1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531391 inlägg · 4125 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Man skulle kunna tro att det var påsktider redan i kvartsfinalen för Steen.

knaskamilla: Nja, det var rätt efternamn men fel förnamn. Det var Calle Steen som hade lite mankemang med axelpartiet.

Frisco: Vad finns det förresten för gränser vad gäller ex. vis matcher, säsonger, ålder som man måste hålla sig inom för att kunna bli nominerad till Årets Rookie?

Paddan: Det är ett skämt att Steen vinner priset som årets rookie efter åtta matcher. Eftersom han bara spelat åtta matcher så räknas han faktiskt som rookie även nästa säsong, blir han den första som vinner två gånger? Årets rookie priset avgörs efter prestationer i grundserien och alltså ska eventuella prestationer i slutspelet inte ha någon betydelse alls. Även om Steen skulle gjort 200 mål i slutspelet så skulle detta inte öka hans chanser att vinna titeln.

För mig är den givne vinnaren Svedberg. Skandal att Steen var nominerad överhuvudtaget.

Paddan: Man ska ha spelat mindre än 25 matcher för att räknas som rookie. Dessutom är alla juniorer rookies oavsett hur många matcher de har spelat tidigare. En oerhört normal regel som man satt upp....

Paddan: Vi kanske kan ordna nån slags protestlista och skicka in till förbundet, om att steen inte borde blivit årets rookie?

Dawidovski: Ja gör det. Nån J***a ordning får det väl vara.

Frisco: Fick nog priset för att han är duktigare/bättre hockeyspelare än zacke och svedberg.

Dawidovski: Och det antar du bara så där?

Paddan: Japp, det var 8 väldigt magiska matcher oscar gjorde, fan skridskorna glödde ju på karln;-)

Modoante: Självklart måste det ju ha varit så, juryn har ju valt steen eller?
dom valde ju inte steen för att han är dålig på att teka iaf! upplys mig om jag har fel, men, är det inte så att vinnaren av årets rookie är bättre enligt juryn iaf, än de andra 2 nominerade?

Dawidovski: Hur jämför man en utespelare och en målvakt då enligt dig

Modoante: Svårt, men om du vill veta, så får du väl maila nån jurymedlem, om det går?

Dawidovski: [Modoante: Svårt, men om du vill veta, så får du väl maila nån jurymedlem, om det går?]

Sitter du och skriver små kärleksbrev genom min godnattråd? Det finns en brevfunktion här på HS så jag slipper se eländet..

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Flera viktiga matcher i morgon. En klockan 13.00 på Johanssons äng. En klockan 16.00 i Kempis. Dessutom skall jag försöka gå en match mot dammråttorna i morgon.

Men god damn vad skönt det är med lite ledigt. Känner jag mig själv rätt kommer jag sova ut i morgon. Jag stiger nog inte upp förrän halv åtta, typ. Skall bli härligt med sovmorgon...

ZZzZZz ZZzzZZ

Dagvill är man och värre lär det väl bli när man tvingar upp kroppen före kl 07.00 på en lördag. Att man sedan har 2 dagar ledigt (åhh vad skönt det skall bli) lär ju ställa till det än mer.

ZZZ zzz ZZZ zzz ZZZ
[bild]www.labo.com/images/zzz.gif[/bild]

Salle:

Dröm om något trevligt. Påskgodis, t.ex. =)

knaskamilla: Tack, men jag skulle behöva nåt mer motiverande...

[bild]www.ih.k12.oh.us/hsschroder/Psyc/ManCarrot.gif[/bild]

Utelistan:

3) 50cl (PET)
2) Brynäs (IF)
1) Dryga Krak(ow)ar

Innelistan:
3) Mats Olsson (Jonstorp)
2) Leif Boork (orakel)
1) Allsvenskan (fotboll)

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco: Hmm, får väl göra min egen version av den där listan, speciellt för påsklovsveckan, då.

Utelistan:
3) Förmodligen
2) Otroligt
1) Vackert väder

Innelistan:
3) Lektionsplanering
2) Lektionsplanering
1) och åter lektionsplanering

Strålande tider, härliga tider och snart lektionsbedömningstider. Återstår att se om jag överlever måndag 4/4 när jag får besök på en av mina lektioner av en metodiklektor från Umeå Universitet.

Paddan:

Utelistan:
3. Halsont
2. Snuva
1. Hosta

Bubblare:
Ögonfluss

Innelistan:
1. Att vara frisk

Bubblare:
Bjästa imorgon, besök på söndag, Stockholm nästa helg

Zz.

Lista mig hit och lista mig dit. Någon som kan lista ut hur mycket list som krävs för att överlista en tjurig dator?

Rätt svar belönas med två meter taklist i korta bitar.

ZzzZZ zzZZz

Poffa: Hmm, få se, på min tjuriga dator behövs det ungefär sju ordentliga dunkningar med näven i datorlådan, ett antal blue screens och ett par omstarter innan datorn slutar att tjura som värst. Det där med list har jag dock aldrig provat. Undrar om det funkar bättre med trä eller gummi?

Paddan:

Min tjuriga dator tjurade som minst när Poffa viftade lite med fingrarna i datorlådan. Nu tjurar den iofs igen, fast på andra vis. Jag tror att det skulle hjälpa mycket om någon köpte en helt ny dator åt mig.

Vad svårt det var att gå och sova, förresten. Zz.

Paddan:

Plastlist är oslagbart. Gärna med själhäftande tejp på baksidan. Så enkelt att fästa, så enkelt att ta bort. Listigt.

Poffa: Fast klassisk musik sägs ju ska få bukt med bråkstakar och busliv, så prova att spela lite Liszt så ska du se att datorn ger med sig.

Hmm, intressant idé förresten, kanske borde spela lite klassisk musik i klassrummet och se hur eleverna reagerar.

Paddan:

Ingen dum idé. Du kanske skulle ta och skriva en lista över listiga saker som kan överlista dina elever till att vara lugna. Den listan skulle säkert bli eftertraktad, kanske är det en guldgruva i all sin listighet.

Sova, var det ja. ZzzzzzzZ X 2

Poffa: Tja, jag har redan provat att svära åt dom och det fick väl effekt i form av tappade hakor i varje fall och lite tystare klassrum i några minuter.

Frankrike - Schweiz 0-0

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

God mat, trevlig fotboll. Snygga mål, tre stycken. Utmärkt uppskuren gravad lax.

Hej så länge. Eller jag menar gonatt. ZzZZZz ZZZZz

Va fasen, vad sysslar alla med? I morgon är det ju ledig dag, men inte en endaste liten MODO-it är vaken. Jag tror ni håller på att tappa stinget.

ZzZZZz ZZzzZZ

Poffa: Har inte modoiterna semester :)

Poffa:

En större MoDo-it än dig (i vissa dimensioner åtminstone) kan inte rapportera någon stingförlust i alla fall. Tycker nog att avsaknaden av saker av skriva om inte borde leda till att det skrivs mindre. Typ - varför inget om "givna" förlängningar av kontrakt som Gästrin och Enström?

Nåja, ska nog kunna publicera min text om Kjellströmsudden till helgen på en hemsida med snart 4 besökare/dygn, hoppas den sätter fart på debatterandet. Eller så gör den det inte.

Poffa: Jag är vaken. Hallå!

Poffa:

Vad pysslar alla med nu, då? Idag är det ju ledig dag, men dödstyst i gästboken. Händer det verkligen inget kul i världen nuförtiden?

Jag tycker att det var kul att se Skellefte göra mål i 3 mot 5, men den matchen slutade ju mindre roligt... Fast man får väl se det positivt - det var ju hockey, och det är det bästa vi vet. Nyköpings 2-1-mål var f.ö. rätt snyggt också.

knaskamilla: dom andra kanske har ett liv... ;)

ståpäls:

Äh, försök inte. Den går jag inte på.

ståpäls: ett vadå sa du?;)

ståpäls: Du har nog helt rätt. Att hoppa som en guttaperkaboll mellan datorn och tv:n en ledig dag är nog inget som de flesta gör.

Modoante: Äh, inte en susning vad det betyder, bara något jag hört talas om.

knaskamilla:

Man har väl varit hos päronen och ätit middag, eller nåt. Eller så har man sett hockey på TV:n och skall nu se tre timmar underhållning på Femman.

Inte vet väl jag.

Poffa: finns det nått på femman som kan underhålla en i tre timmar?

Poffa:

Själv har jag provkört Hilding, nästan helt utan problem. Hurra.

Modoante:

20.00 Motorjournalen

21.00 CSI

22.00 100 Höjdare

knaskamilla: Har du fått nåt brev från Amerikat då?

Nej nu ska jag använda tråden till det den egentligen ska användas till (men för den delen kan den gott användas till en appropåingentingtråd också ibland):

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Jaha, så var den så sköna ledigheten slut. Nu börjar helvetesmånaden på jobbet, känns väl inte speciellt kul direkt.

Bäst man går och lägger sig så man inte börjar med att vara trött, det kommer jag göra nog ofta ändå under den kommande månaden.

ZZZZzZZ ZZzzzZZ

El Maco:

Nej, det har varit dött på brev från Amerikat-fronten på sistone. Andra fronter det varit dött på är lönespecifikationfronten och Rikskupongleveransfronten. Tråkigt.

Och: znark.

knaskamilla: Jag har i alla fall klistrat in några läckra grabbar i Caféet för dig att dreggla över. Martin Stenmarck, blaha, blaha.

El Maco:

Hmpf. Jag önskar mig bilder på Stenmarck nästa gång, jag. Nu har jag förresten fått Amerikatbrevet. Tack så mycket!

« · 527095 · »