1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532360 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Dream Team: klassen på våra egna produkter är bra även fast man inte spottar fram sedinare och forsbergare varje år.

Dream Team: Vi har väl aldrig haft det så välbeställt med backtalanger någonsin. Sen att det inte är några nya Lidas är väl en annan sak...

Själv såg jag Niklas som ett lån, ett något långt lån dock lillebror!

Nu måste väl ändå Bengan Hedin vara desperat.....

Icing-Ove:

Haha. Jaru, det skulle ju ha varit ett intressant comebackförsök...

Icing-Ove: Bra försök men titta noga på artikelns datum.

Salle: Ja, jag såg att de hade råkat skrivit 2003 istället för 2005, men sånt händer hela tiden på ÖA :-)

Hawerchuk: Men du måste ju i alla fall hålla med om att situationen som rådde i MoDo där mellan 1995 och 2000 var rätt så speciell. Att då komma fram som ung och lovande forward, men kanske inte riktigt lika lovande som andra extrema talanger torde ju har varit relativt jobbigt. Mycket speltid någon? Njae, kanske inte... 
Niklas står noterad för sammanlagt tolv elitseriematcher i MoDotröjan. Noll mål och noll assist. Slutdelen av -99 spelade han med ÖSK..

Säsongerna därefter hände det dock saker. 73 poäng på två säsonger med Sundsvall Hockey. Debutsäsongen med Timrå (2000/01) resulterade i 14 poäng. Samantaget blev det 107 poäng under tre säsonger i TIK. Niklas var möjligtvis sen i sin utveckling också. Ja, senare än andra i hans åldersgrupp (-79), åtminstone, och givetvis sett till konkurrensen som rådde I MoDo. Det första steget i rätt riktning gjordes väl i Sundsvall där han kan sägas lade grunden med självförtroende och den biten. I Timråtröjan utvecklades han så småningom till landslagsman och till en spelare mogen för NHL. Eller ja, det har vi förstås inte sett hur det blir med. Riktigt än iaf..

Dream Team: Jo det har jag inte alls ifrågasatt. Det är väl en kombination av en massa saker, allt från gener till uppväxt och slutligen ett mellanspel i Timrå.

;)

Äääh, nu får det vara nog för idag. En liten whisky till, samtidigt som man läser klart boken, sedan blir det sängen. Gonatt.

ZZzZZZZz ZzzzzzZZZz

Poffa:

Akta så att du inte spiller, då kan du förstöra boken.

Poffa: Ingen bok och whiskyn är tagen så bara sista biten på Fletch sedan kudden för att orka upp till morgonens Roadracing.

ZZZ zzz ZZZ

[url=www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeper.gif&user_id=19][bild]http://www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeperthumb.gif&user_id=19[/bild][/url]

Salle: Så har då den första "vinnaren" utsetts i The Battle of the Hockey Enforcers. Någon form av underhållning som vissa tydligen betalar 200 dollar för att få se.

Tack och lov att sånt där inte finns i Sverige...ännu, är det väl bäst att tillägga.

Dags att sova efter att ha tittat igenom en massa bilder från en trevlig bluestunggungafton på Appelbergs Impulserande nöjessalong.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Frisco:
blev det några skandalbilder?

I morgon bär det då av igen. Flyg till Jönköping (via Arlanda), hyrbil till Nässjö för att snabbt göra en liten förändring. Sedan bil till Uddevalla via Gbg. Verkar vara snabbaste vägen. Uddevalla får stå för värdskapet fram till och med fredag då man äntligen får åka hem igen.

Du får ursäkta Sannes, men just för tillfället så är inte Uddevalla speciellt lockande. Och det är oavsett om jag får se bron eller ej. Kameran är i vilket fall som helst nerpackad. Rätt vad det är så kanske det kan bli en bild på Sannes och på den så beryktade bron. Nu sömn, taxin är här om 5½ timme. Gonatt.

ZzzZZZzZZ ZzZZZZzzZZZ

Poffa:

Hurra, jag ska önska bild på Uddevallabron med Sannes i förgrunden i Caféboken sen.

Znark.

Ska man vara vaken såhär tidigt, när man planerar att inte börja jobba före lunch? Nä, verkar dumt. Bäst att sova vidare...

knaskamilla:

Tidigt? Nu förstår jag inte. Det är ju fyra timmar sedan som väckarklockan ringde.

Poffa:

Inget att be om ursäkt för. Uddevalla är väl ingen höjdarstad men det duger till mig. Och idag är verkligen Uddevalla inget lockande, regn och blåst.

knaskamilla:

Om jag skall vara i förgrunden så syns inte Uddevallabron.

För 19 timmar och 20 minuter sedan ringde väckarklockan. Om sju timmar ringer den igen. Sista fem milen in till Uddevalla gick fort och med halvslutna ögon. Det är fördelar med raka, fina motorvägar sådana gånger.

Jo, jag har sett bron! Nu sängen, det har varit dags länge nu. Gonatt. ZzZzZZZ ZZZZZZz

Poffa:

Jag är ingen expert, men jag tycker att det känns som att det borde vara bättre att köra bil med helt oslutna ögon.

waesterlindlund: Nu ska det sovas på Nygatan. Hoppas Kungsholmen har ström.

βÃÐÐÀИ: Godnatt till dig med

Agent Türkos: Sov gott du med.

Bilderna om nån missat dem: www.frisco.se/bilder/050829/

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Nej, nu är det dags att släpa sig till bingen och samla sömntimmar, för imorgon bitti bär det av till Stockholm för fyllefest på Ålandsfärjan Cinderella. Här ska svinas!

zZZzzzZzz...

Äh, det här hör väl kanske hemma här... det är intressant att se att tröjnummer mm ändras överallt i statistiken så fort de ändrar i laguppställningen.

För hur ska man annars tolka att både Weinis och Green står som #13 i fjolårets laguppställning?

Jäkla skithotell som inte har bredband für alle. Nu blir det en dusch och en kvällstidning, dock inte samtidigt. om 40 minuter är det dags för avsnitt två av komisjonen, som vissa stavar det. Uddevalla verkar vara en blåsig stad. Men rätt så mysig, faktiskt. Detta sagt efter att ha sett vägen in i Uddevalla, hotellet, vägen mellan hotellet och sjukhuset samt sjukhuset. Kanske hinner man med en sightseeing i morgon kväll. Gonatt.

ZzzZZZZzzZ ZzzzZzZZzz

Poffa:

Har inte Carlia bredband, det är skandal, eller iallafall snudd på skandal.
Uddevalla mysig stad, är du säker på att du verkligen är i Uddevalla. :) 

mike66: Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.hockeysnack.com/user/files/20/prod.jpg

Äääh, jag säger väl gonatt. Det är liksom läge för en timmes fortsatt jobb samt lite TV. Sen blir det sömn. I morgon blir det provkörning av funktionerna så att man hinner kolla upp dem inför fredagens skarpa tester. Gonatt.

ZZZZzzZZZ zZZzzZZZz

Började jobba 04.30 i morse, sedan full fart tills nu. Kroppen säger ifrån nu. Dessutom så är det golf i morgon bitti. Starttid 09.00, har jag för mig. Hur fasen man nu ska orka det. Gonatt.

ZZzzzZZZZz ZzzZZZZzzzzz

Poffa:
Det är samma på mitt jobb, de som jobbar långsamt måste hålla på länge. Själv var jag in på Brolins krog Undici igår. Idag satt jag på Råsundas VIP-läktare och drack kaffe med utsikt över fotbollsplanen. Jag började 7:00 och var klar 14:30 - det går så fort om man är effektiv.

Det är trevligt att jobba.

Dags att sova. Vill ni mig något så skicka ett mail så svarar jag imorgon förmiddag.

Adressen är [email protected]

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:
Haha, du bara skojar du. Ni som seriöst vill komma i kontakt med denne man rekommenderar jag istället [email protected] - den tar man sig alltid fram på.

Man blir trött av att börja jobba åtta. Oj, oj, oj. Skönt att sova ut imorgon - utan att behöva gå till jobbet efter att man sovit ut. Gonatt.

knaskamilla:
Nåja, vad jag har förstått av rapporterna från Poffa, Frisco, Paddan och dig så brukar väl ni i Övik gå hem från jobbet efter att ni har sovit ut...

westerlind: Tja, du vet, det är ett rent helvete att försöka designa kläder med kardborreband. Speciellt när man råkat sätta sig i en hel hög med såna små rackare.

Poffa: Jobbigt jobbigt med så många arbetstimmar som du har jämt och ständigt. Du får väl gå ner i fritid så att du orkar med jobbet. Synd bara att man inte får gå över 200 timmars övertid utan dispens. Sjutton vad mycket onödig jobbig fritid folk tvingas ha.

Paddan:
Hej Paddan. När jag var ung så designade man kläder med pennor, sen gick man över till datorer. Varför man nu använder kardborrband kan jag inte begripa, men det är säkert ungdomligt och innovativt.

Paddan:
Glömde säga det: Jag önskar att jag kunde säga att det ser bra ut, men kul att du fick Dream Team och Linnea att mannekänga.

NuMo:

Det finns många sätt att passera 200 timmar utan att facket får reda på det. Så där är det nog inget bekymmer.

Poffa: [utan att facket får reda på det]

Varför finns det sådana regler?

Poffa: Jaha, du har hamnat på ett sådant lagbrytande företag utan några som helst skrupler att utnyttja folk i beroendeställning. Träpatronerna är tillbaks.

NuMo: Man kan säkert jobba hur mycket som helst och lura facket men när facket får reda på det så blir det dyrt för företaget.

Poffa kanske jobbar på ett företag där han är provanställd utan lön?

65selander: Ja, dyrt blir det. Gratisjobba utan att för den skull ta speciellt mycket arbetsuppgifter av vad en ordinarie skull ha gjort. Så måste det nog vara.

NuMo: ovanligt tyst i Timråboken ang detta.

Tycker att dom har gjort stora försök att dölja vem det är

westerlind: Jag och Linnea kan inte hjälpa att vi faktiskt tyckte att det där var lite kul. Ett lätt gapskratt kunde det nog vara värt. Vilka som sedan egentligen mannekängat på bilden är nog en annan sak.. ;-)

65selander: Har man försökt dölja det?

NuMo: Isf så borde Aftonbladet byta fotograf, jävligt suddig bild :-)

65selander: Du glömmer att han är onykter.

65selander: Av någon anledning har den andra stora kvällstidningen inte ens försökt dölja vem det är...

Petey21: Det hände ju för nästan ett år sen.

« · 569136 · »