1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532351 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
NuMo:

Storgatan 48 Sollefteå (nr 2206)
Fredag Stängt Stängt Midsommarafton

Frisco: Typiskt. Man får se posetivt påre. Det blir väl midsommar nästa år igen antar jag.

Själv hoppas jag att jag vaknar och är frisk, nu när jag köpt kött och allt. Znark.

NuMo: Typiskt att det är stängt. Jag hade tänkt gå och handla imorgon förmiddag.

knaskamilla: Dött kött skall du akta dig för. Det kan vara sjukt.

knaskamilla: Man måste väl äta även vid inbillning.

NuMo: Dökött. Hjalle och Heavy. Det var länke sen.

Alla: Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Frisco:

Om du är riktigt snäll så kan jag spela både Dökött och Mimikry i kväll.

Poffa: De där killarna har jag hört live. Storänget i Nås. Året före deras Sverigeresor.

Nä, det frestar på att fira midsommar... Nu orkar jag inte stå emot längre. Gonatt.

ZzzzZZz zZZZZzzz

Nej. 1 stycken 4-dagars arbetsvecka väntar.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Snart dags att sova, taxin är här om 6½ timme. Chansen att man kommer somna är dock liten. I övrigt har helgen varit rolig till en början, med ett tråkigare slut. Nu verkar det dock som att det finns ett ljus i tunneln. Mot sängen, men först lite mera packande. Gonatt.

ZzZzzzz ZzzZzzZ

Poffa:

Hur länge kan man egentligen packa för att vara borta i fem dagar? Du är ju värre än mig... ;)

Jag ska också gå och lägga mig. Mest för att jag är uttråkad och har huvudvärk. I morgon har jag...inget planerat. Znark.

knaskamilla:

Papper, dessa förbannade papper som man måste ha med sig. Kläder och annat har varit klart i flera timmar.

Zx2

Äääh, jag tar fram den här tråden tidigt. Kroppen och knoppen är sliten, efter en dag med tårar och jobb. Nu skall det bli skönt med en bastu och sedan lite slötittande på TV, innan man lämnar in för kvällen.

Jag missade det viktigaste...

ZzZZzzz zZZZzz

Jobbiga 12-timmarsarbetsdagar.....

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco: Själv tycker jag det är jobbigt med "semester" i två månader till.

Paddan:

Själv tycker jag att det är jobbigt att jag måste städa min lägenhet imorgon.

Znark.

Äääh, här är det ju dött som i graven. Jag får väl lov att gå och äta en middag då. Jag är för övrigt stolt över mig själv. I dag var jag och köpte mig ett par löparskor på lunchen. Väl på hotellet så bestämde jag mig för att testa dem, så jag drog iväg på en 5 kilometer lång runda. Herregud, vad det behövdes. Fem veckor på utejobb har inte varit direkt givande för kondisen.

Från och med nu är det minst 3 rundor á 5 km per vecka som gäller. Oavsett om man är hemma eller ute på fältet.

Mot sängen, via den grekiska salladen och kanske lite slötittande på dumburken. ZZzzzzZZ zZZzzZZz

Poffa: Märkligt, jag som trodde att fem veckors utejobb vore bra för konditionen...

Paddan: Tippar på att hans slimmade Speedo inte passar längre. Vet själv vad några veckors traktamente kan göra åt en tränad kropp

Tyvärr så har min karaktär flyttat från min kropp så jag förfaller sakta men säkert, men äter och dricker gott gör jag :-)

65selander: Äh, du har ju vänt badmössan upp och ned ;)

g gg G
g
G g g
g GG G G gg g Gg g gggggGG
gGGG GGGGg

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:

Försöker du påpeka att du är i behov av en massage, eller?

Poffa: Jepp. Det hade inte varit fel igår kväll.

Poffa:

Oj, det var skickligt av dig att lyckas uttyda det!

knaskamilla: Poffamannen for President!

Frisco:

Vad är det hemliga mönstret, som jag lyckades missa?

knaskamilla: Finns inget mönster.

knaskamilla:

Äääh, vaddå? Han skrev ju en massa G.

Nog märks det att semesterveckorna är här. Knappt något som skrivs, inte ens ett kväk från Bäpa. Jag får väl göra som igår, gå och käka en sallad, ta mig en promenad och kanske slötitta på finalen i För-VM i fotboll.

Jag har fortfarande inte brutit mitt egna löfte om att springa 5 km tre gånger i veckan. Ytterligare en sväng idag, en än jobbigare än den igår. Härligt, det är när det blir så som man vet att man är på rätt spår. Skall man ta sig lite starkt på Hamnfesten på fredag får jag banne mig lov att köra fyra pass denna vecka. Jag har ju hela helgen på mig.

Men nu får det bli en kycklingsallad. Gonatt. ZZzzzZZ zZZzzzz

Poffa: Äh, vadå, jag har faktiskt varit och inhandlat GTA San Andreas och försöker att komma på hur allt fungerar. Innan jag går i pension så bör jag väl listat ut hur man ska göra, hoppas jag.

Paddan: Börja med att öppna förpackningen.... stoppa in CD-skivan och förstår du inte då, skit i skiten och glo på Brasilen-Argentina istället.

65selander: Äh, men det var ju en hel bok full med upplysningar om ditten och datten. Nåväl jag lär väl så småningom komma underfund med hur man gör för att inte bli ihjälskjuten på cykeln i en drive-by.

Paddan: Äsch det är väl inte svårt. Gör en drive-by med en motorcykel medans du åker på bakhjulet. Det är tricky... :-)

For alldeles nyss runt och hoppade i San Fierro-backarna. Hoppade över en Cable Car och fick stuntbonus.

Salle: Hehe. äh jag har fortfarande stödhjulen på på min BMX. Men jag kan väl inte heller räkna med att kunna allt efter att ha spelat i 10 minuter, antar jag.

Paddan: Är det till X-box? Stod faktiskt med det spelet i handen idag, men det blev inget inköp den här gången.Verkar det vara något att ha?

Portello: Nepp, det är till PC. Verkar vara ett riktigt intressant spel det lilla jag sett av det så här långt. Men jag har ju två månader kvar av "semestern" så jag bör väl hinna kika på det någon fler gång tror jag :)

Paddan: Aha.Man kanske skulle ta sig in till stan och inhandla det till krysslådan imorrn.Om jag lämnar in två andra spel för jag dessutom billigare.

Såfårdenogbli!

Tänk att knas vann.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:

Ja, det är helt otroligt. Med 71 mot 76 och 78, dessutom. Det trodde man inte när man vaknade i morse! Tack för spelen.

Nu ska jag vara social. Gonatt.

Paddan: Nu har man köpt GTA.Det lilla jag spelat verkar det rätt kul.Man lär nog spela det en hel del.

Portello: Aha, där ser man. Jag har själv varit inne i Övik på någon form av grupputvärdering idag samt "våldgästat" morsan. Fast snart är det nog dags att ge sig ut att tagga lite i Los Santos.

Paddan: Se upp för Harry Haffa bara. Dom tycker inte om dig när du taggar, kör på/över dom, skjuter/våldar folk i deras åsyn samt att du skjuter/våldar på dom. Dom är lite stingsliga dom därna.

Salle: Äh, de brukade övervåld på mig igår, så det är snart dags för mig att ta fram... kameran...

Jaha, så gör man då sin sista natt i Nyköping för ett antal veckor. Det skall bli otroooooligt skönt att äntligen få vara hemma och ta hand om det som man försummat. En vecka får man vara hemma, sedan blir det en vecka i den Kungliga Hufvudstaden. Därefter SEMESTER.

Träningsivern har än inte lagt sig. I dag gjorde jag veckans tredje femkilometersslinga. Lätta steg var det inte, men nog kändes det helt plötsligt lite, lite bättre.

I morgon blir det till att lämna över anläggningen, döpa maskinerna i champis (Ja, det är lite töntigt men sjukhusledningen vill göra det), packa ihop all utrustning, kånka den med sig till Arlanda, en sallad på Alfredos, flyg hem till kära Övik, hämta ut hårddisken som finns på "ditt utlämningsställe", Hamnfest och mycket troligt, för att inte säga solklart, ett par kalla i ryggsäcken.

Men innan allt det blir det slötittande på TV, en sallad och sömn. Så gonatt på er. Zzzzzz zZZzzzz

Förresten, en liten tävling så här på kvällskvisten. Ni får gissa på vad de tre maskinernas namn kommer bli. De tre namnen har så klart anknytning till Nyköping. Rätt svar levereras i morgon då jag sitter på Arlanda.

Zx2

Poffa: Jag gissar att en kommer att heta Gert.

« · 553288 · »