1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531278 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

knaskamilla:

H Höger är alltid vackert. Namnbytararenan är inte ens i närheten.

ZZZZzzZ zZzZZzZ

Imorgon är det dan före dan.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Frisco:

Livet är märkligt. Här trodde man att FBK skulle vara bättre än TIK i kvartsfinalen, men man börjar banne mig undra.

Bäst man sover så man slipper tänka på eländet. ZzZ

Extremt tidig läggdags för frisco idag? Nej, jag bara blir förundrad.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:

Nåväl, du har ju i alla fall lärt dig hur Vinnerborg stavar sitt namn idag. Varje dag lär man sig något nytt!

knaskamilla: Hur domare Vinnerborg stavar sitt namn visste jag redan. Det verkar vara andra saker man lärt sig denna dag.

z2

Många verkar lära sig saker, själv är jag olärd. Vinnerborg som domare i slutspelet kan i vilket fall inte sluta bra. Hoppas någon annan matchserie får honom, typ Linköping - Södertälje.

ZZzzz ZzzzzzZ

SLUTSPEL! Smaka på ordet. Underbart. Äntligen. Dagens match visade på två saker, MODO är bra mycket bättre än vad somliga tror och H Höger (med lite hjälp av O Vänster) dominerar alla andra sektioner. Nästa år är det vi som har klubbrum och MODO Support som får hänga ute i korridoren.

Ölkyl, varm mat, skönt att sitta, whisky, lättklädda vackra tjejer och dörrvakt. Det är bara en del av vad som kommer finnas i och runt omkring Sveriges hetaste inneställe.

Låter som en vacker dröm, bäst man sover på saken och vaknar med ett leende på läpparna i morgon.

ZZZzzZ ZZZzZz

Naturligtvis kommer man inte in utan att vara med på VIP-listan. Men det förstod ni väl? Ett så hett ställe släpper inte in vilka som helst.

z2

Poffa:

Klubbrum, säger du. Är det den där logen som Nicke och Fredrik försöker lura på oss? Ska det vara lättklädda flickor tycker jag för övrigt att det för jämställdhetens skull ska vara lite vackra pojkar också. Jag kan tänka mig att nöja mig med en, faktiskt.

Znark.

Äh, jag testar igen. Bara en timme och tjugotre minuter sedan jag skrev godnatt och tänkt gå och sova... Ett särskilt godnatt önskar jag till Familjen. =)

Znark.

knaskamilla:

Just nu saknar jag Familjen. Den hade gärna fått sköta om mig nu då jag mår som jag förtjänar. Förmodligen mår jag ännum er som jag förtjänar under morgontimmarna. Då kommer jag sakna Familjen ännu mer.

GOnatt till alla i allmänjet och Familjen i synnerhet.

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Poffa: "Familjen" håller väl till i Borlänge? Fast de flesta av dem sitter nog inne nu så du lär inte behöva sakna dem mer nu än tidigare.

Kickan:

Vet man inte vem man talar om bör man hålla tyst. Det tror jag gäller även i vårt östra grannland.

Poffa: "Familjen" är väl annars ett vedertaget namn för Borlängeligan.

Nog fattade jag att du menade en annan "familj". Det fattade väl du också att jag fattade, elle? Jag skulle nog själv ha valt att använda ett annat namn för att beskriva en grupp människor som står mig nära för att undvika förväxlingar (om nu inte Familjen var det första ordet i meningen), och hade det gällt familjen skulle jag ha skrivit familjen istället för Familjen.

Kickan: Var faktiskt på en rättegång en gång med två killar från de kretsarna. De var runt 18 och rättegången inehöll 17 punkter, några för den ene, några för den andre och några för dem tillsammans.

Poffa:

Det känns tryggt att alla i Familjen upplever samma saknad, trots att en familjemedlem var lite svart får ett tag och påstod sig inte sakna... Sköta om dig när du mår som du förtjänar vettefan om någon i Familjen hade velat göra, dock.

Den där festlokalen...först skrev du att den var lämplig till nyårsfester, sen att den passar sällskap på 20-30 personer. Hmm? Måste vi skaffa fler kompisar? ;)

Rapport från Sollefteå: Ser ut att bli bra väder idag.

knaskamilla:

HA! Jag mår bättre än jag förtjänar. Jag mår faktiskt så bra att jag är förvånad.

Festlokalen är som sagt perfekt för Nyårsfester, man ser hela stan och det är en maffig uitsikt vill jag lova. Dessutom är lokalerna kanonfina. Naturligtvis fungerar den för färre än 20-30 pers, det var mer ett mått på hur många man kan ta in där. Dessutom finns det faciliteter som bastu och relax där uppe. Och vill man leka lite lekar finns det alltid en hoppbacke som man kan använda.

Poffa:

Jag är besviken. Själv har jag mer ont i halsen nu än vad jag hade direkt efter matchen i fredags, trots att halsontet förmodligen uppstått p.g.a. den matchen. Det är synd om mig.

Matchen idag får av mig 3 tårtor.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:

Jag som trodde det var vi som fick tårtor. Så fel jag hade.

Gonatt alla, speciellt Familjen. ZZZZZz

Imorgon ska laget med 1000 tröjfärger få gnälla bäst de vill.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

I morgon blir det arbete, Familjemiddag och efter det blir det hockey i Templet.

Jag säger bara en sak till: ZZZZZzzZ

Poffa: Ordet familjemiddag är lustigt.
www.borlangetidning.com/artikel.asp?id=1215260

Frisco:

Det beror ju på hur man väljer att tolka det. Familjemiddag är för mig något helt normalt. Att övriga bara ser det media blossat upp som någon nyhetsanka gör bara att jag tror på den svenska avundsjukan.

Poffa: Familjemiddag är nåt som man gör i randiga tröjor bakom galler. Såg förresten igår att de hade påskmust på RIMI.

Frisco:

Vad din familj har för konstiga vanor bryr jag mig inte riktigt i. Inte heller om du dricker påskmust i augusti, jag skulle dock inte göra det.

Stenstoden: 

Att inte agera då man är i knipa är märkligt. Att ingen berättar det för personen i fråga är också märkligt. Att alla dessa inte lär sig av det misstag de gjort, om och om igen är inte bara märkligt utan ett tecken på dumhet och okunskap.

ZzZzZZz ZZzZ

Att sova eller inte sova, det är inte frågan. Frågan är varför man måste stiga upp på morgonen då man egentligen vill ligga kvar och må gott. Undra om man kan hävda att sovmorgon skall räknas som tjänsteärende?

ZZZzz ZZzzZZz

Poffa:

Jaha, minsann. Själv får jag inte sova, fast jag verkligen vill. Har jag otur får jag inte sova alls i natt. Jävla ungar. Fast det blir förstås en del arbetstimmar...

knaskamilla: Jahapp, då var det dags att syna insidorna på ögonlocken då. Undrar om jag kommer att orka med någon lektionsplanering imorgon? Har i varje fall kommit så långt att jag slagit upp läroböckerna och lärarhandledningen.

Regelboken
Straff [Avd Straff]
525 - Tackling med klubban

En spelare som med cross­checking skadar sin motståndare skall, efter domarens omdöme, ådömas:
­- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM)
eller
-­ Match penalty (MP

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Innebär det här att Foppa spelar ytterligare en säsong i MODO? Man kan ju alltid hoppas.

ZZzZZ zZzZZZ

Poffa:
nej det är nog en önskedröm. vad tusan skulle han det för?

Poffa: äre helt slut för han då lr vad de Kent som var så förbannat så han dundrade dit me de?

ria-ra:

För att han är tjurig och förbannat sugen på det där guldet?

MoDo-PATTE:
för i år menade han.

ria-ra: jag de mena ja med men äre kört för hela denna säsong.. vi har väl inte redan gett upp?

Poffa:
å spela i ett lag där ingen hjälper honom att ta bort idioterna som vill slå sönder honom totalt? dom hämnas inte ens.

MoDo-PATTE:
nej men en hjärnskakning betyder oftast en veckas vila å då kanske vi redan fått golfsässong

ria-ra: dom har inten råd men de just nu men ligger dom jävligt risigt till i nästa fight så hoppas ja dom tar ner nån.. de skulle kännas skönt o se ;)

ria-ra: Ja men Herr Forsberg kan väl inte redan gett upp o sett slutet på denna säsong... de hoppas ja verkligen att han inte gjort!

Poffa:

Jag tror att han spelar en säsong till. Fast banne dig om du också börjar tro det!

MoDo-PATTE:
man behöver ju inte vara ful för att markera att det är nog.

ria-ra: Nej men ska man ge igen lika som FBK så måste man göra fult.. matchstraff på Nordström.. de har inte vi råd me just nu på nån av dom bättre spelarna.. men tacklingen som Berglund gjorde på Perra vad ful o den såg inte Herr Andersson satt visst tacklar man när inte den randiga typen tittar så funkar de ;)

MoDo-PATTE:
nä men han kanske har gett upp foppa.

MoDo-PATTE: Du börjar likna militärer med det klassiska uttrycket
1. Använd våld
2. Går det inte med våld använd mer våld.
Hoppas att MoDo som det klassiska hockeylag det är med underbara supportrar inte ser olyckshändelsen i kväll som någon biljett på att vi värmlänningar är ett våldsamt fölk.
Vi älskar hockey precis lika mycket som er men inte till vilket pris som helst.

knaskamilla:

Jag tror vad jag vill, men jag tror inte jag säger vad jag tror till dig.

« · 514291 · »