1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532196 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

Dragan 2k:

Dagen efter kvällen före kan jag aldrig sova länge. Vaknade runt 7, klarvaken. Var bara att stiga upp. Däremot kommer jag sova som ett barn någon gång nu på eftermiddagen.

Poffa: Riktigt fascinerande att man, trots paraply, är i princip genomblöt från topp till tå efter en liten promenad till affären för proviantering.

Paddan: Jo det regnar ju lite sidledes ibland. Skönt att ligga nerbäddad i soffan dock.

Själv vaknade jag och låg inte alls så skönt i sängen längre. Fy fanken, vad tråkigt det är att vakna med feber och huvudvärk... =( Fast jag slipper i alla fall åka ut till vår ö och leka med kids i regnet idag.

Poffa: Hoppas du hinner nyktra till innan du ska ut och flyga igen.

knaskamilla:

Du skulle aldrig ha gått iväg på den däringa studenbalen.....

Sannes:

Äsch då, jag var ju frisk som en nötkärna innan, under och direkt efter balen.

knaskamilla:

Och vad konstigt att du blev dålig efter balen....hm, vad hände... :)))

Sannes:

I ärlighetens namn tror jag att det var något som hände i fredags, då jag kände mig hängig redan igår morse. Eller kanske det var något i maten på balen?

knaskamilla: Jag tror att kroppen insåg att du "inte är 18" (och inte ser ut som det heller :-) )  längre och helt plötsligt får du 7års krämpor i ett huj.

knaskamilla:

Jag är nykter nu. Så det är lugnt. Däremot är mobilen borta. Fullständigt borta. Har i alla fall ringt och spärrat kortet nu, så det är numer svårt att ringa mig på det numret.

Salle:

Eller också var det halvtantsstrecket som gjorde susen. Inte lätt att fylla gammal.

Salle: Det värsta, för vissa, är väl det där att inse att det inte är alltför långt kvar till det är dags att fylla 18 för andra gången...

Poffa: Det smärtar mig att fått höra den tragiska nyheten att din mobil har försvunnit. Jag har en extra som jag inte använder längre som du kan få. Jag skickar upp den till dig fraktfritt.

Bifogar en bild på den. Den kanske inte är purfärsk men den funkar och så.

Dragan 2k:

Hmmm, jag är rädd för att det varken finns pengar eller utrustning som skulle klara av att frakta det där monstret upp till Övik. För övrigt så finns det visst en liknande klump i förvaring hemma hos farsan. Den tar upp halva garaget, banne mig.

Poffa:

Jag bjuder över Dragan med en T200. Underbar telefon. Den har blå skärm!

knaskamilla:

Hmm, ja den kan man ju i alla fall ha med sig på flyget utan att betala överviktsböter. Fast då kan jag ju å andra sidan fortsätta använda min T630 som jag har.

Poffa:
jag var också ut igår. min sambo lejde lumber jack att ta hand om mej eftersom han själv var på annan ort. å lumber jack gjorde ett strålande jobb! men nu undrar jag om det inte var dej han skulle sett efter igår...
det där med telefoner är ju viktigt ju. janne har sin mobil att fylla i sina minnesluckor med.

ria-ra: Vad är det för minne på Jannes telefon ? 30 GB ?

supertrött: det beror på hur stor minnesluckan är. ;o))

ria-ra:

Nu har jag ju lyckats med fenomenet att virra bort telefonen flera timmar INNAN jag for på lagfesten. Jag skulle behöva ett kom-ihågsnöre. Och en ny telefon.

Poffa:
komihågsnöre??

Nu skall man gå och lägga sig. Efter enbart fyra timmars sömn i natt, ingen sömn nu under dagen och en taxi som hämtar en om åtta timmar så skall det bli skönt med sömn.

Förhoppningsvis sista veckan i Nyköping, skönt.

Hörreni, gonatt.

Gomorron. Mot Nyköping. Ha en bra vecka, alla.

Nu kan jag meddela att mobilen är tillbaka. Någon vänlig själ hade hittat den och lämnat in den till polisen. Trevligt, innebär ju att man inte behöver betala några tusen till en ny mobil.

Poffa: Grattis din slarver.

Äsch, slarver är väl hårt. Jag hade otur, jag kan ju inte ens skylla på spriten. Men tack. Hur var det i Uppsala?

Poffa: Jag var vänlig och skickade MMS men du verkar ju inte ha fått det så jag säger väl istället 8 av 8 poäng.

Frisco:

Bra jobbat, full pott är alltid trevligt. Jag ber om ursäkt för att jag inte sett/svarat på MMS:en, men det har ju som sagt sina orsaker.

Poffa:

Jag MMS:ade faktiskt också i lördags. Mycket upprörande att inte få svar, när man kostar på sig...

Poffa: MMS, vad är det? Är det en variant på kokosboll/ chokladmums?

knaskamilla:

Jaja, jag ber väl om ursäkt till dig också.

Alla:

Är det någon mer som vill ha en ursäkt så får ni säga till nu, medans jag är på humör för att be om det.

Poffa: Lars Jansson, kanske...

Poffa: Jo jag har förstått att du borde köpa www.smartstep.se/shopimages/66137/f.gif

Paddan:

Jaha, där tog helt plötsligt mitt humör slut.

Frisco:

Ååååh, Micke Dahlberg. Ååhåååh Micke Dahlberg...:-)

Poffa: Kul att du liksom alla Timråiter bytt fotbollslag från IFK Sundsvall till Giffarna. Hockey ska spelas på is tycker jag.

Frisco: Äh, jag tycker det var en fin bild på GIFfarna i dagens Allehanda. Läckra SpAps-hjälmar och allt.

Frisco:

Bah, jag hejar ju både på Bajen och Giffarna. Just igår så var det dock Giffarna som var det bättre laget och därför fick de min support.

IFK SUndsvall har jag aldrig hejat på. Däremot är jag svag för Själevad, MODO FF och Arnäs.

Poffa: Köp ett rosa armband vetja du fotbollover: www.smartstep.se/shopimages/122425/f.gif

Frisco:

Inte en chans. Jag betalar inte 30 spänn för att göra reklam åt Aftonbladet.

Poffa: Själv har jag ett rött plastarmband som det står "Till julkorten" på. Tror att jag blivit lurad.

Paddan: Ja det har du blivit. Vilka kan vi anmäla för djurendrejeri.

Salle: Hmm, TIK och BIF och LHC borde väl ligga bra till... eller möjligtvis Margaretha af Ugglas

Poffa: Kollade du länken?

Frisco:

Jadå, men det var grönt, inte rosa.

Många som skriver i sömnen ikväll.

Eftersom det börjar klagas är det väl bäst att man använder denna tråd till dess syfte. Man har ju varit vaken nu i 16 timmar. Börjar kännas i kroppen. Därför säger jag nu gonatt.

ZzZZZZzZ zZZz zzZ

Poffa: Jag är djävligt förbaskad över de där töntarna på AB som har gjort den där "älska fotboll" armbanden. Den största RIPOFFEN all time - av Lance Armstrongs gula armband "Livestrong" för att stödja cancerforskningen. Aftonbladet är nog den mest tragiska och sämsta tidningen som Gud skapat.

Det värsta är ju att Hierta som skapade den var liberalist - och kan nog komma att vända sig lite grann i graven iaf...

audiblegiraffe: Inte för att jag vet allt men jag tror nog att Cyklisten inte först heller. Det vimlar utav olika armband.

65selander: Hmm. Jo det är förvisso sant. Kanske är bara jag och mina kompisar som tycker det känns ripoff all the way.

« · 551310 · »