inläggen är raderade. På så sätt fick jag fram den viktiga SAS-länken som det hela handlade om och på så sätt kunde jag hjälpa en här välkänd person att boka flygbiljetter trots diverse Modoraters raderingar. Tack SPS för den (avglömda?) funktionen.

I övrigt vill jag bara säga Godnatt och Forza Bajen.

Frisco: Hmm, då känner jag att jag måste bidra med en länk så att du vet hur du ska piffa upp cykeln och vinna respekt hos kidsen. Kan kanske kännas som att flyga det med, vem vet...

www.fossilfool.com/down-low-glow.htm

Paddan: På tal om cyklar. Jag såg en cykel idag i Hörnett med limpa. Det är nostalgi.

z2

Frisco: När jag var liten, ja alltså åldersmässigt, så hade en av kompisarna en cykel som liknade denna:

www.nemusclebikes.com/RC71apples.JPG

Efter att, under två provcyklingar, i hög fart dammat rakt in i stängslet vid vår lekpark upptäckte jag att det tydligen gick att få in någon form av friläge på cykeln.

Paddan: Jag hade en röd av märket "Pepper" jag fick den av min far när jag fyllde fyra år. Den är faktiskt rätt så lik den på bilden. Och visst - friläget fick man i ibland och då skulle man ju använda hand/frambromsen allt vad man orkade... Kom speciellt ihåg en gång på vårkanten innan grussopningsmaskinen hade varit ute och tagit reda på vintergruset...

Fullfart nerför världens brantaste asfalterade backe - (Nolbyknölen) - Friläget hoppade i - panik - tröck till med hand/frambromsen och då förstår ju även den blinde vad som hände. Blödde som faen från knoppen och neröver och plinplongtaxin fick komma och hämta upp mig. Tur att man överlevde i alla fall... Blåmärkena försvinner - poängen består...!

Ps. Hittar nån en bild på en röd pepper med limpa och kaliffastyre så vill jag se den först...!

Övermakten har slagit till igen.

Frisco:

Vi lever i en fjantig polisstat.

ZZZ på er.

En slashing är inte alltid en slashing. Fråga Sjöberg!

Varför är politik viktigt i Sundsvallstrakten?

Frisco: Jahapp, så var den här trevliga kvällsunderhållningen överstökad.

Kanske bäst att studera insidan av ögonlocken en stund så man är "pigg och utvilad" när Lev Semjonovitj Vygotskijs insatser skall diskuteras. Undrar förresten vad man gör i ett röstlabb, är det något sånt som Bush använde för att vinna förra valet?

Paddan: Nej det var ett sånt rum på Nola där Tage Wahlstedt kunde tjuvlyssna på alla elever en och en när dom talade in tyska meningar på band...

Salle: Sånt hade vi faktiskt också när jag läste tyska på Umeå Universitet, för drygt tio år sedan, kom jag alldeles nyss på.
Hmm, undrar varför man behöver ha en 3,5 timmars föreläsning om sånt? Har bandspelarna blivit så mycket mer avancerade?

Paddan: Jag hatade detta rum under tyskan... Man visste aldrig när Tage droppande in i "samtalet" med sin torra stämma och korrigerade ett uttal eller påpekade ett grammatiskt misstag. Storebrorsamhället rumsifierat.

Konstigt nog hade det inte samma effekt på mig på Margareta Sundins engelskaklasser?

Salle & Paddan:

Jag med min ungdom har aldrig varit i närheten av det ni beskriver. Verkar vara tur att man inte är en sådan där gammal stofil!

knaskamilla: Gammal... Vem... Jag är inte en dag över 34år, än...

Salle: Jag läste spanska på gymnasiet och hade också Tage som lärare och gjorde några besök i detta rum.

Onsdagen den 1 september 2004. Dagen då Tommy Salo visade att han är Sveriges bästa målvakt, ja utan att spela.

Skånska Cementgjuteriet och Sydkraft. Skäms Norrlänningar över Norrland? Ska vi asfaltera allting norr om Dalälven eller bara låta det växa igen?

Idag har jag varit på Gideå International Airport. Inställda flyg. Folk överallt. MFFs damfotbollslag var också överallt. Domare till Superallsvenska matcher sprang omkring och letade taxi 10 minuter före avspark på Domsjö IP.

Så går det när SAS opererar. ÅK TÅG!

Frisco: Hmm, är ÅK TÅG någon form av avknoppning från BK TÅG?

Paddan: Nej nej, med mitt ÅK TÅG menar jag alla operatörer på den Svenska tågkartan. Jag har faktiskt en förhoppning att få åka med BK Tåg på Tjustbanan nån gång under de närmaste året.

Frisco:

I onsdags var jag också till Gideå. Det tog mig sammanlagt 2,5 timme från att jag klev på flygbussen i Övik till att jag befann mig på Centralen i en lite större stad.

I fredags åkte jag tåg. Det tog mig sex timmar från Centralen i den lite större staden till mitt hem i Övik.

knaskamilla: Ta Arlanda Express nästa gång från Arlanda så tjänar du 20 minuter.

Martin S:

Haha. Hade jag tagit flygbuss hade det tagit lite längre tid än 2,5 timme att ta sig från centrala Övik till centrala Sthlm... Så klart jag åker Arlanda Express!

Martin S: Undrar hur lång tid det tog för Malmö att komma från Centrala Övik och hem till Malmö idag? Nästan så att det gått fortare med spark.

z 323427

Scim, Lumber Jack och NuMo. 3 föredömen.

Frisco:

Välkommen hem.

Alla väntar på ett spadtag. Är inte det för sent?

Frisco:

Jo, jag har hört något sådant jag också.

knaskamilla:

Spadtaget är taget, bilderna ligger på mognad en dag till.

Nu har de tydligen tagit även det andra spadtaget för den nya arenan.

www.allehanda.se/div/senaste_lokalt.php?art_ID=3463

Poffa: Det är nu man skulle vilja se bilder på det första spadtaget.
[bild]images.google.se/images?q=tbn:8pi6SUkGCGAJ:www.edirectory.co.uk/pf/images/products/955/images/spade.jpg[/bild]

Frisco:

Som sagt, de ligger på lagring tills i morgon.

Frisco: Var det verkligen Juni 2006 som den ska vara klar? har för mig att det snackats om januari eller nåt sånt..

Spud:

Juni -06 är det fräschaste budet.

« · 408495 · »