1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531321 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

Poffa:

Tur! Om du tror det jag inte vill att du ska tro tror jag inte att jag vill veta vad du tror ändå.

Svanru: haha =) men olyckshändelse kan jag aldrig acceptera..

Poffa: Dett a säger jag.

Foppa har ju haft några hjärnskakningar förut så det är väldigt troligt att denna leder till låååång konvalescens. Det är orsaken till att Peter INTE spelar nån fler match denna säsong, varken i MoDo eller i Tre Kronor.

MoDo-PATTE: Nej sorry jag menade naturligtvis det rena råa överfallet på Foppa !!

Att man aldrig kommer i säng. Man får visst alltid vänta på vissa.

z2

Salle: jo de blir nog tyvärr så.. men vare inte Nordström som före serien sa: "Det är synd att Peter inte är med" - nåt i den stilen. jo visst, de va just vad han visade idag...slår han på armen o sen hugget till som sätter punkt på allt.. :/

Svanru: Skenheligheten lyser igenom.
Det är NI (FBK) som använder mer våld. Mer våld än vad nöden (spelet) kräver. Om vi bortser från "olyckshändelsen" så slår Chara Sedin på käften långt efter avblåsning. Berglund kastar hela sin kropp in i Svartvadet. Det var FBK som så gott som mangrant (Hento stod kvar) hoppade ur båset direkt efter slutsignalen i match 1. Nordström slog ut en (?) tand på en Sedinare med klubban. Skall jag fortsätta...

Ok att inte modoiterna är duvungar (ex Hinote) men ni har MÅNGA spelare som spelar ful hockey.

Salle: Håller med att vi spelar tufft men tar även straffet i utvisningsbåset.
Vi har även blivit kallade gnällkärringar men nu verkar det som andra tar den rollen. Stå upp som män det finns faktiskt en regelbok som tar tag i avarterna och domaren var inte dålig i denna match men lite petig.

Svanru: Jag har inget emot tufft spel. Men det skrev jag INGENTING om i mitt förra inlägg. Jag tog tex inte upp Johansson tackling på Enström då det var en tufft & schysst tackling med olycklig följd. Jag talar om FULT spel.
Är Charas knytnäve på Sedin efter 3-3 idag tufft? NEJ!
Är Cross-Checkingar i ryggen efter avblåsning (Souray match 3) tufft. NEJ!

"Stå upp som män" Såg du hur ont Foppa hade. Såg du hur Svarten ville spela men läkaren sa stopp. Såg du blodet på Sedins tröja.

Andersson var klockren idag. Han satte en (månhända) låg nivå men höll den hela matchen men vad avarterna av fult spel drabbar alltid ett lag hårdare. Ni blev av med Nordström i en match, Vi Foppa i X antal matcher. Vi tappade vår lagkapten i slutet av en viktig match (och ev nästa/fler). Ni (Berglund) tappade inte ens luften.

Tyvärr kommer det alltid att vara så inom ishockeyn att en "muskelknutte" kommer att kunna stoppa en lirare så länge domarna & regelboken tillåter detta. Och detta drabbar bara oss åskådare. Jag ser jättegärna en STOR spelare som Chara när han lirar hockey som han visat att han kan. Men jag vill aldrig se någon slå en annan på käften som Chara gjorde på Sedin idag. Inte ens om det är mina egna spelare.

Alla: Först så skall jag vara allvarlig att säga att jag inte gillar något utav lagen FBK/MoDo.

I denna 1/4 så blir man av med ett lag iaf. Och ni behöver inte skriva att ni hatar BIF för det vet jag redan.

LHF försvann också från slutspelet i kväll och vi får väl se vad Kickan skriver senare i helgen. Jag skiter i vilket så länge LHF inte tar guld.

Nu till ämnet... Tycker att man läser att FBK spelar vårdslöst mm men handen på hjärtat om ni hade haft dessa spelare som ger allt istället för att glassa omkring, hade inte ni varit glada då om Gästrin plockade bort långskånken o s v.

Som jag ser det så är det många som tar ut sin frustration över att ert "Real MoDo" är som en gammal "[url=www.skoterskrot.se/snotric.jpg]Snotric[/bild]" som krånglar. Den duger så länge den funkar. Och det bevisar ju supporterföreningarnas brev till MoDo att allt står ju inte rätt till. Fast Tifo från Sthlm borde nog sköta sig själv bättre innan man kastar sten i Fingerborg

65selander: Host länken funkade bra....

[url=www.skoterskrot.se/snotric.jpg]Snotric[/url

65selander:

Handen på hjärtat. Vilka spelare menar du? Jag hade absolut inte velat ha idiot-Berglund i mitt lag, t.ex.

knaskamilla: Undrar det jag egentligen. Ni hade ju en spelare som gjorde allt för laget "Werna"

Du måste ju erkänna att det är värdelöst utav Modo att hamna i denna situation med dessa stjärnspelare...

65selander:

Fast nu vet jag inte riktigt vad du vill diskutera. FBKs fula spel, eller MoDos dåliga säsong?

knaskamilla: Vad tror du, självklart så vill jag skriva om att Höga Kusten bron har fått ny fogmassa...

65selander:

Men sluta löjla dig. Jag trodde först att du skrev ett inlägg angående debatten kring FBKs spel, men sen handlar det helt plötsligt om MoDos säsong. Jag är ledsen att jag inte hänger med i växlingarna, men jag är trött.

Höga Kusten-bron är för övrigt en vacker bro.

knaskamilla: Klartext. tycker att dom flesta gnäller på att FBK spelar fult, Strömberg är psykopat o sv från er.
Sluta löjla mig... varför då?

65selander:

Äh, du kan få fortsätta om du vill. Jag lovar att inte bry mig.

PS. FBK spelar fult. En gång i tiden gjorde de inte det. Jag är besviken.

knaskamilla: "Äh, du kan få fortsätta om du vill. Jag lovar att inte bry mig."

Klarar du verkligen det?
Spelar fult är det ingen som bryr sig om eftersom det är resultatet som räknas i slutändan ändå.

65selander:

Jag kan försöka. =)

Nu har du fel. Det är väl klart att folk bryr sig, du ju nyss själv noterat att det är så.

knaskamilla: Snart läggdags men Jante säger motståndaren är större , fulare, och tyvärr bättre därför måste jag klaga på dem.
Era favoriter måste stå upp, ta en fight, sluta gnälla för att nå framgång. Tro mig vi har varit med om 15 finaler och vunnit 6. Vi har producerat mycket frustration genom åren, mycket gnäll etc.
Det är målen och vinsterna som räknas oavsett vad supportrarna tycker.

Jaha. Idag lyckades jag faktiskt köra från Sollefteå och hem utan det minsta missöde. Utöver det har jag också lärt mig något idag, men jag har glömt vad det var.

ZzZ zZZZ ZZzzzz

Salle: När Gästrin/Damgaard? drämde upp klubban med full kraft i ansiktet på pelle framför salo, så var inte det så snyggt heller... tur att pelle inte fick käkarna avslagna där!
fast jag kan ju tillägga att Färjestad nog delade ut flest tjyvsmällar i gårdagens match.

Dawidovski: "tjyvsmällar"
Ja så kan mn ju också skriva i min egen godnattråd.

Sov gott nu och riktigt länge.

Frisco: Jag ska sova nu, har jobbat natten ju! då är jag ju i rätt tråd:)

Men Timander då? Hans klubba petade faktiskt på visiret. Hujedamig.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Ibland blir man tröttare än vanligt. I dag är en sådan dag. Mest därför att vissa stoppat huvudet i sanden och sedan pratar med arslet, samtidigt som de tänker med knäna.

Nä, senare i dag är en annan dag. Eller nåt. ZZZzzZ ZzzZzZz

Poffa: Nä, nu är det nog dags att vila ögonen några timmar innan det blir dags att fundera på om man ska sova ett par timmar till...

Nä, snart dags för match igen. Sen har man en massa lediga kvällar att se fram emot. Bäst att sova så man orkar.

Znark.

knaskamilla: Du måste väl vara hyfsat utvilad som inte såg matchen i förrgår. Säsongens mest tröttgivande batalj.

Frisco:

Utvilad? Tre kompdagar och 24,5 flextimme senare... Well. NU borde jag i alla fall vara utvilad.

Vilken dag! Sov gott nu alla Modo fantaster! Dagens hjälte Tommy Salo!

ZzzZzzZalo!

Steen O Shara. Sponsrad av:
www.matric.se/matricprod/images/wo000813.gif

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Hinooote, Hinooooote. Matchens lirare idag var helt klart Hinote. Som han vinner denna match åt MODO. Och det gör han genom att ta en massa stryk. Stort.

Undra förresten om Souray fortfarande tycker att Salo är en så dålig målvakt?

Äsch, jag glömde ju det viktigaste:

ZZZzzz ZZzZzz 

Poffa: Ja, Hinote stod för matchens bedrift. Riktigt smart att få bort Chara från planen! Tyvärr var även Salo bra idag.

"Undra förresten om Souray fortfarande tycker att Salo är en så dålig målvakt?"
"Undrar förresten om Salo fortfarande tycker att Souray inte kan skjuta?"
De 2 går väl jämt ut va..

Imorgon ska förhoppningsvis rättvisan segra. Förhoppningen är också att Strömberg ska hålla sig lugn och inte börja försöka sparka loss fotbojan med fängelse som följd. Förhoppningen är också att domaren ej ska behöva använda sig av regel 40 i kapitel 5.

Godnatt!

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco: Fotboja...hmm, är han med i Nordman också?

Frisco: Strömberg har ingen fotboja.

Livet går vidare. I morgon är en annan dag. Tyvärr känner jag en sjukdom komma smygande, ingenting som är direkt lämpligt med tanke på jobb, hockey och allmänt välbefinnande.

ZzzzZ ZZZZZzZ

Nä, om man skulle sova...

Omröstningen just nu:

Vilket är det fulaste laget i ishockeyns SM-slutspel?

Modo.
14%
Färjestad.
62%
Timrå.
1%
Djurgården.
17%
Linköping.
1%
Södertälje.
1%
Frölunda.
1%
Luleå.
2%

Frågan startade 2005-03-13 05:27
 Totalt har 5674 personer svarat på frågan.

Znark.

Dags att sova. Grattis Rådbjer, grattis Färjestad, grattis Löfbergs Lila, grattis Karlstad, grattis Värmland, grattis Sten O Shara, grattis Christian Berglund, grattis Kuloff Lennartsson.

I övrigt var det fult av Janne Grönvall och Sheldon Souray att håna Modoklacken efter slutsignalen ikväll i Kempis.

Dawidovski: Fjant.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Undra om man kan gråta sig till sömns? Hosta sig till sömns är dock omöjligt. För övrigt så blir jag från och med nu Frölundait. Men bara under det här slutspelet. I kvalserien så hoppas jag på SkAIK och Leksand.

Host host. ZZZZzzZ Host. ZZzzZ Host.

Undra om man får sova i natt? Jag är skeptisk.

ZzZZZ Host ZZZ Host host...

Förbannade förkylning. Här sover man från 18.30 till 21.30, vaknar upp till en kör av Timrågråt. Man tror livet är rättvist och så inser man att MODO är utslaget också. Äääh, jag går och lägger mig så jag blir kvitt förkylningen.

ZzzZ ZzZzzZ

Lillebrollorna utslagna redan i kvarten. De skulle ju vinna guld de också iår. Konstigt.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Extrarader: El Maco: I januari var han det i alla fall. Se länken.
www.paradiscupen.nu/game.asp?id=1192

Frisco: Ja, för det var ju tredje gången gillt i år. Dom skulle ju till final. Det vart tredje gången gillt åt andra hållet istället. Se så det kan gå.

Emma no15: hur gick det för REAL MoDo då? hur är det man säger...man ska inte kasta sten i glashus...

Emma no15: Du sitter verkligen i fel båt om du ska snacka ambitioner.

« · 519511 · »