« Föregående · 1826681 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
Livesändning 13:30 sen om det bara är uppdatering eller ny spelare blir intressant att se.
Har väl inte direkt hänt så mycket annat som är värt att informera om sen sist tycker man.
Har väl inte direkt hänt så mycket annat som är värt att informera om sen sist tycker man.
Sv: Silly season
Tarasov: Ja jag han nämnde aldrig att en skulle vara klar. Det var hans förhoppning att ha det klart tills dess. Således ej helt upp till honom.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Domsjö: Ifall Alex Steen blir utslagen av Nashville, så blir det nog bara Modo i förstafemman:
Svedberg
Edler Hedman
Nylander Steen M Kempe
Svedberg
Edler Hedman
Nylander Steen M Kempe
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7943}: Har en bekant som jag pratat med angående hanteringen av unga talanger i skellefteå. Han i sin tur har vissa känningar och det är ganska tufft för de yngre spelarna vad gäller utslagning .
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Tydligen blir dessa talanger bättre behandlade i FHC än i SKAIK numera! För visst är det FHC gör inte helt olikt SKAIK höll på med för ett par år sedan? Sen att SKAIK har bränt sina broar nu verkar det som och är inte lika attraktivt att komma till är väll deras sätt att ta hand om talangerna antar jag...
Tydligen blir dessa talanger bättre behandlade i FHC än i SKAIK numera! För visst är det FHC gör inte helt olikt SKAIK höll på med för ett par år sedan? Sen att SKAIK har bränt sina broar nu verkar det som och är inte lika attraktivt att komma till är väll deras sätt att ta hand om talangerna antar jag...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Det är tyvär bara till vänja sig, det är "nya Frölundas taktik" att värva unga talanger...
Sv: Silly season
modomille:
Förra måndagen, jag uppfattade däremot inte som att han skulle vara "klar". Utan som att de förhandlade, var långt komna och med lite tur skulle det vara klart inom några dagar. Det kanske gick i stöpet.
Förra måndagen, jag uppfattade däremot inte som att han skulle vara "klar". Utan som att de förhandlade, var långt komna och med lite tur skulle det vara klart inom några dagar. Det kanske gick i stöpet.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8179}: Du har förstås helt rätt i ditt inlägg och jag vill påpeka att det inte har så mycket med värvningarna från Modo även om det såklart just när det skedde kändes lite surt utan det är väl att dom är å jagar varenda större talang i hela Sverige, Frölunda är således den förening i Sverige som lägger störts budget på att värva ungdomar vilket i sig är märkligt när dom själva gärna utpekar sig som Sveriges bästa förening att ta fram och utveckla talanger.
Även om det naturligtvis är helt enligt regelboken att föra samtal med spelare under och efter säsong från andra klubbar, men någonstans kan man väl som förening ända ha någon form av etik och inte försöka "sno" varenda stortalang som kommer fram!
Sen vill jag bara säga att Frölunda såklart är en fantastisk förening på många plan, men jag tycker deras framtoning på juniorsidan är "för mycket" och det stör mig.
Även om det naturligtvis är helt enligt regelboken att föra samtal med spelare under och efter säsong från andra klubbar, men någonstans kan man väl som förening ända ha någon form av etik och inte försöka "sno" varenda stortalang som kommer fram!
Sen vill jag bara säga att Frölunda såklart är en fantastisk förening på många plan, men jag tycker deras framtoning på juniorsidan är "för mycket" och det stör mig.
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Då kan du vara lugn att FHC kommer få tillbaks det också i negativ mening, ungefär som Modo inte haft modet att klippa banden med klubbikoner.
Tiden kommer alltid ikapp en vilket den gjorde för oss och nu är vi i HA.
Dålig scouting samt släppt iväg spelare typ Häggström,Edblom m.fl.
Tiden kommer alltid ikapp en vilket den gjorde för oss och nu är vi i HA.
Dålig scouting samt släppt iväg spelare typ Häggström,Edblom m.fl.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Jag delar inte din åsikt om den framtoning man vill ha i Frölunda. Kom ihåg att man var stora favoriter till att vinna finalen på j18 mot Modo. Man hade fem spelare i u18-vm och då var ändå inte Rasmus med som var fullständigt given egentligen.
Man borde inte behöva värva så många som man gör. Det verkar nästan som man pissar på sina egna juniorer när man väldigt sällan ger dem chansen. Inte konstigt att lias exempelvis gick till HV. Hade han stannat i Frölunda tror jag inte han fått samma utveckling.
Man borde inte behöva värva så många som man gör. Det verkar nästan som man pissar på sina egna juniorer när man väldigt sällan ger dem chansen. Inte konstigt att lias exempelvis gick till HV. Hade han stannat i Frölunda tror jag inte han fått samma utveckling.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
De flesta klubbar ligger kring 8-12 spelare från "de egna leden" om vi pratar de 20 som är ordinarie, då menar jag som spelat i klubben när de var juniorer. Så även FHC, upplever inte att de har den framtoningen som beskrivs faktiskt. Däremot brukar de framhålla att de ställer krav på spelarna.
De flesta klubbar ligger kring 8-12 spelare från "de egna leden" om vi pratar de 20 som är ordinarie, då menar jag som spelat i klubben när de var juniorer. Så även FHC, upplever inte att de har den framtoningen som beskrivs faktiskt. Däremot brukar de framhålla att de ställer krav på spelarna.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Glömde citattecken på på snodde. Av det jag sett Lias i både JVM och nu finalen, så får jag känslan av han blir bra var han än spelar. Sevärd:)
Glömde citattecken på på snodde. Av det jag sett Lias i både JVM och nu finalen, så får jag känslan av han blir bra var han än spelar. Sevärd:)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8179}:
Håller med dig här, ingen klagade när vi snodde Johan E från Tingsryd eller Carnestad från Pantern. Personligen föredrar jag om våra spelare plockas av topplagen i SHL snarare än bottenlagen. Eller än värre andra allsvenska lag "snor" dem från oss.
Håller med dig här, ingen klagade när vi snodde Johan E från Tingsryd eller Carnestad från Pantern. Personligen föredrar jag om våra spelare plockas av topplagen i SHL snarare än bottenlagen. Eller än värre andra allsvenska lag "snor" dem från oss.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8179}: Det är väl mest Frölundas/Roger Rönnbergs framtoning. Man säger sig satsa på att utveckla (egna) spelare, men gång på gång ratar man sina egna juniorer för att plocka in mer färdiga killar från andra föreningar.
Det sjuka är också att man verkligen har bra juniorer också. Skellefteå har misslyckats rejält på den fronten och har därför tonat ned den biten.
Värvningen av specifikt Stenqvist förstår jag inte. Måste ju kännas fantastiskt för de egna juniorerna att man plockar in ytterligare en spelare utifrån, men inte ens för att spela i Frölunda i vinter.
Det sjuka är också att man verkligen har bra juniorer också. Skellefteå har misslyckats rejält på den fronten och har därför tonat ned den biten.
Värvningen av specifikt Stenqvist förstår jag inte. Måste ju kännas fantastiskt för de egna juniorerna att man plockar in ytterligare en spelare utifrån, men inte ens för att spela i Frölunda i vinter.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Seriöst alltså, vad är det som svider i era ögon med Frölunda egentligen? Är ett jäkla huggande efter dom här inne på detta forum. Visst att dom har värvat några spelare från er, om det är där skon klämmer.
Men dom väljer ju likt alla andra SHL/Allsvenska lag att värva spelare, dock så satsar dom väldigt ofta på unga spelare vilket dom ska ha en stor eloge för. Man kan inte ha ett slagkraftigt lag om man bara ska ta fram egna talanger hela tiden. Alla lag har inte lika bra ungdomsakademi som er.
Dessutom är Lias från Götelaborgsområdet så det kan ju vara så att han verkligen vill hem också. Vem vet.
Men dom väljer ju likt alla andra SHL/Allsvenska lag att värva spelare, dock så satsar dom väldigt ofta på unga spelare vilket dom ska ha en stor eloge för. Man kan inte ha ett slagkraftigt lag om man bara ska ta fram egna talanger hela tiden. Alla lag har inte lika bra ungdomsakademi som er.
Dessutom är Lias från Götelaborgsområdet så det kan ju vara så att han verkligen vill hem också. Vem vet.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Svårt att se hur man in sno en spelare från en förening han aldrig representerat, men klart Frölunda nog vill känna det lite så eftersom hans pappa osv representerat klubben.
Jag hoppas Lias fortsätter i HV, bättre utveckling där än i Frölunda :)
Jag hoppas Lias fortsätter i HV, bättre utveckling där än i Frölunda :)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
I Lias fall känns det som att HV snodde honom från FHC, och nu vill Lias hem till pappas förening:)
I Lias fall känns det som att HV snodde honom från FHC, och nu vill Lias hem till pappas förening:)
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Rent generellt så är väl dom flesta spelare bäst när dom presterar stenhårt, men jag förstår vad du menar och just när det kommer till Ritola så blir det extra tydligt.
Ritola i sina bästa stunder är riktigt bra, för bra för allsvenskan men när han är på sin alltför vanliga nivå så är han en utfyllnadspelare i shl på sin höjd eller en förmodad toppspelare i allsvenskan.
Jag blev så förvånad vad Brynäs ska med honom till, dom som vanligtvis är riktigt bra på att plocka in amerikaner som levererar och får upp topptalang underifrån år efter år, känns märkligt att satsa på Ritola bara i deras situation.
Ritola i sina bästa stunder är riktigt bra, för bra för allsvenskan men när han är på sin alltför vanliga nivå så är han en utfyllnadspelare i shl på sin höjd eller en förmodad toppspelare i allsvenskan.
Jag blev så förvånad vad Brynäs ska med honom till, dom som vanligtvis är riktigt bra på att plocka in amerikaner som levererar och får upp topptalang underifrån år efter år, känns märkligt att satsa på Ritola bara i deras situation.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Ritola verkar naturligt lat. Det krävs att man verkligen får honom att jobba stenhårt för att han ska få ut sitt max. Där tror jag att han passat bättre under Backstabbing-Bert eller Bulan. Risken är att har Brynäs "mes-Melin", så kan det bli så att Ritola återigen underpresterar och glider omkring på isen.
Inget ont om Melin, men det är en tränare som mer verkar vilja vara kompis med spelarna, än att ställa stenhårda krav. Vissa spelare fungerar det jättebra på, medan andra passar sämre för det.
Inget ont om Melin, men det är en tränare som mer verkar vilja vara kompis med spelarna, än att ställa stenhårda krav. Vissa spelare fungerar det jättebra på, medan andra passar sämre för det.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Reflekterat lite över 2 saker...
Lias Andersson som gjort succé i HV71, ryktas om att Frölunda är och rycker i honom, alltså jag börjat verkligen tröttna på den föreningen, kan man inte ta fram egna spelare eller måste man rycka i varenda talang som finns i Sverige, börjar ju kännas lite som hockeyns motsvarighet till fotbollens Barcelona.
Sen undrar jag vad det är som gör Mattias Ritola så populär, inte direkt så att han rosat marknaden de senaste 5 säsongerna, men nu ryktas det om att Brynäs som ändå får fram riktigt mycket bra spelare underifrån är och vill plocka in han från Leksand ?!
Ja ja trevlig Valborg på er alla
Lias Andersson som gjort succé i HV71, ryktas om att Frölunda är och rycker i honom, alltså jag börjat verkligen tröttna på den föreningen, kan man inte ta fram egna spelare eller måste man rycka i varenda talang som finns i Sverige, börjar ju kännas lite som hockeyns motsvarighet till fotbollens Barcelona.
Sen undrar jag vad det är som gör Mattias Ritola så populär, inte direkt så att han rosat marknaden de senaste 5 säsongerna, men nu ryktas det om att Brynäs som ändå får fram riktigt mycket bra spelare underifrån är och vill plocka in han från Leksand ?!
Ja ja trevlig Valborg på er alla
+ 1
Sv: Silly season
Domsjö: När var det Sundlöf nämde att dom skulle ha gjort klart med en center inom några dagar?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Krap Nek: ... men det är ju bara ett spel med puck o klubba... sluta
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
"hv, kommer jag aldrig unna något nu. Dom kan ta sina snuskiga bönder och köra upp sina kors i arsle."
Haha! Det är ju tack vare såna här ignoranta fans som man hoppades lite på HV idag. Glädjs åt hans ilska nu ;)
Haha! Det är ju tack vare såna här ignoranta fans som man hoppades lite på HV idag. Glädjs åt hans ilska nu ;)
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Domsjö: jodå. Öhnerud när han åker på Rautio och Alcén när han tacklar tedenby som båda var ohyggligt solklara. Den de tog var en av femtio liknande situationer.
Brynäs ska dock inte klaga på domarna. Det kan de ha gjort mot Frölunda då de hade oflyt, men i finalen kan de inte gnälla.
De har trots allt både Alcén och Granström som båda kunnat åka varenda byte snudd på. Granström kan inte ha en enda tråd Fair play i sig...
Brynäs ska dock inte klaga på domarna. Det kan de ha gjort mot Frölunda då de hade oflyt, men i finalen kan de inte gnälla.
De har trots allt både Alcén och Granström som båda kunnat åka varenda byte snudd på. Granström kan inte ha en enda tråd Fair play i sig...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Men det lär väl gälla åt bägge håll??? Har väl funnits tveksamma utvisningar åt HV:s håll också?
Vilken tur att rätt lag vann. Nu kan vi alla hålla tummarna kommande år för FBK,HV ,LHC och indianerna för svensk hockeys skull 😉
Vilken tur att rätt lag vann. Nu kan vi alla hålla tummarna kommande år för FBK,HV ,LHC och indianerna för svensk hockeys skull 😉
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Domsjö: men hur kan de då ta den senaste? Det måste funnits 20 tydligare situationer än när det där förstärkta fallet nyss?
Slitsamma. Rätt lag vann och rätt spelare avgjorde!!!
Slitsamma. Rätt lag vann och rätt spelare avgjorde!!!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jag tkr domarna gett fördelar till bägge lagen dock i olika matcher.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
S-vikaren: Generellt tycker jag att Brynäs ska vara oerhört glada över att domarna släpper nästan allt, men när öhnerud åker rakt in i Rautio som förvisso går ur en liten bit, men som är i målgården, undrar jag lite varför man har domare.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Tidig semester är alltid bäst. Oavsett vilken tabellplacering man har.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Eller: Tur för hjärtat att man inte håller på nått av lagen i finalen...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Får vi se ett annat Brynäs nästa säsong? Man byter ju tränare, ofrivilligt.
+ 1
Sv: Silly season
Tarasov: jag hoppas också mycket på Alba. Kan han få lite bättre fysik, teknik och fart blir han riktigt farlig . Precis motsatt Jakobsson så tar han den obekväma vägen rakt mot mål hela tiden.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: JÄSSSSS! Då får vi väl in ett antal sköna slantar för honom, är det inte 1 miljon som ska till Modo nu? Frölunda blir väl utan pengar eller?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nieminen: hoppas att det roligare och bättre laget kan vända detta.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Jag har kikat i Brynäsboken emellanåt och så förbannat farligt tkr inte jag det är. Hade Modo varit i SM-final är jag tämligen säker på att Modoboken hade haft en del skribenter som hållit samma nivå.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vad är det jag läser? Som Modoit håller man inte på Brynäs. Av två anledningar håller man inte på Brynäs idag. -99 och Önerud. Idag håller jag på Önerud.
Edit. Skrivet med glimten i ögat.
Edit. Skrivet med glimten i ögat.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
WarEvryPractice: Ja, han menar jag. Han var duktigare än oss andra iaf.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: NEJ! Brynäs skaaa vinna. Har hoppats på dom hela året! :p
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Krap Nek: Haha hängt i brynäsboken nyligt? ;)
Håller mer på HV71, jag har imponerats av deras spel hela säsongen och hoppas dom tar det!
Håller mer på HV71, jag har imponerats av deras spel hela säsongen och hoppas dom tar det!
+ 1
« Föregående · 1826681 · Nästa »
Det vet jag, men samtidigt är vi i en sån period när inte mycket händer om det inte är ny spelare eller sponsorer, så ha live uppdatering för att sen inte ha något nytt är ju bara slöseri med tid och resurser.