1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531657 inlägg · 4125 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Dra på trissor, Dravelidovski upphör aldrig att förfåna. Nu är den kokta äggröran stekt. Nu ska Sten O Shara snart upp i sin sista fight. 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 over and out. And the winner is Lasse Stefanz.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Jaha, idag kom det röda kuvertet som visar hur mycket pension man får. Otrevlig läsning, på något sätt. Det var ju alldeles för få siffror i de däringa rutorna. Tur man pensionssparar. Man kanske skall spara mer än vad man gör. Jag får sova på saken.

ZzZzZZ ZZZZzzZ

Frisco: Med tanke på all genteknik och kloning och fan och hans faster, så har jag kommit på vem jag vill ha som andretränare i MoDo: Julia Caesar.

Då jäklar skulle det bli lite ordning och reda i båset och alla vet att om de inte gjort sitt bästa så får de stifta närmare bekantskap med handväskan/brödkaveln.

Poffa:

Själv fick jag inget rött kuvert, men väl ett äckligt brev där det påstods att jag är skyldig Skattemyndigheten 4635:-. Fy fanken. Ska det aldrig ta slut på elände?

Och imorgon ska det jobbas. Tro om man ska orka heldag? Hmm. Jag får sova på saken.

Znark.

knaskamilla: 4635:- Du kan nästan kalla dig för nolltaxerare.

Frisco:

Nolltaxerare? Hmm. Jag skulle nog vilja kalla mig ekonomiskt olycksdrabbad. Om man bortser från resechecken och dollarsarna, i alla fall.

Åh, man blir trött av att jobba nästan fem timmar. Bäst man sover så man orkar ännu fler imorgon. Znark.

knaskamilla: Du har jobbat och inte betalat nån skatt. Det kallar jag att nolltaxera.

Jag betalade in 2 kronor för lite i skatt ett år. Men det löste sig till slut.

Vovvov: Låttips: Wisla Johanna.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Undra när jag får min skattsedel. Har inte kommit än, förmodligen beror det väl på att de skall dubbelkolla om jag verkligen skall få tillbaka så enormt mycket pengar som det lär vara.

Mitt låttips för kvällen får nog bli något med gruppen Troll. Vilken låt som helst passar bra.

ZZZzzZZ zZZZzzZZ

Frisco och Poffa:

Jag är arg på de som dragit för lite skatt när de betalat ut mina löner. Hmpf.

Jag skulle för övrigt gärna se några förslag på Troll-låtar.

knaskamilla:

Det är alltid du själv som är ansvarig för dina skatteinbetalningar. Med andra ord är restskatten helt och hållet ditt eget fel. Som vanligt.

Här tänkte man sova men då dök Salle upp. Ja jag måste väl svara i Caféboken innan jag får sova.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

I morgon är det fredag. Kortveckor är trevliga. Jag jobbar gärna sådana hela tiden. 

Tänk förresten att man hinner så mycket på en kväll. Städa, diska och tvätta. Snuskigt huslig man blivit. Jag måste ha slagit huvudet hårt. Bäst jag sover så det inte blir bestående men.

ZZZZzZZ ZzzZzz

I morgon blir det innebandycup. Både spel och dömande. Jobbigt. Känns som att man egentligen borde ha spenderat helgen till att vila upp sig. Men är huvudet dumt får kroppen (och arbetet) lida.

Bäst man sover så man inte är död redan innan cupen börjar.

ZZZzzZZ ZZzZzZ 

Här fixar man biljetter till en kanonbra Håkankonsert, och vad får man som tack? Jo, man får sova under ett täcke med Färjestadpåslakan! Upprörande.

Imorgon blir det...ja, vad? Blir intressant att se. Znark.

Poffa: Vilken innebandycup är det? nattcupen på nolaskolan?

Dawidovski: Poffa kan inte svara för han är på innebandycup.

Frisco: oki doki, trodde att det var nattcupen, var bara därför jag skrev.
För dom som inte vet, så går den cupen på natten, vet dock inte vilken tid på eftermiddan/kvällen den började?

Dawidovski: Jag tror att alla förstår att en nattcup spelas på natten. Det behöver man nog inte förklara.

Frisco:

Hemma igen. Efter innebandycup med finalförlust mot det klart bästa laget, god mat på Kings Square och med krampkänning i muskler jag inte visste fanns.

Nu blir det till at ta ut linserna, lägga sig på soffan och se om man kommer upp ur den något mer i dag. Skulle jag inte göra det så säger jag, för säkerhets skull:

ZzzZZZ ZzZZZZz

Poffa: Zzzov gott i soffan. Tapperhetsmedalj borde ni ha hela laget.

Poffa: Grattis till turneringens bässte målvakt!

renen:

Tackar. Hedrande, men det fanns flera som kunde vunnit det priset.

Poffa:

Nu förstår jag inte. Blev du turneringens bäste målvakt? Fick alla andra diskbråck, eller?

With friends like these, who needs enimies?

Nu orkar jag inte ens gå in till TV-rummet. Jag vänder mig om och styper i säng istället. Därför är det dags för kvällens första och sista:

ZZZZzzZZ zZZZZZzzz

Poffa: Haha. Första ZZZZzzZZ zZZZZZzzz var det väl ändå inte. Du har ju garderat dig redan:-)

Poffa:

Hmm. Inget svar. Hur ska man då kunna veta?

knaskamilla:

Jaha, då var man vaken då. Vaknade med kramp så att benen skakade. Lite bättre nu.

Nä, alla andra fick inte diskbråck. Kul att du har förtroende för mig som målvakt. Sånt värmer...

Poffa:

Otroligt. Gratulerar, då! (Fick de andra målvakterna sin benkram under matcherna, eller?)

knaskamilla:

Mig veterligt var det ingen som kramade någons ben under matcherna, men vad de andra lagen gjorde i omklädningsrummen vet jag dock inget om.

Poffa:

Ojdå. Jag menade benkramp. Det där blev ju mycket snällare än vad det var meningen att det skulle bli. Fan.

Frisco:

Eftersom det inte var mitt första ZZZZzzZZ zZZZZZzzz, så skall det banne mig inte bli mitt sista heller. Därför:

ZZZZzzZZ zZZZZZzzz

Gallfeber. Ja det är ett bra namn på en som har som sin största uppgift att irritera och förstöra.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Heta Gallfeber? Jag trodde man sa "reta gallfeber".

Blir kul att flyga imorgon, med ont lite varstans. Hurra.

Znark.

Nån mer än jag som hoppas att det är en dam på runt 70 år som är den som betalat mest skatt i Övik under förra året?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco: Kamilla och hon skulle bli ett vackert par.

z2

Frisco: Då kan jag ta det hoppet ifrån dig. Det var en Sven-Erik Strandberg. Första dam kom 3:a och hette Ragnvi Lisbet Solveig Vikman som iofs låter som en äldre dam.

Salle:

Hmm. Sven-Erik, säger du... Nja, då tror jag att jag håller mig till vad jag har ändå.

Kul med arbetsdag igen imorgon, det var alldeles för länge sen sist! Znark.

Kroppen säger ifrån. Kräver sömn och återhämtning efter helgens urladdning. Synd att man inte kan ge den varken det ena eller det andra. Bäst man gör ett vettigt försök ändå, så:

ZzZZZZz ZZzzZz

Man ser ingenting från bortastå....... bla bla bla.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco: Oj vilken tid det tog för dig att svara. Ett sånt fånigt svar kanske hade gjort sig bäst oskrivet.

Svar på tal, inget annat. Det tenderar att bli samma upprepningar från Nolaskogs om förhållandena i E.ON Arena med.

Dream Team:

Vadå, Frisco slog ju huvudet på spiken. Det enda Per HApps någonsin gör när han letar sig in i MoDos gb är att gnälla på Kempis eller försöka göra sig rolig över att vi ska få en ny arena (som onekligen kommer att bli bättre än er arena, eftersom vi bygger helt nytt). Tragiskt liv? Känns nästan så.

Dream Team: Detta var väl inget svar. Det är ju mina egna funderingar av kvällen i min egen godnattråd. Tröttnade på ert malande (ja vi har hört det 100-tals ggr från Timråhåll förut) i Tröjauktionstråden (vad ni nu gjorde där?).

Godnatt (z2) och hoppas det ligger en ärta under madrassen;-)

Frisco: Tycker det tar en jäkla tid med ena kortsidan, särskilt med tanke på att man i tidningen 7 talade om att takstolarna skulle börja resas vecka 16.

Paddan:

Bara så du vet det är inte bilden här ovanför en livebild...

knaskamilla: Bjäbb, bjäbb, bjäbb...klart jag vet att det inte är en livebild... :P

Paddan: Blir tajt om dom ska hinna det så blir det nog till att jobba helg för inblandade

Frisco: Jag hade ö.h.t inte Per HApps teorier i tankarna i inlägget jag skrev. Dock kändes det befogat att bemöta kritiken och benämnadet av vår arena som fuskbygge i ett annat inlägg. Retsamt, visst, och alltid retar det väl någon, men nån saklig grund för det finns knappast.

Frisco: Ja, precis, det är ju så. Det där eviga gnället om hur dåligt det är i E.On Arena är väl rätt uttjatat vid det här laget nu, visst? Ja, ungefär som vårt tjat om Kempis bortastå. För kritiken från båda håll är ju inget annat än sanningen, eller hur? 

Dream Team: linkan you got mail

Dream Team:

Det känns ju lite som att du tog åt dig för det som var riktat mot PH, vad det gäller Friscos inlägg. Gör inte det.

I övrigt bör nog PH börja cykelträningen. Om 15 månader skall han cykla de 15 milen till Övik för att se den första matchen i arenan. 15 mil är en bit, brukar ta proffsen i Touren en sju-åtta timmar.

« · 529814 · »