1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507730 inlägg · 4189 ämnen
« · 1838772 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
NuMo:
Nu är d både stämning o tryck i hallen:)

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Webmaster: men sedär. Vi äger 3:e

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Johan Eriksson! Snyggt flygande anfall, där Mohlin gör en fantastisk passning. Vågar ju knappt säga Foppa, men ändå. 3-3

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
NuMo: vi har häng fast inte mycket stämmer, pp nu😀

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
MODO Hockey - Leksands IF 2-3

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Såja. Mycket bra. Vi har faktiskt häng.

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
modomille: om vi nu följer trenden hittills denna säsong så borde 3:e bli vår period. Tar vi poäng ikväll är det imponerande

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
{5647}: som jag har sagt förut, "det är bättre att agera än att reagera" reagerar man så är man alltid några tiondelar efter.

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
{5647}: Blir bättre i tredje!

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
{5647}:
Ja andra Utvecklade sig inget vidare.

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Ben Perrault: man saknar tempo. Är liksom för sena in i alla situationer än så länge i andra. Inte första gången som vi går ned oss just i den andra perioden. Det känns alltså mycket mer som att Modo gått ned sig än att Leksand spelar bättre.

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Ben Perrault: Är ett vanligt fenomen på hemmaplan, Modo sjunker flera snäpp på hemmaplan så lag som Leksand ser bra ut

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Gavelo: och där satt 1-3, riktig skitmatch, känns inte som Modo är riktigt med

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Nu ser det däremot inte så bra ut. Vi måste lyfta upp spelet, komma närmare i pressen och så sätta ett mål.

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
MODO Hockey - Leksands IF 1-3

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Kul att dommaren släpper en solklar krosschecking på Häggström så Leksand får kontra in ett mål!!!

3-1 nu, shit nu har Leksand momentum!

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
MODO Hockey - Leksands IF 1-1

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Drygt 5800 i publiken. Bra siffra.

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Hälge: Ja, har sett stressat ut. Modo får lida när man förlorar nästa alla tekningar, hamnar i press emellanåt

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Monno:
Tkr det ser rätt bra ut, inget skönspel men gör sitt jobb får bra lägen. Och mu förvaltar våra spetsspelare. 5800 här.

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
NuMo: riktigt sömnpiller tänkte jag just skriva men Modo är ruskigt effektiva när bra lägen ges

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Monno: Jag tycker det ser hafsigt ut, men nu kvitterade ni genom Eriksson.

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
JESS!

Snygg kontring och äntligen breddavä målvakten!

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Tarasov: Hur ser det ut?

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Lakrits:
Kan nog stämma, tkr det är bra stämning här.

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Lakrits: 5800-6000 skulle jag gissa. Är ett jäkla liv här!

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Lakrits: 5400 sålda mitt på dagen så där någonstans.

Tv sändningarna i Allsvenskan är så jäkla värdelösa så det låter som att det är stendött, men känslor är det på isen iaf

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Tarasov: Nä Modo måste fortsätta focusera på sitt spel och lite på det, Leksand hade några vunna sargdueller som skapade en del lägen i slutet, Modo måste hitta tillbaka och sätta stopp för Leksands första lina så vinner Modo detta.

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Kan inte se matchen. Undrar hur ser det ut på läktarna? Stämning/tryck/publik?

Nån gissade runt 6 000. Kan det stämma?

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
NuMo: precis. Fina lägen men avsluten har varit tama.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
Jo den är nog sämst hittills....

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Gavelo:
Hoppas det inte går på Åslins provokationer bara...

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
NuMo: Lite fördel Modo, målet är välförtjänt även om modo borde gjort minst 1.

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Modos skott är hittills rakt i magen på målvakten varje gång. Annars så har vi ju skaffat flera bra lägen.

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Herminator: Jo. Helt rätt.

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
NuMo: Mål.

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
NuMo: Ingen sparkrörelse i alla fall. Mål enligt mig.

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Fan! De fick lite snurr, men det såg inte så farligt ut. En osynlig person hamnade framför mål. Man borde kanske ha sett honom. Kan vara spark, vi får se.

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
NuMo: Upprepar att det här är en matchtråd. Inga andra trådar, och inläggen om matchen raderas där.

Så.

Nu jäklar var vi nära att göra mål. Jag tycker att vi börjat övertygande.

MoDo - Leksand 30/9 -2017
Fixar en matchtråd i alla fall efter att ha sovit i ide sen förra säsongen slutade.

Borde ha varit där, men en öl framför teven får duga.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ja nä nog tycker jag ändå att man skulle skicka upp Skröders tröja när man ändå höll på. Blev lite knepigt å bara ge nå plakat å hänga i badrummet typ.
Klart kanske typ Susse ska upp också men tycker inte det hindrar oss att hissa #10.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Hurru Ivan, det här att du hittar på egna smeknamn... Ja vet inte jag.
Björkis är nog en av det värsta hittills. ;-)

Sv: Modo - Leksand 30/9
Tarasov: Tagga kross ikväll

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Runt 17.50 /efter introt enligt VD:n

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Vet någon vilken tid hyllningen är? Någon skrev 17 men kan väl inte vara en timme tidigare?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Djuunaz:
Sen bar han lite sen att fatta när Modo vände på tillställningen. Jo man får vara lite förstående när det sitter själva och kommenterar.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: haha jag störde mig också på han, han berömde konstant Västervik den matchen och kritiserade Modo även om jag inte tyckte Västervik var speciellt imponerande. Men det har väl förstås att göra med att han såg Modo som stor favorit i matchen så förstår på så sätt.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mr_brasco:
Störde mig faktiskt på kommentatorn mot Västervik, vilket jag nästan aldrig gör.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille:
På förhand såg Björkis bra ut tyckte jag. Litet frågetecken för målisarna kanske, men i övrigt hårt arbetande lag kryddat med spets. Fått intrycket att de spelar rätt tufft med.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Eller: Ovanligt tyst dommarna, måste ha snäppt upp sig sen förra säsongen☺

« · 1838772 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB