« Föregående · 1820101 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
Om nu Oskarsson är klar så borde det väl vara 2 backar till 2 centrar 1 målvakt samt kanske Häggström som ytter då som ska in. Sedan är butiken stängd. Sedan kommer man garanterat lyfta upp lite junisar utöver detta som får känna på hetluften med.
Sv: Silly season
Ygge83: jag gillar Häggström för sitt jobb, men jag känner att vi måste lämna plats för juniorer även om det skulle göra våra lag sämre. Alltså det är klart att två av Häggströms kaliber skulle vara bättre - i alla fall initialt - men om vi inte lämnar plats för våra sm-vinnande juniorer tappar vi trovärdighet.
Det nog Eriksson som bättre som back, men att vi kanske spelar honom som center då sådana är så mycket svårare att hitta.
Det nog Eriksson som bättre som back, men att vi kanske spelar honom som center då sådana är så mycket svårare att hitta.
Sv: Silly season
Smartin: Bra ålder och en bra back. Men nu vill jag se att man värvar in en spelare utav kaptens material. För det saknar vi.
Sv: Silly season
{5647}: vem skulle du föreslå då gäller ju verkligen att hitta en med rätt attityd:) ? Ser du Ericsson som center eller back?
Sv: Silly season
Smartin: 23-årig rightare med ok storlek och ok poäng ifjol. Känns spontant som en bra värvning i allsvenskan.
Sv: Silly season
Marcus Oskarsson klar för Modo enligt Mrmadhawk. Spelade förra säsongen i Almtuna.
+ 1
Sv: Silly season
Ygge83: vare sig vi vill det eller inte så har vi i princip fullt där. Vi kan inte ta in Holm, utan vi måste lägga pengarna på en riktigt vass center.
Sv: Silly season
modomille: jo prio är ju det men tror nog att vi behöver ett par skarpa skyttar också i slutändan.
Sv: Silly season
Amitiel: okej men undrar då på om Modo skulle kunna tänka sig att signa honom. Är han rätt person för Modo? Han lär ju kosta en slant att signa om han väljer att stanna i HA. Men då måste han va en man för de producerande kedjorna. Han kan ju vara en spelare som verkligen slår igenom och ev skulle kunna följa med till SHL:) en plus en säsong.
Sv: Silly season
dempa: Filppula har skrivit långtidskontrakt hemma i Finland. Det stod klart typ efter jul någon gång.
Sv: Silly season
Holm spelstil passar väldigt bra in i allsvenskans tuta och kör spel, i SHL när det är mer plan bakom det och inte bara tuta, kör och hoppas på bästa så försvinner han lätt, så tror han skulle tjäna mycket på någon säsong till i Allsvenskan.
Sv: Silly season
Tarasov: hur tänker Malmö när de släpper Filppula?
och hur äckligt med stålars har inte Växjö? Fasth klar 3 år.
och som vi redan pratat om förut - hur dumma i huvet var inte Skellefteå som släppte Emil? de hade garanterat haft Elias nu. hade kunnat vara vi om vi bara inte åkt ut mot Leksand.. :(
Om om om..
och hur äckligt med stålars har inte Växjö? Fasth klar 3 år.
och som vi redan pratat om förut - hur dumma i huvet var inte Skellefteå som släppte Emil? de hade garanterat haft Elias nu. hade kunnat vara vi om vi bara inte åkt ut mot Leksand.. :(
Om om om..
Sv: Silly season
{5647}:
Holm är en bra spelare i allsv, men känns som att vi i Björklund/Johan E,/Karlqvist redan har målskyttet sas. Apropå Häggström så finns den en initial kontakt iaf
Holm är en bra spelare i allsv, men känns som att vi i Björklund/Johan E,/Karlqvist redan har målskyttet sas. Apropå Häggström så finns den en initial kontakt iaf
Sv: Silly season
Ygge83: Holm har inte alls producerat i kvalet. Bara fyra poäng på åtta matcher. Westerling från ssk leder på elva poäng. Modobekantingen Måns Krüger har för övrigt nio poäng och är tvåa bland centrar med sina nio...
Sv: Silly season
Domsjö: okej jo det är ju en chanstagning. Var tror du att en sådan kille som Holm i Södertälje tar vägen? Är han klar för shl nästa säsong eller blir det en säsong till i HA?
Sv: Silly season
Ygge83: Om man tolkar Sundlöf i tisdagsintervjun så lät det som man siktar lite högre och säkrare så att säga.
Denna kille kan mkt väl vara en kanonvärvning dock aningen chansartad.
Denna kille kan mkt väl vara en kanonvärvning dock aningen chansartad.
+ 1
Sv: Silly season
Tarasov: han verkar ju vara en okej grabb. Jag har kollat in honom här www.eliteprospects.com/player.php?player=5664
Följde honom lite i min klubb här nere i Mariestad. Tror ni om honom
Följde honom lite i min klubb här nere i Mariestad. Tror ni om honom
Sv: Silly season
För dom som gillar att jämföra spelar budgets mellan lag.
Just nu kan jag inte säga exakt vad spelarbudgeten blir, men vår målsättning är att den ska vara minst tolv miljoner. Det kan bli mer också, men det är för tidigt att säga, säger Widebro som vill påpeka att Modos spelarbudget innefattar alla kostnader, jämfört med många andra allsvenska klubbar som bara redovisar grundlöner.
Just nu kan jag inte säga exakt vad spelarbudgeten blir, men vår målsättning är att den ska vara minst tolv miljoner. Det kan bli mer också, men det är för tidigt att säga, säger Widebro som vill påpeka att Modos spelarbudget innefattar alla kostnader, jämfört med många andra allsvenska klubbar som bara redovisar grundlöner.
Sv: Silly season
hanzon:
Kanske men någon nämnde att det var fullt på yttrar samt att man kanske söker någon mer producerande center. Har tyvärr lite dålig koll på Häggströms kvaliteer numer.
Kanske men någon nämnde att det var fullt på yttrar samt att man kanske söker någon mer producerande center. Har tyvärr lite dålig koll på Häggströms kvaliteer numer.
Sv: Silly season
Monno: OK, Enl Sundlöv behöver Modo 2 centrar, och förstärka backsidan, några förslag?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7225}:
Modo ligger i topp enligt denna, antar att denna lista ligger till grund för att Johan W säger att man inkluderar allt i budgeten, medan en del klubbar endast anger sin grundlön.
Modo ligger i topp enligt denna, antar att denna lista ligger till grund för att Johan W säger att man inkluderar allt i budgeten, medan en del klubbar endast anger sin grundlön.
Länkar:
Modo toppar den allsvenska löneligan ? Karlskoga och Pantern har minst budget | Hockeysverige
Modo toppar den allsvenska löneligan ? Karlskoga och Pantern har minst budget | Hockeysverige
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Hur mycket kan det tänkas vara i förhållande till andra klubbar? Det fanns nån lista från förra året vill jag minnas..
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mano:
Minst 12 miljoner i spelarbudget detta år, Johan vill även påpeka att den innefattar allt inte soc. avgifter, förmåner såsom värdet på lgh mm. Vissa klubbar redovisar tydligen endast grundlöner.
Minst 12 miljoner i spelarbudget detta år, Johan vill även påpeka att den innefattar allt inte soc. avgifter, förmåner såsom värdet på lgh mm. Vissa klubbar redovisar tydligen endast grundlöner.
+ 1
Sv: Silly season
S-vikaren:
Om han nu skall lämna klubben hoppas vi på NHL-kontrakt, så vi kan få NHL-pengen:) kör hårt Jeppe!!!!
Om han nu skall lämna klubben hoppas vi på NHL-kontrakt, så vi kan få NHL-pengen:) kör hårt Jeppe!!!!
+ 7
Sv: Silly season
S-vikaren: Ja mest troligt så. Han avslutade ju starkt så kan han fortsätta på den linjen kanske han får ett kontrakt.
Enligt allehanda är Tom Hedberg påväg hem från staterna igen. Vore helt klart en spännande spelare. Men frågan är ju hur många unga spelare man kan ha på backen. För han lär vilja ha betalt...
Enligt allehanda är Tom Hedberg påväg hem från staterna igen. Vore helt klart en spännande spelare. Men frågan är ju hur många unga spelare man kan ha på backen. För han lär vilja ha betalt...
Sv: Silly season
Monno: Det är väl det här kontraktet han har väntat på. Toronto vill ta sig en närmare titt på honom nu och ta ett beslut om framtiden, kanske.
Sv: Silly season
S-vikaren: Kul att han får testa på lite slutspel där borta! Hoppas han inte gör det allt för bra bara. ;-)
Sv: Silly season
Monno: Jesper Lindgren > Toronto Marlies
www.pensionplanpuppets.com/toronto-marlies/2017/4/11/15260208/toronto-marlies-sign-draft-pick-jesper-lindgren-to-an-ato
www.pensionplanpuppets.com/toronto-marlies/2017/4/11/15260208/toronto-marlies-sign-draft-pick-jesper-lindgren-to-an-ato
Sv: Silly season
{7814}: Säcken har haft lycka med spelare med sydeuropeiska namn förut så. ;-)
Dock gick det ju sämre för Modo med samma spelare...
Dock gick det ju sämre för Modo med samma spelare...
Sv: Silly season
{5647}: precis. Sen vet jag inte om vi kan köra med 65% "utvecklingsbara ynglingar". Men han brukar kunna få resultat av sådana om jag inte missminner mig.
Hoppas hur som att de två centrarna är playmakers o topp 2. Men man får väl se
Hoppas hur som att de två centrarna är playmakers o topp 2. Men man får väl se
+ 1
Sv: Silly season
MorganaLefaey: hade vi inte haft så turbulenta säsonger innan så hade vi kanske varit mer benägna att chansa med karlin. Nu behöver vi stabilitet i första hand.
Sv: Silly season
modomille: I helhet kan man väl sammanfatta det med att jag tycker "Ett säkert kort" är rätt väg att gå när man skall bygga upp igen.
Sen stod det inte så mycket intressant i den där artikeln tycker jag. Ja förutom att han visste om att han var andraval och att modo gjort klart att säcken var no 1.
Sen stod det inte så mycket intressant i den där artikeln tycker jag. Ja förutom att han visste om att han var andraval och att modo gjort klart att säcken var no 1.
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Kan inte läsa artikeln men bra beslut av Modo att dom valde Särkijärvi över Karlin. Karlin är mer spännande och modern men han har inte rutinen av att gå upp som Särkijärvi har.
Sv: Silly season
modomille: Bara att värva Lavoie och Goumas så blir det bra.
Nej allvarligt så förstår jag att det handlar om ekonomi och satsning på grannens grabb och dyligt. Men någonstans känns det som vi har väl många unga och utvecklingsbara spelare i truppen. Men det är väl bara oro och dålig koll på deras eventuella utvecklingskurvor som spelar ett spratt.
Nej allvarligt så förstår jag att det handlar om ekonomi och satsning på grannens grabb och dyligt. Men någonstans känns det som vi har väl många unga och utvecklingsbara spelare i truppen. Men det är väl bara oro och dålig koll på deras eventuella utvecklingskurvor som spelar ett spratt.
Sv: Silly season
modomille: I dags läge är det bara 5 backar på kontrakt inkl Eriksson , så nog tror jag att Leman får plats också ! Dom skall väl ha minst 8 eller 9
Sv: Silly season
Smurfen: Isåfall så betyder det att Ericsson ska spela center och Leman tar hans plats. Eller hur har dom tänkt månne?
« Föregående · 1820101 · Nästa »