Svanru: Skenheligheten lyser igenom.
Det är NI (FBK) som använder mer våld. Mer våld än vad nöden (spelet) kräver. Om vi bortser från "olyckshändelsen" så slår Chara Sedin på käften långt efter avblåsning. Berglund kastar hela sin kropp in i Svartvadet. Det var FBK som så gott som mangrant (Hento stod kvar) hoppade ur båset direkt efter slutsignalen i match 1. Nordström slog ut en (?) tand på en Sedinare med klubban. Skall jag fortsätta...
Ok att inte modoiterna är duvungar (ex Hinote) men ni har MÅNGA spelare som spelar ful hockey.
Svanru: Jag har inget emot tufft spel. Men det skrev jag INGENTING om i mitt förra inlägg. Jag tog tex inte upp Johansson tackling på Enström då det var en tufft & schysst tackling med olycklig följd. Jag talar om FULT spel.
Är Charas knytnäve på Sedin efter 3-3 idag tufft? NEJ!
Är Cross-Checkingar i ryggen efter avblåsning (Souray match 3) tufft. NEJ!
"Stå upp som män" Såg du hur ont Foppa hade. Såg du hur Svarten ville spela men läkaren sa stopp. Såg du blodet på Sedins tröja.
Andersson var klockren idag. Han satte en (månhända) låg nivå men höll den hela matchen men vad avarterna av fult spel drabbar alltid ett lag hårdare. Ni blev av med Nordström i en match, Vi Foppa i X antal matcher. Vi tappade vår lagkapten i slutet av en viktig match (och ev nästa/fler). Ni (Berglund) tappade inte ens luften.
Tyvärr kommer det alltid att vara så inom ishockeyn att en "muskelknutte" kommer att kunna stoppa en lirare så länge domarna & regelboken tillåter detta. Och detta drabbar bara oss åskådare. Jag ser jättegärna en STOR spelare som Chara när han lirar hockey som han visat att han kan. Men jag vill aldrig se någon slå en annan på käften som Chara gjorde på Sedin idag. Inte ens om det är mina egna spelare.
Alla: Först så skall jag vara allvarlig att säga att jag inte gillar något utav lagen FBK/MoDo.
I denna 1/4 så blir man av med ett lag iaf. Och ni behöver inte skriva att ni hatar BIF för det vet jag redan.
LHF försvann också från slutspelet i kväll och vi får väl se vad Kickan skriver senare i helgen. Jag skiter i vilket så länge LHF inte tar guld.
Nu till ämnet... Tycker att man läser att FBK spelar vårdslöst mm men handen på hjärtat om ni hade haft dessa spelare som ger allt istället för att glassa omkring, hade inte ni varit glada då om Gästrin plockade bort långskånken o s v.
Som jag ser det så är det många som tar ut sin frustration över att ert "Real MoDo" är som en gammal "[url=www.skoterskrot.se/snotric.jpg]Snotric[/bild]" som krånglar. Den duger så länge den funkar. Och det bevisar ju supporterföreningarnas brev till MoDo att allt står ju inte rätt till. Fast Tifo från Sthlm borde nog sköta sig själv bättre innan man kastar sten i Fingerborg
Poffa:
Tur! Om du tror det jag inte vill att du ska tro tror jag inte att jag vill veta vad du tror ändå.