« Föregående · 1834839 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:
Det handlar nog inte om att peta utan snarare att man har en backup ifall Mora kalla tillbaka Wallin.
Det handlar nog inte om att peta utan snarare att man har en backup ifall Mora kalla tillbaka Wallin.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Målvakten? Inför denna säsong så tycker i alla fall jag att målvakterna är den lagdel som är säkrast näst efter yttrar.
Förstår inte alls varför vi skulle peta Hanses. Hade vi haft han från start i fjol så skulle vi fått spela om chansen till en kvalmatch.
Förstår inte alls varför vi skulle peta Hanses. Hade vi haft han från start i fjol så skulle vi fått spela om chansen till en kvalmatch.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Evan McGrath blev visst ledig precis.. skulle man vågat chansa på honom? Center. Poängkung för 4 år sedan..
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Ingen Jimmy I SAIK, Sundlöw
Där har du din center.! Kör han sparsamt så har vi han stark i kvalet ..
Kommer vara guld värd PP
Ingen Jimmy I SAIK, Sundlöw
Där har du din center.! Kör han sparsamt så har vi han stark i kvalet ..
Kommer vara guld värd PP
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7804}:
Spelar egentligen inte någon roll vart de går huvudsaken är att det går till en klubb där de kan utvecklas och snabbt få NHL kontrakt så snabbt som möjligt så vi får pengar för spelarna. Problemet för dessa spelare som inte är riktigt färdiga är att om dom går till SAIK så har dom Lindström,Holloway, Möller, Lindholm mfl som stå före i kön och tar speltid i två första kedjorna och i PP. Bättre för spelarna att gå till en klubb där dom får ta stort ansvar genom att leda laget och få mycket tid i PP/BP, detta utvecklar spelarna mest, genom att få ta ansvar och vara en ledande spelare kväll efter kväll. Se bara på utvecklingen som Nylander fick i ett bottenlag som Modo där han fick rollen som förstacenter.
T.ex Så har ju Olofsson och Grundström fått stora roller i VF och den sistnämnda fick ju kontrakt i NHL så vi fick 3/4 av NHL pengarna, hade hoppas på att Olofsson också skulle skriva men han får nog en bra roll i VF i år och skriver på nästa år.
Får se hur Possler lyckas i år i DIF, han hade ju återigen otur med skador, men en bra säsong så då måste väl NHL klubben skriva med honom för att inte tappa rättigheterna.
Spelar egentligen inte någon roll vart de går huvudsaken är att det går till en klubb där de kan utvecklas och snabbt få NHL kontrakt så snabbt som möjligt så vi får pengar för spelarna. Problemet för dessa spelare som inte är riktigt färdiga är att om dom går till SAIK så har dom Lindström,Holloway, Möller, Lindholm mfl som stå före i kön och tar speltid i två första kedjorna och i PP. Bättre för spelarna att gå till en klubb där dom får ta stort ansvar genom att leda laget och få mycket tid i PP/BP, detta utvecklar spelarna mest, genom att få ta ansvar och vara en ledande spelare kväll efter kväll. Se bara på utvecklingen som Nylander fick i ett bottenlag som Modo där han fick rollen som förstacenter.
T.ex Så har ju Olofsson och Grundström fått stora roller i VF och den sistnämnda fick ju kontrakt i NHL så vi fick 3/4 av NHL pengarna, hade hoppas på att Olofsson också skulle skriva men han får nog en bra roll i VF i år och skriver på nästa år.
Får se hur Possler lyckas i år i DIF, han hade ju återigen otur med skador, men en bra säsong så då måste väl NHL klubben skriva med honom för att inte tappa rättigheterna.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7804}: Ser faktiskt hellre modo talanger i vilket lag som helst utom frölunda och Skellefteå
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:
Det är det jag menar. Ni har en jävligt bra talangverksamhet, mycket hockeykultur i bygden och ni har bra ledare, helt klart. Skillnaden nu blir att mellanskiktet (toppen blir NHL) kommer att söka sig vidare, vilket är förståeligt när ni inte spelar i högsta serien. Ni borde då rådgiva dem att gå till oss, bättre att de stannar i Norrland än att de går till köpelagen i söder! :-)
Det är det jag menar. Ni har en jävligt bra talangverksamhet, mycket hockeykultur i bygden och ni har bra ledare, helt klart. Skillnaden nu blir att mellanskiktet (toppen blir NHL) kommer att söka sig vidare, vilket är förståeligt när ni inte spelar i högsta serien. Ni borde då rådgiva dem att gå till oss, bättre att de stannar i Norrland än att de går till köpelagen i söder! :-)
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7804}:
"Även om det inte vart nåra Foppa Näslunds de senaste åren så håller er talangverksamhet hög klass"
Ett problem är att många runt om i sveriga bara tänker på Foppa och Näslund när man nämner modo och juniorer och det är lätt att säga att juniorverksamheten har stannat av, för sådana spelare är det inte många som fått fram eller kommer att få fram. Visst att vi hade några år när det gick lite tyngre, men kollar man på spelarna som kommit fram via J20 och A-lag är det svårt att matcha för många klubbar över tid.
Spelare som Sedin,Enström,Hedman har ju verkligen lyckats i NHL, sedan har vi ett gäng som gått via Modo och där vi i varierande grad har del i framgången t.ex som Edler, Steen, Hägg, A Forsberg, Ullmark, Kempex2, Nylander osv. Sedan har vi ett par i AHL och juniorligorna i Kanada/USA också.
Även i SHL har vi flera duktiga spelare Olofssonx2, Possler, Grundström, Jakobsson för att nämna några.
Självklart vill man att klubben ska få fram nya Foppa och Näslunds men jag är stolt över hur många spelare en liten klubb som Modo och stad som Övik faktiskt utbildat genom åren och gjort till spelare på NHL/KHL/SHL/AHL/HA nivå.
Får man bara fram en kull som utvecklas snabbt samtidigt samt att nyförvärven blommar ut ska man kunna utmana uppåt, tror tyvärr att det inte kommer hända i år dock.
"Även om det inte vart nåra Foppa Näslunds de senaste åren så håller er talangverksamhet hög klass"
Ett problem är att många runt om i sveriga bara tänker på Foppa och Näslund när man nämner modo och juniorer och det är lätt att säga att juniorverksamheten har stannat av, för sådana spelare är det inte många som fått fram eller kommer att få fram. Visst att vi hade några år när det gick lite tyngre, men kollar man på spelarna som kommit fram via J20 och A-lag är det svårt att matcha för många klubbar över tid.
Spelare som Sedin,Enström,Hedman har ju verkligen lyckats i NHL, sedan har vi ett gäng som gått via Modo och där vi i varierande grad har del i framgången t.ex som Edler, Steen, Hägg, A Forsberg, Ullmark, Kempex2, Nylander osv. Sedan har vi ett par i AHL och juniorligorna i Kanada/USA också.
Även i SHL har vi flera duktiga spelare Olofssonx2, Possler, Grundström, Jakobsson för att nämna några.
Självklart vill man att klubben ska få fram nya Foppa och Näslunds men jag är stolt över hur många spelare en liten klubb som Modo och stad som Övik faktiskt utbildat genom åren och gjort till spelare på NHL/KHL/SHL/AHL/HA nivå.
Får man bara fram en kull som utvecklas snabbt samtidigt samt att nyförvärven blommar ut ska man kunna utmana uppåt, tror tyvärr att det inte kommer hända i år dock.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Man ska inte sticka under stol med att MoDo försett oss med ett gäng duktiga spelare genom åren, och det är vi tacksamma över.
Även om det inte vart nåra Foppa Näslunds de senaste åren så håller er talangverksamhet hög klass, helt klart. Problemet har vart att ni inte riktigt haft modet och tålamodet, det är svårt när man kämpar i botten att ha det modet.
Nu när ni är i allsvenskan så är det andra problem. Tror inte det är dåligt för en talang att spela hos er i allsvenskan då det är lättare att få plats, lättare att få en större roll. Supertalangerna drar till NHL, inget att göra. Problemet är att ifall en spelare utvecklas till en duktig 20-åring så söker sig de flesta uppåt i seriesystemet. Det vet vi efter många år i allsvenskan.
Önskar i alla fall MoDo lycka till. Ni hör hemma i SHL, gäller bara att få till det i ett slutspel och ha lite flyt så kan det gå vägen.
Oj jag var visst inte avstängd! :-)
Man ska inte sticka under stol med att MoDo försett oss med ett gäng duktiga spelare genom åren, och det är vi tacksamma över.
Även om det inte vart nåra Foppa Näslunds de senaste åren så håller er talangverksamhet hög klass, helt klart. Problemet har vart att ni inte riktigt haft modet och tålamodet, det är svårt när man kämpar i botten att ha det modet.
Nu när ni är i allsvenskan så är det andra problem. Tror inte det är dåligt för en talang att spela hos er i allsvenskan då det är lättare att få plats, lättare att få en större roll. Supertalangerna drar till NHL, inget att göra. Problemet är att ifall en spelare utvecklas till en duktig 20-åring så söker sig de flesta uppåt i seriesystemet. Det vet vi efter många år i allsvenskan.
Önskar i alla fall MoDo lycka till. Ni hör hemma i SHL, gäller bara att få till det i ett slutspel och ha lite flyt så kan det gå vägen.
Oj jag var visst inte avstängd! :-)
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Ja, där har vi en fara. Skellefteå gnuggar säkert händerna då man är det närmaste shl-laget för en rätt stor region numera. Det är oerhört viktigt för talanger, föräldrar och agenter att se om vi kan släppa fram samt utveckla spelare även i fortsättningen.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
OK inget biter :)
Faktiskt den farhåga jag har ang Modo, fortfarande lever vi på de kullar som kom till laget då vi fortfarande låg i SHL och därmed ett relativt stort urval. Nu så är det Kramfors/Ö-vik vi kan plocka spelare från, vilket iofs inte blev så tokigt första kullen med Wahlgren x 2 och Simon A. Men vi snodde inte så många från Löven denna gång.
OK inget biter :)
Faktiskt den farhåga jag har ang Modo, fortfarande lever vi på de kullar som kom till laget då vi fortfarande låg i SHL och därmed ett relativt stort urval. Nu så är det Kramfors/Ö-vik vi kan plocka spelare från, vilket iofs inte blev så tokigt första kullen med Wahlgren x 2 och Simon A. Men vi snodde inte så många från Löven denna gång.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: kortsiktigt ja, men om laget håller lägre kvalité blir det sämre konkurrens och sämre träningar, vilket på sikt verkligen inte är bra. Tappar de en del spelare man velat ha in på hockeygym så synd det inte förrän ett par-tre år.
Nej, jag tror att man verkligen inte är nöjda med den biten. Resonemanget är ungefär som att de ska vara nöjda att de har så mycket pengar och att de gjorde ett katastrofalt resultat i vintras är irrelevant. På kort sig ofarligt om man vänder snabbt, men en indikation på att det inte fungerar lika bra som förut.
Nej, jag tror att man verkligen inte är nöjda med den biten. Resonemanget är ungefär som att de ska vara nöjda att de har så mycket pengar och att de gjorde ett katastrofalt resultat i vintras är irrelevant. På kort sig ofarligt om man vänder snabbt, men en indikation på att det inte fungerar lika bra som förut.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon:
Gissar att man räknar med att Mora kan kalla hem Isak W, särskilt om Mora kvalar. Rimligen bör vi ha någon form av backupplan då.
Gissar att man räknar med att Mora kan kalla hem Isak W, särskilt om Mora kvalar. Rimligen bör vi ha någon form av backupplan då.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Det kanske har ändrats men enligt Marklund så har de inte resultatmål, utan syftet med J-lagen är att utbilda till a-laget se sid 23 i dokumentet. Tror de är nöjda med att slussat in 4/5 lirare till A-laget.
Det kanske har ändrats men enligt Marklund så har de inte resultatmål, utan syftet med J-lagen är att utbilda till a-laget se sid 23 i dokumentet. Tror de är nöjda med att slussat in 4/5 lirare till A-laget.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Jag skulle inte tro att särskilt många inom den organisationen skulle säga att det är ok att missa topp tio. Eller tror du man klappar om varandra och säger att, nja. Det gör ingenting och är absolut ingen prestigeförlust. Jag tror ingen som söker hockeygym bryr sig om att laget inte får spela mot landets bästa juniorlag för att utvecklas.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Min invändning var mest mot du tyckte att Saik misslyckats med sin J-verksamhet. Men leverera man 4-5 till a-laget förra året så tkr jag inte man kan beteckna det som ett misslyckande. Ang Modos prestationer har jag inga invändningar, hoppas verkligen att vi kan bygga någon form av stomme med våra yngre spelare, och att det skall leda till avancemang.
Min invändning var mest mot du tyckte att Saik misslyckats med sin J-verksamhet. Men leverera man 4-5 till a-laget förra året så tkr jag inte man kan beteckna det som ett misslyckande. Ang Modos prestationer har jag inga invändningar, hoppas verkligen att vi kan bygga någon form av stomme med våra yngre spelare, och att det skall leda till avancemang.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Modo har ju numera en bra återväxt, kan man lösa ekonomin eller ska jag säga fortsätta att göra ekonomiskt bra eller bättre resultat så kommer Modo kunna etablera sig som en toppklubb i allsvenskan på sikt, det är väl där någonstans man bör ha sitt fösta mål med föreningen.
Försäsongen har väl ändå varit ganska positiv, laget känns mer homogent och inte lika ihåligt som förra säsongen, dock tråkigt att man inte kunde bjuda upp bättre i sca-cupen, känslan är dock att Modo bör kunna lägga sig i topp 8 när säsongen är över, kanske även någon placering bättre nu när rampljuset ligger på Leksand och Modo inte bär något favoritskap.
Försäsongen har väl ändå varit ganska positiv, laget känns mer homogent och inte lika ihåligt som förra säsongen, dock tråkigt att man inte kunde bjuda upp bättre i sca-cupen, känslan är dock att Modo bör kunna lägga sig i topp 8 när säsongen är över, kanske även någon placering bättre nu när rampljuset ligger på Leksand och Modo inte bär något favoritskap.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Men, om att Saik hade fyra bofasta och det påverkade deras slagstyrka så är det ändå rätt få jämfört med vad vi hade i A-laget.
Att vi fick utdelning på juniorerna ifjol är givetvis beroende av en långsiktighet som sträcker sig många säsonger bakåt.
Problemet vi haft är att vi hela tiden slagits i botten oavsett serie. Då kan man inte ha samma tålamod, utan kravet utifrån från publik och sponsorer samt trycket från styrelse och ledning gör det nästan omöjligt att sitta lugnt i båten. För juniorerna skull är det jätteviktigt att vi inte är et5 bottenlag i år...
Att vi fick utdelning på juniorerna ifjol är givetvis beroende av en långsiktighet som sträcker sig många säsonger bakåt.
Problemet vi haft är att vi hela tiden slagits i botten oavsett serie. Då kan man inte ha samma tålamod, utan kravet utifrån från publik och sponsorer samt trycket från styrelse och ledning gör det nästan omöjligt att sitta lugnt i båten. För juniorerna skull är det jätteviktigt att vi inte är et5 bottenlag i år...
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Nu är det nog ganska få som klagat på vår ungdomssida de senaste åren. Tkr vi haft ett bra flöde i en 4-5 år nu, problemet har väl varit "andra".
Saik hade 4-5 st J20 bofasta i a-laget förra säsongen, det är rätt många tkr åtminstone jag, oh borde ha påverkat slagkraften en hel del.
Hoppas att inte bröderna Wahlgrens och Simon Anderssons platser är ett resultat av lobbying, för det finns inget roligare än centertalanget i pipen:)
Nu är det nog ganska få som klagat på vår ungdomssida de senaste åren. Tkr vi haft ett bra flöde i en 4-5 år nu, problemet har väl varit "andra".
Saik hade 4-5 st J20 bofasta i a-laget förra säsongen, det är rätt många tkr åtminstone jag, oh borde ha påverkat slagkraften en hel del.
Hoppas att inte bröderna Wahlgrens och Simon Anderssons platser är ett resultat av lobbying, för det finns inget roligare än centertalanget i pipen:)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8198}:
Ekonomin tror jag är den första punkten, har man ordning på den så skapar det stabilitet i korridorerna som smittar av sig på det sportsliga.
Sen gäller att få spelare som Tim W, Oskar S-L el liknande som man vid denna säsongs slut investerat 2 a-lagssäsokger i att stanna. För det blir lite småsegt att investera matcher i juniorer samtidigt som de försvinner vid 20. Försvinner de till SHL så gör det inte så mkt, det är en naturlig gång, men inte till andra allsvenska lag.
Jag gissar att kostnaden för de 8 vi slussat upp i a-laget är förhållandevis låg, ger man dem en miljö där de kan utvecklas och får utveckling så får man en större budget att lägga på annat.
Sen tror jag inte man skall vara rädd att lägga rejält av sin spelarbudget på några bärande spelare som kan lyfta sin omgivning. Molin är en sådan tkr även Karlqvist är den typen i offensiv zon, och långa kontrakt som man gjorde förra säsongen är inte fel det heller. Men tråkigt nog är det verkningslöst då de ändå kan plockas av SHL.
När det gäller försäsongen så tkr jag defensiven har fungerat hyfsat när man hamnat under så upplever jag inte samma röra/panik som tidigare, och båda målvakter håller bra klass. Däremot så kännas det som att vi sällan kunnat etablera oss i anf för lite längre anfall. Synd att Häggström varit skadad skulle varit kul se honom under försäsongen.
Ekonomin tror jag är den första punkten, har man ordning på den så skapar det stabilitet i korridorerna som smittar av sig på det sportsliga.
Sen gäller att få spelare som Tim W, Oskar S-L el liknande som man vid denna säsongs slut investerat 2 a-lagssäsokger i att stanna. För det blir lite småsegt att investera matcher i juniorer samtidigt som de försvinner vid 20. Försvinner de till SHL så gör det inte så mkt, det är en naturlig gång, men inte till andra allsvenska lag.
Jag gissar att kostnaden för de 8 vi slussat upp i a-laget är förhållandevis låg, ger man dem en miljö där de kan utvecklas och får utveckling så får man en större budget att lägga på annat.
Sen tror jag inte man skall vara rädd att lägga rejält av sin spelarbudget på några bärande spelare som kan lyfta sin omgivning. Molin är en sådan tkr även Karlqvist är den typen i offensiv zon, och långa kontrakt som man gjorde förra säsongen är inte fel det heller. Men tråkigt nog är det verkningslöst då de ändå kan plockas av SHL.
När det gäller försäsongen så tkr jag defensiven har fungerat hyfsat när man hamnat under så upplever jag inte samma röra/panik som tidigare, och båda målvakter håller bra klass. Däremot så kännas det som att vi sällan kunnat etablera oss i anf för lite längre anfall. Synd att Häggström varit skadad skulle varit kul se honom under försäsongen.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Nej poängen var att stabilitet och långsiktighet som saik hade i många år skedet då dom gick upp i shl och tog sig till toppen och dominerade i många år, samt att många av deras unga talanger stannade kvar trots bud från både NHL och andra klubbar vilket gjorde klubben otroligt slagkraftig, den stabiliteten och långsiktigheten är som jag ser det en nyckel till framgång för shl men allra främst för allsvenska lag.
Att det är ny giv sedan Modo på allvar lanserade sin "återväxten" är dubbla guld och en final om världsmästartiteln för juniorer den gångna säsongen är naturligtvis ett kvitto på att Modo har något på gång och som jag skrev ovan så är det precis denna väg Modo nu verkar gå som saik en gång gick och blev Sveriges bästa Seniorlag efter ett tag.
Sen måste ju såklart fler saker klaffa om man ska ha chans men att Modo iaf i sin ungdomssatsning är på rätt spår är det nog ingen tvekan om
Att det är ny giv sedan Modo på allvar lanserade sin "återväxten" är dubbla guld och en final om världsmästartiteln för juniorer den gångna säsongen är naturligtvis ett kvitto på att Modo har något på gång och som jag skrev ovan så är det precis denna väg Modo nu verkar gå som saik en gång gick och blev Sveriges bästa Seniorlag efter ett tag.
Sen måste ju såklart fler saker klaffa om man ska ha chans men att Modo iaf i sin ungdomssatsning är på rätt spår är det nog ingen tvekan om
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: absolut är det så, men det har alltid varit ett litet lotteri över jsm.
Det där med att Skellefteå missade j20 superelit topp 10 har dock oerhört lite med alaget att göra... att de åkte ut så tidigt ur j18 samma sak...
Skellefteå är helt enkelt ett dåligt exempel numera. Man släpper inte alls fram juniorerna längre. Lite samma som Modo när man hade ett så bra lag, så slutade man ta upp och satsa på juniorer för man behövde helt enkelt inte. Där är Skellefteå nu i princip.
Sedan verkar antalet spelare i juniorlandslagen handla mer om lobbying är faktiskt kunnande. Hur Frölunda kunde ha sex stycken med medan Modo en, trots att Modo enkelt vann finalen är ju bara märkligt (tills man vet vem som är landslagskapten).
Gnäll hur mycket ni vill på Modo när de förtjänar det, men när man gnäller på juniorverksamheten efter att de vunnit två sm-guld. Då måste man ha kopiöst höga förväntningar. Vad krävs då för att vi ska sägas ha en bra juniorverksamhet med ett långsiktigt tänk???
Det där med att Skellefteå missade j20 superelit topp 10 har dock oerhört lite med alaget att göra... att de åkte ut så tidigt ur j18 samma sak...
Skellefteå är helt enkelt ett dåligt exempel numera. Man släpper inte alls fram juniorerna längre. Lite samma som Modo när man hade ett så bra lag, så slutade man ta upp och satsa på juniorer för man behövde helt enkelt inte. Där är Skellefteå nu i princip.
Sedan verkar antalet spelare i juniorlandslagen handla mer om lobbying är faktiskt kunnande. Hur Frölunda kunde ha sex stycken med medan Modo en, trots att Modo enkelt vann finalen är ju bara märkligt (tills man vet vem som är landslagskapten).
Gnäll hur mycket ni vill på Modo när de förtjänar det, men när man gnäller på juniorverksamheten efter att de vunnit två sm-guld. Då måste man ha kopiöst höga förväntningar. Vad krävs då för att vi ska sägas ha en bra juniorverksamhet med ett långsiktigt tänk???
+ 7
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Det här med att bedöma J-verksamhet är inte helt enkelt men Saik verkar iaf ha lyckats med något även de senaste åren. Förra JVM hade man med en hel kedja, denna kull lär de iaf få med en.
Om vi säger att Modos juniorer inte fått förstärkning från A-laget när det varit dags för playoff så hade kanske inte vunnit, men det skulle inte göra våra juniorer mindre talangfulla eller vår J-verksamhet sämre för det.
Apropå J-verksamhet så uttryckte Rektorn det rätt bra: man kan bedöma på olika sätt, hur många som blir draftade, hur många som är med i olika landslag, men vi räknar hur många som kan upp i och göra avtryck i a-laget. Han uttryckte sig så i Juniorkollen någon av de första avsnitten.
Det här med att bedöma J-verksamhet är inte helt enkelt men Saik verkar iaf ha lyckats med något även de senaste åren. Förra JVM hade man med en hel kedja, denna kull lär de iaf få med en.
Om vi säger att Modos juniorer inte fått förstärkning från A-laget när det varit dags för playoff så hade kanske inte vunnit, men det skulle inte göra våra juniorer mindre talangfulla eller vår J-verksamhet sämre för det.
Apropå J-verksamhet så uttryckte Rektorn det rätt bra: man kan bedöma på olika sätt, hur många som blir draftade, hur många som är med i olika landslag, men vi räknar hur många som kan upp i och göra avtryck i a-laget. Han uttryckte sig så i Juniorkollen någon av de första avsnitten.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: fast poängen är just det. De senaste åren är det en ny giv.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Saik må kanske inte vara attraktivast just nu, men det var ju just detta som tog dom från allsvenskan till toppen i shl och som höll dom i toppen i flera år.
Tror bara du inte förstår hur jag menar?!
Talanger har valt saik och stannat i klubben ist för att gå så fort en annan "större" klubb viftat med ett kontrakt.
Just nu och kanske 2 år tillbaka har modos ungdomssatsning börjat ge utdelning och sommjag skrev så är Modo på rätt spår.
Tror bara du inte förstår hur jag menar?!
Talanger har valt saik och stannat i klubben ist för att gå så fort en annan "större" klubb viftat med ett kontrakt.
Just nu och kanske 2 år tillbaka har modos ungdomssatsning börjat ge utdelning och sommjag skrev så är Modo på rätt spår.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Du skrev att unga talanger väljer bort Modo, men att de väljer Skellefteå istället. Det är extremt långt ifrån sanningen.
Sedan är de givetvis mycket bättre i seniorsammanhang, men jag ville ändå protestera mot den felaktiga bilden av att vi inte skulle vara attraktiva för unga spelare. Visst hade vi en del flyt, men dubbla SM-guld talar emot ditt resonemang rejält.
"Jag tror det ena ger det andra, i det fallet att Modo inte haft en gnutta av kontinuitet har inte hjälp unga talanger att söka sig till modos akademi, spelare har inte sökt sig till Modo och spelare har inte stannat"
Sedan är de givetvis mycket bättre i seniorsammanhang, men jag ville ändå protestera mot den felaktiga bilden av att vi inte skulle vara attraktiva för unga spelare. Visst hade vi en del flyt, men dubbla SM-guld talar emot ditt resonemang rejält.
"Jag tror det ena ger det andra, i det fallet att Modo inte haft en gnutta av kontinuitet har inte hjälp unga talanger att söka sig till modos akademi, spelare har inte sökt sig till Modo och spelare har inte stannat"
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Nu har saik dominerat de senaste 6-7 åren med A-laget och det är även A-laget vi pratar om här.
Men ja som jag skrev så är Modo på rätt väg helt klart
Men ja som jag skrev så är Modo på rätt väg helt klart
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: har du missat de senaste åren? Skellefteå missade att gå vidare till j20 topp 10. Man fick tungt på j18. Kort sagt har man misslyckats fullständigt där Modo varit attraktiva för juniorer.
Dvs, blanda inte ihop juniorer med a-lag. Modo är klasser bättre än Skellefteå på juniorer.
Dvs, blanda inte ihop juniorer med a-lag. Modo är klasser bättre än Skellefteå på juniorer.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8198}: Jag tror det ena ger det andra, i det fallet att Modo inte haft en gnutta av kontinuitet har inte hjälp unga talanger att söka sig till modos akademi, spelare har inte sökt sig till Modo och spelare har inte stannat.
Får Modo en kontinuitet i ledningen och i båset så kommer man att etablera sig som en stabil klubb, spelare kommer att välja Modo för just den stabilitet den står för och fler spelare kommer att stanna längre eftersom en stabil klubb är en klubb i utveckling.
Skellefteå är Sveriges bästa exempel på att långsiktig jobb skapar en enorm kontinuitet och unga spelare väljer att stanna i klubben så länge som möjligt, det kallas hjärta för klubben.
Modo är på rätt väg, men det kommer ta många år innan man har en stabil grund
Får Modo en kontinuitet i ledningen och i båset så kommer man att etablera sig som en stabil klubb, spelare kommer att välja Modo för just den stabilitet den står för och fler spelare kommer att stanna längre eftersom en stabil klubb är en klubb i utveckling.
Skellefteå är Sveriges bästa exempel på att långsiktig jobb skapar en enorm kontinuitet och unga spelare väljer att stanna i klubben så länge som möjligt, det kallas hjärta för klubben.
Modo är på rätt väg, men det kommer ta många år innan man har en stabil grund
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8198}: Tålamod. Tycker klubben är på helt rätt väg just nu, men det betyder inte att det kommer gå bra i år. Nu när man äntligen jobbar mer långsiktigt är det bara att fortsätta nöta. Släpp fram egna juniorer, värva välscoutat och VÅGA lita på att man gör rätt.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8198}: En total make over,och då menar jag total. Byt namn på klubben,bygg om arenan eller fixa något annat ställe att spela på om det är möjligt. Eller så skulle man ju kunna gå all in på Örnsköldsviks hockey och försöka göra dom till en HA klubb. Elleeeer ge Uffe Samuelsson ett kontrakt han inte kan motstå. Men jag har en positiv känsla över den här säsongen.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Om vi tänker fritt lite grann.
OM det skulle gå åt helvete denna säsong igen. Vad ska man göra då för att få Modo bli åtminstone ett topplag i AS?
Det mesta känns som att vi redan gjort utan förbättring. Nu har vi ändå ett lag med kontinuitet, tränarbyte funkar aldrig.
Jag skulle ljuga om jag sa att jag känner mig säker på denna säsong, men det är som vanligt man måste vänta till Oktober/November för att kunna utvärdera laget lite bättre.
OM det skulle gå åt helvete denna säsong igen. Vad ska man göra då för att få Modo bli åtminstone ett topplag i AS?
Det mesta känns som att vi redan gjort utan förbättring. Nu har vi ändå ett lag med kontinuitet, tränarbyte funkar aldrig.
Jag skulle ljuga om jag sa att jag känner mig säker på denna säsong, men det är som vanligt man måste vänta till Oktober/November för att kunna utvärdera laget lite bättre.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter: Nä jag såg inte matchen såklart, därför jag trodde den spelades i FC eftersom att det står det på nätet!
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Gavelo:
Såg du matchen? Tyckte du det såg ut som FC?
MODO Hockey - Mora IK
2017-09-02 14:00
Preseason games
Sundsvall Energi Arena
Såg du matchen? Tyckte du det såg ut som FC?
MODO Hockey - Mora IK
2017-09-02 14:00
Preseason games
Sundsvall Energi Arena
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter: Och sluta upp med det där snacket om att börja grina...
+ 2
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter: Står på sca-cupens liveövervakning att man spelade kvällens match i fjällräven
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Gavelo:
Spelar modo sina hemma matcher i Sundsvall Energi Arena? Bara matchen mot Löven var hemma i FC.
Läs på lite innan du börjar grina.
Spelar modo sina hemma matcher i Sundsvall Energi Arena? Bara matchen mot Löven var hemma i FC.
Läs på lite innan du börjar grina.
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
hanzon: Modo måste söka dispens att lägga alla matcher på bortaplan, hemma kan dom ju verkligen inte att spela hockey!
Sist i sca cupen haha fast man får spela 2/3 matcher hemma haha, bedrövligt
Sist i sca cupen haha fast man får spela 2/3 matcher hemma haha, bedrövligt
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
SKiLMY: Verkligen ett blekt Modo, och ett rappare Mora, saknade gnistan i laget.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Nucky: Står 1-2 till Mora efter två perioder. Slog av då Mora gjorde 1-2 så vet inte hur matchbilden sett ut efter det, men ser ut som att andraperioden inte verkar vara Modos melodi denna säsong heller om man kollar skottstatistiken 4-13. Har för mig det var samma förra säsongen om jag inte minns helt fel.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Amitiel: Ingen fara alls. Har inget problem med att fler gillar honom, snarare tvärtom.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
{5647}:
Kommer väl kanske skada ditt ego, men tråkigt nog så är det så att fler än dina åsikter räknas :)
Kommer väl kanske skada ditt ego, men tråkigt nog så är det så att fler än dina åsikter räknas :)
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Amitiel: va? Jag har tjatat om honom sedan jsm. Ruskigt talangfull och jag sade redan då att det blir nog årets genombrott.
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter:
En som fått på tok för lite beröm tycker jag är Walfridsson, känns som han kan ta stort steg den här säsongen.
En som fått på tok för lite beröm tycker jag är Walfridsson, känns som han kan ta stort steg den här säsongen.
« Föregående · 1834839 · Nästa »
Sen ska man väl fråga sig om detta är den smartaste vägen att gå om man har pengar över. Kan det vara bättre att lägga ut pengar på en annan del av laget.